Stránka 1 z 3

Napsal: stř 24.10.2012 11:04
od fischpis
Ahoj baworáci, prosil bych vás o vaše zkušenosti a postřehy s tímto modelem. Hodlám koupit SUV a suveréně u mě vyhrává X3. Ale potřebuji jistotu že jsem se rozhodl správně. Je tento motor stejný co se dává do modelové řady 3,5 a X5??? Jaké jsou jeho nejslabší stránky??? (turbo neřeším, to beru jako spotřební) jaký je kilometrový nájezd než odcházejí zásadní věci (vačka a pod....) Auto bych kupoval s cca 150tis. km. Za rok najezdím cca 20tis. Proto mě zajímá jestli se mi nezačne auto za 3 roky sr..t??? O většině aut o které jsem se doposud zajímam se vždy našla zásadní bolest která mě od koupě odradila....... O 2.0d 110kw nepřemýšlím, protože se s tím pojede v létě k moří, v zimě lyžovat a jednou do roka potáhne karavan..... Stejně tak nechci automat. Víceméně jsem na tento motor neslyšel nic špátného, proto se ptám jestli to tak opravdu je, nebo má své mouchy, které dřív nepo později přijdou..... ;) Stejně tak mě láká i pohon X-Drive,který proti konkurenci vypadá hodně propracovaně. Děkuji mnohokrát za vaše poznatky a upozornění!!! Kuba.

Napsal: čtv 01.11.2012 21:43
od Andre2
Motor je opravdu špica, při slušném zacházení a servisování nemá žádné zásadní problémy, zvládne 500tkm jako nic. Ani bych neřekl, že je turbo na něm spotřební zboží, to klidně 500tkm taky namotá.
Kolem 250tkm počítat se vstřikama (záleží, co se do toho tankuje) a u manuálu co cca 100tkm dvouhmota (taky záleží jak se s tím jezdí).
V létě jsem taky nějaké X3ky objížděl, ale vše, co bylo v té době pod 300tis vyžadovalo okamžité investice min dalších 50tis, tak jsem to vzdal.. snad na jaře.
Hrozně příjemně se mi s tím jezdilo, ale x-drive má hlavně propracovaný marketing, ta realita už je trochu jiná :) zlaté quattro...

Napsal: pát 02.11.2012 09:59
od fischpis
Děkji moc!!!!! K tomu objíždění: taky mají u nás a v itálii všechny ročníky najeto 100tisíc max. 130..... Určitě si pro něj pojedu do Němec a nechám prověřit.... U X-Drive marketing??? Vždyt na videích to funguje krásně a ostatní konkurenti (Q5,GLK) docela na válcích propadli.... Pokud se ale jejich pohon dá řidičem ovlivnit a video točil BMW dealer, pak je to merketing jak prase, protože BMW vypadalo suveréně.... 8O Ty vstřiky se dají pochopit a i s tím počítam, že když jich je tam 6, že mi nejakej z nich občas podá ruku :D Ještě pár otázek.... Když odejde vstřik, takse dá normálně dojet??? (kouří, klepe....) Nebo se to zastaví na dálnici jako PéDéčko od VW???? Dvouhmota se náhodou nedělá v náhraděš za obyč.???? Slyšel jsem, že se montují obyč setrváky místo dvouhmotovejch již do některejch aut. To je fajn, že se s tím jelo příjemně, protože to i příjemně vypadá..... Už se v tom vidím..... :D 8) Ještě jednou díky za poznatky!!!!!

Napsal: pát 02.11.2012 12:25
od JaraX
určitě je lepší vzít benzína na LPG a v automatu, na provoz to vyjde podstatně levněji, jak už za palivo, tak za turba, čerpadla, vstřiky, udržbu DPF.
a když už naftu tak jedině automat, nesere se tak jako dvouhmota, na tahání přívěsu je jednoznačně lepší a u dieselu je schopen prokluzem meniče částečně elimininovat turboefekt.
jinak xdrive je nejlepší na cestu, quattro zase do terenu, xdrive mnohem lepe zvlada když je na sněhu jen jedna pulka auto nebo jedno, prostě situace s velkym rozdilem adhezi, v tomdle BMW vynika, v terenu je lepší zase konkurence.

