Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 29.08.2013 15:20
od HaryXXL
Ahoj, co byste raději brali?

1) BMW X5 M (555 koní)
2) Porsche Cayenne Turbo nebo Turbo S (500 a 525 koní)
3) Mercedes-Benz ML 63 AMG (510 koní)

Pro bramboráka hraje rozhodně design, větší síť servisů, výkon. Porsche je údajně nejvíc sportovní, interiér OK, ale exteriér vypadá jak hnusná žába, předek ještě dejme tomu, ale ten zadek s "měsíčkovými" světlomety, to je strašný a mercedes, toho momentálně mám (eR-ko), design interiéru je v podstatě stejný, takže to je spíš jako nouzovka, nerad si vybírám stejný značky aut za sebou.

Budu rád i za informace ohledně servisu, ale obávám se, že takových lidí, co tyhle auta mají, tady moc nebude... Člověk nikdy neví.

PS: Chápu, že všichni budou říkat bramboráka, když jsem na bmw klubu, ale nechám se překvapit.

Auto vybírám vždy s hodně velkým předstihem (to uplyne ještě hodně vody...), budu to kupovat jako ojetinu, rok výroby bude 2010 až 2011, platí to pro všechny auta.

Čus. Harry :)

Napsal: čtv 29.08.2013 18:27
od Marty_
Zaclen tam jeste jeepa srt8, mam starsi generaci a je to bezpochyby zajimavy vuz, ten motor a hruba sila ma taky neco do sebe:) + dost usetris (hlavne imho dlouhodobe..).

Napsal: čtv 29.08.2013 20:36
od mike-ee
Brambora nebrambora. Asi bych bral cayenne... Je hodně dobrej na podvozku navíc má možnosti měnit charakteristiku podvozku a dokáže být i pohodlnější. Upřímně, nemám ve vlastnictví ani jedno auto, ale mám nějaké modely kolem sebe a není problém udělat sevis ani na cayenne. Záleží odkuď jsi, třeba u nás na Ostravě třeba Arcars, dělají veškeré luxusní a sportovní vozy, dělají i upravy Techart, spousta zkušeností.... Všechny tři jsou dobré ty auta, ale mně Mercedes oslovuje nejméně, celkově Amg modely nějak nemusím, né že by nejela, nebyla dobrá, ale mně prostě neberou....

Napsal: čtv 29.08.2013 23:03
od HaryXXL
Četl jsem někde, že design nedesign, ale svezeš se s Cayennem a je to opravdu nejblíže k sportovnímu automobilu, nejlepší ze SUV. Interiér P CT(S) mi vyhovuje, s exteriérem je to horší. Máš určitě pravdu. Chce se to svézt a pak se rozhodnu, to je jasné.

Napsal: pát 30.08.2013 09:37
od Killingman
Akorát u těch cayen odchází motory po 100.000km pokud mají turbo, ale jinak pohoda :-(

Dost to teď koumám, i když sháním starší model (2005-7) a přečti si na ten cayenne recenze a údržbu. V8 bez turba (250KW) OK, ale turbo S už problémy s turby /mají 2/ :-(
To je jediné co mě od Porsche odrazuje...

Napsal: pát 30.08.2013 11:05
od HaryXXL
Pro: Killingman

To je pravda, záleží na kusu, příp. vzít ojetinu už s vyměněným motorem. Kdo ví?! Už na tom samotném autě poznáš, jak se k tomu majitel choval. Každopádně bych to bral jedině po prvním majiteli s doloženou historií oprav, s diagnostikou atd. Zkusil bych Čechy, popř. Německo, Nizozemí, Švýcarsko atd. - stačí použít mobile.de či tipcars.cz.

Ale ty turba na Cayenna seženeš už kolem 22 tisíc/1x turbo pro 4.8 l motor (např. viz http://www.e-turbo.cz, je nutná registrace zdarma), popř. repas turbodmychadla. Záleží na firmě, otázka je, jak dlouho to turbo po repasi bude fungovat, ne všechny firmy to umí, jak tvrdí.

