Stránka 1 z 5

Napsal: čtv 04.12.2008 19:47
od jzxr
z důvodu budoucí koupě 7er (už se pomalu po nějaké rozhlížím) se zajímám o nejpovedenější benzín. i dieselový motor v E32 a E38 ve smyslu hlavně který motor je nejvíce spolehlivý a nese*e se, výkon, spotřeba a výbava jsou druhořadé (klima je jasná, ostatní oželím), úplně bohatě by mě klidně stačila 728i nebo 725tds ale když bude větší držák 740i tak prostě budu číhat po 740. zkrátka nejsem tak bohatej abych byl pořád v servisu a něco řešil. díky za tip.

Napsal: čtv 04.12.2008 20:08
od gogoho
optimal je 740......Ale že to bude držák ti u tak starýho auta nikdo nezaručí....... Může ti to jezdit třeba 5 let bez větších problémů...nebo třeba tejden....


740....... je výkonově dobrá........ diesel snad jenom 730d..... TDS by musel bejt pěknej kousek...

nebo pokud se chceš hodně povozit tak 750....táhne krásně od spoda...


Hlavně dobře vybrat...a mít člověka co tomu rozumí při ruce

Napsal: čtv 04.12.2008 21:34
od medvidek
Cus,740ku muzu doporucit,akorat se po 200tisicich menej vodni pumpy,jinak zadnej problem,motor jede a kdyz jedes klobouk tak se dalka da jed za 10L benzinu. Ja mam dlouhodobej prumer 14,4L/100km

Napsal: stř 14.01.2009 15:15
od Dava
no nevím nevím chlapci ale pokud se bavíme o držácích tak jedině starej 3.0nebo 3.5 to se nikdy nezastaví...motory jsou spolehlivé a ceny dílů jsou taky někde jinde. V8 je určitě náročnější a 750 je hloupost pro normální ježdění..

Napsal: stř 14.01.2009 17:31
od pepus
728 mi teda vykonove dostacuje bohate... s automatem by to bylo asi dost lenivy, ale s manualem je to na moje pomery delo :). spotreba takova ze ji nemusim resit a muzu na to klidne dupat, ted mam dlouhodobou na BC 10,5. ze by se ten motor nekomu sypal sem teda neslysel (spis budes platit za picoviny typu 17000 za kus plastu co drzi zadni skla zavreny atd).

Napsal: stř 14.01.2009 17:36
od medvidek
Dava píše:no nevím nevím chlapci ale pokud se bavíme o držácích tak jedině starej 3.0nebo 3.5 to se nikdy nezastaví...motory jsou spolehlivé a ceny dílů jsou taky někde jinde. V8 je určitě náročnější a 750 je hloupost pro normální ježdění..
Asi jsi nikdy V8 nemel,podle toho co pises a koukni se ,co se do E-38 davalo za motory.Neberu E-32,ale kdyz srovnam 3.5L e32 a 4.4L e38 tak je to rozdil jako prase a spotreba stejna. Co se tyce spolehlivosti tak vse je i po 215000km ok,jenom se menila vodni pumpa a to proto ze odeslo lozisko (po 200tisicich ma narok)

Napsal: stř 14.01.2009 17:44
od Hrnek
jj, muzu jen potvrdit.. Mam sice 750i, ale v 740i zere motor jak lecktery 2.0 s turbem..myslim, ze nejlepsi motor je ten 4.4, nevim jake to ma oznaceni, ale na ty 2t to je akorat a pokud chces setrit, tak si dej na tu V8 LPG.. je to proste motor na zabavu i na normalni jezdeni :)

Napsal: stř 14.01.2009 19:14
od Ancias535i
Jednoznačně můžu potvrdit do 740i s motorem 4,4V8, má označení m62. Dle mého názoru lepší než 4,0 m60 (i kvůli převodovce - u m62 už je steptronic). Ideální výkon ke hmotnosti auta a rozhodně minimální náklady v porovnání se 750i V12 a 2,8 je na to auto(podle mě) dost slabá. Motor vydrží jezdit mnoho set kilometrů a spotřeba přijatelná k danému výkonu okolo 12,0 až 14,5 podle stylu jízdy. Samozřejmě dlouhodobá kombinace město/dálnice. Standadně se mění vodní pumpa, to už tady někdo psal a membrána vzadu na sání (v mém případě i se škrtící klapkou), jinak pouze běžná údržba - myslím co se týká motoru. Ostatní věci jsou pak stejný jako s jakoukoliv jinou motorizací. Diesely jsou při najetých 200.000km a více rozhodně mnohonásobně dražší na údržbu.

Napsal: stř 14.01.2009 19:26
od Ivo
prostě V8

Napsal: stř 14.01.2009 23:41
od Jawak
V12 je fascinace, sametový chod motoru bez jakýchkoliv vibrací, to nejlepší z nejlepšího..

