Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Srovnání E53 vs. E70

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#1 Příspěvek od Maca »

Po 5-ti letech s E53 jsem se konečně rozhoupal a provedl upgrade na E70, no a po první vyjeté nádrži nafty a necelých 1.000 km jsem si řekl, že dokud mám E53 ještě v paměti napíšu pár postřehů. Třeba se to bude někomu hodit.

Na úvod co jsem srovnával:

typ: X5 E53 3.0dA Steptronic
r.v.: 09/2001
výkon: 135 kW/390Nm
převodovka: automat 5st. (steptronic)
palivo: nafta
komb.spotř.: 10,1 l/100km
při koupi: 92 tis.km
aktuální stav km: 224 tis.

typ: X5 E70 3.0d
r.v.: 05/2007
výkon: 173kW/520Nm
převodovka: automat 6st. (steptronic)
palivo: nafta
komb.spotř.: 8,7 l/100km
při koupi: 130 tis.
aktuální stav km: 133 tis.

Motor
Přibližně totožný objem, výkonový rozdíl 38kW(50k) a 130Nm ve prospěch E70. Rozdíl výkonu je znatelný i když ani E70 není žádná „raketa“. Zvukový projev motoru v nižších otáčkách a rozjezdech mi zní u E70 hruběji, při normální rychlosti je naopak tišší a klidnější. Spotřeba se na první pohled jeví jako reálně podobná, E53 dlouhodobě za 121 tis. km je to 10,4 l, E70 po první nádrži (stejná trasa, stejné podmínky) spotřeba dle BC 10,2 l. Zajímavé je, že zatímco u E53 ukazoval BC kolem 9,7 tak reálná spotřeba byla tak 10,2, zatímco u E70 ukazoval 10,2 a reálná spotřeba byla 9,5 :) (další spotřeby při tankování 9,3;8,9)

Převodovka
5st. vs. 6st. je ve prospěch plynulosti jízdy. U E53 je městských 50km/h na hranici mezi 3 a 4 st. a 5st. je použitelný až tak od 80 km/h. E70 se dá 50km/h na 4st. a 5st. už v 70km/h. Jinak E70 toči při 90km/h cca 1.600 ot/min. Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí).Tachometr je u E70 přesnější než u E53. Podle orientačních ukazatelů rychlosti (pár jich cestou z práce a do práce míjím) to je asi tak, že 90 km/h na ukazateli je tachometrových 98 u E53 a tachometrových 95 u E70.

Řízení a brždění
E70 má řízení tužší (na rozdíl od E53 nemá moje výbava servo) a chce to víc síly na otáčení volantu, zároveň se trochu vytratila „komunikativnost“ s podvozkem. E70 pocitově výrazně lépe brzdí.

Osvětlení
E53 má xenony a jako dálkové halogeny, E70 má bixenony, což v praxi znamená, že svítí pouze vnější pár světel (vnitřní pár slouží jako zdroj světla pro angel eyes, ale sami o sobě nesvítí) a to ve třech úrovních (denní svícení nižší intenzitou, potkávací světla, dálková světla), přičemž dálková světla svítí pocitově výrazně méně než u E53 (kde svítí současně xenon a dálkové). Pro denní svícení se dá také zapnout volba v idrive, kdy v poloze 0 ovladače světel svítí kroužky vyšší intezitou.

Jízdní komfort
E70 má prý standardně aktivní podvozek na zadní nápravě (za příplatek i na přední - což moje nemá) a jízdní komfort je zřejmě i díky tomu na vyšší úrovni. Každopádně se auto míň houpe a míň se naklání. Výdrž pneu ještě srovnat nedokážu, na E53 vydrželi letní cca 25 tis., zimní cca 30 tis. km (což znamenalo 1x letní sada za rok a 1x sada zimních za 2 roky)

Ostatní postřehy
Auta jsou v postatě stejně težká, což je v dnešní době honby za „bezpečností“ pomocí různých výztuh a deformačních zón malý zázrak (E70 má plastový blatníky, hliníkovou kapotu, atd.). Přitom je E70 o něco větší než E53. E70 mám jako 7-mi místnou verzi a 3-tí řada sedaček je skutečně jen pro děti (známá měřící 160 cm to měla „natěsno“), i když ne pro úplně malé, protože sedadla nemají ISOFIX a je výslovně nedoporučeno montovat dětské sedačky na 3-tí řadu. Nevýhodou 3-tí řady je také absence minirezervy (auto nemá ani sadu na opravu pneu s kompresorem, pouze runflat pneu) a taky menší objem kufru (resp. výše položenou podlahu kufru).

Závěr
Celkově vzato má E70 lepší zejména brzdy a podvozek, ale také motor a spotřebu. Zatím jsem kromě světel nenašel žádnou věc, ve které by byla E53 lepší.

