Stránka 1 z 1

Napsal: sob 08.09.2007 16:47
od deem88
Ahoj! Shánim názory lidí na tohle auto(motor 316i nebo 318i, r.v. 92-93). Chěl bych si to koupit za nějakou dobu jako první auto, takže by mě moc zajímalo co na to řikají lidi, co toto auto vlastnili - spolehlivost, koroze, spotřeba, jízka, pohodli atd. Předem díky za každou odpověď.

Napsal: sob 08.09.2007 18:30
od Lion
No asi takhle, měl sem 5 let E36 318i r.v.92 s motorem M40 a byl sem s ním velice spokojen, na poklidné cestování bohatě stačilo, vše fungovalo dobře. Spotřebu jsem po pravdě nějak neřešil, ale pohybovala se kolem 8-9 litrů...Spolehlivost bych viděl jako velice kladnou...Jediný co za ty roky odešlo a to až když jsem ho dal svýmu bratrovi, tak že odešla vodní pumpa, ale to se může stát u každýho auta. Při výměně vodní pumpy se ještě pro jistotu nechal vyměnit rozvodovej řemen jelikož motor M40 ještě řetěz nemá. A to byly jediný větší zásahy co se tak na autě dělaly, jinak se jednalo o spotřební věci...Koroze - jelikož to ještě nemá pozink kastly, tak náchylnost na rez u takhle starších aut je o něco větší. Záleží na jakej kus narazíš, já jsem ho měl celkově pěkné jen přední lemy u předních blatáků byly mírně chycené a po první zimě se to více ukázalo, proto jsem volil variantu načaté blatníky vyhodit a koupil nové..Podvozek co se koroze týče na tom byl dobře, jen místy povrchovej rez, nic hroznýho--->klasika...Ale vše jsem po koupi ošetřil ochraným nátěrem. Co se týče pohodlý, tak jelikož jsem štíhlejší postavy, tak sem neměl žádný problém a vše bylo pohodlné. Spolucestující si taky nestěžovali. Problém může nastat u osoby, která je trochu " mohutnější" tam bude problém s prostorem jelikož palubka ve spojení se středovým panelem je užší...Plno lidí co v autě sedělo tak se jim to zdálo menší (prý jak kokpit F1 :) ), tak ono to je sportovně laděné. Moc se mě u E36 líbí směr natočení ventilátoru, které míří na řidiče. Dobře umístěná řadící páka, vše je pěkně po ruce. :wink: Jízda jak už trochu vyplynulo, tak i když je to jen 318i , tak i ona má jízdní vlastnosti dobré. V zatáčkách to sedí pěkně (samo, že tam nebudu lítat jak na okruhu), ale na normál jízdu to bohatě stačí. V porovnání s jinýma značkama aut to sedí řekl bych hodně dobře.

Celkově tedy pokud nejsi náročný na výkon a potřebuješ auto vyloženě k přepravě, tak Ti 316i-318i bude stačit. Já s ním byl velice spokojen. :wink:

Napsal: sob 08.09.2007 21:11
od deem88
Díky moc. Ten řetěz tam začali dávat od 1993(facelift)? A ještě jestli nevíš kdy začali dělat pozinkovanou karoserii? Jak je to s tím řemenem ohledně výměny(cena) a výdrži?

Napsal: ned 09.09.2007 17:29
od Lion
Jojo řetěz se začal dávat až od roku 1993 u motoru M42. Pozinkovaná karoserie se myslím u E36 ani nedělala, možná u posledních ročníků tj. 1998-99, ale to si opravdu nejsu jistej. V tvým případě bude bez pozinku. Co se týče výměny rozvodového řemenu, tak by se měl měnit po 40 tis. km (doporučeno od BMW), samozřejmě, že může vydržet víc. Cena výměny je odvozena od toho jaké náhradní díly použiješ tj. výrobce a kde to budeš nechávat dělat. Bratr to dal udělat přímo v BMW, kde si zaplatil jen za práci, protože díly už si zajistil sám a vyšlo ho to se vším všudy na cca 4000,- Kč. Jinak, kdyby si to u nich nechal dělat i s jejich náhradnímy díly, tak mu řekli 6500,- + 1500,- za práci... :wink:

