Stránka 1 z 1
Napsal: pát 09.05.2008 11:08
od petoch
Chcem vás chlapci poprosiť o jednu radu. Na mojej E32 730iA mám nastavené ovládače kúrenia a ventilátora na nulu (resp. na studený vzduch). Vo väčšine prípadov mi však vodičova strana kúri ako sviňa. Niekedy sa stane, že na druhý deň zase ide normál studený vzduch. Ani sa toho nechytím a na ďalší deň to zase kúri ako sprosté. Ale len vodičova strana. Nemáte nejaké rady, kde začať najskôr? Nechcem to hneď celé vyberať ak existuje jednoduchšie riešenie. Ďakujem.
Napsal: pát 09.05.2008 12:31
od dexter
podle všeho se ti seká elektroventil.Rozdelej ho pročisti a mohlo by to opět makat tak jak má. Prej bejvaj zrezivelé.

Napsal: pát 09.05.2008 14:07
od T613
ventil jedne strany, ted mi to sem tam udela na 750 ... pomuze zastavit vypnout motor a natocit .. treba se udobri ... jiank jsem dal do okruhu ocet na nejakou dobu proti vodnimu kameni coz je taky nepritel tak snad to pomuze

Napsal: pát 09.05.2008 20:23
od Fugo
jak píšou kluci, jinak taky dost často odchází mikrospínač pod ovladačem teploty pro řidiče. Ale začal bych těma ventilama to je nejjednodušší.
Napsal: pát 09.05.2008 22:22
od normann
T613 píše:ventil jedne strany, ted mi to sem tam udela na 750 ... pomuze zastavit vypnout motor a natocit .. treba se udobri ... jiank jsem dal do okruhu ocet na nejakou dobu proti vodnimu kameni coz je taky nepritel tak snad to pomuze

Mě pomohlo ty elektroventily vyměnit a oba, taky mi to dělalo na mojí ex E32. Nechal jsem je vyměnit za jiný, jetý funkční a byl pokoj. ani už nevím, co jsem za to dal, ale ne nějak moc.
Napsal: úte 13.05.2008 20:15
od barbar
stejný problém na e38, oba ventily z vraku + práce 1700,- přes servis a zatím je klid
Napsal: sob 17.05.2008 07:15
od fioro
mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?
Napsal: ned 18.05.2008 21:30
od Snejk
bez napeti je otevrenyy a po privedení 12v se zavře
Napsal: ned 18.05.2008 22:05
od Snejk
neni nic jednodušši než to rozebrat. podle mě na to nahražku stopro najdeš ve většim obchodě s elektronikou (GM,GES...)
Napsal: pon 19.05.2008 06:53
od dexter
fioro píše:mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?
Když ti to blbne občas,tak se zatim nerejpej v mikrospínači,aby ti to pak nedělalo zbytečně pořád. Rozeber ty ventily,pročisti a jestli to nepomůže,tak až pak se začni hrabat v spínači. Abys zbytečně nerozdělal půlku auta nepolámal 500 drobností a maličkostí a nakonec to bude stejně to co ti tady každý řekl už na začátku.

Napsal: pon 19.05.2008 08:33
od petoch
Čaute chalani, takže po bližšom pozretí sa na tie ventili sme zistili, že tam bol odizolovaný kábel, ktorý sa raz zopol, raz nie a to spôsobovalo, že to raz kúrilo a raz nie bez ohľadu na polohu regulátora. Teraz je všetko v poriadku. Ďakujem za všetky rady.
Napsal: pon 19.05.2008 12:18
od Snejk
tak fajn. ty konektory jsou obecně v motoru všecky mizerne. hlavně na těch koncích je to už všecko zrezle a zoxidovane. doporučuji ti projit uplně všecky konektory v motorovem prostoru a podle potřeby předělat. vyhneš se tim dalšim neočekavanym "překvapenim"
Napsal: úte 20.05.2008 19:31
od fioro
nuz dnes som si nasiel cas aj s max-maxom sme nad tym spekulovali....postupoval som podla :
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_AC/E38_AC.html
zistil som nasledovne na konektore kablovacky na pine 1 mam 12V, odpory medz pinmy na ventile su zhruba podla uvedenej stranky... avsak pri skuske sme namerali prud len 0,07 A a ventil samozrejme necvakol, ked som ventil pin1 napajal priamo z PLUS kontaktu z motore a piny 2 a 3 napajal z konektoru z kablovacky tak sme namerali 0,82 A a ventil pekne cvakol....z toha nam vychadza ze sice na pine 1 mame 12V ale neprejde nim dostatocny prud a nezavrie ventil...teraz je otazka hladat odkial ma byt napajany PIN1...z ovladacieho panelu IHKA, alebo odinakial, alebo urobit bypass a na pin1 priviest 12V odinakial? z miesta ktore je pod napatim pri zapnutom zapalovani...
Napsal: úte 20.05.2008 21:09
od Snejk
tak tenhle jev je na e32 poměrně běžný. na pumpě od topeni naměřim 12V ale prostě proud ji nestači nesepne. (drat jsem vyměnil a byl klid) a dokonce na napajecim bodu B(750,u eboxu) jsem měl 12V ale prostě proud nikde (tam bzla chhyba ve vyhořele pojistce vzadu u baterie) ale vyhořela tak divně že 12V propouštěla. tákže.. z toho vyplývá že e32 ma fakt divný dráty, samej přechodovej odpor

takže čistota pul zdraví a nekašlat na to. všecko pravidelně kontrolovat, čistit a mazat utahovat a podobně

Napsal: pát 23.05.2008 17:41
od fioro
takze to bolo mikrospinacom

Napsal: pát 23.05.2008 17:44
od Fugo
vivat Rottaler2