Stránka 1 z 1
Napsal: ned 03.10.2010 22:48
od rxe
caute , vie mi niekto poradit ci takuto situaciu už mal , X 5 ma 2 nadrze. za spolujazdcom je cerpadlo v nadrzi . a v kazdej nadrzi je plavak, no ked mne ukaze rucicka asi okolo 14-18 litrov tak nejde nastartovat ?ze nadrže su nejako prepojene ?ale ked dolejem benzin a ide dalej ? niekto mi hovoril ze to moze byt aj prepadova hadicka z lavej nadrze do pravej ? alebo nieco take? ci je upchata alebo fiter , neviem ? dik za postrehy.
Napsal: pon 04.10.2010 02:29
od Killca
nejspis je to fakt prepadem, je tam prechod, kvuli presnejsimu merenipaliva v nadrzi, ted tu stejny problem kolem me resi asi 3 lidi
je to na vyndani nadrze nejlepe
minimalne bych ale zkusil vyndat plovaky zkusit neco vysatrat rukama
Napsal: pon 04.10.2010 21:28
od rxe
dufam ze sa to nejako podari bez demontaze nadrže.keby si na neco skor prisile tak to sem hod, diik
Napsal: pon 04.10.2010 23:24
od starML
Tak lapaj - lebo hádžem :
BMW má dělenou nádrž, aby se mezi vešla např. rezerva. Ta nádrž má dvě komory viz obrázek na
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 . Obě komory jsou nahoře spojené, takže se palivo může přelévat z jedné do druhé poloviny, ale pouze pokud je paliva dost. Z téhož důvodu jsou v obou komorách dva snímače hladiny, které vyhodnocují celkové množství paliva a jejich součet zobrazuje ukazatel na palubní desce. To eliminuje přelití paliva z jedné nádrže do druhé při průjezdu zatáčkou, jak se to stávalo např. u Š105/120. Ale ty dva plováky jsou současně dva sací koše, ale čerpá pouze jedno čerpadlo - viz obrázek na
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 .
A teď záleží na tom, jaké tak máš provedení, buď je tam jen jedno čerpadlo, nebo tam už jsou dvě. V případě, že je tam jen jedno, tak to funguje tak, že to čerpadlo čerpá palivo ze svojí poloviny nádrže a současně i z nádrže druhé. Ve skutečnosti se to děje tzv. ejekčním účinkem, ale to je teď vedlejší. Problém je v tom, že :
- buď máš jeden z plováků zaseklý (visí nad hladinou) a proto se nedá palivo z nádrže, kde není čerpadlo vyčerpat
- vypadla jedna z hadic, která ty dva plováky propojuje se stejným efektem
Jak to tam vypadá - obrázek :
http://vs31.sweb.cz/Ejektor_Fuel_Pumpe.jpg
Případně napiš na slovenské fórum členovi BMW 323/525, je ze Žiliny a řešil jsem to s ním u jeho 525tds. Podle mne budeš mít vypadlou některou z těch hadic.
Napsal: sob 09.10.2010 20:22
od rxe
caute dik za infošky , aaale asi nepomhlo.dneska som po obede nad tym maturoval rozobral jednu stranu a potom druhu. prefukol, vse ok.ale aj tak nejde nastartovat v tej nadrži za šoferom ja asi 16ltr ukazuje rucicka,aj pc. a v tej nadrži za spolujazdcom uz nieje ukazije 0,5ltr. ale vobec to nepreteka do spolujazdcovej nadrže všetko sa drzi len v tej lavej, a nakonec som zistil " ale neviem ci je to ona zavada." ze pod plavakom na šoferovej strane ktora je rozoberatelna je asi nejaky prechodny ventil a potom idu s toho dve hadice. tak medzi tym je O-krúžok gumeny "tesnenie" a je prasknute, neviem ci to ma vplyv na to to zistim asi az zajtra alebo cez tyzden. alebo dalši rady? diik toto som nasiel prasknuty je o kruzek cislo 4 a do toho ide cislo 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
Napsal: sob 09.10.2010 22:33
od starML
Takže závadu jsi našel, nejde přečerpávání mezi nádržemi, jak jsem psal. Teď zkus vyměnit ten kroužek, nemusíš do BMW, je to klasika, O-kroužek, třeba u instalatérů - dáš jim na pivo.
Napsal: sob 09.10.2010 22:36
od rxe
uz ho mam len dufam ze to zajtra pojde a myslis ze to bude ono ?
o kruzek je 22 x 2
Napsal: sob 09.10.2010 23:14
od starML
Jo, v katalogu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 to je díl č. 4 :
04 O-kroužek 22X2MM FPM 1 16116761645 $0.65
dej to tam. Ale aspoň 5 litrů budeš muset dotankovat, naprázdno to nepůjde.

Je to tzv. ejekční účinek, takže čerpané palivo stahuje další palivo s sebou a tím přeteče do čerpané nádrže. Koukni
http://www.zahrada.cz/forum/zahradni-st ... /?stranka=
Napsal: ned 10.10.2010 10:17
od rxe
dik , no mam namontovane ale zohnal som vcera vecer len 18x2 ale islo to tam pekne neni to tam ani napnute pekne jak original,, dolial som benzin a idem to vyskusat. cez tyzden skusim zohnat origo tesnenie. myslis ze podla toho cisla ,mi to objednaju v BMW ? malo by to sedet ?
Napsal: ned 10.10.2010 11:01
od starML
To origo těsnění, které někdo dodává pro BMW bude asi odolnější vůči benzínu a proto stojí 3/4 dolaru. Ale za tuhle cenu získáš v instalatérských potřebách pytlík, když ne celou krabičku nejrůznějších O-kroužků. Pokud bude fungovat ta 18, nechal bych to tam, pokud ne, dej originál.
Napsal: ned 10.10.2010 12:04
od rxe
Napsal: čtv 14.07.2011 20:24
od rxe
takze vodarensky o kruzek z hornbachu dosluzil, vydrzal tam asi 8000km. cez vikend dam origo
Napsal: pát 15.07.2011 00:01
od starML
Hornbach jsou zedníci, ale 8tkm je úspěch, co OBI?

Napsal: ned 17.07.2011 12:27
od rxe
no to bolo take nudzove riesenie, aby som auto aspon preparkoval, no ale potom ved to ide, tak naco , ze . ale ked som ju menil teraz , tak nebola prasknuta "ta vodarenska" ako ta pred tym origo len sa mi zdala tak uz zlisovana, tak som teraz dal origo , a mam vymenene