Stránka 1 z 4
Napsal: pát 21.03.2008 21:50
od barbar
zdar. dost jsem tady četl o výměně oleje v aut. převodovce a nejsem z toho moc moudrý. mám nejeto asi 250tkm nevím jestli to někdy někdo měnil. bývalý majitel nechal kontrolovat olej a prý vše dobrý. řadí to dobře, jen za studena trochu dlouhý prokluz a někdy trochu "cukne" trojka, když řadí u 3tis.ot.taky studena, za tepla O.K. chci jen znát názor jestli měnit olej, nebo ne. mám strach, aby se ta almara nerozpadla. E38 730i 95, dík
Napsal: sob 22.03.2008 05:10
od Fugo
člověku kterej toho dost přečetl by už dávno muselo bejt jasný že olej se mění.

Napsal: sob 22.03.2008 14:03
od medvidek
Ceka me to taky,ale mam strach co na to spajska,ze zkusenosti z prace (servis AUDI) kdy je prevodovka OK a po vymene oleje udela PA PA. Zajimal by me nazor nekoho kdo to udelal na e38 steptronik a jak to dopadlo,co to obnasi (pokud si to delal sam) atd. Mam za to ze se meni olej pri urcity teplote atd. MATE NEKDO ZKUSENOST??????
Napsal: sob 22.03.2008 14:43
od WinCent
jo není to nic jednoduchýho, sám bych se do toho nepouštěl a jak píšeš, mění se při přesné teplotě a je to celkem komplikovaný když to vemeš oproti výměně oleje v motoru. Já jsem to nechal vyměnit ale bylo už pozde asi po 10tis Km mě převodovka odešla, auto mám ted v servisu a řeším novou

co jsem mluvil různě s lidmi co repasují tak mě řekli že by se olej měl měnit cca po 50tis Km nebo 2roky, příjde mě to dost přehnaný když BMW tvrdí že nápln je doživotní ale radši to udělám než dávat po každých 200tis Km novou za 120tis Kč......
Napsal: sob 22.03.2008 22:30
od Francis
Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme
Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
Napsal: sob 22.03.2008 22:41
od gogoho
Přsně tak jak to píše kolega

Na E38 je nápln asi 12-13,5 litrů podle motoru... Když my to dělali v BMW na bejvalý 735 step. Tak tam auto nechávali celej den.... První nápln co tam je má Aditivum. Výměna by se měla dělat po 100tkm... Ptal jsem se na to ve Dvou servisech BMW a nikdy se jim nestalo, že by automat po výměně odešel... Pokud se dodrží postup ( neni se čeho bát) . Nějaký servisy BMW dělaji to, že ten olej mění na 3X a nakonec filtr....Taky je to řešení, když je ten olej už starej. Ale lepší je prevence a měnit po 100tkm.. S tim i olej v rozvodovce, ale tam problémy nebývaji...
Napsal: ned 23.03.2008 01:32
od medvidek
Francis píše:Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme

Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
Jeste jsem neslysel ze by nekdo vyndaval prevodovku a menic kvuli vymene oleje kamo,delaji to tak,ze odpoji olejovy chladic,napoji specialni plnicku a pri behu motoru z prevodovky odsavaji stary olej a zaroven napousti novej. Pak to daj zpatky a pri urcity teplote ho doplni na max. Me zajima nazor nekoho,kdo to umi i bez zpecialni plnicky.
Napsal: ned 23.03.2008 01:45
od Francis
To můžeš udělat i doma. Vyměníš ony tři litry, protočíš / projedeš to, opět vyměníš tři litry a to celé dokola tolikrát, dokud nevytéká čirý červený olej. Teprve s poslední výměnou měníš filtr.
To je postup, když měníš poprvé po několik stech tisících km, jinak skutečně stačí obměňovat jen tři litry. Viz třeba
http://www.automatickaprevodovka.cz/por ... nnost.html
Napsal: ned 23.03.2008 12:33
od WinCent
Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje

a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Napsal: ned 23.03.2008 13:44
od mike525
Ja na byvale e34 prevodovku shodil, bylo to jednodussi, nez nekolikrat menit olej a vybabrat tak zbytecne kybl oleje. Krom toho kdyz uz to bylo dole tak preventivne gufera a na 50tis km klid..
Napsal: pon 24.03.2008 12:13
od Dave
WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje

a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
Napsal: pon 24.03.2008 14:33
od Dave
JaraX píše:Dave píše:WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje

a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
tak si přepni na sport
Jj to pravidelně dělám
Napsal: pon 24.03.2008 17:26
od WinCent
Dave píše:WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje

a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
ten KO měnič se projevý větším prokluzem a hlavně že někdy v tahu to začne vybrovat od zadních kol jako když na dálnici najedeš na ty přerušovaný pruhy na kraji
Napsal: pon 24.03.2008 21:29
od Fugo
KO měnič poznáte podle zvýšených RPM při Stall speed tj. při D a zašláplé brzdě dát plný plyn, ale pozor jen pár sekund. Stall speed u 750 e32 bylo tuším max 2100ot/min.
Napsal: pon 24.03.2008 23:43
od JaraX
Fugo píše:KO měnič poznáte podle zvýšených RPM při Stall speed tj. při D a zašláplé brzdě dát plný plyn, ale pozor jen pár sekund. Stall speed u 750 e32 bylo tuším max 2100ot/min.
a co když to přetáhne brzdy a začně hrabat? vyzkoušeno

Napsal: úte 25.03.2008 07:25
od Fugo
nikdy to nemůže být silnější než brzdy, to je potom problém s brzdama, ale nevím kolik je stall speed u e38.
Napsal: úte 25.03.2008 09:05
od JaraX
když jsme dělali pičoviny s playerem viz naše čvrty video, tak sme zastavili, dáme brzdy a ono to chvilku je kolem těch 2000 a pak to pomalinku stoupa a tak za 10s to vyleze až do omezovače a krásně pálí gumu,ale zkoušel jsem to jen jedno, zatím nemám našetřeno na automat

Napsal: úte 25.03.2008 13:45
od WinCent
JaraX píše:Fugo píše:nikdy to nemůže být silnější než brzdy, to je potom problém s brzdama, ale nevím kolik je stall speed u e38.
když jsme dělali pičoviny s playerem viz naše čvrty video, tak sme zastavili, dáme brzdy a ono to chvilku je kolem těch 2000 a pak to pomalinku stoupa a tak za 10s to vyleze až do omezovače a krásně pálí gumu,ale zkoušel jsem to jen jedno, zatím nemám našetřeno na automat

tak to už aby jsi začal

, taky to znám
Napsal: úte 25.03.2008 14:13
od Player1
Já už jsem začal

Když jsem jel dálku, 2000km, tak jsem párkrát zaslechl to, co je tady napsany. Jako kdybych najel na vroubkovanej dělící pás na dálnici. Bylo to chvilu po tom, co jsem auto koupil, ale od té doby se mi to ještě nestalo. Jednou ta oprava ale příjde, to je jasný...
Napsal: úte 25.03.2008 15:14
od JaraX
tak ono hlavně měnič se má měnit pravidelně jako třeba brzdovy obloženi
