Stránka 1 z 1
Napsal: sob 04.08.2007 14:16
od klacik
Ahoj,
mám asi týden BMW 520i E39, zatím mi nikdo nedokázal říct, co to je ten čudlík "ASC"....? Prosím tedy odborníky...

Napsal: sob 04.08.2007 15:35
od marv
auto samo ubere plyn při zjištění prokluzu poháněného kola.
Napsal: sob 04.08.2007 15:51
od dafson
V zime na snehu je to sranda kdyz to vypnes budes litat odost vic bokem jinak to je docela o nemleti huby.....

Napsal: sob 04.08.2007 16:34
od Marrtin
Nejsem odbornik, ale ASC(+T) je kontrola trakce a stability podvozku. Pri nabehu do smyku to pribrzduje zadni kolo myslim, aby se auto nedostalo do smyku. Neni to ale vsemocna zachrana proti smyku !
Napsal: sob 04.08.2007 17:06
od fix
Myslím že E39 má ASC+T. Pokud řídící jednotka zjistí žei prokluzuje jedno ze zadních kol (na písku, ve sněhu, smyku) tak ubere plyn a prokluzující kolo přibrzdí (informace získává z čidel ABS).
Pro normální jízdu je vhodné mít zapnuté, vypnout je třeba pokud se člověk potřebuje vyhrabat na trávě, písku nebo na sněhu apod..
Je to také popsané v manuálu ke tvému autu

Napsal: sob 04.08.2007 17:19
od klacik
Díky za info ! Ze začátku jsem si myslel, že je to
Automati
Sche
Clima

A jinak žádný manual k autu nemám, dá se tu sehnat....?
Napsal: sob 04.08.2007 17:33
od fix
bud koupis u nejblizsiho dealera BMW nebo stahnes z netu
pouzij funkci

Hledat nedavno se tu o tom psalo
Napsal: sob 04.08.2007 19:07
od Fazeey
ASC+T : Automatické řízení stability a trakce
DSC - Dynamické řízení stability - tady se ještě vyhodnocuje natočení předních kol a může je i přibrzdit narozdíl od ASC
Napsal: sob 04.08.2007 19:28
od Maxiczech
Některé informace, či rady je radost číst.

Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit.

V kostce je to elektronická stabilizace podvozku...

Napsal: sob 04.08.2007 23:14
od hoboj
Maxiczech píše:Některé informace, či rady je radost číst.

Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit.

V kostce je to elektronická stabilizace podvozku...

Máš naprostou pravdu "Některé informace, či rady je radost číst." viz tvůj
přípěvek.
Mohl bys tady ještě popsat jakým způsobem se "Kola se točí optimálně k povrchu vozovky" když ASC nepřibrzduje kola a - neubírá plyn ( teda podle tebe ) -
Napsal: sob 04.08.2007 23:22
od Panaque
Napsal: ned 05.08.2007 10:02
od Maxiczech
Co dodat.. Ale neubírá plyn ..

Napsal: ned 05.08.2007 11:15
od fix
Maxiczech píše:A NE A NE A NE A NE...

myslím že škrtící klapka ASC si o tom myslí své
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15.
Nápověda: díl č.1
Napsal: ned 05.08.2007 11:21
od P-J
A není to náhodou tak, že se nejdříve brzdí to kolo, které prokluzuje a pokud je to málo, tak se sníží výkon motoru?
Napsal: ned 05.08.2007 12:28
od Maxiczech
Mno možná, že to tak je, ale rozhodně neubírá plyn. Mě se rosvítí na palubce ASC a mám pocit, že "jakoby vystavila spojka" prostě to vysadí zadní sílu náhonu.

A rád bych tohle řešil opravdu s majiteli e-39 a né nějakýma doměnkama a pocitama e-34. Já se tady snažím popsat věci z praxe (možná i někdy blbě) a né, "jedna paní povídala nebo, že v Blesku psali..

Napsal: ned 05.08.2007 12:39
od bas2
Mam E38 motor M60 a tam ASC rozhodne UBERA plyn. Pred skrtiacou klapkou ktoru otvaram plyn. pedalom je este jedna klapka, ktoru ovlada lanko z ASC jednotky. Normalne ta klapka je stale otvorena, ale az ked stlacim plyn na podlahu a zacnu mi presmykovat zadne kola, tak ta prva klapka (ASC) sa zavre....
Napsal: ned 05.08.2007 12:46
od Maxiczech

Tak to fakt nechápu..

Já to snad jedu vyzkoušet..

Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru..

Máš taky elektronickej pedál?

Napsal: ned 05.08.2007 17:38
od P-J
Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu..

Já to snad jedu vyzkoušet..

Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru..

Máš taky elektronickej pedál?

U el. plynu vše řídí jednotka přes jedinou klapu. U mech. plynu jsou klapy dvě (ostatně je tu i dokaz do ETK, kde je to jasně vidět), kdy jedna je pro plynový pedál (a ev. tempomat) a druhá (předřazená) je právě pro ASC.
Napsal: ned 05.08.2007 19:54
od klacik
Už mám jasno, díky

Ještě takový dotázek trošku mimo mísu...na nějaké odkazy v Hlavním menu se mi objeví tato hláška
Pokoušíte se dostat do nepřístupné oblasti stránek. Proč......?

Napsal: pon 06.08.2007 11:18
od Paul_von_BMW
Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu..

Já to snad jedu vyzkoušet..

Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru..

Máš taky elektronickej pedál?

ASC samozřejmě řídí výkon motoru, je to prostě proti dřevěným nohám... Při prokluzu sníží otáčky a přibržďuje jeno nebo druhý kolo. Kdyby nesnížil otáčky, rychleji se budou hřát a opotřebovávat brzdy... Když je to vypnutý (tedy svítí žlutej trojúhelník v kolečku) chová se to jako obyč. pohon. Dalo by se říct, že ASC je malej "samosvor".