Stránka 1 z 2
Napsal: ned 27.01.2013 02:28
od NSH
Zdravím všechny fandy BMW,
pokud vše půjde dobře, tak se mi v blízké době (jaro, léto) naskytnou nějaké finance na koupi "nového" auta (cca 1 - 1.25 mil.). Napadlo mě, že se Vás zeptám na názor. Jako 2 jediné kandidáty jsem vybral M5 E60 a M3 E90 - obě rok 2007+ a najeto max. 100.000 km. Zajímá mě Váš názor na tyto auta co se týče denního použití a občasných projížďkách především po okresních silnicích ne zrovna valné kvality. Je velký rozdíl např. v provozních nákladech, spotřebě atd.? Liší se hodně dynamické vlastnosti těchto aut nebo v praktickém využití nepoznám moc rozdíl? Je mi jasné, že jde o BMW M, takže nečekám spotřebu a náklady jako u služební Octavie TDi od přítelkyně

Na americkém fóru tohle téma chvíli řešili a vesměs to skončilo 50:50 a každý doporučil něco. Objevily se často řeči typu - M5 má lepší a charakternější motor a působí vedle M3 nadřazeně. Naopak u M3 se vyzdvihovala převodovka DKG (prý mnohem lepší než SMG), nižší hmotnost a údajně lépe jedoucí motor "odspodu". Jaký je Váš názor? Co by jste si vybrali vy a proč? Díky moc za rady. Jen podotknu, že M3 by případně byla s převodovkou DKG (manuál již nechci). Můj lehký favorit je M3, ale často slyším názor, že M5 je z jiného Světa

Je mi jasné, že nejlepší je svést se, ale často cestuji a v místě bydliště (východní Morava) se moc nezdržuji a domlouvat jízdu někde je problém, takže se svezu nejspíše až při koupi. Chvíli jsem si hrál s myšlenkou koupit 530i E60 a k tomu M3 E46, ale nakonec jsem od toho (možná zatím) upustil a rozhoduji mezi výše zmíněnými

Napsal: ned 27.01.2013 14:24
od pesa
proč M5? dle mych priorit:
V10 jeho charakter a vykon
Porizovaci cena nizsi nez M3
Klame tělem (obchodní jednání, sousedi, etc..)
Komfort a lepší palubka pro autohifi (pro lepší šířku a hloubku scény)
proč ne M5?
strmost řízení - tzn. očekával bych strmější
výška auta, jeho těžiště a celková váha
neobratnost na kruhácích (tam kde jsem s 350z jezdil dvere, tak s e60 se nevlezu..)
proč M3? dle mych priorit:
Obratnost, ovladatelnost - tzn. váha
Poskladám ji do většiny kruháků a zatáček
Dvojspojka
Větší vhodnost na okruhy
pro ne M3?
slabší motor (ale koukal bych po G-Powerech...)
design kupe (pořídil bych sedan)
dražší pořizovací cena
zvuk ve standartu (poridil bych Akrapovic)
tím padem malý výběr

Napsal: ned 27.01.2013 14:37
od efrankie
2 pesa: myslíš, že převodovka v M3 je pro běžné ježdění lepší než v M5? o M5 jsme se bavili u mě v tématu a víceméně se mi dostalo ujištění, že je převodovka na běžné ježdění uplně na hov**, ale na M3 se řeč vlastně nedostala... osobně tohle téma je mi taky blízké, ačkoliv M5 je sen, tak M3 v hlavě mám taky, sice hodně vzadu, ale ta myšlenka mě taky napadla už...
Napsal: ned 27.01.2013 14:49
od Marty_
Ac trojkar, tak osobne bych ted jeste vzal v10 - uz jen proto, ze s timhle uz se v budoucnu nejspis nikdy nesvezem..
Ale jako provozni naklady a nejspis i propad ceny budou u petky vetsi - kazda sranda neco stoji noo:o)
Napsal: ned 27.01.2013 21:11
od pesa
jo M3 e9x DCT je oproti SMG lepsi v rychlosti prerazeni ale hlavne ma prijemnejsi prechody mezi kvalty a jako "automat" si ho dokazu predstavit take...
Napsal: ned 27.01.2013 22:31
od M3maniac
provozně tě vyjde lépe M3....pokud jezdíš hlavně okresky a kolem komína kup určitě M3, pokud cestuješ po dálnici a jezdíš víc dálkově vem M5

