Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 13.01.2011 21:30
od reVo933
Tak mňa to tiež celkom zaujíma. S driftami by som rád začal. Je to proste druh športu, o ktorom viem že by som v ňom bol dobrý a rozhodne by ma bavil.

Zatiaľ som bol rozhodnutý pre BMW M3 E36 na drifty, ktoré by som využíval aj na normálne jazdenie. Do školy, sem tam sa prevetrať atď. Akurát sa bojím údržby. V každej diskusii sa píše niečo iné a niekedy mám pocit, že sa ľudia naschvál odrádzajú od kúpy M3.

Preto by som chcel vedieť ako to s tou údržbou naozaj je. Koľko korún treba približne na mesačnú údržbu, respektíve ročnú. Benzín nerátam, na ten sa vždy nejaké peniaze nájdu. Spravím ročne cca. 15 000km + tie drifty. A práve pri tých driftoch by auto trpelo najviac. Takže čo sa musí vymeniť po každom závodnom víkende? A koľko výmena stojí? Dá sa kvalitne driftovať aj s neupravenou M3? Takže výsledna suma na jeden závodný víkend je cca aká? Cena za mesačnú/ročnú prevádzke, bez závodných víkendov je aká?

Lebo druhá možnosť nad ktorou som uvažoval bola, že si kúpim teraz BMW 325Ci E46, ktorú by som mal na bežné jazdenie. Tam by ma ale mrzelo, že sa s tým nedá ísť bokom. Len zase ani o E46 som nenašiel veľa zhodných názorov, čo sa týka údržby. Tak by ma zaujímalo, čo obnáša živiť toto auto. Ako často s ním treba navštíviť servis. No potom by som si kúpil auto už upravené n drift, lenže to by mohlo trvať aj pár rokov a neviem či to toľko vydržím :D

Prípadne nejaké údaje zo servisných knižiek by neuškodili, čo sa týka tej údržby M3 a 325Ci. Lebo väčšinou mám pocit, že ľudia od driftu skôr odrádzajú, lenže ja viem, že raz driftovať budem. Či skôr alebo neskôr.

Preto za objektívne názory ďakujem. Športu zdar a driftu zvlášť.

Napsal: pát 14.01.2011 02:13
od LiborM
Zdravím tě. Nemusíš si na drifty kupovat M3,ta 325i by měla stačit,nebo 328i e36. Jde jen o to, co ty chceš a líbí se ti. Se slabším motorem to jde taky,jen to uplně neurveš plynem,ale pomůžeš tomu přes ručku,ale to je spíš dotaz na driftforum. Nevím jaké máš finanční rezervy,ale M3 je na provoz drahá, podle toho ,že jsi student,tak to nebude asi moct slavné,ale můžu se mýlit. Ideal auto na drift bude spíš nějaká e30,protože je obratná,lehká a cenově dostupná(teda pokud nemáš M-tech2)a když to někde přeženeš,tak ta finanční ůjma není tak velká a k tomu si kup E46 a s tou si v klidu jezdi každej den do školy. Dennodenní ježdění s M3 tě výjde docela dost peněz, já co můžu mluvit za M3 3,0i,tak počítej spotřebu 14-17l což odpovídá asi 5,5kč/km.....to je při 15000km asi 82500kč, což je asi 7tis měsíčně(to já s druhým autem projedu asi 8tis,ale najezdím asi 100km denně) navíc si myslím,že krátké trasy pro ten motor nejsou zrovna vhodné, defakto ten motor bude jezdit pořád studenej, tím je větší opotřebení a spotřeba.
Když ti tady někdo napíše,kolik za měsíc do M3 vrazí peněz,tak to nebude tak uplně směrodatné, myslím že mluvím za všechny a ti to auto ¨milují¨ a chtějí mu dopřát to nejlepší a taky mu dopřávají,takže mu koupí nové brzdy,gumy,výfuk a pak raději udělají spojku,protože by byla potřeba. Já ani nemůžu říct,že bych měl třeba nějakou závadu ,ale prostě měníš provozní věci. právě ty brzdy, gumová uložení všeho možného,ložista,oleje,ale i tyto věci jsou docela nákladné. Velkou položkou jsou gumy,ty opravdu mizí.Kdo by k tomuto tématu asi řekl nejvíc je Speedy,ale to už nechám na něm.

