Stránka 1 z 1

Napsal: stř 18.12.2002 15:46
od volvox@c-box.cz
díky za vaše reakce, podle fotky je to E36, rok výroby uvedl prodávající, zatím nemám možnost ověřit, co se týče kilometráže, možná jde o kokotinu, možná ne, někdo skutečně najede 1.100 km za měsíc a vzhledem ke spotřebě 325i jde pro jisté jedince o nezanedbatelnou položku v rozpočtu; na síti jsem našel nabídku jakéhosi validačního testu ojetého bavora ve smyslu cituji :

Chystáte se koupit starší auto (rozumí se samozřejmě BMW)? Než to uděláte, přivezte nám ho ukázat, možná dost ušetříte…
…Uděláme prohlídku, při které můžeme zjistit skutečnou pravdu o voze-jestli byl bouraný, jestli je dobře opravený, jestli někdo "omylem" nevyměnil některé identifikační prvky,atd.
Po telefonické dohodě můžeme takovou prohlídku provést přímo u prodávajícího.
Přijeďte než bude pozdě!

co říkáte zkusit ? - myslíte že přetočený tachometr jde testem poznat - asi neřekne jo má to najeté 95.563,36 km, ale rozdíl řádově 100.000 km je poměrně dost ( přetáčet lze samozřejmě i o míň, ale pak podle mně postrádá smysl ), nebo snad u bavora 100.000 žádná míra ? - to asi ne, poznámka na závěr - doufám, že nejde o pokus vylákat hejla s hotovostí a pak ho šikovně sejmout - jednak nevozím hotovost a jednak tímto vyzývám k pohotovosti zde přítomné diskutující - pokud se v horizontu cca 14 dnů najde zkrvavená mrtvola dejte poldům echo - moh bych to být já - blbý fór, že jo
díky za jakýkoliv smysluplný příspěvek nebo poznámku, každá informace je pro mně cenná

Napsal: čtv 19.12.2002 02:17
od d.aemon
Originál zaslal mailto:?subject=&body=
[B]...nebo snad u bavora 100.000 žádná míra ? - to asi ne...

Ale jo. Bohužel je dost rozšířený názor, že auto, který má 250.000km má motor v háji, ale u BMW to rozhodně neplatí. Pokud motor někdo vyloženě neprasil, vůbec bych se toho nebál. Sám mám namotáno skoro 240.000km, nevím, kolik tam kdo ještě "umotal" zpátky a motor šlape jak hodinky.
Pokud jde o tu prohlídku auta - určitě bych to vyzkoušel, záleží samozřejmě na tom, kolik za to chcou, ale nad 1.000,- by to být nemělo, jinak je to přehnaný. A ve srovnání s náklady, který bys musel vydat za zprasený auto je to úplný nic.
A jestli by tě někde klepli - proč bys tam musel jet ausgerechnet s penězma? Necháš si to prohlídnout, zaplatíš jim a pro auto si přijedeš třeba druhej den, ne?

A ještě maličkost - nezakládej pořád nový témata. Stačí, když budeš pokračovat dál v jednom tématu. Líp se udržuje kontinuita diskuse a je možný se vracet ke starším příspěvkům, OK? ;-)

Napsal: čtv 19.12.2002 08:18
od Radim046-E30
No jo já mám teda E30 a mám najeto 260000km.Je to jen 316 z 89 a motor šlape jak hodinky a spotřeba oleje je 0,3l/12000km což je myslim zanedbatelný.Myslim že motory bmw jsou super a 6V ani nemluvim.

Napsal: čtv 19.12.2002 12:53
od volvox
ahojte, díky za připomínky a názory - pro d.aemona - omlouvám se, máš samozřejmě pravdu a tématická inflace bude z mé strany maximálně omezena - důkazem budiž tento příspěvek, jímž, jak doufám, pokračuji v "novic III" - celkem jste mně uklidnili stran obav z kilometrové výdrže motoru, ale teď se zeptám jako tupec : v jedné z reakcí na mnou založená témata :-) bylo varování ohledně motoru zpraseného honěním za studena - jak se takový necitlivý přístup projeví na chodu, popřípadě jinde - je identifikovatelný i pro necvičené ucho či jiný orgán, nebo musí nastoupit znalec automechanik a případné následky určit nějakým sofistikovaným způsobem - jinak : mohu já, zatím laik :-(, nějakým způsobem takovéto zacházení odhalit ?, jo a podle fotky to jezdí na níkoprofilových gumách - slyšel jsem, že takhle hodně trpí ložiska a čepy a kdovíco ještě - zatím zdar - určitě mně do zítřka ještě něco napadne - o víkendu se totiž mám jet na ten zázrak podívat, takže valte to na mně, než bude pozdě

