Stránka 1 z 3
Napsal: úte 27.11.2007 01:46
od my_dudesty
Zdravim vsechny, uz nejakou dobu koumam ze si poridim nejake pekne bawo a resim dilema jestli vzit e39 nebo e38. Chtel bych je obe s motorem 2.8 s manualem a tak by me zajimalo jestli mi tu majitele muzou rict jejich provozni naklady, ktere dily se meni nejcastej a hlavne jestli je velkej rozdil v servisovani sedmy oproti petce (jestli je velky rozdil v cene spotrebaku a tak..),treba i za kolik s tim jezdite..Budu se divat na auta kolem roku 97 +-. asi tak 80% mych cest je po dalnici nebo cestach podobneho typu, proste cestovani kolem 160kmh a myslim ze na to by tech 190k mohlo byt ok.. Samozrejme necekam od toho brutalni vykony,to je mi jasne ze bych se musel divat na 4litry, ale memu vyuziti by ta 2.8 mohla stacit..
Jo este by me zajimalo na kolik vyjde havarijko u aut techto rocniku, povinne si clovek najde na netu, ale to havarijko jsem snad nevidel..
za veskere uzitecne info predem vsem diky!
Napsal: úte 27.11.2007 07:43
od ajfel
do e38 bude 2,8l malo, kup si e39, pokud ti velikostne staci.
bude i levnejsi na provoz, servis

Napsal: úte 27.11.2007 08:32
od Legend1
Havarijní pojištění si můžeš spočítat skoro u všech pojišťoven online, není závislé na obsahu motoru, ale na průměrné ceně auta.
Napsal: úte 27.11.2007 09:21
od my_dudesty
ajfel: prave me zajima jak velky je ten rozdil
Legend1: a jo,mas recht,ted sem to na webu cpp nasel.. vyslo to okolo 30k za rok, docela mazec u auta s cenou kolem 200k..

Napsal: úte 27.11.2007 15:45
od my_dudesty
jo este by bylo supr kdyby mohl nekdo popsat jaky je v tech autech hluk pri tech 160-170, jestli se da normalne vykladat a slysi treba i lidi ze zadnich sedacek nebo jestli je treba zvysovat hlas, chtel bych totiz "vyberove ticho, so zarukou.."

Napsal: úte 27.11.2007 15:49
od castro
jestli 2,8i tak jedině v E39

Napsal: úte 27.11.2007 15:55
od RuDoSh
my_dudesty píše:jo este by bylo supr kdyby mohl nekdo popsat jaky je v tech autech hluk pri tech 160-170, jestli se da normalne vykladat a slysi treba i lidi ze zadnich sedacek nebo jestli je treba zvysovat hlas, chtel bych totiz "vyberove ticho, so zarukou.."

jak pise castro, 2,8 tak do e39.... pri tech 170 uz to toci celkem hodne otacek..... nam uj vkus to tocilo hodne uz pri 130

(po TDSu v automatu, ktere tocilo pri 170 snad pod 2500ot uz nevim presne).... ale nevim na co jsi zvyknuty...... na castou jizdu po dalnici bych asi uvazoval o dyzlove sedmicce v automatu.... automat teda asi kazdopadne i v benzinu a petce..... snad by mel mit trochu delsi kvalty
Napsal: úte 27.11.2007 16:07
od matal
Jj..pokuď 2,8i tak 5er, na 7er je to dost málo..a pokuď možno automat,je to pohodlí k nezaplacení..

Napsal: úte 27.11.2007 16:41
od adam
RuDoSh píše:jak pise castro, 2,8 tak do e39.... pri tech 170 uz to toci celkem hodne otacek..... nam uj vkus to tocilo hodne uz pri 130

(po TDSu v automatu, ktere tocilo pri 170 snad pod 2500ot uz nevim presne).... ale nevim na co jsi zvyknuty...... na castou jizdu po dalnici bych asi uvazoval o dyzlove sedmicce v automatu.... automat teda asi kazdopadne i v benzinu a petce..... snad by mel mit trochu delsi kvalty
toci to dost, ale nedela to vevnitr kraval... to je prave rozdil mezi bmw a japonskym hatchbackem...
Napsal: úte 27.11.2007 16:45
od my_dudesty
no v moji cenove relaci by byla tak max 725tds, coz by teoreticky mela byt este vetsi lemra nez 728 a CR dyzly sou uz dost drahe a stejne bych je nechtel, mam maly najezd na to aby melo smysl setrit na palivu a pak stejne vysolit mnohem vic za vstriky a pripadne turbo..
ohledne automatu, mno nevim, predem rikam, ze naprosto iracionalne k nemu nemam velkou duveru, ktera spis prameni z neznalosti a nedostatku zkusenosti

jednou jsem si to zkusil, jako nebylo to spatne, ale uz rovnou pesimisticky premyslim jaky by byl servis, co vse se tam muze posrat, jestli se treba da auto s automatem normalne tahat apod

je mi jasne ze u manualu se zas muse vysrat spojka ci synchrony,ale tam asp clovek vi na cem je
no zatim sme vyresili ze 2.8 je na sedmu slabe (ikdyz oproti mym stavajicim 55kW bude cokoli narez

), me teda zajimalo zrovna vse ostatni v tom porovnani ale budiz

Napsal: stř 28.11.2007 11:15
od RuDoSh
musíš se sám povozit a uvidíš....