Napsal: ned 09.09.2007 18:15
od Mirek
Lion píše:Jojo řetěz se začal dávat až od roku 1993 u motoru M42. Pozinkovaná karoserie se myslím u E36 ani nedělala, možná u posledních ročníků tj. 1998-99, ale to si opravdu nejsu jistej. V tvým případě bude bez pozinku. Co se týče výměny rozvodového řemenu, tak by se měl měnit po 40 tis. km (doporučeno od BMW), samozřejmě, že může vydržet víc. Cena výměny je odvozena od toho jaké náhradní díly použiješ tj. výrobce a kde to budeš nechávat dělat. Bratr to dal udělat přímo v BMW, kde si zaplatil jen za práci, protože díly už si zajistil sám a vyšlo ho to se vším všudy na cca 4000,- Kč. Jinak, kdyby si to u nich nechal dělat i s jejich náhradnímy díly, tak mu řekli 6500,- + 1500,- za práci... :wink:


Lion urcite myslel M43, ne M42. Vyvojove je pokracovanim M40 motor M43. Motor M42 je 1.8 16V a ten mel retez vzdycky, uz od roku 89 nebo mozna jeste driv. S faceliftem prechod M40 -> M43 nesouvisi, facelift byl az v 96. S tim pozinkem: myslim, ze zadne E36 nejsou pozink, ale pozdejsi rocniky maji kvalitnejsi antikorozni ochranu.

Jinak jsem mel 1.8 M40 rok 91 a byla to zlata kara. S tim, co tady o ni psal Lion, muzu jedine souhlasit. Rozhodne to ale chce vybrat dobry kus, protoze vetsina aut z toho roku uz jsou totalni sroty a hrozi tam nemale investice.

Napsal: ned 09.09.2007 18:47
od Lion
Tak tak, myslel sem motor M43.

Napsal: pon 10.09.2007 09:35
od michal09
Mám 318ku 07/94 M43 motor (už má řeťěz, takže dá se říct bezúdržbový motor:)) a musím jen a jen souhlasit s klukama.... Nějaká koroze se vždycky tu a tam objeví a je jen na tobě, jak se k tomu postavíš.... :wink: Jinak při výběru dobře poslouchej motor, nesmí v něm jakkoli cvakat, musí držet otáčky! Když bude motor zahřátej, zkus ho držet na volnoběch třeba ve 3000/min a neměl by kolísat! Za jízdy by měl plynule zrychlovat, žádný škubání...

Jestli motor nebude ok, v žádnem případě ho nekupovat, rozhodně se to nevyplatí...Ložiska, tlumiče a jiný věci se dají za rozumněj peníz pořídit nový, takže to bych neviděl jako důvod k nekoupení...

Jinak formule to neni, ale jako první auto supr!!! Poznáš že BMW je tak trochu styl života a autí si úplně zamiluješ, tak jako já :wub: :

Ps: doporučoval bych ti ale spíš rok 94 a starší, přece jenom M43 je vyspělejší než M40 a myslim že finanční rozdíl nebude tak velikej, aby si o tom nemohl popřemejšlet... Přeju dobrej kup a nezapomeň se pak pochlubit :wink:

Napsal: pon 10.09.2007 17:05
od deem88
Díky všem za rady. No s tou koupí musím chvilku bohužel počkat, musím totiž udělat maturu a dostat se na vejšku:-) To je podmínka:-)

Napsal: stř 07.11.2007 00:14
od mike21
Já mám také E36 s motorem M40, šlape pěkně jen co se týče spotřeby nejsem schopen se ve městě dostat pod 11,5 l a na dálkovou při 110km/h
9,5l. Je moždné že mám špatné káble ke svíčkám, ale nevím jestli to může být tím.

Napsal: stř 07.11.2007 08:36
od michal09
mike21 píše:Já mám také E36 s motorem M40, šlape pěkně jen co se týče spotřeby nejsem schopen se ve městě dostat pod 11,5 l a na dálkovou při 110km/h
9,5l. Je moždné že mám špatné káble ke svíčkám, ale nevím jestli to může být tím.


Chalpe tak to je fakt vyssoká spotřeba na 1,8i. Mrkni na http://www.spritmonitor.de/ tam se dozvíš, jakou spotřebu by jsi měl mít... Jinak já mám taky 1,8l akorát M43 rok 94 a po městě jezdim do 9l/100 a mimo město kolem 8l/100km.... A to nejezdim zrovna podle předepsaný rychlosti... Po dálnici se dá jet i za 7l/100km, ale je to voser :lol: