Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.09.2013 12:44
od efrankie
Nudim se a tak koukam na inzeraty a premyslim o pi*ovinach. Tak me napada, jak je mozne ze m3 (e46) je stale o tolik drazsi a tak dlouho si drzi takovou cenu, vetsinou o dost vyssi nez m5 (e39), coz je mnohem vykonnejsi, luxusnejsi a asi v beznem provozu i pouzitelnejsi auto? Nechce nekdo se mnou rozvinout diskuzi?

Napsal: čtv 26.09.2013 13:46
od Francis
Podívej se na fyzikální parametry obou vozů - výkon a hmotnost, rozměry.
Každé je jiné auto. Rozdíl pouhých 42 kW ve výkonu, ale propastných +- 300 kg v hmotnosti. Nezanedbatelný není ani 10cm rozdíl v rozvoru.
Každý z těchto motorů má jiný průběh výkonu a kroutícího momentu (max. výkon v 6600 rpm vs. 7900 rpm, max kroutící moment v 3800 rpm vs. 4900 rpm, omezovač 7000 rpm vs. 8100 rpm)
Každé z nich je na jiný styl jízdy, jedno je spíš dálniční GT, kdežto druhému vyhovují klikaté okresky.
Jsou to určením rozdílná auta a proto mají rozdílnou cenu. Vysokovýkonných těžkých dálničních GT je větší počet - Audi RS6, MB E-class AMG, Cadillac CTS-V, ... kdežto precizních zatáčejících aut s vysokootáčkovým atmosférickým motorem, které lze použít i na běžný provoz moc není - Honda S2000 je jen dvousic, Audi RS4 těžké na předek a s turbem, Lotus jen dvousic, ... Ferrari, Lamborghini atp. je jiná cenová skupina.
M5 má konkurentů/náhradníků na výběr docela dost, M3 skoro nikoho.
Napsal: čtv 26.09.2013 15:25
od Filozof
Pěkně napsané.
NAvíc údržba M3 a M5 bude asi taky jinde ....ted si myslím sám osobně že M3 udělá více zábavy za méně peněz jak M5 která bude chtít dražší servis a taky rychleji pujdou Brzdy a pneu do háje při stejném stylu jízdy.
M5 je škoda na blbnutí někde na okruh, zatáčky , serpentýny ...tam M3 prostě vede za méně peněz více zábavy. M5 přeci jen byla pro managery co chtěli to nej z nejlepších sedanu světa - na dlouhé rychlé trasy super možná k zablbnutí občas taky ale M3 bude prostě zábavnější, ikdyž M5 bude taky skvělá bude to zase o něčem jiném.
Ale líbilo by se mi oboje samo

´
Všiml jsem si že pěkná M5 stojí taky 350-400tis. takže ono se to bude pohybovat dost podobně.
M5 za 2kila nevim ale bude asi před servisem za xx tisíc většinou...
Napsal: pát 27.09.2013 11:52
od Hanz
jenze pekna e46 M3 je pres pul mega

takze porad je tam rozdil min 150-200tis...
Napsal: pát 27.09.2013 15:54
od KOMA
Vše co bylo napsáno je pravda, ale hlavní věc jako u každého zboží je kupní síla. Když už sportovní BMW, tak spousta lidí chce M3, u M5 je jen pár magorů co to chtějí a mají nato, takže kupní síla na M3 90% a u M5 10% a to ještě M5 dopřávám. Takže jestli chce 9z10 zákazníků M3