Napsal: stř 28.11.2007 11:18
od RedBaron
No a teď ty náklady, zajímalo by mě to taky, o kolik jsou dražší věci na sedmu než na pětku.
Napsal: stř 28.11.2007 13:14
od matal
Měl by sis to vyskoušet sám, rozhodně 2,8i je v e39 dostačující agregát nebo i 523i není špatná se svýma 170ti koníkama..

Napsal: stř 28.11.2007 13:40
od MAC
Jojo to on si vyzkousi, odpoledne se jde podivat na jednu sedmu a zkusi si jak to s ni jezdi.. Spis by nas zajimalo porovnani tech provoznich nakladu

Napsal: stř 28.11.2007 18:18
od my_dudesty
diky diky, ted mi este poradte nejaky servis v brne kde rozumi bawum a podivaji se na jednu vyhlidnutou 728

Myslim ze z toho 2.8 motoru v sedme delate zbytecnou vedu, chapu to tak - nebude to dost silne bmw, ale bude to nadprumerne silne auto.. papirove to ma dynamiku podobnou jako moje byvala astra gsi, kde sem fakt nebrecel ze je to slabe.. (na rozdil od stavajici almery

)
ted uz bych ale opravdu rad slysel ty rozdily v nakladech na provoz

a pripadne co se nejcastej sere, na co dat pozor apod.. jo a neprodava nekdo obute zimni kola na e38?
ciste na zaklade objektiniho uvazovani tipuju ze se dynamika bude blizit te 523i, sedma ma 200kg a 20k vic tak mozna bude este o fous pomalejsi ale nic co by mi trhalo zily..
PS: nechci vypadat ze si nevazim zdejsiho obecneho nazoru

, ja chtel 528, ale ta sedma vypada fakt libove a v me cenove kategorii je treba vybirat spis podle stavu.. tu 528 sem hledal uz dlouho a nic kloudneho sem nenasel..

pokud bych nejakou nahodou nevzal tohle tak uz bych asi tu 528 obednal u m3maniaka..

Napsal: stř 28.11.2007 19:13
od castro
mno, nevim jak poznáš dynamiku z tabulek, tu podle mě poznáš až v jízdě v danym autě. Počkej si co ti sem napíše Hitman, ten 728i myslim měl. Podle mě to bude dost slabé a ještě aby to mělo taky nějakou výbavu.
u E38 bude asi největší slabina podvozek, kterej se nikomu nechce udržovat protože to stojí hodně peněz, tak je v bazarech hodně sedmiček po dvacetiletejch klucích co s tím rok dva lítali a předali dalšímu puberťákovi. Jsou levný protože ta údržba stojí ranec. Chce to se fakt v tom projet a sledovat kde co bouchá na podvozku + nejlépe si vzít s sebou někoho kdo tomu rozumí a má s tim nějaký zkušenosti..

Napsal: stř 28.11.2007 20:39
od my_dudesty
jasne, tu tabulkovou dynamiku beru velmi orientacne, ale porad mame uplne odlisny uhel pohledu - nevim v cem jezdis ty ale ja bych presedal z auta co ma 55kW/1200Kg do te sedmy co ma 142kW/1730Kg nebo tak nejak, takze pro me to bude kazdopadne ohromny upgrade
ta konkretni ma zrovna veskerou vybavu, po ktere touzim, takze tady problem taky neni.
nicmene vrele diky za to info o podvozku, reknu jim v servise at se na to zameri a pri jizde budu mit usi nastrazene..
Napsal: stř 28.11.2007 21:26
od Michall
RedBaron píše:No a teď ty náklady, zajímalo by mě to taky, o kolik jsou dražší věci na sedmu než na pětku.
Nejlépe je se podívat na stránky Autokelly,tam si ty díly můžeš orientačně porovnat,ale E39 je určitě na díly levnější,to víš E38 je vlaková lod tam jsou ty ceny trochu jinde.Co se týče hluku uvnitř vozu,tak já mámE39 520i a při 170km po dálnici slyším akorát jak hučí pneumatiky,o motoru ani nevím.Kamarád má Oktávku,a když jsem ho svezl v báwu,tak se hrozně divil,že při 160km není nic slyšet a že nefouká kolem dveří.

Napsal: stř 28.11.2007 23:11
od my_dudesty
no prave na tom autokelly sem se dival na nejake podvozkove dily (ramena, loziska) a bylo to plus minus podobne,zadne dramaticke rozdily.. pokud bude ta sedma v poradku tak do ni asi pudu..
Napsal: stř 28.11.2007 23:37
od dargon
jeste se podivej do ETK bo v 7dme je vse dvakrat co se tyce podvozku

)