Stránka 1 z 2

Napsal: sob 03.02.2007 09:30
od Fugo
nikdy mě to nedělalo, až teď v zimě co s tím autem nejezdím a třeba po týdnu ho natočím tak postartu cca 2-3sec zacvrdliká motor (asi hydra) dělá to někomu? olej pravidelně měněn 10W-40. Když odpojím zapalování a motor protočím startérem, následný start už se zaplým zapalování je bez cvrdlikání, z toho je jasné že to je nedostatkem oleje "někde" pravděpodobně na hydrech. Když motor běží je absolutně po cvrdlikání ot. nemají vliv.

Napsal: sob 03.02.2007 10:45
od tomboss
no mozno napisem uplnu hlupost, ale nebude to tym hustym olejom 10W-40, ze ked je taky studeny tak ho tam nedokaze tak rychlo natlacit?
teda za predpokladu ak je 10W-40 hustejsi ako napr 5W-40
ale ako som napisal hore, nevyznam sa moc v tom
btw preco do takeho krasneho motoru lejes taky olej?

Napsal: sob 03.02.2007 11:56
od danulah
Já používám taky 10W-40,ale cvrlikání mám jen když je malá hladina tak to musím častěji kontrolovat.Mi cvrlikají jen trysky :) zatím a doufám že dlouho budou

Napsal: sob 03.02.2007 11:59
od danulah
tomboss píše:no mozno napisem uplnu hlupost, ale nebude to tym hustym olejom 10W-40, ze ked je taky studeny tak ho tam nedokaze tak rychlo natlacit?
teda za predpokladu ak je 10W-40 hustejsi ako napr 5W-40
ale ako som napisal hore, nevyznam sa moc v tom
btw preco do takeho krasneho motoru lejes taky olej?

Ohleďne toho motoru a po ujetých kilometrech myslím že 5W-40 by byl moc řidký a nějaká malá netěsnost a je fuč a když dám plný tak i něco oleje papne,protože nestíhají stírat kroužky nebo nějak tak,ale Fugo má motor v supr stavu tak nevím jak to má.....

Napsal: sob 03.02.2007 12:33
od Memory
nechci zakládat novej topic, ale kolik kdo máte se svejma e32 najeto? Já mám 180 000 a dokazuje mi to i servisní knížka... čili v záběhu...

Napsal: sob 03.02.2007 12:43
od danulah
Memory píše:nechci zakládat novej topic, ale kolik kdo máte se svejma e32 najeto? Já mám 180 000 a dokazuje mi to i servisní knížka... čili v záběhu...

Já mám 235 000,ale minimálně těch 35 000 je na LPG....

Napsal: sob 03.02.2007 13:19
od tomboss
ja mam na jednej 250 000km a na druhej 280 000km, ale nedavno som videl jednu s viac ako 500 000km

Napsal: sob 03.02.2007 13:33
od chevy1
Cvrlikanie su hydra.je bezna vec na m70...zacne to tak okolo 200-230 tkm.ale ziaden stres...mne to cvrlikalo az do 400tkm a teraz to cvrlika novemu majitelovi...ale uzrite by som na tvojem mieste zmenil olej.5W-40 je to najlepsie riesenie.odjazdil som na tom cez 150tkm a uplne bez problemov...ten motor si to zasluzi...skusal som aj RS 0W-40 ale to uz bolo troska moc...ten si velice pochvaluje M60 :D

Napsal: sob 03.02.2007 17:00
od Radek
Me to takhle cvrlika u 850 kdyz ji na jare nastartuju, ale behem chvilky to zmizi a delaji to hydra, podle me po dlouhem stani normalni...jinak na budicich najeto 156 000km

Napsal: sob 03.02.2007 17:02
od Memory
Teda asi jsem divnej, ale mě nic necvrliká :D a to mám kolem 180 tis. Že by se o tu moji čičinku někdo staral? :?

Napsal: sob 03.02.2007 17:07
od Radek
Memory píše:Teda asi jsem divnej, ale mě nic necvrliká :D a to mám kolem 180 tis. Že by se o tu moji čičinku někdo staral? :?


podle me kdybys nechal auto par mesicu stat, tak ti to pri prvnim startu taky zacvrlika :wink: podle me je to normalni vec, ze se ten olej po par mesicich s tech hydrostelu odlije a chvili trva, nez se opet zalejou.... Jiny by to bylo, kdyby to delalo treba po tydny, to uz by bylo asi neco v neporadku...