Napsal: čtv 15.01.2009 01:25
od medvidek
Jawak píše:V12 je fascinace, sametový chod motoru bez jakýchkoliv vibrací, to nejlepší z nejlepšího..
Sohlasim s tebou,ale V12 je mnohem narocnejsi na udrzbu a na hledani pripadnych zavad a dalsi vec ktera se me osobne na V12 nelibi je,ze ma temer linearni krivku vykonu tudis tahne od volnobehu az do omezovace,kdezto V8 te v cca 3000tisicich otackach nakopne a tahne az do omezovace.Proste ten nastup vykonu mi u V12 chybi a rozdil ve zrychleni z 0-100km/h je minimalni. Spotreba V12 je o dost vyssi nez u V8. V12 bych bral az v e-65

Napsal: čtv 15.01.2009 08:46
od Fugo
Zapomínáte na jednu podstatnou věc, a to že v případě závady na motoru s jednou ecu stojíte a voláte odtah kdežto se 750 jedete dál, sice jen na 6 ale dojedete :D :D :D

Napsal: čtv 15.01.2009 10:09
od Hitman
Fugo píše:Zapomínáte na jednu podstatnou věc, a to že v případě závady na motoru s jednou ecu stojíte a voláte odtah kdežto se 750 jedete dál, sice jen na 6 ale dojedete :D :D :D


fakt ? jak je to mozne ? to jsem nevedel :)

Napsal: čtv 15.01.2009 10:20
od Fugo
jednodušše, máš prostě dva 2,5l motory, každej má svou kompletní elektroniku, prostě vše je dvakrát, jen to má společný blok, kliku a nějaký drobnosti.

Napsal: čtv 15.01.2009 11:17
od JaraX
v sedmičkach už se orientuju docela dost,

určitě bych šel do M62 4,4,

čím větší motorizace, tím větší byva vybava, navíc ten motor je bomba,
sice ho tady furt všichni vychvalujou jak je to bomba proti 4,0i, ale jedina vyhoda je spotřeba 1litr dolu, jinak je to stejny, naopak je tam víc elektriky, odchazí tam rady čidla vačky a kliky, (je potřeba startovat na dvakrát apod), ale to čidlo se zase zaplatí tou sníženou spotřebou,
steptronic mi moc vyhodnější nepřijde, řadi si kdy chce, oproti staré dobré převodovce (mam obojí tak vím), ale zase víc chrání motor.
nicmene na pořadny drifty na sněhu je lepší ten starej.

jinak V8 sou nejspolehlivější, sere se tam jen ta pumpa a membrána,

to co píše fugo je i není pravda, když odejde u V8 ECU motoru tak se s tím dojet neda,u V12 se dá na šest valcu, ale zase V12 ma elektronickej plyn a ten se dost sere, pak se stane to že motor beží na volnoběh a nejde přidat, sakra musím vymyslet kde sehnat ty jednotky plynu, dalo by se na tom dost vydělat :)
taky V8 má co válec, to cívka, není tam rozdělovač, takže žadny předraženy kabely k rozdělovači a drahej palec rozdělovače apod, ty V12ky maj furt nějaky problemy, furt se to tam jaksi hada apod.
prostě pokud V12 tak jedine nejakej TOP stav,

běž do V8 4,4 v dobrym stavu a víc neřeš.

co se spotřeby tyče s 4,4 se da jet kloubouk za 8, s 4,0 za 9, s V12 za 10,

normalní jízda pak 4,4-12, 4,0-13, V12-14

Napsal: čtv 15.01.2009 12:32
od Jawak
Generací e32 se BMW 7er zařadila mezi technologické leadery. Seznam příplatků zahrnoval mimo jiné na přání třeba i palubní telefon a fax, chladicí box na víno, vyhřívané dveřní zámky, ohřev vody v tryskách ostřikovačů, systém, který ve vyšších rychlostech zvyšoval tlak stěračů, stabilizační systém nebo dvojitá okenní skla. e32 je také prvním BMW, které mělo rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h (verze 750iL je dle americké prodejní brožury schopna bez omezovače dosáhnout 300 km/h).

Na motoru M70 se pracovalo mnoho let, rozvody řemenem (jako má např. M20B25) byly přepracovány na řetěz a motor M70 je vůbec první 12tiválec montovaný do os. automobilu v Německu od 2. světové války

Napsal: čtv 15.01.2009 13:11
od JaraX
taky bych jawaka doplnil že hromada z těchto věcí přesla u E38 do serie,
napřiklad přitlaky stěračů, vyhřivané sklo pod stěračema, vyhřev ostříkovačů, tuším že i zámku apod.

prostě sedma je pan auto, jak E32 tak E38,
ja měl obojí a ted zase planuju nakup E32, jen ještě nevím s jakym motorem, E38 je super auto, ale chybi tam ta nostalgie co je v E32, to auto ma zvláštní kouzlo ktery nejde popsat.

Napsal: čtv 15.01.2009 14:53
od sominek
kluci co by jste doporučily za motorizaci do e32?
už po něčem pokukuju ale musím se nejdřív zbavit tdsa...
chtěl bych slušnou výbavu a aby byl na auto spoleh. a taky co by jste poradily na co si dát u takovýho auta pozor? elektrika, podvozek, motor? díky za rady

Napsal: čtv 15.01.2009 15:07
od Jawak
Pokud slušnou výbavu v e32, tak 740iA nebo 750iA, ale y nejlevnější 750 mají občas i hadrové sedačky... :?

Napsal: čtv 15.01.2009 15:09
od JaraX
sominek píše:kluci co by jste doporučily za motorizaci do e32?
už po něčem pokukuju ale musím se nejdřív zbavit tdsa...
chtěl bych slušnou výbavu a aby byl na auto spoleh. a taky co by jste poradily na co si dát u takovýho auta pozor? elektrika, podvozek, motor? díky za rady

pokud to chceš jako hlavní auto nemáš lepší jit rovnou do E38?

jinak 740i, 750i,