u M5 se víc sere SMG a má dost velkej apetit na olej....ale rovně to jede jako kráva,to zase jo. Já bych vůbec nezavrhoval tu alternativu E60 na denní ježdění a M3 e46 na víkendy

podle mě je lehčí, obratnější a zábavnější než auta výš

Napsal: pon 28.01.2013 10:33
od NSH
Díky moc za názory. Právě díky nižší váze a lepší převodovce u mě vede E90. Jezdím dálnice pouze občas, spíš ty okresky. O variantě E60 jako daily daily a M3 E46 for fun jsem přemýšelel dost, tak uvidíme. Nakonec jsem usoudil, že bude lepší kompromis v podobě E60 M5 nebo E90 M3. Hlavně teda kámoš, kterej je zamilovanej do E46 M3 (jezdí však v Audi S3

) do mě pořád tlačil ať koupím E46, dám ji racing výfuk, sání z CSL, racing tlumiče, odlehčím ji a dám ji skořepiny atd., že prý budu mít nejzábavnější a hodně rychlý auto na okresky a po městě můžu jezdit v E60 530

Tak ještě uvidíme. Je to zatím hudba budoucnosti, ale poohlížím se už teď. Každopádně díky za názory

Napsal: pon 28.01.2013 17:32
od Elldon
Nemám zkušenosti s M5, ale k M3:
- za tuhle cenu seženeš i kus co bude mít kolem 50k najeto
- pokud v tom nechceš vozit rodinu na dovolené, M3 bude větší zábava jak na okresky, tak na okruhy
- jezdit budeš tak za 13l/100km
- nedoporučuju EDC, nepoznáš rozdíl a riskuješ, že se něco pokazí
- doporučuju MDM - DSC získá 3. mód (něco mezi úplně vypnuto a úplně zapnuto) + možnost přepnout do přednastaveného "M módu" čudlíkem na volantu
- LCI verze (2009+) mají novější iDrive a podle mě i lépe vypadají
Dále je to už asi o osobních preferencích - co se ti líbí víc, jaké seženeš konkrétní nabídky, zjistit si nějaké info o nákladech provozu
(M5 má SMG, že?) slyšel jsem, že SMG se mnohem častějí kazí, DCT ale taky nebude úplný držák. Dokud máš auto v záruce, vymění ti vadný díl, po záruce tě donutí koupit si celou převodovku (desítky až 100tisíc?). Třeba proto jsem šel do manuálu...
M3 bude mít "sběratelskou" hodnotu - 8 válců, atmosféra... nové modely budou mít 6 válců a turba...
Pokud by tě něco zajímalo k M3, napiš, třeba budu vědět

Napsal: úte 29.01.2013 02:45
od Dally
Elldon píše:Nemám zkušenosti s M5, ale k M3:
- za tuhle cenu seženeš i kus co bude mít kolem 50k najeto
- pokud v tom nechceš vozit rodinu na dovolené, M3 bude větší zábava jak na okresky, tak na okruhy
- jezdit budeš tak za 13l/100km
- nedoporučuju EDC, nepoznáš rozdíl a riskuješ, že se něco pokazí
- doporučuju MDM - DSC získá 3. mód (něco mezi úplně vypnuto a úplně zapnuto) + možnost přepnout do přednastaveného "M módu" čudlíkem na volantu
- LCI verze (2009+) mají novější iDrive a podle mě i lépe vypadají
Dále je to už asi o osobních preferencích - co se ti líbí víc, jaké seženeš konkrétní nabídky, zjistit si nějaké info o nákladech provozu
(M5 má SMG, že?) slyšel jsem, že SMG se mnohem častějí kazí, DCT ale taky nebude úplný držák. Dokud máš auto v záruce, vymění ti vadný díl, po záruce tě donutí koupit si celou převodovku (desítky až 100tisíc?). Třeba proto jsem šel do manuálu...
M3 bude mít "sběratelskou" hodnotu - 8 válců, atmosféra... nové modely budou mít 6 válců a turba...
Pokud by tě něco zajímalo k M3, napiš, třeba budu vědět