Závady E53:
-1x palivové čerpadlo
-2x čidlo ABS
-1x pravé přední rameno+silentbloky
-momentálně odchází jedna xenon výbojka
-nějaký drobnosti

Provozní spotřeba E53 za 5 let a 132 tis.km:
1x sada žhavičů
1x sada brzdových kotoučů
2x sada brzdových destiček
4x sada letních pneu
2x sada zimních pneu
1x akumuátor
1x sada silentbloků zadního zavěšení
6x inspekce

Přesně po 2 letech uvádím trochu statistiky u E70
ujeto celkem - 42.000 km
dlouhodobá průměrná spotřeba - 9,03 l/100km
akční rádius - cca 950km/plná nádrž
opravy
- CCC jednotka+programování - 12.500,-
- pravé zadní světlo (ta část ve víku kufru) - 4.100,-
- ložiska obou předních kol - 8.600,-
- plast.vana převodovky + průchodka + olej do přev.- 7.300,-
provozní náklady
- akumulátor - 5.300,-
- výměna oleje - 5.280,-
- přední brzdové desky - 5.500,-
- sada zimních pneu Verdestein 255/50 a 285/45 R19 - 22.716,-
- povinné ručení 2011 - 5.394,-
- povinné ručení 2012 - 5.750,-
- povinné ručení 2013 - 6.088,-
- STK+ME - 1.300,-
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#2 Příspěvek od Poldav6 »

Ja bych k tomu dodal:

Pneumatiky: nase X5 E53 ma pri najetych 135tis. km stale puvodni letni sadu pneumatik, zbyva neco malo pres 3mm vzorku. Takze i kdyby se na zimnich gumach najela 1/2km, coz se zdaleka nenajela, mame na aute ponekud odlisnou vydrz pneumatik.
Vzhledem k tomu, ze X5 neni sportak, nedokazu si predstavit vyrazne jiny styl jizdy.
Jinak na E70 hlasim po najetych celkovych cca 55tis. km ojete (zbyva cca 1mm) vnejsi casti prednich letnich pneu. Je to asi dano systemem potlacujicim naklony auta v zatackach a vyssi moznou (pohodlnou) rychlosti v zatackach..

Spotreba: Prumerna spotreba (manual) je u 160kW@184kW 3.0d 9.2l.


Za me.. jsou auta samozrejme neporovnatelna. E53 pusobi vedle E70 vyslovene zastarale. Ovladani palubniho pocitace a jeho moznosti jsou nesrovnatelne..
A jizdni vlastnosti (ac E70 je osmivalec).. E70 pusobi jako male auto. Nehoupe se, okamzite reaguje na rizeni.. cit ve volantu kazdopadne trochu chybi.

E53 je oproti tomu rozvazna a dava najevo svoji vahu. Vzdy a vsude. Coz neni na skodu, clovek si spis uvedomi, co ridi. Nelibuje si v rychle jizde, ale umi to.. :)
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#3 Příspěvek od Maca »

Tak nemyslím si, že bych jezdil tak brutálně, ale nahlídl jsem do své evidence a tady je přehled:

Letní 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu
Michellin Diamaris 4x4 - 19.800 km (nebyly nový,kupoval jsem diskama)
Pirelli PZero Rosso - 20.068 km
Michellin Diamaris 4x4 - 26.247 km
Bridgestone Dueler - 9.200 km (zatím)

Zimní 235/65 R17 všechny
Dunlop GrandTrek - 25.764 km (byly na autě při koupi)
Bridgestone Blizzak LM-18 - 37.984 km
Bridgestone Blizzak LM-25 - 18.800 km (zatím)

Kromě prvních sad vše nové. Letní vzhledem k různému rozměru vpředu a vzadu nejdou zaměňovat, takže měním ve chvíli kdy jsou sjetý zadní (přední jsou lepší ale jen o málo). Dojíždím až na ty kontrolní plošky.

Mimochodem na E39 co jsem měl kdysi dávno mi pneu vydrželi taky něco kolem 20 až 25 tis. (extrémem byli nějaký Falkeny, který se sjeli za 16 tis. km :( )

Tož tak.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#4 Příspěvek od Poldav6 »

Nerad bych z toho udělal offtopic, ale na X5 opravdu máme 1. sadu letních i zimních pneumatik. Resp. zimní se kupovaly nové, ale jen kvůli dobrému pocitu. Stále mely přes 4mm, nebylo to vyloženě akutní. Auto mělo najeto cca 125tis.

255/55 R18, obe sady. Letní Michelin a zimní Continental. Typy presne z hlavy nevím.

