malkovicz píše:Zdravím mám dotaz ohledně koupě X5 můj nákup vozu je omezen finanční částkou 250 tis. co jsem prolézal inzeráty tak už se za tuto cenu dá pořídit facelift který má 160kw a x drive ale zase není tak velký výběr a nechtěl bych narazit na nějaký bouraný nedej bože kradený kus. Tak se ptám zda není lepší pořídit sice starší ale třeba zachovalejší kousek možná i s nějakou finanční rezervou. Zajímá mě váš názor a na co si dát při nákupu X5 pozor a zda li se vyplatí nechat si auto přitáhnout ze zahraničí či pokukovat po zdejším trhu. Osobně bych nejraději koupil od někoho soukromého třeba zde z klubu kde tolik nehrozí stáčení km jako v pokoutných bazarech jo a co říkáte na AAA koupili by jste X5 tam? díky za odpvědi.
Rozdělím tvé otázky v textu pro lepší přehlednost na řadu odpovědí.
Odpověď č. 1:
Je to těžké autíčko, takže čím víc koníků, tím lépe, osobně bych šel do faceliftu, ale zdá se mi, že na to auto máš dost málo peněz. Jinak s tolika penězi, co máš, tak si vzít asi autíčko s rokem výroby těsně před faceliftem, ale jen s benzinovým motorem.

Opakuji to ještě jednou, zdá se mi, že je to opravdu málo peněz a auto bude mít odlítáno klidně přes 200 tisíc km, spíše ke 300 tisíc km, což je dost a bude hodně staré. Mohu se však mýlit.
Odpověď č. 2:
Pozor na servisy, je to docela drahé auto na servisování, takže mít rezervu 50 až 100 000,- Kč bokem je u toho auta, skoro bych řekl, nutnost (může tě potkat repas převodovky - 30 až 50 tisíc, pokud to nebude v manuálu, gumy na zimu a léto jsou také docela drahé - klidně 20 tisíc za jednu sadu, a protože je X5 těžká, můžeš ty gumy klidně kupovat každý rok nové! - hodně se sjíždějí, a to nemluvím o elektronice, ramenech, čepech, destičkách, kotoučích a náplních (olej v převodovce, olej do motoru, filtry atd.), což beru jako "obvyklé servisní náklady". Když ale to auto dáš do pořádku, je to držák a budeš-li mít štěstí na dobrý kus, můžeš opravdu měnit jenom oleje a destičky s kotouči

Autorizovaný servis je drahý, takže kvalitní dobrý "domácí" BMW automechanik je základ, pokud nemáš dost peněz, ušetří ti slušnou část peněz, co bys dal za autorizák.
Odpověď č. 3:
Zahraniční (Německo apod.) nebo ČR? Toť otázka, i u nás od nějakého soukromého prodejce můžeš mít štěstí na slušný kousek, v zahraničí možná autíčko seženeš laciněji, i když to vždy není pravda, nemusí být stočené kilometry, protože v Německu je to trestný čin, anebo tu X5 seženeš v lepší výbavě. Je to o štěstí a o náhodě, každopádně auto brát jen s pořádnou diagnostikou, bez diagnostiky auto vůbec nebrat, se servisní knížkou a úplnou servisní historií (ne že historie vozidla v servisní knize končí před dvěma třemi lety, kdy to kupuješ). Doporučuji jet s někým, kdo se přímo BMW zabývá a má zkušenosti s X5 - nějakého šikovného BMW automechanika. Na nepoctivce narazíš klidně i v zahraničí, pozor na to! Je tam tolik elektronických hejbátek a vychytávek, že by se ti mohla z toho stát akorát kasička na peníze, pokud to auto nebude v pořádku! A v případě že něco najdeš s automechanikem a půjde to za slušný peníz opravit, hned můžeš chtít slevu na autíčko atd.
Odpověď č. 4:
Možná je lepší vzít místo dieselu benzina 4.4i (popř. 4.6is, která se dělala před faceliftem, po faceliftu se dělal 4.8is, ale ta je v jiné cenové kategorii) (jak před tak i po faceliftu) a dát X5 do plynu - reakce na plyn jsou úplně někde jinde, motor zní úžasně a spotřeba na LPG je téměř srovnatelná s dieselem. Pokud si auto nekupuješ na pár měsíců a budeš s ním relativně dost jezdit, tak bych se plynu vůbec nebál. Dnešní systémy LPG jsou už relativně vychytané - např.
http://www.levnelpg.cz (cena za přestavbu 8-válcového motoru ("v osmička") je cca - 31000,- Kč, pro klubáky 1000,- Kč sleva).
Odpověď č. 5:
Lidé jsou různí, i tady na bmw klubu můžeš narazit na nepoctivce, tak si dávej pozor.
Odpověď č. 6:
AAA Auto - velký bazar, rovněž tam bych byl opatrný, jako s každým dalším bazarem. Můžeš narazit na slušný kousek, ale také na rachotinu, opět platí to, že bez pořádné diagnostiky nebrat žádnou X5. A pokud Ti nenabídne autobazar možnost napojit to na diagnostiku, odvézt si to do tebou zvoleného autoservisu - třeba klidně autorizovaného BMW, tak asi je něco špatně a u takového prodejce bych nic nekupoval.
Odpověď č. 7:
X5 si drží až nesmyslně svou cenu, je to prostě i po tolika letech strašnej hit, není to auto přímo do terénu, není to off-road, ale na silnici to jede skvěle na to, že to je SUV, spíše SAV.
Odpověď č. 8:
Když si dáš práci a použiješ příště místní vyhledávač, anebo si přečteš celé fórum týkající se BMW X1, X3, X5, X6, dozvíš se řadu informací od klubáků, co X5 mají a co s ní měli za problémy, včetně přestaveb na plyn (výhody a nevýhody) a referencí na firmy, které to dělají.
Odpověď č. 9:
Pár recenzí...
http://www.tipcars.com/#magazin-jake-je ... -4708.html
http://www.tipcars.com/#magazin-bmw-x5- ... -3197.html
http://www.tipcars.com/#magazin-recenze ... -1699.html
http://www.tipcars.com/#magazin-bmw-x5- ... -4072.html