Tvoje rady typu "nedoporučuju EDC", "doporučuju MDM" atd jsou trochu matoucí. Obě auta mají obojí v základu a nedají se koupit bez obého... zbytek je na uživateli.
Řešit sběratelskou hodnotu u pár let starýho auta, kterého je na trhu "milion", je trochu nesmysl, obě auta jsou poslední M atmosféry, S65 je odvozen od S85.
Spotřeba 13l/100km je sice možná, ale u obou aut je to spodní hranice při lechtání plynu na dálnici 140-160km/h.
Obecně je M5 V10 pochopitelně o něco užranější.
Mimochoden, před pár týdny byla na prodej v ČR E91 M3 s G-Power kompressorem (!!!) kolem milionu... to jsem čuměl.
Za 1-1,25m jdou sehnat obě auta v 1A stavu.
Napsal: úte 29.01.2013 14:13
od rxxxr
To si myslim neni pravda. EDC nemají všechn, je to příplatek. Jsou to ty který maj prostřední čudlík holý, jako třeba tahle.
http://www.sportovnivozy.cz/34490-bmw-m ... -pardubice
A co se týká MDM, tak to nemají ty, které nemají navigaci, resp. takovou obrazovku nahoře na palubce. Je jich sice opravdu hodně málo, u nás na prodej na Tipcars ani jedna třeba. Ale je to třeba tahle:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Jinak teda to se týká M3. U M5 je to myslím opravdu jak řikáš a je tam EDC i MDM v uplně každý.
Napsal: úte 29.01.2013 17:06
od Elldon
Dally píše:Elldon píše:Nemám zkušenosti s M5, ale k M3:
- za tuhle cenu seženeš i kus co bude mít kolem 50k najeto
- pokud v tom nechceš vozit rodinu na dovolené, M3 bude větší zábava jak na okresky, tak na okruhy
- jezdit budeš tak za 13l/100km
- nedoporučuju EDC, nepoznáš rozdíl a riskuješ, že se něco pokazí
- doporučuju MDM - DSC získá 3. mód (něco mezi úplně vypnuto a úplně zapnuto) + možnost přepnout do přednastaveného "M módu" čudlíkem na volantu
- LCI verze (2009+) mají novější iDrive a podle mě i lépe vypadají
Dále je to už asi o osobních preferencích - co se ti líbí víc, jaké seženeš konkrétní nabídky, zjistit si nějaké info o nákladech provozu
(M5 má SMG, že?) slyšel jsem, že SMG se mnohem častějí kazí, DCT ale taky nebude úplný držák. Dokud máš auto v záruce, vymění ti vadný díl, po záruce tě donutí koupit si celou převodovku (desítky až 100tisíc?). Třeba proto jsem šel do manuálu...
M3 bude mít "sběratelskou" hodnotu - 8 válců, atmosféra... nové modely budou mít 6 válců a turba...
Pokud by tě něco zajímalo k M3, napiš, třeba budu vědět

Tvoje rady typu "nedoporučuju EDC", "doporučuju MDM" atd jsou trochu matoucí. Obě auta mají obojí v základu a nedají se koupit bez obého... zbytek je na uživateli.
Řešit sběratelskou hodnotu u pár let starýho auta, kterého je na trhu "milion", je trochu nesmysl, obě auta jsou poslední M atmosféry, S65 je odvozen od S85.
Spotřeba 13l/100km je sice možná, ale u obou aut je to spodní hranice při lechtání plynu na dálnici 140-160km/h.
Obecně je M5 V10 pochopitelně o něco užranější.
Mimochoden, před pár týdny byla na prodej E91 M3 s G-Power kompressorem (!!!) kolem milionu... to jsem čuměl.
Za 1-1,25m jdou sehnat obě auta v 1A stavu.
M3 E90 nemá EDC ani MDM v základu, obojí je příplatkový paket - projeď si pár inzerátů a najdeš kousky bez obojího