Napsal: pát 14.01.2011 09:57
od M3maniac
Hele jestli studuješ a nemáš měsíčně příjem 100klacků tak na závodní driftování zapomeň.Jestli si chceš užít radost v M3 tak si ji klidně kup a užívej si ji....myslím, že to jde na hobby úrovni,vždy se dá najít plácek kde se dá trénovat...až ji dostaneš do ruky tak si to můžeš dovolit i v provozu,ale to netrvá měsíc,protože musíš vědět že nikomu neublížíš.A náklady? No když najezdíš těch 15tis a z toho budeš kravit 2tis tak to nebude tak hrozné,ale i tak jen základní servis gumy,brzdy,spojka,oleje a benál je docela dost...počítej sada gum od 12tis( a není problém za 15tkm sežrat 4 páry zadních a dva páry předních)kde máš uvedení auta do perf.technického stavu(podvozek,brzdy,náplně) atd.No pokud si koupíš M3 jako koníčka, koupíš ji v dobrém stavu a budeš mít štěstí tak tě bude stát měsíční provoz min 15tkč ,pokud se ovšem něco vysere (vanos, převodovka, difer nedej bože motor) tak jsme někde úplně jinde.Těch 15tis ber prostě jako minimum a hlavně bez závodů jen hobby :wink: když vše půjde dobře.Pokud chceš začít driftovat tak jdi do e30 325 :wink:

Napsal: pát 14.01.2011 10:59
od AMG
Pokud si napsal větu "do školy, sem tam se provětrat", tak určitě vol 325i e36.

Napsal: pát 14.01.2011 11:39
od blesk666
ako statsny majitel beproblemovej M3E36 3,0 (teda mojho kusu) ti rozhodne neodporucam M3 E36 ako jedine auto na to vsetko co planujes.
teda plati to co ti napisali chalani vyssie. (nezabudaj aj na to ze naklady na palivo musis pocitat s minimalne 98oktanovym palivom). Za 6mesiacov co auto mam mam priemerne mesacne naklady vcitane paliva, servisu, povinneho rucenia 470Eur/mes. (spolu 2800Eur) najazdil som zatial ale len cca 1000km kedze v zime s nou nejazdim. Spotrebu mam priemerne +-15l/100km (nejazdim s nou normalne do prace ale len pre potesenie ked je pekne - pri beznom jazdeni moze byt priemer nizssi ale nie o moc). Podotykam ale ze ja s autom nedriftujem - naklady pri driftovani budu teda este vyssie. Cize volil by som asi kupu dvoch aut (E30 325i+ine) alebo jednu 328i E36 a dokupit na nu samosvor z M3 (cca 5-6tis Kc+montaz). plus mat mozno dve sady diskov - jednu s kvalitnymi cestnymi pneu - univerzalne (dobre na vodu aj sucho) a druhu sadu na driftovanie kde mozes kupovat a palit aj gumy z druhej ruky za par korun (na bezne jazdenie neodporucam)

Napsal: pát 14.01.2011 11:44
od Hanz
precti si tohle: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=30275
ale bylo to auto po slusnem majiteli a s 100tis najeto... hodne zalezi, jak se k tomu chovas, treba kdyz jsem menil spojku, byla lamela uplne v pohode (min dalsich 50tis by dala), hardy spojka taky a pod... znam experty, kteri oddelaji spojku po 10tis a hardy pak vypada opravdu jak z hadru :-)

Napsal: pát 14.01.2011 16:01
od reVo933
Tak ja som rozmýšľal aj nad tou 325i E36 so samozvorom, no bál som sa, že by to bolo na drifty slabé a údržba auta by ma vyšla približne rovnako ako M3. No ak sa mýlim, tak ma opravte, pretože rád by som si vybral to správne BMW.

Keďže to už nie sú najnovšie ročníky, tak som chcel E46 325Ci, ale zistil som, že do nej sa nedával samozvor. Neviem či by bol dobrý napad zvariť diferenciál, ale radšej by som sa do toho nepúšťal.

Môj príjem je cca 300-400€ mesačne, podľa situácie. Na kúpu auta + začiatočné opravy mám približne 10 000€. A zatiaľ mám aj felíciu, ktorú si plánujem nechať. Lenže keď kúpim BMW, tak pochybujem, že si do nej sadnem dobrovoľne :D

Ale stále mi nedá spávať M3. Rozum mi hovorí aby som zobral novšiu E46 a nebláznil s driftami, lenže srdcu sa nedá rozkázať :D Len nechcem potom plakať nad rozliatym mliekom, respektíve nad rozbitou M3...

Hanz tvoju tému som čítal ešte pred tým :) ale ako som hovoril, na slovenskom fóre boli zase príspevky a ceny boli o pár tisíc vyžšie. :( A všeobecne každý tvrdí niečo iné. Niektorí píšu, že sa to auto dá využívať na bežné jazdenie a nemajú s ním problémy. Iný zas, že ho majú len na víkendy a aj tak ich to stojí majland.

O tú M3 e36 som sa začal zaujímať aj kvôli tomu, že som počul ako začínal Noro Kováčik. Tiež robil taxikára a prihlásil sa na preteky do vrchu. No a od vtedy si zarába ako profesionálny driftér.