Napsal: pát 02.11.2012 13:06
od scooter_x
K X3 v naftě se taky přimlouvám za automat, k tomu autu se to mnohem víc hodí. Já sám jezdím v X3 3.0sd, super svezení, jestli jsi ještě X3 nejel, tak počítej s tím, že to neni úplně superkomfrotní kočár, je celkem tvrdá.
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že X-drive na sněhu funguje perfektně a nenechá tě nikde, stejně tak stabilita a trakce na cestě. Ve větším terénu jsem s ním nikdy nebyl (a nebudu), takže tam je mi to jedno. V zimě je ale taky podmínka mít dobré gumy! ;)

Napsal: pát 02.11.2012 21:55
od Andre2
Vadný vstřikovač tě většinou na cestě nenechá, téměř vždy dá dopředu vědět že se něco děje (nepravidelný chod, horší starty, kouřivost). Ale říkám to každému: Ty vstřiky na jednom motoru vydrží cca stejně, tzn. že jak se začne něco dít, je lepší je dát dohromady vždy všechny najednou a je zase na 2kila klid. A ve finále na tom ještě ušetříš.
Aftermarket na některá auta jednohmotu na místo dvouhm. nabízí (nevím jestli i pro tento konkrétní motor), ale ze zkušenosti vím, že to pak není úplně ono, ta dvouhmota prostě vibrace motoru uklidní víc (hlavně volnoběh a nižší ot) a na 4 kole je to znát ještě mnohem víc.
Až odjezdíš zimu s obyč quattrem (třeba i v 20let staré Audi) a s x-drive, tak si pak můžeme povídat co funguje líp (Tím ale nechci říct, že x-drive je úplně špatně).

Napsal: pát 02.11.2012 22:05
od JaraX
a taky zkus s quattrem vletět ve 200kmh dvě kola snih a dvě led, ja timdle prošel s Xdrivem (na letišti) a dost mě to překvapilo, včetně zobrazeni procent vykonu na jednotilvem kole.

jinak nafta je prostě vždycky o pruser, zvlaště při kvalite česke nafty, mužeš dát 6 novych vstřiku a za 2 měsíce je měnit znova protože zjistiš že se ti vysralo railovy čerpadlo a pustilo do těch vstřiku bordel co je zničil, samozřejmě reklamovat se to neda. nafta never more,zlaty LPG

Napsal: pát 02.11.2012 22:43
od scooter_x
Andre2 píše:Až odjezdíš zimu s obyč quattrem (třeba i v 20let staré Audi) a s x-drive, tak si pak můžeme povídat co funguje líp (Tím ale nechci říct, že x-drive je úplně špatně).


Já nechci polemizovat o tom, co je lepší nebo co funguje líp. S quattrem mam jen malou zkušenost a nechci to porovnávat, jen jsem chtěl tady kolegovi sdělit, že X-drive funguje na sněhu velice dobře a že mě nikde nenechal, všude jsem projel a vyjel bez problému, bez subjektivně vnímaného narušení stability i pří jízdě na rychlejších silnicích. Včetně jízd po rakouských Alpách a slovenských Tatrách v zimním období...:)
Věřim, že quattro by obstálo minimálně podobně, stejně jako třeba 4matic od MB nebo Symmetrical AWD od Subaru.

Napsal: pát 02.11.2012 23:03
od Andre2
JaraX píše:a taky zkus s quattrem vletět ve 200kmh dvě kola snih a dvě led, ja timdle prošel s Xdrivem (na letišti) a dost mě to překvapilo, včetně zobrazeni procent vykonu na jednotilvem kole.

jinak nafta je prostě vždycky o pruser, zvlaště při kvalite česke nafty, mužeš dát 6 novych vstřiku a za 2 měsíce je měnit znova protože zjistiš že se ti vysralo railovy čerpadlo a pustilo do těch vstřiku bordel co je zničil, samozřejmě reklamovat se to neda. nafta never more,zlaty LPG


Tu první větu radši nebudu komentovat... :D

To druhé byl problém u prvních CR systémů Delphi (Ford 2,0TDCI a Renault 1,5DCI, nikdy u BMW) Bosch systémy na to nijak obzvlášť netrpí, já jsem se s tím u něj ještě nesetkal, ale netvrdím, že se to někdy někomu nemohlo stát.

Napsal: pát 02.11.2012 23:25
od Andre2
scooter_x píše:
Andre2 píše:Až odjezdíš zimu s obyč quattrem (třeba i v 20let staré Audi) a s x-drive, tak si pak můžeme povídat co funguje líp (Tím ale nechci říct, že x-drive je úplně špatně).