Napsal: sob 03.02.2007 17:09
od honzin
Je to normalni , protože se vacka zastavuje tak, že vždy tlači na nejakej ventil, nikdy nejsou zavřeny všechny , a na tom co kouka do valce se za čas vymačkne hydrostav , potom když ho natočiš tak cvaka než se dostane tlak oleje.

Napsal: sob 03.02.2007 17:12
od Memory
Ale Fugo píše po týdnu... :?

Napsal: sob 03.02.2007 18:42
od Fugo
Takže dnes tu bylo rozumný počasí tak jsem zas vytáhl auto a něco dělal, po najetí na hever jsem to po hodině nastartoval a bylo to bez cvrdlikání, potom jsem celej den dělal a teď jsem to nastartoval a zas to zacvrdlikalo.

Olej 10W-40 tam leju od začátku, zdá se mě že to cvrdlikání nastalo po výměně oleje (stejná specifikace a značka) kdy jsem z neznámého důvodu po výměně olejového filtru tu nádobu nezalil olejem, čímž jsem snad nic nezničil, vždy po výměně oleje odpojím zapalování a protočím to párkrát starterem až zhasne kontrolka (je to tak na 5x, žádný dlouhý startování) nejsem si jist zda jsem tohle ale po té výměně naposled udělal, přeci jen to bylo na podzim. Od tý doby s tím nejezdím.

Na tachu mám 281tis, a na můj motor mám najeto tak 4-5tis.

Těd jsem to nechal prohřát, motor neklepe nic necvrdliká můžu to vytáčet jak chci, kurva mě to ale při tom startu sere. :x

Napsal: sob 03.02.2007 19:02
od Radek
jeste jsem si vzpomel, ze neco obdobnyho to delalo znamymu (sice ne na BMW) taky se mu to projevilo po vymne oleje a u nej to delal olejovy filtr - po vymene za jiny vse v poradku

Napsal: sob 03.02.2007 19:22
od Marten
Mě to ráno po startu taky dělá (někdy ano a někdy ne) to bude asi opravdu tím jak kterej ventil zůstane otevřenej a dostane se ven ten olej. Dávám tam 10W 40 (protože jsem nevěděl co tam předchozí majitel dával).
Když jsem se ptal zda můžu přejít na 5W 40 (kvůli tomu cvrkání) tak mi bylo řečeno že ne, aby se mi nerozpustily gufera a nezačlo to prolínat a někde kapat.
Jak to teda je s tím olejem?? Můžu to vyměnit za lepší nebo mám radši zůstat u tohoto oleje??? :?:

Napsal: sob 03.02.2007 20:13
od Fugo
Pro zajímavost kouknu až zítra přijdu k autu kolik je oleje v tom olejovym housingu co je filtr, zpátečku co pustí olej zpět mám odpojenou.

Ten tvůj známej měl pravděpodobně klasickej plechovej filtr-patronu a tam občas nefunguje zpětný ventil a padá olej. U BMW je jen vložka a ventily jsou v housingu. Zkouknu to a uvidim.

Napsal: ned 04.02.2007 10:27
od Snejk
mam 730ku, M30ku a olej před 7000 měněnej 10W-40 a jak se pporadně ochladí a stojí to přes noc tak to natočim a prvnich asi 10s to chrochtá a cvrdliká a pak vpoho... asi s tim budu tu zimu muset přežít...

Napsal: ned 04.02.2007 10:30
od Fugo
M30 nemá hydroštely, takže ty to u tebe dělat nemohou.

Napsal: ned 04.02.2007 10:32
od Snejk
ještě dodatek.. nemám žadný hydroštely a stejně mi to tsaky cvrlika. po zahřatí je vše naprosto OK. kdesi jsem se dočetl že za to muže ten ventil pod olejovym filtrem. že nedovírá 'nějaká oprava z roztahnutím te pružinky)... mam najeto cca 500 000Km... spíš než tohle mě trápí dlouho nepoštelovaný vůle ventilů. To neni bmw to je šicí stroj :D