Mne by ale úplne stačilo, keby som mal auto na ktorom sa môžem voziť a keď je drift akcia, prísť tam a všetkých poraziť :D (keď nie vyhrať, aspoň sa povoziť bokom súťažne :)

Napsal: pát 14.01.2011 16:51
od M3maniac
S příjmem 300-400 eur měsíčně bych asi zůstal u felicie,řekni mi jak chceš jezdit drifty s tímto příjmem? to jako koupíš 4gumy a končíš???? Chlape ,vem rozum do hrsti... 300-400 eur není ani na poctivej servis a provoz 328(e36) ledaže máš doma nějakej sponzoring...jinak to není možné bohužel :wink:

Napsal: pát 14.01.2011 17:44
od reVo933
Takto felícia určite nie :D Ak by som kúpil E36 325i za cca 3500€ tak mi ostane 6500€ čo je myslím pomerne dosť na servis + tých 300-400€ sú peniaze na mesiac, ktoré môžem vraziť do auta. Nehovorím, že musím driftovať teraz za každú cenu :) Skôr som vytvoril túto tému aby som zistil, čo všetko to obnáša a aké správne auto si vybrať.

Práve kvôli tým driftom som pozeral po nejakej M3 a predsa len, to už musí človek cítiť tú silu. Zase E46 325Ci by mala byť zrejme v lepšom stave ako E36 a veci ohľadne servisu tým pádom aj menej náročnejšie, i keď počítam s tým, že originál diely z BMW budú drahšie :) Preto by ma zaujímalo či tu má niekto skúsenosť aj s týmto autom, čo sa týka údržby (aj keď to je zrejme v zlej téme)

Povedzme, že by som sa nemusel hneď prvý ročník účastniť na všetkých 6 podujatiach. Išiel by som len na 2 aspoň kvôli tomu pocitu a tým by to nemuselo byť až také cenovo náročné. Ak tu je niekto, kto sa účastnil na nejakom drift podujatí, nech dá vedieť na koľko ho to vyšlo :) Ja tipujem, že 1 víkend by sa mohol vôjsť do 600€+- (100€ benzín, 400€ pneu [mám známich v servise, tak z tamaď by mohli byť aj nejaké použité], 50€ štartovné)

Napsal: pát 14.01.2011 18:35
od AMG
S tímhle finančním rozložením ty peníze readši investuj do sebe (vzdělání, jazyky, cestování...) a neutrácej to za drahý kus plechu, který si můžeš koupit za pár let, až budeš vydělávat víc. Kup si max 325i e36 a nevyhazuj zbytečně peníze. Pokud uvažuješ i o e46, tak si myslím, že to s tím driftováním asi nemyslíš vážně.

Napsal: pát 14.01.2011 18:57
od reVo933
jj, tak v prvom rade som chcel zistiť, ako by to s tými driftami bolo :) Aby som si spravil nejaký obraz a vedel, koľko si mám na sezónu našetriť. Zrejme bude lepšie kúpiť už upravenú káru na drifty a teraz jedno auto do mesta. Tak ktoré by ste odporučili? Tú E46 325Ci alebo skôr E36 325i? Ja sa bojím len, že pri tom staršom type by sa náklady mohli ešte oproti údržbe novšieho typu auta líšiť :)
A ak treba už tému presunúť, tak kľudne ;)

Ešte ma napadlo, čo tak tú M3 ako víkendovku a na normal jazdenie by som mal feldu? To je len nápad, tak sa k tomu vyjadrite

Vďaka za každú radu... Hlavne nech sú objektívne :)

Napsal: pát 14.01.2011 19:11
od LiborM
Nemyslím si,že starší auto bude na udržbu horší,záleží jak se předchozí majitel staral a co by bylo všechno hotové. Stejně ho musíš na ty drifty nachystat. Podvozek na drift taky bude stát tak alespon 35tis + nějaké unibaly, více sad kol.Musíš si k tomu minimálně ještě připočítat pokud budeš mít auto jen na drifty,tak nějaké auto na dovezení vozu + vlek + věci,jako nářadí, náhr.díly,sady gum,tzn.nejlépe dodávku,tu si i s vlekem teoreticky můžeš někde půjčit a nejlépe pokud máš řídičák B+E abys nebyl na někoho vázaný. Ještě je otázka,jak moc zručný jsi,tedy jestli si auto servisuješ sám,nebo bys na toho někoho měl,nic není zadarmo.Taky by mě zajímalo,co budeš dělat,až ti ty k tomu určené peníze dojdou,to pak jako všechno prodáš a konec??? Pokud nemáš nadprůměrný stabilní příjem peněz považuj to jako finanční sebevraždu,ale jinak ti budu držet palce,pokud do toho půjdeš.