Já nechci polemizovat o tom, co je lepší nebo co funguje líp. S quattrem mam jen malou zkušenost a nechci to porovnávat, jen jsem chtěl tady kolegovi sdělit, že X-drive funguje na sněhu velice dobře a že mě nikde nenechal, všude jsem projel a vyjel bez problému, bez subjektivně vnímaného narušení stability i pří jízdě na rychlejších silnicích. Včetně jízd po rakouských Alpách a slovenských Tatrách v zimním období...:)
Věřim, že quattro by obstálo minimálně podobně, stejně jako třeba 4matic od MB nebo Symmetrical AWD od Subaru.


Nepochybuju o tom, že x-drive zvládne hodně, i starý Golf Syncro s viskozní spojkou vyjel oproti 2kolce strašně moc. Ale ten Thorsen (Quattro) je kua vynález, funguje to hodně dobře, je to čistě mechanická záležitost (tzn. absolutní nezávislost na elektronice, ne jako většina moderních 4kolek, že nejede jedno čidlo ABS na 100% a máš smůlu) a jeho životnost je zpravidla delší, než celého auta.

A teď upřímně: Taky se ti vždy při prokluzu zadních kol ozve z podvozku dutá rána když se připojí předek?
Není to rýpání, jen mě zajímá jestli je to vlastnost x-drivu, nebo jen to auto, ve kterém jsem jezdil bylo nějak nemocné...

Napsal: pát 02.11.2012 23:52
od scooter_x
Jak říkám, nechci a nemůžu o tom polemizovat :) Znám teoreticky všechny ty systémy, jejich princip, ale podle mě má každý svou výhodu a nevýhodu a nelze jednoznačně říct jo, ten je nejlepší.

Jinak žádná rána se mi z podvozku neozývá, podle zvuku (hluku, ran,...) rozhodně nepoznám, kam zrovna X-drive posílá sílu. Ono asi i proto, že se nepřipojujou přední kola, na ty jde i v základu určitá část momentu (tuším 40%), jen se mění ten poměr, takže že by tam něco natvrdo skočilo a roztočilo se, to si myslim nehrozí...

Napsal: sob 03.11.2012 00:03
od scooter_x
Nejezdil si třeba s e46kou nebo první X5 (předFL) se 4x4? Ta totiž nemá ještě X-drive ale tři otevřené diferáky a pevný poměr na nápravy...

Napsal: sob 03.11.2012 00:27
od Andre2
Jako nic ve zlém, ale myslím si, že v tom nemáš úplně jasno:
1. Auto přece nemůže mít tři otevřené diferáky a zároveň pevný poměr na nápravy - to si protiřečí.
2. X-drive nemá centrlání dif., je to pevný (trvalý) pohon zadní nápravy + přes servomotor a třecí spojku se připojuje pohon předku a max. tomu ještě pomáhá EDS, tzn. obdobný princip jako Haldex s tím rozdílem, že tam je natvrdo předek a připojuje se zadek.

Napsal: sob 03.11.2012 09:39
od JaraX
až na to že xdrive je schopen dát až 100procent vykonu na jedno kolo, todle haldex neumožnuje.

jinak jsem jel tak s 20ti xdrivama a nikdy nic nebouchlo, netuklo, ani jsem nic nepoznal.

Napsal: sob 03.11.2012 10:03
od scooter_x
Andre2 píše:Jako nic ve zlém, ale myslím si, že v tom nemáš úplně jasno:
1. Auto přece nemůže mít tři otevřené diferáky a zároveň pevný poměr na nápravy - to si protiřečí.


Tohle jsem asi špatně vyjádřil, má tři diferáky, mezinápravový zavřený napevno v určitém poměru (nevím jistě, je tam preference zadku, cca 35:65), nápravové jsou otevřené. Asi jsem doufal, že to pochopíš a nebudeš mě chytat za slovo :)

2. X-drive nemá centrlání dif., je to pevný (trvalý) pohon zadní nápravy + přes servomotor a třecí spojku se připojuje pohon předku a max. tomu ještě pomáhá EDS, tzn. obdobný princip jako Haldex s tím rozdílem, že tam je natvrdo předek a připojuje se zadek.


Vím jak to má udělané X-drive, o diferáku u něj jsem neřekl ani slovo. Ale, a nic ve zlém, v tom nemáš úplně jasno ani ty. Jak si řekl, a máš pravdu, je tam mezinápravová lamelová spojka, která posílá moment mezi nápravy v libovolném poměru 0:100 až 100:0 (plus DSC které to ještě umí přehazovat mezi koly, ale to sem teď netahám) , ovšem v základním nastavení je ten poměr 40:60. Takže to není tak, že by se připojovala přední kola v případě potřeby. Takže princip Haldexu není tak úplně stejný...