Napsal: pát 20.12.2002 01:26
od d.aemon
Mno, já ti odpovím k tomu honění motoru za studena asi takhle: jestli se to projeví navenek i pro laický ucho nevím, ale po dlouhé době asi ano, protože vůle v motoru jsou dimenzovaný pro teplej motor a čím víc se honí za studena, tím víc se opotřebovávají písty a všechno okolo. Co je ale nejhorší jsou hlavy u TD a potažmo TDS. Tam se vytáčením za studena riskuje (a to neoddiskutovatelně) to, že ti ta hlava rupne. A to je potom ranec. Ale ten motor je (aspoň můj) i v -15 zahřátej během 3 - 5 km a pak teplota rychle vystoupá až k optimální hodnotě, takže ve srovnání se schade je to malina. Ta se mi během mé 10km cesty do práce v mrazu zahřála až u práce.
Já osobně před vyjetím v mrazu nastartuju, potom teprve očistím okna a vyjíždím až když mi ručička dosáhne aspoň minimální hodnoty na začátku modrého pole. Pak to až do konce modrého pole vytáčím max. do 2000ot. Pak už si dovolím víc. Možná je to příliš opatrné, ale mám svý auto a jeho motor moc rád.

Napsal: pát 20.12.2002 08:13
od ebalaz
Originál zaslal Radim046-E30
[B]No jo já mám teda E30 a mám najeto 260000km.Je to jen 316 z 89 a motor šlape jak hodinky a spotřeba oleje je 0,3l/12000km což je myslim zanedbatelný.Myslim že motory bmw jsou super a 6V ani nemluvim.


takéto príspevky ma vždy príjemne potešia.

Napsal: pát 20.12.2002 08:26
od ebalaz
a ešte na margo:::: s kupou starsieho auta stejne vzdy riskujes to si uvedom ze urcite tam budes nieco musiet reparovat/vymenit atd.... ked chces mat pokoj kup nove 1,6 +- 1 300 000Sk kompakt pod melon... ha... takze je to aj trochu otazka stastia. ja som si bol tiez vedomi ze riskujem pri kupe ale som tomu typkovy vytmavil ze ho zahlusim prip. mu aspon rozkopem papulu ak sa mi to rosype... takze asi tak nakoniec som mal predsalen stastie a motor je uplne bajecny napravy tak isto-bol som a to je jedina moznost na DIGIT. geometrii. cisla som dal u znamych polišov overit tiez az na druhy den-tiez risk ale bolo to OK. Ja som dopadol dobre ALE:::: odporucam minimalne 1. ist na digitalnu geometriu +-700Sk tam zistis ci nieje auto skrivené to by som urcite nekupoval !!!! 2. overit u policie je to myslim zadarmo a nie je to problem aj ked nemas znamych akurat budes mozno trochu cakat-pozru ti to ked prihlasuju nove auta a v počítači to je otazka par sekund staci tam zadat ŠPZ a vsetko ti to vypluje kolko malo majitelov ALE v CZ ak je z D tak akurat zistis majitelov uz po dovoze, ci niesu prerazene cisla a ak nie ci nieje kradnute. 3. zvysok je viacmenej stastie aspon podla mna....... ale ak zistis aj subjektivne na 1 posluch / 1jazdu "že je niečo vážne na PRD" tak to nebrat.

Napsal: pát 20.12.2002 17:53
od LOPOLO
Originál zaslal d.aemon
[B] motor je (aspoň můj) i v -15 zahřátej během 3 - 5 km a pak teplota rychle vystoupá až k optimální hodnotě, takže ve srovnání se schade je to malina. Ta se mi během mé 10km cesty do práce v mrazu zahřála až u práce.
Já osobně před vyjetím v mrazu nastartuju, potom teprve očistím okna a vyjíždím až když mi ručička dosáhne aspoň minimální hodnoty na začátku modrého pole. Pak to až do konce modrého pole vytáčím max. do 2000ot. Pak už si dovolím víc. Možná je to příliš opatrné, ale mám svý auto a jeho motor moc rád.



