Stránka 1 z 1

Napsal: ned 25.08.2013 19:22
od Prusikx5
Zdravím. Chtěl bych se optat - je mi jasné, že diesel občas černě zakouří, ale... Např. pří ostřejším rozjezdu nebo akceleraci auto zakouří poměrně dost, takový černý oblak - když to vzápětí zopakuji tak nic, pak po delší době jízdy zase zakouří. Nebo když jedu v jiném autě za mojí X5 do mírného kopce a X5 pomalu zrychluje, tak z výfuků lehce černě pokuřuje. Myslím, že auto kouří v situaci, kdy jiná ani nezakouří. Měnil jsem výfukové potrubí, které bylo prasklé v přírubách a výfukové plyny šly od motorového prostoru. Po výměně došlo ke zlepšení, ale pořád kouří dost. Netěsnost tam již není. Proběhla výměna všech filtrů a načtení na diagnostice - vše ok. Auto jede dobře a má najeto 220 000 km. Máte někdo zkušenost zda je to normální nebo čím to může být?

Napsal: ned 25.08.2013 22:22
od mike-ee
Když jsem občas kopl e53 do plynu tak si zakouřila. Holt občas se při běžném ježdění ty saze trošku usazuji ve výfuku a pak to byla trošku lokomotiva, ale jak píšeš pak zase nějakou dobu méně. A do toho kopce, záleží jak to ženeš. Jednou jsem zrychloval z kruháče do asi kilometr dlouhého mírnějšího kopce a kámoš zamnou říkal taky že se vezl v obláčku. Dělala to tak odjakživa, ale zas né nějak černo černě jak vykuchané a votuningované tdíčka. Třeba z moji 320d bych tohle nikdy nedostal...

Pokud to fakt čoudí jak lokomotiva tak něco není uplně cajk nejspíš.

Napsal: úte 03.09.2013 23:28
od Fill
Měl jsem stejný problému r.v.2002. Jezdil jsme tedy relativně v klidu, ale při kickdownu , při zátěži vozu a následném přeřazování v těchto podmínkách mi taky kouřila. A to ne úplně málo! Lehce se to začalo stupňovat cca od 200 000km. Prodával jsem ve 265 000 a to už kouřila i téměř při každém podřazení když jsem chtěl předjíždět. Kouř byl při zatíženém autě (Rakve, nosič na kouli, vozejk) trvalejší jinak jen plivala saze.
Auto bylo servisované v BMW, filtry a vše další měněno pravidelně. Teď mam r.v.2006 a u ní žádné kouření nepozoruju...

Napsal: úte 03.09.2013 23:28
od Fill
Měl jsem stejný problému r.v.2002. Jezdil jsme tedy relativně v klidu, ale při kickdownu , při zátěži vozu a následném přeřazování v těchto podmínkách mi taky kouřila. A to ne úplně málo! Lehce se to začalo stupňovat cca od 200 000km. Prodával jsem ve 265 000 a to už kouřila i téměř při každém podřazení když jsem chtěl předjíždět. Kouř byl při zatíženém autě (Rakve, nosič na kouli, vozejk) trvalejší jinak jen plivala saze.
Auto bylo servisované v BMW, filtry a vše další měněno pravidelně. Teď mam r.v.2006 a u ní žádné kouření nepozoruju...

Napsal: ned 02.02.2014 19:26
od Falcon
Vyměnit filtr separátoru oleje a přestane to :wink:

Taky mi M57 (r.1999) při větším šlápnutí kouřila, než jsem to vyměnil. Pak se postupně vyfoukaly zbytky oleje ze sání a už je pokoj.

Mělo by se to měnit s cca každou druhou výměnou oleje. Když je to ucpané, tak se v klikovce vytvář přetlak, který vytlačuje olej všudemožně ven - typicky přes ložiska turba (jak do výfuku tak i do sání) a taky přes gufera na klice.

Napsal: ned 02.02.2014 20:15
od vlastnemec
No černej kouř je špatně spálená nafta, olej je modrej, jestli žere olej poznáš, když pojedeš bez plynu z kopce (motor saje odkud může) a přidáš plyn tak zahulí modře. Separátor určitě vyměnit, jestli tam máš původní je tam filc, bezúdržbovej se mění po 150tis, stojí to cca 700. Mě to hulí úplně stejně, spíše bych šel po vstřikách, já teď budu dělat dva.

Černej kouř - špatně spálená nafta
Modrej kouř - olej
Bílej kouř - voda

Napsal: ned 02.02.2014 20:20
od vlastnemec
Jo máš už DPF?

Napsal: ned 02.02.2014 20:47
od Falcon
Nemám DPF, ale mě se kouřivost už netýká, spíš jsem radil klukům přede mnou :wink:

Vstřikovače by to samozřejmě mohly být, ale může být špatná třeba váha vzduchu, nesedí pak objem vstřikované nafty ke skutečnému množství vzduchu (nafta se kompletně nespálí).

Anebo zatuhlý EGR, který se při sešlápnutí pomaleji uzavírá - vrací do sání blitky, kdy už by neměl. Případně úplně zarostlý zakarbonovaný EGR, který je trvale pootevřený... U motoru M57 je EGR dobře přístupný sundáním hadice od cooleru.

Může to být cokoliv z toho.

Napsal: úte 04.02.2014 13:48
od sametak
a nebo tam máš chip kterej je nic moc....