Stránka 1 z 1
Napsal: stř 02.03.2011 17:22
od Jiroun64
Ahoj, udělal jsem si radost a koupil M5 E60. Vše je zatím v poho, jen mě trochu znervozňuje zvuk studeného motoru. Něž se mírně zahřeje a klesnou otáčky je chod motoru lehce rozhádaný a zvuk mi připomíná něco jako podfouklé těsnění příruby výfuku. Jakmile se zahřeje ( v tomto počasí za cca 4-5 min) , klesnou mírně otáčky a krásně spořádaně brumlá. Ptám se tak blbě, ale menám s tímto autem zkušenost. Motor má 80.000 je to po prvním majiteli, servis je pravidelný....Mám ještě A6 4,0 FSI a ta jde i studená úplně pravidelně a tiše. Jinak všechny zdravím ... Jirka
Napsal: stř 02.03.2011 19:46
od kosh
Všechny BMW M dělají za studena bordel (prskají, kolísají, ...) Mám takovou skušenost, že když je moc velká zima (-25°C) tak ani nenastartuješ. Ale samozřejmě by bylo nejlepší kdyby si to poslechl někdo kdo zná tyhle motory.
Napsal: stř 02.03.2011 21:37
od Hanz
z toho zvuku si delaji srandu v TopGearu

Napsal: čtv 03.03.2011 12:45
od Diffusion
Jak říká Kosh, tak je to normální.
Nedělej si z toho hlavu.
Napsal: čtv 03.03.2011 13:12
od Fatal Design
Taky z vlastní zkušenosti potvrzuji že S50B32 zní ve studeném počasí dost divoce

Nejdříve mě to taky šokovalo, ale potom jsem slyšel druhou E36 M3 3.2 a bylo to to samé, takže asi normál ...
Napsal: čtv 03.03.2011 13:21
od blesk666
to je na M-Motoroch podla mna mile - je to blizssie zavodnym motorom ako ostatne uhladene vykonne motory. Skus dat video so zvukom
Napsal: pát 04.03.2011 02:53
od Dally
Zvýšené otáčky při studeném motoru na volnoběh jsou normální. DME se podle teploty snaží co nejdřive zahřát katalyzátory. Nicméně otáčky by neměly kolísat a chod by neměl být nějak hrubý. V Top Gearu komentují nepříjemný zvuk VANOSů při volnoběhu, ten s tím nesouvisí.
Zajímalo by mě, kolik má ta M5 E60 najeto a jakou historii...?
Napsal: pát 04.03.2011 11:18
od Jiroun64
Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Napsal: pát 04.03.2011 11:30
od Fatal Design
Sorry za OT, ale vždycky mi to nedá když někde čtu Verva100.
Až budeš příště tankovat, tak koukni na pistoli (stojan) a tam si všimni nápisu BA-98 .... zajeď na OMV a koukni na Carrera-100 a všimni si nápisu BA-100 (a to mi potvrdil i nějaký product manager z OMV emailem) ... a cena alespoň u nás +/- 10h stejná ... tak jezdím na OMV

Napsal: pát 04.03.2011 12:13
od noname
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 7&start=45
Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98
Tankuju jen Vervu....
Napsal: pát 04.03.2011 12:42
od Dally
Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Napsal: pát 04.03.2011 13:53
od Fatal Design
noname píše:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=143457&start=45
Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98

Tankuju jen Vervu....
No pokud mají lidi na fóru pravdu s tou neexistující normou tak OK, ale dál jezdím na OMV mají tam lepší kafe
Až pojedu na sprinty vezmu Vervu100. 10% výkonu (32PS !!) navíc se hodí

... dá to více než laďák od SuperSprintu
http://www.benzinaplus.cz/userfiles/fil ... va_100.pdf
Napsal: čtv 17.03.2011 15:46
od Jiroun64
Dally píše:Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?
Napsal: čtv 17.03.2011 19:24
od BrutalniMonstrumWole
Jiroun64 píše:Dally píše:Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?
Ohledně toho syčení, mě napadá, že by to mohla být vzduchová pumpa, co vhání vzduch do výfuků chvíli po studenem startu.
Něco podobného mám i u moji E34 M5 a děla to hodně děsivé zvuky za studena, jak motor celkově, tak ta pumpa pro regulaci emisí za studena..
U tvého motoru je pumpa elektonická, u meho ješte mechanická přez řemen jakoby malé klimačerpadlo, což dělá pěkný randál, narozdíl od tvého syčení elečerpadla
zde je schéma pro přehled
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... rol_pipes/