Stránka 1 z 1
Napsal: pon 28.10.2013 19:30
od butthead740
Mobil 5w50? 10w60 mi pride ze nemaze tak dobre pri studenym startu v zime, horske podnebi.. Diky za echo
Napsal: pon 18.11.2013 20:46
od butthead740
Napsal: pon 18.11.2013 22:07
od MattyX
10w60 za studena maže stejně jako 10w40

Podle čeho se dá poznat, že motor nemaže??? hlavně tam nelej něco jinýho

Napsal: úte 19.11.2013 05:36
od butthead740
Ne ja myslel jako ze olej vizkozity 10w60 je spis na letni obdobi do plusovych teplot, to samy mi hlava nebere ze v servise nam ted dali 5w30 do S6ky a to je taky V10 jako M5.. tak sem z toho nakej nesrovnanej..

5w30 lejem do 330d to chapu ale do V10? kazdopadne v servisce v manualu je u ty audi i ten 5w30..
Napsal: úte 19.11.2013 11:42
od mvolesko
jenze S6 netoci 8250 ot, navic je to FSI, davam furt 10W_60 , stejne auto stoji furt v garazi kde nejde teplota pod 15
Napsal: úte 19.11.2013 15:27
od MattyX
Nevím jaké konstrukce je V10 FSI, tendle olej tam zřejmě patří... olympiádu neznám

Do M5 patří tento olej a jinej bych tam zásadně nedával

Napsal: úte 19.11.2013 16:26
od tanner540i
5w30 samozrejme nepatri ani do S6, to je jen natlak ekoteroristu, podle kterych je lepsi kazdych 200k km menit motor za novy, protoze se diky tomu super lehkobeznemu oleji usetri 0,053l benzinu na 100

Napsal: stř 20.11.2013 10:44
od butthead740
no presne tak proste se z toho snazi delat jen spotrebaky na par let.. nemam nic proti 5w30 kazdopadne vymena max po 10tkm ne jak nejaky paka jezdi i 30tkm na jeden olej a jeste se tim chlubi jak maj vybornej motor..
Jinak do ty M5 je i v manualu ze v pripade mrazu pouzit olej 5w50 tak ten dostane, asi moc lidi nejezdi s tim autem i v zime..
No ten ctyrhrab OOOO toci do 7000ot coz je znacne min nez M5.. Kazdopadne jizda v obouch je porno

Napsal: pát 22.11.2013 19:58
od rejdy
Ono podle mě nezáleží ani tak na tom, kolik ten motor točí, ale jaká je pracovní teplota. Když jsem se byl svézt Ferrari 458 Italia, tak mě zaujal vyražený štítek výrobce vozu v motorovém prostoru doporučující Shell 5W40, přitom to točí 9000... je mi divný, že by samo Ferrari u takovýho auta dávalo blbej olej...
Napsal: pát 22.11.2013 21:04
od tanner540i
Ano, je to o teplote. Volba oleje s max. hodnotou otacek nema nic spolecneho. Take ale zalezi na konkretni konstrukci motoru.
Napsal: pát 22.11.2013 22:08
od Meda
Ja tedy jezdim s M5 E39 ikdyz je venku -20 a nikdy jsem na zimu jiny olej nedaval, predpokladam, ze i TWS by melo byt dostatecne pro zimni provoz..
Napsal: pát 22.11.2013 22:41
od butthead740
Tak s tim fackem to je dobry, ja si taky najivne myslel ze 10w60 je olej do vysokotocivych motoru apod.. ta S6ka ma motor z lamba a ze by se do lamba daval 5w30

no sem z toho vazne jelen
Napsal: ned 24.11.2013 17:11
od Jendix
tanner540i píše:5w30 samozrejme nepatri ani do S6, to je jen natlak ekoteroristu, podle kterych je lepsi kazdych 200k km menit motor za novy, protoze se diky tomu super lehkobeznemu oleji usetri 0,053l benzinu na 100

Záleží spíš na tom, jak je celej systém konstruovanej. S63 M5 F10 má taky doporučenej 5W30 a celej systém je na to dimenzovanej..
za tepla hustější olej by to teoreticky mohl i zhoršit.. některý pumpy maji přetlakovej ventil kterej spíná za studena a upouští tlak systému.. u hustějšího oleje by se něco takovýho mohlo teoreticky dít i za tepla.. pak je otázka na co všechno by to mělo vliv.. a jestli by bylo zajištěný vůbec lepší mazání než s olejem řidčim.. ono období jednoduchejch zubovejch pump je už pryč, to je taky jeden z důvodů proč bych s tim radši moc neexperementoval..