Stránka 1 z 1
Napsal: pon 15.12.2003 16:00
od Fil
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč nejsou kola vodorovně(jde mi o předek, byl sem na gerometrii a když se dívaly do tabulek jaká má bít sbíhavost/rozbíhavost, tak na 30ce je sbíhavost XXX,podle typu motoru atd),ale když sem se ptal proč mají být kola ksobě, tak mi nikdo nedokázal odpovědět...jen odpovědi typu je to dáno konstrukcí vozidla, tak to je jak když polib si prdel, tak to chápu já a následovaly řeči o tom jak některy auta maj rozbíhavost pak rychle žvanit o sklonech aby to nevypadalo....no nic sem se nedozvěděl,
,možná te? vypadám jak debil, ale mě selskej rozum říká proč nejsou rovně , jasně že to má být sbíhavy jak napsaly ve fabrice, ale proč? kvůli tomu aby se nesjížděly pneumatiky?, to kdyby byly rovně tak se nebudou sjíždět eštěc míň, nebo pro jízdní vlastnosti v zatáčkách?,....esi to někdo víte, nebo je nějaky světoznámy pravidlo proč, tak se rád nechám poučit, prosím.....
diq Fil
Napsal: pon 15.12.2003 16:47
od RuDoSh
vubec nechapu jak to myslis
jak nejsou rovne? Nebo vodorovne.......si nedovdu predstavit jak to myslis.......to nakresli a bude

Napsal: pon 15.12.2003 17:05
od Pavel 528
mysli sbihavost ,podle auta se to dela treba +2mm nebo -2mm
Napsal: pon 15.12.2003 17:07
od Fil
RuDoSh píše:vubec nechapu jak to myslis

jak nejsou rovne? Nebo vodorovne.......si nedovdu predstavit jak to myslis.......to nakresli a bude

aha...,asi sem se nějak špatně vyňadřil..
Jo jo to je vončo, sem to teda škrknu, narychlo do excelu...., jako proč nejsou kola jako na obr 1, ale proč jako na obr2 a 3?
Napsal: pon 15.12.2003 17:10
od Speedy
Sbíhavost kol je z důvodu lepší stability při jízdě rovně, auto pak lépe drží stopu. Sbíhavost bývá od 0 do 2-3mm. Čím větší zbíhavost, tím více se můhou sjíždět gumy (podle konstrukce vozidla) a rychleji se vrací volant do přímé polohy, ale taktéž se s ním huře zatáčí. Lepší jízdní vlastnosti v zatáčce lze dosáhnout větším záklonem rejdového čepu a vetším odklonem kol.
Napsal: úte 16.12.2003 11:29
od Anonymous
Pokud vim, tak auta s prednim nahonem maj rozbihavost a zadni sbihavost...rekl bych, ze to ma co delat prave s tim, jestli hnana naprava "tahne" nebo "tlaci".
Napsal: úte 16.12.2003 11:40
od Hanz
presne tak, je to dany vymezenim vule pri rozjezdu... btw- kouknete se u nejakyho predohrabu s cca 150k najeto, co dela predni kolo, kdyz date 1, plyn, zpatecka, plyn

docela hruby

))
Napsal: úte 16.12.2003 14:44
od Fil
ahááá...a souhlasíte s tím PROČ to tak dělaj?viz předchozí příspěvky-uvedené důvody...?!

Napsal: úte 16.12.2003 18:16
od Speedy
Chacha, nastavte si rozbíhavost třeba na jedné nápravě(doporučuju přední)a pak sem pište vaše dojmy ze sqjelé jízdy :lol2:
Předem vás upozorňuju, že auto NEBUDE držet směr rovně a jakoby pořád někam poplave(podobné jako při jízdě v kolejích).
Jinak to že jsou vyjebaný kuláky a silnetbloky na nápravě a majitel na to sere a pak se během jízdy geometrie mění je problém jinej..
2 Hanz: Udělej to se zadohrabem po 150k bez vyměněných silentbloků a kuláků a uvidíš, že je to to samé...
Napsal: úte 16.12.2003 20:51
od Pitr
Jap.... Priklonil bych se ke Speedymu... Podle me delat rozbihavost je hodne nelogicke.. Ale je to jen ma domenka.. Vzdy by melo mit auto velmi mirnou sbihavost. Mirnou proto aby se moc neohrabavaly gumy a aby to prave na rovinkach drzelo stopu. Nedej boze se s rozbihajdou dostat do koleji. To musi potahat jak prase!! MAm na svi E32 geosku v riti A prave v kolejich je to znat. Ted se prave meni dolni svisle cepy. No jak jinak nez cele ramena

ze jo.. A pak hura na geosku.... Sve nove pneu si nenecham rozmrdat jako majitel predemnou ty letni... Nesnasim takove sabotery...

Napsal: úte 30.12.2003 20:18
od Tom_
Napsal: úte 30.12.2003 22:09
od Petr_1
Tomy píše::shock: Musi to byt krasa zit jako vetsina z vas tady u kterych otazka auta je vyresena tocenim koleckem a slapanim na pedaly.

ZADNI NAHON - SBIHAVOST
PREDNI -"- - ROZBIHAVOST

Je to logicky a uz to tu nekdo psal, ze to zavisi na tom jestli je predni naprava tazena nebo tlacena. Ma recht

Tak to bych chtěl vidět gumy po pár tisících, kdyby jsi nastavil rozbíhavost. Poněvač když vezmu, že kola maj taky nějakej odklon a ještě nastavim rozbíhavost, tak po sezoně jsou vnitřní strany v hajzlu.
Napsal: stř 31.12.2003 19:39
od Tom_
Napsal: stř 31.12.2003 23:06
od Petr_1
Pokud máš pocit, že jsem uplně blbej a nastavim odklon 3 centimetry, tak nemáme spolu o čem debatovat. Tohle byla moje čistě teoretická úvaha, takže si nech keci vo panu chytrym příště pro sebe. Odklon o jeden stupeň ti sám dokáže zkurvit gumu. Geometrii sem dělal jen na BMW, tak nevim co se u předohrabů dělá.
Napsal: čtv 01.01.2004 00:20
od Petr_1
A když seš zběhlej, tak jak je to u zadní nápravy - tlačná kontra vlečná.
Napsal: čtv 01.01.2004 16:10
od Tom_
Nemyslim si ze jsi blbej, myslim ze dost dobre vis o co GO, ale ja jsem se te snazil rict, ze kazde auto ma na sbihavost a odklon presne predepsane hodnoty pri kterych to maka. K tomu zaklon rejdoveho cepu kterej je nastaven vetsinou uz v konstrukci napravy z fabriky a je to 100% READY.
Geometrie zadni napravy je u 90 procent beznych aut pevna(tuha). Sbihavost i odklon jsou dany napravnici. Nemivaji to japonci a nektere vozy vyrabene v poslednich par letech i u nas v E.

BMW
