Stránka 1 z 2

Napsal: sob 13.08.2005 17:07
od Jukr
Chtěl bych se zeptat jestli automatická převodovka vyžaduje nějákou údržbu kromě dolívání hydraulického oleje?Jak často se má olej měnit?Když se olej dolívá musí běžet motor?Předem děkuji za info.

Napsal: sob 13.08.2005 18:12
od BMWAK
pokud vim tak se olej moc dolevat nemusí!pokud teda neteče..olej se tam leje ATF..a né hydraulickej!!!ten olej bych jen vymněnil nalil tam novej a o nic víc bych se nestaral.když ho měříš musíš mít nastartováno..

Napsal: ned 14.08.2005 10:21
od Zave
BMWAK píše:pokud vim tak se olej moc dolevat nemusí!pokud teda neteče..olej se tam leje ATF..a né hydraulickej!!!ten olej bych jen vymněnil nalil tam novej a o nic víc bych se nestaral.když ho měříš musíš mít nastartováno..


ATF je hydraulickej... ne? :D

Napsal: ned 14.08.2005 10:27
od BMWAK
seš si tim jistej zave?

Napsal: ned 14.08.2005 10:32
od Zave
BMWAK píše:seš si tim jistej zave?


a servo je jaky zarizeni? :)

Napsal: ned 14.08.2005 11:31
od BMWAK
no hydraulický...ale neni hydraulickej olej jako hydraulickej olej..ale todle téma je OT jako svině takže dost...

Napsal: ned 14.08.2005 15:22
od darmon
ATF odpovida vicemene specifikaci hydraulickych oleju, jen ma navic naky drobny mazaci schopnosti.

Jinak co se tyce e32 tj 4HP22 a 4HP24 prevodovek, menit cca kazdejch 30tisic napln (staci jedna vymena, tj 3 nebo 3.5litru) + filtr a vycistit vanu.

u 5hp30 to samy ale staci jednou za cca 80-120tisic.


ty cisla jsou orientacni a zalezi na zpusobu provozovani auta

Napsal: úte 08.11.2005 12:41
od danulah
Olej se dolívá přes měrku?

Napsal: úte 08.11.2005 13:47
od darmon
danulah píše:Olej se dolívá přes měrku?
u 4HP22 a 4HP24 ano, u 5tikvaltu ne

Napsal: úte 08.11.2005 20:10
od danulah
darmon-O.K dík ale nevím po těch ůpravách a repasi,co delal předchůdce Tommano jaká tam vlastně je,mě se zdá že to řadí 5kvaltů tak nevím asi je to blbost v tom roce 90 750iA

Napsal: stř 09.11.2005 08:53
od Fugo
kvalty máš jen 4, to co bereš jako 5 je s největší pravděpodobností uzamčení měniče, tzn. odstraní se prokluz v měničí.

Napsal: pát 02.02.2007 10:32
od tomboss
teraz som dolieval do prevodovky v e32 750i olej, ale ked som pozeral kolko ho tam je, tak sa mi zdal nejaky zlty a ja som dolieval podla mobilackej tabulky Mobil ATF 220, co je cerveny, myslel som ze aj ten povodny bol cerveny len proste nejak zozltol casom :oops: , ale niekde som sa tu docital, ze naozaj existuju 2 druhy t.j. zlty a aj cerveny
moze sa teda nieco posrat ked som zlty dolial cervenym?
viem ze otazka vyzera ako keby sa pytal ziak materskej skoly, no bohuzial naozaj o tom neviem vobec nic

dakujem za pomoc

Napsal: pát 02.02.2007 15:31
od Fugo
to se mě nezdá,že by stářím zežloutnul, spíš tam někdo nalil něco jiného, osobně bych udělal výměnu celé náplně a filtru.

Napsal: pát 02.02.2007 15:59
od tomboss
no ta povodna zlta napln je tam ani nie jeden cely rok, ale doteraz som nenutsil, ze mozu byt nejake rozdielne naplne do automatu, tak som tam dolial to co predpisuje mobil, skusim teda este zavolat servisakovi, ze co mi to tam nalieval predtym, moze byt teda problem v miesani od roznych vyrobcov a moze mat olej do automatu v rovnakych parametroch rozdielnu farbu?

Napsal: pát 02.02.2007 16:31
od Fugo
ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.

Napsal: pát 02.02.2007 18:10
od tomboss
tj prilial som tam nieco lepsie asi, to si myslim ze nemusi vadit, alebo ...

Napsal: pát 02.02.2007 18:19
od giovanny
Fugo píše:ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.


žluté oleje to je běžná věc,třeba ESSO-ATF,,,LT71141-ŽLUTÝ.. jako origo nápln bmw pro steptronic e38, já ho nahradil červeným VALVOLAIN -dextron 3 MERCON.samo že po průzkumu v origo servisu SYNOT,, AKORÁT S ZÍM ROZDÍLEM ŽE ESSO STOJÍ V BMW 590 LITR,, A VALVOLAIN 190 kč :D

Napsal: pát 02.02.2007 18:20
od giovanny
Fugo píše:ATF bylo vždy červené (já jiné neviděl) specifikace DEXRON III, osobně používám Castrol. Žlutá spíš vypadá na OTH-3 viděl jsem to taky v automatu, kam to někdo nalil a chodilo to.


žluté oleje to je běžná věc,třeba ESSO-ATF,,,LT71141-ŽLUTÝ.. jako origo nápln bmw pro steptronic e38, já ho nahradil červeným VALVOLAIN -dextron 3 MERCON.samo že po průzkumu v origo servisu SYNOT,, AKORÁT S TÍM ROZDÍLEM ŽE ESSO STOJÍ V BMW 590 LITR,, A VALVOLAIN 190 kč :D

Napsal: pát 02.02.2007 19:11
od Marten
Každopádně to vyměň i s filtrem a nech si zkontrolovat jestli ti někde neteče olej (třeba kolem gufera u měniče). Popřípadě přetěsnit.

Napsal: pát 02.02.2007 19:31
od tomboss
no s najvacsou pravdepodobnostou tam mam to ESSO, cize aj tak radite radsej to cele vymenit?
bo to ESSO je tam cca 3000km a jasne, ze mi to tece, bo po tych 3000km som musel liter doliat/mobil ATF220/, ale teraz jaksi na nejake pretesnovanie neni moc casu, bude to musiet vydrzat este do leta