Stránka 1 z 1

Napsal: pát 12.11.2010 10:40
od gigo
Zima se blíží a bude se makat :-)

Jedná se o M3 3,2 E36 saloon

První dotaz je na to, s jakým podvozkem jste nejvíce spokojeni. Aktuálně mám na autě D2 racing (nastavitelná výška, tuhost a přední odklony) uvažuju o změně, protože zadní tlumiče už nejsou co bývaly :-) Ještě nevím, jestli vyměním jen zadek, nebo komplet. Ale určitě bych chtěl opět nastavitelnou výšku a tuhost. Jezdil jsem s nastavením úplně na tvrdo a to mi nejvíce vyhovovalo. Nyní bude z auta pouze víkendovka, takže opět podobné požadavky ;-)

Dále, jaké dáváte svíčky?

Co by jste doporučili zkontrolovat po najetých cca 200 tis. ke kterým se blížím...

Ventily jsou jasné, ty nechám opět seštelovat, ale co dál? :-)

V brzdách a spojce mám jasno :-)

Jedná se mi o prevenci, proti nějakému nečekanému překvapení. Například při půl hodinové ostré jízdě na okruhu mi nestoupla teplota oleje na více než cca 105 - 110 stupňů, což z potenciálních překvapení vyřazuje závadu častou - na klice, nebo co to tam bývá :-) (no nejsem mechanik :oops: )

Napsal: pát 12.11.2010 19:59
od ThomasW201
Dotaz o podvozku, jako by jsi mi sebral z pusy. Osobně mám sérii, HR stavitelné stabilizátory a zkrácené tyčky stabilizátorů o 15mm. Dale mam stelovani odklonu D2, ktere pry nejde na seriovy podvozek 8)

Na obcasne provetrani po okruhu je to dostacujici, auto se vubec nenaklani a ihned adhaluje moznosti pneumatik. Obcas si zvedne predni vnitrni kolo. Velmi dobre je citelne a na obcasny bok to taky staci. Komfortni je stale dost. Chybi mi ale moznost vyskoveho stelovani. Proto uvazuji o KW var.2 ten uz mam nainstalovany na okruhove corse opc a tam to zas takovy slagr neni. Ale moje M3 neni okruhove auto. Co se mi zda jeste lepsi varianta je podvozek HR bez moznosti stelovani tuhosti, ale primo z nastavenim z Nordschleife, coz by mohlo byt tak akorat univerzalni a s tema stabilizatoroma HR by to mohla byt dobra volba. Na okruhove E30 325 pro zavody 325 challenge ma D2 podvozek (oznaceni ted nevim), ktery bylo celkem tezke vyladit a kvalitou materialu zrovna taky neoplyva.

Jinak svicky NGK je sazka na jistotu. Nejkaky nesmysly spis uskodi.
Po 200 tis. uz bych kontroloval vsechno a dokola. Krome teda oleje v prevodovce, ten zasadne uz nemenim.

Teplota oleje to je na dlouho, ve strucnosti - moje auto je na 100% fit i dle brzdy dosahuje narozdil od jinych 3,2 velmi dobrych hodnot a teplotu oleje prehreju po 15 minutach. 3,2ky to proste delaji, ale da se to resit. Tvych 105 - 110 je az podezdrele malo 8O Zálezí taky jak člověk tahá.

Napsal: sob 13.11.2010 09:28
od Spajky
přehřeješ znamená kolik? 120?130?140?

Napsal: sob 13.11.2010 11:00
od ThomasW201
Kam az mi strach dovoli, ale kdyz se blizim je 140, tak uz chladim, leze to tak 10 stupnu o kolo dolu. Neni to prvni 3,2ka co jsem se setkal. Mam pripraveny jeste jeden olejovy chladic ktery se tam muze dat. Jeste zkusim dat Valvoline VR1 pri dalsi vymene, melo by se to zlepsit.

Casem bych chtel zastavbu S85B50A, ta by se hrat nemela.

Napsal: sob 13.11.2010 12:05
od Spajky
ThomasW201 píše:Kam az mi strach dovoli, ale kdyz se blizim je 140, tak uz chladim, leze to tak 10 stupnu o kolo dolu. Neni to prvni 3,2ka co jsem se setkal. Mam pripraveny jeste jeden olejovy chladic ktery se tam muze dat. Jeste zkusim dat Valvoline VR1 pri dalsi vymene, melo by se to zlepsit.

Casem bych chtel zastavbu S85B50A, ta by se hrat nemela.



Tak já nevim kde je pravda, kolujou tu informace, že jak de teplota přes 120, tak je klika na výbrus a ojniční ložiska na výměnu a je defacto otázkou času, kdy ta klika odejde, což je pak min. 60-70k .

Napsal: sob 13.11.2010 12:07
od MattyX
teplota oleje je neverending story :lol: pokud tam nemas tlak oleje tak je to takový polemizovani , az tam das tlak a na volnobeh to maze 1 bar tak to hod ze skaly rovnou :lol: osobně sem se v kamošove 3.2 tedka nesetkal na silnici ze by sel olej vic jak 105 8O :lol: driv tech 130 nebylo problem při trestání na dálnici ... ono ta zivotnost tech lozisek (hlavní shodný jako obyc 2.5 m50 ) není nekonečná , zalží jak se k tomu kdo choval před tebou , ale těch 200 000 km je u těch vybydlenějších M3 už taková jedna noha v rakvi :lol:
co se týče podvozku záleží pak jaký chceš výsledný chování a jaká máš očekávání , kamoš má KONI a taky docela gut , ale stabíky jsou základ ty bych dal určitě ;)

Napsal: sob 13.11.2010 13:03
od ThomasW201
jj to souhlasi na silnici se prez 100 skoro nedostanu, v sosne pri bocich vic jak 120 ne. Ale zkuste most nebo brno 15 min kolem 7000tis otacek a to je smerodatne.

sonda do vyfuku pozna jestli je vse v poradku bez rozdelavani. Pripadne zmerit komprese a vite na cem jste. motorova brzda uz je jen doladeni, kdyz bude mit 3,2ka alespon 300 koni, tak je ve vybornym stavu.

Napsal: sob 13.11.2010 13:12
od MattyX
ThomasW201 píše:sonda do vyfuku pozna jestli je vse v poradku bez rozdelavani. Pripadne zmerit komprese a vite na cem jste. motorova brzda uz je jen doladeni, kdyz bude mit 3,2ka alespon 300 koni, tak je ve vybornym stavu.


no odbrzděnejch 309 koní a dlouho nepřežila :lol: :lol: :lol:

kamoš se s tím na okruh nedostal ještě (je to jako Streetcar už jenom , na okruh má lepší stroj :D ) ale predtim stacilo na dalncii tak soupnout z 6 na 3 pri 130 a do plnejch a olej hnedka přes 110:!: jak rikas , chce to poměřit , stačí kvalitní budíky na mazaci tlak (nejlépe simens VDO nebo Zetor :) ;) ) a pak až bude člověk mít nějaký hodnoty tak pak teprve rozdělávat ;)