. Jak jsem psal hned v úvodu, o M5 jsem se nikdy nezajímal, takže o ní nic nevím, ale věřím, že by to v základu být mohlo.
Obojí je myslím samostatný paket, já mám např. iDrive, navigaci atd., ale nemám ani MDM ani EDC. To MDM mě mrzí, EDC se prý nevyplatí. Tzn. je možné mít navigaci a zároveň nemít MDM.
K té spotřebě - nevím, jak přesně to myslíš, ale jezdím 65 % okresky, 35 % město, téměř žádné dálnice, na okreskách to vůbec nešetřím a 13.4 je moje průměrná spotřeba asi po 12k km. Na dálnici to bude podle mě podobné...
Ad sběratelská hodnota - myšleno spíše ve smyslu osobního vztahu než že by to potom autor dotazu mohl prodávat do muzea, proto to taky bylo v uvozovkách

. Na ten motor téměř neexistuje negativní recenze.
Napsal: úte 29.01.2013 18:17
od kosh
V podstatě můžu potvrdit, že nastavení tuhosti tlumičů jak u M3 tak u M5 je v podstatě k ničemu. Rozdíly nejsou nijak markantní a člověk stejně jezdí pořád na jeden režim. Když už si někdo chce opravdu hrát na ladění podvozku do takové míry jako je tuhost tlumičů tak je vhodnější volba klasicky nastavitelný tlumič. Systém co používá BMW je pozérský

.
Ještě bych doplnil, že neznám ani jedno auto od BMW, které vydrží na okruhu více než 3 kola opravdového ježdění

Napsal: úte 29.01.2013 21:35
od Filozof
kosh píše:V podstatě můžu potvrdit, že nastavení tuhosti tlumičů jak u M3 tak u M5 je v podstatě k ničemu. Rozdíly nejsou nijak markantní a člověk stejně jezdí pořád na jeden režim. Když už si někdo chce opravdu hrát na ladění podvozku do takové míry jako je tuhost tlumičů tak je vhodnější volba klasicky nastavitelný tlumič. Systém co používá BMW je pozérský

.
Ještě bych doplnil, že neznám ani jedno auto od BMW, které vydrží na okruhu více než 3 kola opravdového ježdění

Jak to myslíš že žádné BMW nedá 3kola ???
mě se líbí něco takového
http://zkracovatko.cz/TLyp0O
500koní pojede hodně dobře v M3 a krouták s kompresorem bude jistě hodně zajimavej...
Mohlo by to bejt docela zábavné auto.
Napsal: úte 29.01.2013 21:39
od Dally
rxxxr píše:To si myslim neni pravda. EDC nemají všechn, je to příplatek. Jsou to ty který maj prostřední čudlík holý, jako třeba tahle.
http://www.sportovnivozy.cz/34490-bmw-m ... -pardubiceA co se týká MDM, tak to nemají ty, které nemají navigaci, resp. takovou obrazovku nahoře na palubce. Je jich sice opravdu hodně málo, u nás na prodej na Tipcars ani jedna třeba. Ale je to třeba tahle:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORTJinak teda to se týká M3. U M5 je to myslím opravdu jak řikáš a je tam EDC i MDM v uplně každý.
Pardon, moje chyba. Dík za upozornění. Nikdy jsem v M3 bez EDC nejel. U M5 je to součást vlastností "M5" oproti neM E60, ne otázka příplatků, jako např. M Drivers Package nebo Competition Package u M6...
Že je to u M3 jinak mě dost zaráží.
Právě, protože M nejsou okruhový auta měl by být hlavním kritériem výběru, jestli někdo prostě potřebuje víc místa a výbavy nebo ne.
Nerozhodovat se jestli chce M5 nebo M3, ale 5er nebo 3er. To je můj pragmatickej pohled.
Napsal: úte 29.01.2013 21:48
od Dally
Filozof píše:kosh píše:V podstatě můžu potvrdit, že nastavení tuhosti tlumičů jak u M3 tak u M5 je v podstatě k ničemu. Rozdíly nejsou nijak markantní a člověk stejně jezdí pořád na jeden režim. Když už si někdo chce opravdu hrát na ladění podvozku do takové míry jako je tuhost tlumičů tak je vhodnější volba klasicky nastavitelný tlumič. Systém co používá BMW je pozérský

.
Ještě bych doplnil, že neznám ani jedno auto od BMW, které vydrží na okruhu více než 3 kola opravdového ježdění