Napsal: sob 03.11.2012 11:47
od Andre2
scooter_x píše:
Andre2 píše:Jako nic ve zlém, ale myslím si, že v tom nemáš úplně jasno:
1. Auto přece nemůže mít tři otevřené diferáky a zároveň pevný poměr na nápravy - to si protiřečí.


Tohle jsem asi špatně vyjádřil, má tři diferáky, mezinápravový zavřený napevno v určitém poměru (nevím jistě, je tam preference zadku, cca 35:65), nápravové jsou otevřené. Asi jsem doufal, že to pochopíš a nebudeš mě chytat za slovo :)

2. X-drive nemá centrlání dif., je to pevný (trvalý) pohon zadní nápravy + přes servomotor a třecí spojku se připojuje pohon předku a max. tomu ještě pomáhá EDS, tzn. obdobný princip jako Haldex s tím rozdílem, že tam je natvrdo předek a připojuje se zadek.


Vím jak to má udělané X-drive, o diferáku u něj jsem neřekl ani slovo. Ale, a nic ve zlém, v tom nemáš úplně jasno ani ty. Jak si řekl, a máš pravdu, je tam mezinápravová lamelová spojka, která posílá moment mezi nápravy v libovolném poměru 0:100 až 100:0 (plus DSC které to ještě umí přehazovat mezi koly, ale to sem teď netahám) , ovšem v základním nastavení je ten poměr 40:60. Takže to není tak, že by se připojovala přední kola v případě potřeby. Takže princip Haldexu není tak úplně stejný...


Diferenciál neumí být zavřený napevno v určitém poměru - to není technicky možné.

Spojka je od slova spojit, rozhodně neumí přerozdělovat moment na jednotlivé nápravy.

X-Drive = pevný pohon zadní nápravy + přez spojku se připojuje předek. V žádném případě neumí poslat na libovolné kolo 100% Nm, to lze jen u auta s mechanickou uzávěrkou všech tří diferenciálů.

Zde je spousta odpovědí na otázky ve kterých nemáte jasno hoši:
http://www.autorevue.cz/diferencial-jak-vlastne-funguje_4

Pokud jsem vám rozbil iluze, tak je mi to líto, ale už v prvním příspěvku jsem psal, že X-Drive je jen marketingem nafouknutá bublina.

Napsal: sob 03.11.2012 12:43
od JaraX
no blbě jsem toi řekl, ne 100procent vykonu na jedno kolo, ale 100 procent vykonu bud na předek nebo na zadek. mezinaprava už to pak rozdělí klasickej dif. ale pokud se nepletu, tak klasickej diferak bez svornosti, pokud nema jedno kolo zatižene a nebrzdí to žádná stabilizace, tak to druhy kolo dostane 100 procent vykonu.
proto se zadokolka bez ASC a svoru nerozjede když má jedno kolo na ledu a druhy na asfaltě, kolo na ledu se bude točit jak debil a druhy bude stat. tím pádem máš 100 procent vykonu na jednom kole.

Napsal: sob 03.11.2012 15:20
od loyd-krismas
Andre2: nemátni je tady všechny!!!

X-drive = stálý pohon 40:60 mezi nápravama, v případě nutnosti systém může trakci upravit až na 100:0 nebo 0:100. Toť celý zázrak. :wink:

Napsal: sob 03.11.2012 15:27
od scooter_x
loyd-krismas píše:X-drive = stálý pohon 40:60 mezi nápravama, v případě nutnosti systém může trakci upravit až na 100:0 nebo 0:100. Toť celý zázrak. :wink:


Jo, to sem se tady pánovi snažil sdělit...

Napsal: sob 03.11.2012 16:36
od Andre2
Můžete mi tedy prosím někdo vysvětlit jakým způsobem lamelová spojka dokáže nahradit diferenciál (který x-drive jaksi postrádá)?

Nedokáže..., je tam natvrdo zadek a spojka připojuje předek. V principu naprosto totožná funkce a účinnost jako haldex (který majitelé x-drive považují za podřadný :D), žádná větší "inteligence" se nekoná. Jen prostě x-drive doprovází masivní reklama a mozkovymývající videa s šipkama pod kolama na youtube.