Každopádně to ve světle tvých zkušenosti vypadá jako maly zázrak :)

Na E46 330xi mi vydrzely původní gumy ještě dyl, po 9ti letech a celkových 130tis. km se měnily zadní 245/40 r17. Přední se
měnily dřív, ale jen proto, ze se jedna guma prorazila. Take to byly Micheliny :)

Nové Primacy HP zatím tipuji na čistých 70tis. km. Po 14tis km zmizel přesně 1mm..

Ještě mě napadlo.. O kratke zivotnosti pneu na E53 psali v casopisu, ze to je dano geometrii. A nase E53 je r.v. 2005 (oproti tvoji 2001), tak treba s tím něco udelali..
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#5 Příspěvek od Maca »

Uvidím jak na tom bude E70. Jsou tam letní Continental Contact SSR (runflaty) 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu. Počítal jsem s tím, že je do zimy ojedu a dám na ty disky zimní pneu a na léto koupím sadu 20".

Jsem zvědav :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Maca píše:... Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí)...

Jestli ono to nebude důslednějším používáním overdrive ("zámek" hydroměniče v převodovce) v E70 i při nižších rychlostních stupních.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#7 Příspěvek od Fildik »

Maca píše:..., což v praxi znamená, že svítí pouze vnější pár světel (kdy svítí vnitřní pár se mi zjistit zatím nepodařilo) ...


Vnitřní světla jsou pouze parkovačky, které zároveň slouží jako denní svícení (pomocí žárovky v nich se osvětluje světelná trubička, která je vytvarovaná do "andělských očí".
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#8 Příspěvek od Maca »

Máš pravdu, koukal jsem na to, že ty žárovky svíti tak nějak "dozadu" a jsou asi zdrojem světla pro angel eyes. Na druhou stranu si nemyslím, že by samotný kroužky sloužili jako "denní svícení", ale spíš jako obrysová nebo-li parkovací světla. Při zapnutém denním svícení svítí normálně xenony ale nížší svítivostí než jako potkávací světla (viz. manuál str. 95, kap. Osvětlení pro jízdu ve dne :) )




///MOD Killca: smazana zbytecna citace predchoziho prispevku
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od RSak »

Ahoj,
dovolím si připsat něco k dennímu svícení. Mám E70 2008 kupuvané nové u Bychla a jako denní svícení, svítí právě ty žárovky, ve vnitřních reflektorech. Při zapnutí denního svícení se výrazně zvýší jas vnitřních kroužků, když přepneš z denního svícení na parkovačky nebo rozsvítíš xenony, intenzita svícení kroužků pohasne.
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#10 Příspěvek od Fildik »

Přesně jako píše RSak
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#11 Příspěvek od Maca »

Jo, jo, už mi to docvaklo. Já používám světla pouze v poloze na toho "asistenta" vlevo od 0.
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Jarouch »

Francis píše:
Maca píše:... Změnou je systém zobrazení otáček na otáčkoměru. Zatímco u E53 odpovídali otáčky otáčkám motoru (např. po přidání plynu se zvedly otáčky a rafička otáčkoměru, přičemž rychlost zůstala stejná a měnila se plynuleji a později), tak u E70 odpovídají otáčky spíše okamžité rychlost (po přidání plynu se zvednou otáčky, ale rafička otáčkoměru zůstane a mění se až později s rychlostí)...

Jestli ono to nebude důslednějším používáním overdrive ("zámek" hydroměniče v převodovce) v E70 i při nižších rychlostních stupních.


Taky si myslim že to bude ten měnič....:-)
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#13 Příspěvek od Maca »

Po roce a něco doplňuju trochu statistiky u E70 v úvodním příspěvku tématu.
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#14 Příspěvek od Maca »

Maca píše:Uvidím jak na tom bude E70. Jsou tam letní Continental Contact SSR (runflaty) 255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu. Počítal jsem s tím, že je do zimy ojedu a dám na ty disky zimní pneu a na léto koupím sadu 20".

Jsem zvědav :)


Tak gumy nakonec do výměny najely nevím kolik přede mnou + 22 tis.km já + ještě by něco najely, ale byl už druhá půlka listopadu a s prvním sněhem přišla nutnost přezutí na zimní (navíc jejich opětovné nazutí by stálo víc než aby se to vyplatilo a ještě bych je musel někde pár let skladovat, takže nic).
Jinak už utekly 2 roky od pořízení E70, tak jsem ještě zaktualizoval provoz v prvním příspěvku, třeba se to někomu bude hodit.
Radek_Chevy
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 28.03.2018 13:57

Re:

#15 Příspěvek od Radek_Chevy »

Dobrý den vespolek,

rád bych od Vás radu ale nejsem majitel bramboráka..jen bych chtěl použít originál kola. Jen takové malé intro - koupil jsem si Chevy z 1968 a rozteč šroubů je defacto stejná jako u BMW (rozdíl +0,4mm) což mě navedlo k tomu si na něj pořídit spíše evropské ráfky (BMW) než americké, kde se se značením a homologací moc nepářou. Co mě zajímá je ET o kol u X5..lze to uvést? Myslím, že by byly použitelné rozměry

255/ R18 nebo co se zde uvádí (255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu).

