Stránka 1 z 1
Napsal: ned 09.01.2005 10:47
od M@rtin
Koupil jsem si autocar 01/05 a ejhle na co jsem narazil,
nová alpina B5...
Co si o ní myslíte a jak se vám líbí v porovnání s M5...?
Přikládám nějaký fota z časopisu (omlouvám se za kvalitu, je to foceno z mobilu...)
Napsal: ned 09.01.2005 10:49
od M@rtin
A dalsi...
Napsal: ned 09.01.2005 11:32
od Zave
Ty kola sou kruty!!!

Napsal: ned 09.01.2005 14:14
od patras
Napsal: ned 09.01.2005 15:28
od Filozof
Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
Napsal: ned 09.01.2005 15:39
od M@rtin
patras píše:http://www.alpina-automobile.de/downloads/testberichte/de1102948393revue8Dezember2004-print.pdf
Skoda ze moc Nemecky neumim.....
Ale aspon fota a tabulky....

Napsal: ned 09.01.2005 17:21
od mayklmaykl
no ja to skouknul na nejakejch fotkach na netu a jak se mi novy bafici nelibej tak tohle jooo

rekl bych ze super...doufam ze se k alpine jednou dopracuju

Napsal: ned 09.01.2005 20:08
od Speedy
Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Napsal: pon 10.01.2005 01:15
od Filozof
Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
Napsal: pon 10.01.2005 10:16
od Hanz
Filozof píše:Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
tak to je mazec

Zvetsit ventily, napustit ventily sodikem

50k
Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).
Napsal: pon 10.01.2005 10:50
od Speedy
Filozof píše:Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
Někdo z E30 klubu to má udělaný. Cenu nevím, ale těch 100k je asi minimum. Vem si kompresor nebo turbo + držák + úprava komprese na takových 9:1(asi výroba vyššího těsnění pod hlavu) + vstřiky + čip. To je základ. Kolik to dá a kolik to vydrží, to nevím a je to hodně o pokusech to vyladit. CElý kit je samo držší, kde shánět nevím.
Napsal: pon 10.01.2005 10:59
od Speedy
Hanz píše:Filozof píše:Speedy píše:[quote="Filozof"]Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
tak to je mazec

Zvetsit ventily, napustit ventily sodikem

50k

Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).[/quote]
Mhe, lepší 150k ušetřit, prodat 325 a koupit M3: cena /výkon/životnost je lepší.
Napsal: úte 11.01.2005 00:27
od Filozof
no jo ale hádejte jaká je asi výrobní cena toho všeho a jaká je cena obchodníků. řekl bych že výrobní je 20% ceny. možná ani to ne.
Zkusím se zeptat známého pokud by se to dalo sehnat.
a kolik to hodí....