Napsal: pát 14.01.2011 19:48
od papyk
Hele, nechci ti kazit radost a vím jaké to je když člověk něco moooc chce a furt mu to hlodá v palici, ale upřímně, jestli máš příjem 300-400 euro měsíčně tak na M3 natožto závody velice rychle zapoměň 8)

Napsal: pát 14.01.2011 19:57
od reVo933
Asi sme sa zle pochopili. Myslím to tak, že teraz to bawo, ktoré idem kúpiť, budem mať na normálne jazdenie. Čiže žiadne veľké úpravy by som nerobil. Mám kamarátov automechanikov, čiže tí by mi s opravami vedeli pomôcť a skôr mi ide o cenu náhradných dielov.

Keď doštudujem a bude zo mňa ING. :D tak by som najradšej išiel za programátora CNC strojov, prípadne niečo podobné a tam sa dajú zarobiť slušné peniaze. Takže to s drift károu si nechám na potom :) Teraz mi skôr ide o to, aké auto si vybrať na to bežné jazdenie ako som vyžšie spomínal. Či E36 325i, E46 325Ci alebo tú M3 na ktorej sa dá vyblázniť len na víkendy? Čiže no drift car :)

Napsal: pát 14.01.2011 20:10
od LiborM
Tak pokud na normál ježdění,tak supr volba je 330i e46,kamoš to má a jezdí okolo 9-10l jede opravdu skvěle. Pokud se rozvášní,tak 14l,ale to jede opravdu nahraně. Je to dobrej kompromis, bude to žrát stejně jak 325i jen pojede líp.

Napsal: pát 14.01.2011 20:15
od papyk
Být tebou, zůstal bych při zemi, kup nějakou pěknou e36 325 nebo 328, ta motorizace dokáže taky pěkně pohladit po duši a provozní náklady máš na ůrovni Ochcávky, zbydou ti ještě penízky na opravy/ůpravy, s autem se sžiješ, dostaneš to do ruk a časem, až budeš mít odpovídající příjmy tak si ten sen určo splníš, je hezké mít o čem snít a pak si to splnit.

Napsal: pát 14.01.2011 20:30
od reVo933
LiborM píše:Tak pokud na normál ježdění,tak supr volba je 330i e46,kamoš to má a jezdí okolo 9-10l jede opravdu skvěle. Pokud se rozvášní,tak 14l,ale to jede opravdu nahraně. Je to dobrej kompromis, bude to žrát stejně jak 325i jen pojede líp.


jj nad tým som uvažoval, akurat škoda, že sa ich málo predáva, preto som prevažne písal 325Ci :) Inak ako je to u toho auta s údržbou? Koľko by sa u neho platili mesačné náklady bez benzínu? Mám na mysli 330i E46. Lebo podľa mňa by mi bolo zbytočne kupovať 15 ročné E36 325i, ktoré má ešte o pár kW menej ako 330i. Len je tu akurát tá výhoda, že by mi zvíšilo viac peňazí a to by som potom hravo uživil. Tak preto ma teraz zaujíma údržba tej E46 330i :)

Napsal: pát 14.01.2011 20:42
od LiborM
Ted jsem kamošovi psal a auto má od kvetna,delal spojku,brzdy predni,vanos,a najeto ma asi 12000 a cena tech blbosti je asi 20 000kč. Ale to má dobrej kousek o kterej se taky předchozí majitel staral. E46 330i je poměrně hodně spolehlivé auto. Auto má najeto okolo 160tis.

Napsal: pát 14.01.2011 20:48
od reVo933
fíha, celkom slušné, kedže skoro 12 000km zájdem ročne a 20 000kc na údržbu je veľmi slušné. Myslím, že to by nemal byť až taký problém. Hlavne zohnať pekný kúsok :) Konečne nejaké povzbudivé slová. Vďaka ;)

Napsal: pát 14.01.2011 22:33
od cabal
jak tu už psali M3 e36 na provoz vychazi se vším cca 10-12kč na 1km (počítám náplně, gumy, opravy, benzín ....) a pokud bys chtěl na drifty, přitlač přitlač, jak psal maniak 15k určitě ....

naprosto souhlasím s názorem AMG, vyser se teď na drahý auto, dodělej školu, hlavně pocestuj a pak budeš mít na eMko. Já na M3 vydělával po večerech a ve volnu několik let během VŠ místo chlastání v barech. Sice jsem občas taky zašel, ale on vysokoškolský život něco stojí. Zvaž, já si koupil M3 až rok VŠ během doktorátu a bylo to, řekl bych, načasované akorát....

Ono to hlavně není o tom to auto vlastnit, ale časem poznáš, že mít ho, starat se o něj, resp. utáhnout provoz není sranda.