Mno nezapomen ze v momente kdy se ti rucicka zastavi presne ve vertikalni poloze jeste neznamena, ze mas optimalni teplotu motoru. Olej se zahriva myslim pomaleji a ten je daleko dulezitejsi. Taky to za studena nijak nehonim a ani kdyz se to zahreje tak jistou dobu neprekracuju 3500 otacek.

Napsal: pát 20.12.2002 21:57
od JFK
U M-ka je teplomer oleje a tam je to krasne vydet. Voda je zahrata do peti minut, olej se ani nehne a az tak po dalsich peti minutach se pohne od ukazatele 50°C smerem nahoru a tech osmdesat (coz je optimum pro Mko, ale bude to podobné i pro ostatni) trva dalsich pet minut... Toto samozrejme plati ted v mrazech, v lete je to vic jak o polovinu kratsi doba. A motor tocim max do 2500-3000 ot/min nez ma tech 80°C.

Napsal: pon 23.12.2002 16:42
od volvox
tak jsem byl zhlídnout to autíčko a akorát mně to stálo litr za benzín, kilo za dálniční známku a poukázku do drogerie na 250,--, to všechno bratrancovi, který mně dělal toho zlýho - je automechanik, kárka z dálky pohledná, leč po bližším zkoumání jevila známky těžké bořby na LZ, kolo už okem mírně z lajny, na kastli asi patnáct kilo kytu, který už začínal pracovat - praskliny, narezlá voda z nich, přední nárazník vyfoukaný pěnou, ten kyt byl na LZ, PZ, pravý práh, PP, šíbr nedosedal, takže vodoléčba byla asi jenom otázkou času, gumy sjeté na hadr - ale fakt, auto dovezené 94, první majitel v česku do 01, pak asi rána a hned na to další asi 6 měsíců, další asi pět měsíců a ten poslední ještě ani nebyl napsaný v techničáku a už prodával - asi věděl proč, jako ty plechy a vůbec kosmetiku bych byl ochoten tolerovat, ale z toho kola sem mněl vážně bobky - guma byla asymetricky sjetá, čidlo ABS mimo provoz, a to sme nemohli zhlídnout spodek - bráchanec si nechtěl lehat do tý sněhový břečky, všivák, motor nedokážu posoudit, ale pak mi řekl, že když sme káru projížděli, tak mněl pedál až na podlaze a to auto si nehráblo, fakt je ten že to bylo do kopce a gumy byly sakra široký, ale vzhledem k tomu, jak vypadaly silnice o tomto víkendu a taky, že těm gumám chyběl by? jenom náznak vzorku - no nevím, čiže zamáčkl jsem slzu v oku a zkouším to dál, teď mám nový tip 92, 180.000, 137.000,-- ale prý nebořeno, kriste pane a? to vyjde, ještě pár takových výletů a mohl jsem mít nové gumy, nejlepší je, že všichni prodávající jsou fakt zblízka, třeba Děčín, Ostrava, o Praze nemluvím, teď jedu do Budějic, to je z Břeclavi opravdu kousek, mohl bych to sjet na kole a ještě po cestě zhlídnout nějaký památky - tak nakonec prosím vás - praktické poznatky z provozu 325i, jak se chová zdravý bavor na suchu, mokru, vliv rozměrů gum na prokluz kol, atd, atd. - pochopte já v tom bohužel seděl jenom jednou a to bylo teď v tom pojízdným neštěstí, takže nemám možnost srovnání a přestože warbi SS20 - desert fox pochází též z dílen Germánů, přece jen mu do kvalit jeho ujce něco málo chybí

Napsal: pon 23.12.2002 18:30
od kofa
To chce klid a hlidat Annonci na internetu.Na neco slusnyho urcite kapnes.Co takhle si nechat od prodavajiciho poslat foto a nejezdit zbytecne za vrakama ktery si popisoval.

Napsal: pon 23.12.2002 21:58
od mcfil
Možná plácám, ale 325i když ji podržíš na spojce, tak na jedničku by ti měla hrabat s čímkoli na čemkoli. Když ne tak to ještě neznamená, že je to shitůvka. Třeba jde jen o výměnu spojky. Ale jen třeba.