Jak to myslíš že žádné BMW nedá 3kola ???
mě se líbí něco takového
http://zkracovatko.cz/TLyp0O500koní pojede hodně dobře v M3 a krouták s kompresorem bude jistě hodně zajimavej...
Mohlo by to bejt docela zábavné auto.
Jistě. Ale minimálně ty sériový brzdy tě budou hodně limitovat. A pak se ti třeba začne přehřívat diff nebo skříň... eM není 911GT3 nebo GT-R.
Napsal: úte 29.01.2013 23:20
od Elldon
Bude asi hodně záležet na tom, co je to za okruh. Předpokládám, že ty 3 kola si nemyslel doslova

. Souhlasím, že 1680 kg u M3 E90 dá brzdám zabrat, velký rozdíl bude např. mezi Mostem a Brnem, kde se jezdí jinýma rychlostma. Např. ten Most bych si troufnul přirovnat k hodně rychlým okreskám a to ti auto musí vydržet, jinak by to nikdy nemohli pustit na silnici, protože by většina lidí skončila po hodině svižné jízdy v příkopu se zvadlýma brzdama... Není to sice okruhový speciál, ale neměli bychom z toho dělat sedmičkovou řadu
Pokud tedy OP plánuje jezdit jen okresky a na okruh se nechystá [to by byla velká škoda], tak podobné věci asi vůbec nemusí řešit

Napsal: stř 30.01.2013 08:39
od pepam3
v mostě ti M3 v sérii nevydrží déle jak 8 kol. a to je jedno jestli s ohledem na brzdy nebo pak jako jakékoliv auto s ohledem na změnu vlastností pneumatik. pak to s jízdou na okruhu nemá nic společného.
Napsal: stř 30.01.2013 10:55
od kosh
Filozof píše:kosh píše:V podstatě můžu potvrdit, že nastavení tuhosti tlumičů jak u M3 tak u M5 je v podstatě k ničemu. Rozdíly nejsou nijak markantní a člověk stejně jezdí pořád na jeden režim. Když už si někdo chce opravdu hrát na ladění podvozku do takové míry jako je tuhost tlumičů tak je vhodnější volba klasicky nastavitelný tlumič. Systém co používá BMW je pozérský

.
Ještě bych doplnil, že neznám ani jedno auto od BMW, které vydrží na okruhu více než 3 kola opravdového ježdění

Jak to myslíš že žádné BMW nedá 3kola ???
mě se líbí něco takového
http://zkracovatko.cz/TLyp0O500koní pojede hodně dobře v M3 a krouták s kompresorem bude jistě hodně zajimavej...
Mohlo by to bejt docela zábavné auto.
Brzdy zvadnou, 1650kg není na okruh, chlazení nestíhá, občas se odporoučí i hydr. posilovač, ...
Napsal: stř 30.01.2013 11:18
od Filozof
KOSH:
Brzdy zvadnou, 1650kg není na okruh, chlazení nestíhá, občas se odporoučí i hydr. posilovač, ...[/quote]
sakra tak já mám divizi M jako modlu že to je to nej ...a co vše to umí a neumí ...a ted tohle ... Vím že speciál na okruhy vypadá jinak a z M3 má jen karoserii ještě upravenou...
Ale i tak pokud jedu s kámošema na okruh a chci si zajezdit amatérské závody ...čekám že mě M3 nenechá ve štychu ...
Takže eMka jsou hlavně pro sportovní ježdění na silnici ?
... nebo pro jaký účel jsou úrčená ?
Napsal: stř 30.01.2013 12:12
od kosh
Filozof píše:KOSH:
Brzdy zvadnou, 1650kg není na okruh, chlazení nestíhá, občas se odporoučí i hydr. posilovač, ...
sakra tak já mám divizi M jako modlu že to je to nej ...a co vše to umí a neumí ...a ted tohle ... Vím že speciál na okruhy vypadá jinak a z M3 má jen karoserii ještě upravenou...
Ale i tak pokud jedu s kámošema na okruh a chci si zajezdit amatérské závody ...čekám že mě M3 nenechá ve štychu ...
Takže eMka jsou hlavně pro sportovní ježdění na silnici ?
... nebo pro jaký účel jsou úrčená ?[/quote]
sportovní ježdění na silnici je to co tomu autu sedí nejvíc.
U okruhů bych to viděl spíš na takové lehké ježdění, ale ne o pravý okruhový funn.
Ale třeba závody do vrchu jsou taky docela zábava a tam M3 docela dobře funguje.