Na autě byly R22 ale to mi přišlo přehnané, originální balóny na R15 ocel bych zase ale taky nerad.

Díky za pomoc, Radek 8-)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Srovnání E53 vs. E70

#16 Příspěvek od TANN3R »

Na realoem.com si zadej model auta, za kterého chceš použít kola a pak hledej. U kol jsou i rozměry, včetně et.

Tu rozdílnou rozteč chceš řešit jak? Šrouby s plovoucí hlavou? Počítám, že Američani budou mít i palcovej závit pro šrouby kol, tj jestli půjde skloubit úhel kužele na šroubu se správným závitem..
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Srovnání E53 vs. E70

#17 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

nebo tady
http://felgenkatalog.auto-treff.com

nevím, co je to za auto a jaké máš úmysly s vnějším vzhledem, ale nebudou na tom disky z X5 vypadat blbě?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Radek_Chevy
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 28.03.2018 13:57

Re: Srovnání E53 vs. E70

#18 Příspěvek od Radek_Chevy »

Díky za tipy, porýpu se v tom.

Rozdílná rozteč tam je minimální, těch 0,4mm bude v mezích rozměrů z továrny - pochybuju, že se ráfky vyrábějí s přesností na desetiny milimetru. Psal jsem si na americkém Chevelle fóru a ve Státech na svých autech disky z BMW běžně užívají.
Rozdíl v centrální díře vyřeší přechodové kroužky.
Co se týče uchycení, tak je tam systém šteft/matka - takže jen pak sehnat matky s konusem co bude pasovat na disk..

Nepřišel jsem na to, jak vložit obrázek..ale můžu vložit link na podobně předělané auto.

http://www.superchevy.com/features/1710 ... -chevelle/
(jsou tam tyto kola: 22Rx12 US Mag Wheels s pneu 335/25ZR22 Pirelli vzadu a 20Rx8.5 US Mags s pneu 245/30ZR20 Pirelli vpředu) - to mi ale příjde už extrém, ty R19 je OK myslím - mám je na Superbu a nevypadají monstrozně.

http://www.superchevy.com/features/1704 ... p-lsx-454/
Toto má vzadu 295/30/R18x10,5 a předek 245/40/R18x9 a vypadá to tak akorát - proto mi nepřišly Vámi uváděné rozměry u X5 špatné (255/50 R19 vpředu a 285/45 R19 vzadu) - jen by se na ráfky nazuly pneu s nižším profilem..

R.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Srovnání E53 vs. E70

#19 Příspěvek od TANN3R »

0,4mm pro tebe není žádná míra? Si zedník? :lol: O tom, že to tam americkej redneck nasere bez úpravy nepochybuju, ale ten šroub prostě nikdy nebude fungovat jak má. Kužel nikdy nedosedne pořádně a bude to ten šroub někam ohýbat.

Matky musíš sehnat s kuželem, jaký patří na BMW kola, ale závit potřebuješ zase palcovej. Což možná problém nebude, nebo naopak bude a velkej. Nevím, jakej kužel používají Američani. Pak je zas prasárna, že někdo nacpe do kola s kuželem X stupňů matku s kuželem Y stupňů. Sice to nějak funguje, ale buď se to zakousne tak, že je problém to povolit, nebo se to jízdou samo povoluje.

Btw. Pokud ti 0,4mm přijde jako žádná míra, co když máš rozteč náboje vyrobenou na spodní toleranci a rozteč v disku na horní toleranci? To pak můžeš mít rozdíl klidně milimetr :lol:
Radek_Chevy
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 28.03.2018 13:57

Re: Srovnání E53 vs. E70

#20 Příspěvek od Radek_Chevy »

Pro zedníka je 4mm žádná míra.. :D
No že tam vůle je je jasné, proto jsou tam kuželové matky/šrouby, aby to vystředily. Pokud matka bude mít jiný úhel kuželu, tak nebude problem je přiupravit podle podle lůžka v disku..
Na tom Chevy fóru to tam probíralo mraky lidí (0,4mm rozdíl) a nemyslím, že jsou tam jen lopaty co je jim to jedno a někdo z nich by to tam nenatřel že JE to problém. Asi seženu nejaký zmasakrovaný disk z vrakače a zkusím ho nasadit než koupím sadu 19tek.. :D
Odpovědět