Stránka 1 z 1

Napsal: pon 28.05.2012 16:11
od Poldav6
Na naší X3 (4 roky, 72tis. km, 3.0d manual) se stala nemilá věc. Za jízdy se ozvaly kovové pazvuky.. a pak se rozsvítily kontrolky ABS, 4x4, airbagů a ruční brzdy. K tomu se spustil větrák...

Nešlo se toho zbavit, autu přestal fungovat pohon všech kol, abs, stabilizace.. Od té doby, co problém vzniknul, se již žádné pazvuky neozývaly. Na diagnostice vyskočila mechanická závada na mezinápravovém diferenciálu.

Auto je teď v servisu, nejprve se zkusí zjistit rozsah poškození.. faktem je, že ten diferenciál se normálně neopravuje, ale vyměňuje. Což je trošku smutné, s ohledem na nájezd km. Cena za díl je tipuju kolem 60 tisíc..

Takže až budete kupovat čtyřkolku od BMW z druhé ruky, s libovolným nájezdem kilometrů.. doporučuju mít dalších 80 tisíc bokem. Moje poslední iluze o spolehlivosti značky jsou pryč 8O

Napsal: stř 30.05.2012 08:44
od ajfel
mi jeden mechanik rikal, ze mam byt rad, ze nemam xdrive, ze ty klasiky sice vic zerou, ale vic vydrzi ... :( :(

nicmene, pokud to chteji menit cele, poptal bych se jinde, protoze se to urcite sklada z dilu, ktere se daji menit jednotlive ..

drzim palce ...

Napsal: stř 30.05.2012 19:41
od Poldav6
ajfel píše:mi jeden mechanik rikal, ze mam byt rad, ze nemam xdrive, ze ty klasiky sice vic zerou, ale vic vydrzi ... :( :(

nicmene, pokud to chteji menit cele, poptal bych se jinde, protoze se to urcite sklada z dilu, ktere se daji menit jednotlive ..

drzim palce ...


Dnes jsem se byl na tu rozebranou mrchu podivat. Nevydrzelo nejake valeckove lozisko.. vydrelo si vlastni drahu a pak se zadrelo. Kovove piliny jsou po celem vnitrku rozvodovky - to je asi presnejsi vyraz.

Vnitrnosti rozvodovky se samostatne sehnat nedaji. A i kdyby se daly, pouzitelnych jich zustalo malo - ty piliny tam totiz udelaly docela bordel a mozna by to ani neslo poradne vycistit. Je tam vsechno mozne, od retezu, ozubena kola, olejove cerpadlo, lamelova spojka..... I kdyby to slo sehnat jednotlive, asi by to o moc lacinejsi nebylo.

Takze nova rozvodovka za 55tis. (vc. DPH) je objednana... Udajne jde o podobny problem, ktery mely X5 E53. Takze nic noveho, inzenyri v bmw opakuji chybu, to co uz jednou bylo poruchove, opet davali do pozdejsich X3.. a komu to odeslo po zaruce, mel smulu... Zitra to mozna nafotim, aby se i ostatni mohli pokochat tou nadherou :-)

Napsal: pát 01.06.2012 10:53
od ajfel
:( to teda nedopadlo dobre ...

Napsal: pon 04.06.2012 19:30
od Poldav6
Zajímavé info... Rozvodovka odchází u X3 ve větší míře. Náhodou jsem v servisu zastihnul "kurýra" z Inveltu.. Říkal, že rozvodovek na X3 rozveze několik za rok. Je to jediný model, který s tím má problémy = konstrukční vada. Časem sem dám fotky té parády...

Napsal: úte 05.06.2012 00:36
od signum
Taky mě to postihlo na e53 :). Já to měl za 37.000 repas z Německa.

Napsal: stř 06.06.2012 23:08
od Poldav6
Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání :-)

Napsal: pát 08.06.2012 11:31
od Renda1966
Poldav6 píše:Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání :-)


Dá se nějak poznat že rozvodovka odchází, nebo je to naráz. A co s tím mají společného klapky sání?

Napsal: pát 08.06.2012 11:42
od matiz
Ze by klapky preventivne aby nebylo dalsiprekvapeni :lol:

Napsal: sob 09.06.2012 01:27
od Poldav6
Nedá se to poznat. V našem případě se prostě zadřela a roztrhla válečková ložiska s patřičným zvukovým doprovodem. Skoro se divím, že auto zůstalo pojízdné.

Klapky jsou samozřejmě z preventivních důvodů :-)

Ještě vím, že problematické jsou plechové svody.. Ale tam je od prvního projevu relativně dost času..

Napsal: pon 09.07.2012 09:46
od libovka
Ten mezinápravák jsem jednomu zákazníkovi měnil taky a to ze stejného důvodu.

viz foto:

Napsal: pát 13.07.2012 22:56
od Poldav6
libovka: jj, přesně takhle vypadalo i to naše. musím sem konečně dát ty fotky...

Po kolika kilometrech se to stalo?

Napsal: sob 14.07.2012 08:47
od libovka
Tohle je po 120tis.

Napsal: sob 14.07.2012 09:09
od dream7000
nie moc pekne foto...... :cry:

Napsal: pon 04.02.2013 15:18
od X333
libovka píše:Ten mezinápravák jsem jednomu zákazníkovi měnil taky a to ze stejného důvodu.

viz foto:


mě se zase vytahal řetěz a přeskakuje, nemáš náhodou nějaký, zoufale ho sháním...

Napsal: úte 05.02.2013 15:35
od Kabriolin
Taky se přidávám do klubu mrtvé mezinápravy. Mám 3,0D manual 6st 04´a naštěstí jsem to podchytil již při nákupu a byla o to upravena cena. Dle mechanika co mě ji sehnal, tak říkal to, co tady již bylo psáno a to, že ač to auto je jinak spolehlivé, tak tohle je jeho největší slabina a mezinápravy tam odcházejí jedna radost. Mě to potkalo až v 230tis km a prvnotní náznaky byli při táhlé zatáčce a přidání plynu, že se to na podvozku "hádalo" (cukalo s celým autem, když to bylo pod plynem v táhle zatáčce) a nebo při rozjedu do zatáčky v tom tak jako zacukalo... naštěstí to človíček co mě při koupi pomáhal tomu hověl a po výměně mám jistotu, že to bylo ončo.