Pokud chceš mít klid, tak jdi do atmosférického motoru, ten mám teď také ve svém "medvědovi" a šlape jak hodinky. U Porsche to jsou modely Porsche Cayenne GTS (385 a 404 koní, záleží na verzi Cayennu a faceliftu, ta poslední nová verze má snad už 420 koní), je to silnější než S-ko (S-ko je také atmosféra, tu bych nebral, připadá mi slabá na Cayenna) a slabší než Turbo, nejvyšší verze je pak Turbo S, prostě mezi, hlavně je to atmosféra, takže hodně velkej držák motor. Tam by neměl být žádný problém. Zase spousta lidí ti řekne, že když už takovýhle auto, tak prostě jedině Cayenne ve verzi Turbo či Turbo S, ostatní verze nemají smysl a mají pravdu. Budeš-li chtít tedy mít méně problémů s turbama a udělat si takovej kompromis mezi výkonem a nákladama, šel bych rozhodně jen do verze GTS (atmosféra, silnější motor než Cayenne S)!!! Když to člověk nebude honit, budou ty motory žrát cca stejně, takže u spotřeby to je jedno, zda máš S-ko, GTS-ko nebo Turbo. Pro zajímavost u svýho pětilitra jsem měl zatím nejmenší průměrnou spotřebu 11 l/100 km a nejvyšší průměrnou 16,5 l/100 km. Záleží, jak máš těžkou pravou nohu a jakou jedeš trasu (já jezdím pořád stejnou, takže jsou to relevantní údaje). :)

Jinak u první generace praskaj prý hodně žárovky blinkrů na boku a první motory ve verzi Turba nebyly nic moc kvalitní, takže doporučuji facelift (údajně tam odsud po faceliftu vytáhli inženýři traverzu těžkou pár desítek kilogramů - bůh ví?!) a držet se spíše roku výroby 2006, spíše 2007, ale zase to bude za jiný peníze. A lze to samozřejmě dát předělat na etanol či lpg, ale je to škoda vůči tomu motoru, naprostá škoda, spotřebu bych u toho auta moc neřešil.

Příští auto chci rozhodně s 500 koňmi (a výše) a uvidí se, zda to bude X5 M nebo Cayenne Turbo. :) Držím palce, ať dobře vybereš a splníš si sen!

Napsal: pát 30.08.2013 17:10
od FrankDrebin
:lol: :smich2:

Napsal: pát 27.09.2013 19:00
od kornout
Když už, tak X6 M. Ostatní je přeci pakárna.
Radši X5 v naftě pro rodinu a M3 pro sebe v garáži, když už se pohybujeme v takových částkách za auto .......

Napsal: pát 01.11.2013 10:29
od HaryXXL
kornout: Když už, tak X6 M...

Začal jsem po nich pokukovat a musím říci, že máš asi pravdu. Jinak to vypadá na obrázku, jinak v realitě. Byl jsem se na ní podívat v Německu. X6 je prostě obrovská. To auto se mi začíná čím dál více líbit, sice není tak praktické jako X5 (menší kufr a vzadu obvykle jen pro 2 lidi, pokud si nepřiplatíš za lavici), je v podstatě až nesmyslné, jak někdo říká a píše, ale prostě mně se líbí, je to tank. Každý má jiný vkus a chuť. Všude kolem je strašně Cayennů, X5, tak proč ne BMW X6 M, údajně podle P. Jandy jede ještě o něco lépe než X5 M.

Viz zde recenze a hlavně ty úžasná videa:
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... mka-punku/

Napsal: sob 02.11.2013 20:44
od vlastnemec
Pěkné, počkám si na výsledek co koupíš. Loni jsi tady psal o e53 a ještě jsi chtěl e65 a nakonec jezdíš ve vyhaslé hvězdě třídy R jestli se nepletu. :twisted:

Napsal: sob 02.11.2013 22:12
od 100RM
Cayenne ... hm, podvozek VW za 3mil, to ma nieco do seba :-D

Za mna jednoznacne X6, je to stelesnena krasa.

Napsal: ned 03.11.2013 21:48
od HaryXXL
pro: vlastnemec

Jo, skončilo to přesně tak a vůbec toho nelituju. Dvě X5 a jedna 7, na který jsem se byl tehdy podívat, byly v hodně špatným stavu, tak jsem koupil medvěda. :D

Napsal: úte 03.12.2013 21:11
od butthead740
Tak jestli ted jezdis v Rclasse tak ti bude jako raketa pripadat vsechno ze zminenych..