Stránka 1 z 2

Napsal: pát 14.12.2007 23:27
od maca123
Ahoj kluci..jsem tu nový tak nevim zda je muj dotaz ve správné sekci..už dlouho přemýšlim o koupi BMW 318 TDS, rok okolo 95..a chtěl bych se dozvědět o tomto autě víc..na netu jsem se nějaké info dozvěděl ale mam pocit že některý věci co se píší v recenzích jsou mimo mísu. tak doufam že od lidí co BMW vlastní to bude přesnější :)..Známí mě od nákupu odrazujou, at už kvůli vyšší pořizovací ceně, tak i poruchovost tohoto motoru prý není nejmenší a náhradní díly jsou prý dražší než u ostatních značek.. nevim co je na tom pravdy ale auto se mi neskutečně líbí,proto bych byl rád za každou radu co by jste mi mohli dát abych se zbytečně nenapálil..předem všem díky...

S pozdravem Máca

Napsal: sob 15.12.2007 00:13
od matal
S cenou náhradních dílů se netrap, origo není o moc dražší než třeba na Škodu Fábii,většina dílů se vyrábí v druhovýrobě a jsou za přijatelnou cenu a kvalitou srovnatelnou s oigo díly.
Motor 318TDS není zrovna žádný trhač,uvažoval bych o 325TDS nebo benzín,ty jsou na údržbu daleko jednodušší.. :wink:

Napsal: sob 15.12.2007 01:29
od D-E-J-V
auto od auta se liší...brácha má e36 316 sedan....má ho asi 7 roků a za celou dobu měnil nějaké ty čepy na řízení a tedka bude muset vyměnit taky nějaký bazmek protože se mu v zatáčce klepe přední kolo,měnil výfuk...pak se mu tam vysrala palubovka a to je naprosto všechno za ty roky a nějakou tu desítku tisíc kiláků...já mám 318is a až odstraním pár nesrovnalostí tak bude auto OK.....slyšel sem že nejlepší volbou nafty je právě 325TDS....značku BMW žeru a už si asi nic jiného nikdy kupovat nebudu :)

Napsal: sob 15.12.2007 01:46
od maca123
no myslim že i ta 1.8 pojede dobře a mě by mohla výkonem stačit..nejsem žádnej závodník :) jde mi hlavně o spotřebu..nevíte o kolik se liší ta 2.5 od 1.8??

Napsal: sob 15.12.2007 02:10
od Stepper
maca123 píše:no myslim že i ta 1.8 pojede dobře a mě by mohla výkonem stačit..nejsem žádnej závodník :) jde mi hlavně o spotřebu..nevíte o kolik se liší ta 2.5 od 1.8??


Vic spis bude zalezet na tvy noze a stavu motoru, nez na nejaky motorizaci, ale osobne bych vzal 325TDS a nebo benzin 328i.

Napsal: sob 15.12.2007 02:43
od D-E-J-V
maca123 píše:no myslim že i ta 1.8 pojede dobře a mě by mohla výkonem stačit..nejsem žádnej závodník :) jde mi hlavně o spotřebu..nevíte o kolik se liší ta 2.5 od 1.8??


nevím to jistě ale zdá se mi že 2.5TDS má 105kW a moje 1.8 16V má 103kW...ale záleží na Nm a těch má TDS ohodně víc.....dobrá recenze na TDS je na SAUTO...docela sem se i zasmál:)

Napsal: sob 15.12.2007 02:53
od Killca
ty naftaky sou trochu problem obcas, casto je vsude cejtit nafta protoze odnekad tece, pokud disla E36 tak jedine 325, osumnactka musi byt lina, kezto dyz se 325 cipne, tak je to maso, ale rikals ze ti nejde o draceni, tak to i mozna ta 318 staci no, ale smir se s tim ze to nebude svizny a celkove bmw v dislu nic moc, ber benzin :) ty motory pekne fachcijou :)

Napsal: sob 15.12.2007 03:22
od maca123
jakříkám dračení je až na posledním místě..ani si nepamatuju kdy naposled jsem jel přes 130 :) jde mi víc o spotřebu a spolehlivost..nejradši bych bral tu 318 tds a nebo tu zkrácenou verzi ale mam strach aby se mi za týden po koupi nerozsypala :/

Napsal: sob 15.12.2007 11:16
od JaraX
omg to sou zase kecy, rovnou mu napište že nafta je shit a bude.

318 TDS je vlastně 325TDS ošizený o dva válce, pokud řešíš spotřebu a chceš hodně jezdit tak určo naftu, nebo benzín v plynu.
ja měl 325TDS a tak jak všichni řikaj že to je sračka a nic nevydrží, tak to je kec, já ho vždycky nechal dobře zahřát a potom vychladit turbo a lítalo jak drak, bylo to po čipu a s vyhozenym katem a mohl jsem ho držet třeba minutu v omezovaču, pořad palilo gumy a pořad motoricky ok, vlastně do motoru jsem krom řídícího vstřiku a klínaku nedal ani korunu.
318tds nejede vubec špatně, je přece jen o pár kilo lehčí a je to auto na nromalni jezdění, pokud ti stačí ty koně tak proč ne, doporučuju obejít bazary, obě auta si projet a vyzkoušet, další hoooodně duležitej faktor není počet najetych km, ale stav auta, ja měl najeto 320 000km a tlaky 32 na všech válcích a to je hodně pěkny. prostě v autě nesmí nic mlátit, rachotit, extrémě pískat turbo, extrémě kouřit apod, jako kážda jina nafta. motory trpí na tekouci řídíc vstřik, výměna 5000Kč, turbo odchází špatnou kvalitou nafty a zacházením, vstříky odchází špatnou naftou, čerpadlo odchází provozem, ale všeobecně platí pokud se bere dobrá nafta, a motor se nechá vždy dobře zahřát a potom vychladit turbo tak vydrží neskutečně moc, díly se daj sehnat za hodně hezky peníze třeba z vraku. jinak rozdíl spotřeby bych viděl tak na necely dva litry.

Napsal: sob 15.12.2007 13:39
od maca123
No já najezdim tak +- 18000 za rok..benzina nechci...vim že pojede určitě líp než nafta ale pro mě je důležitá konečná spotřeba a to se z benzinem nemůže rovnat..na co si dát při koupi pozor ?

Napsal: sob 15.12.2007 13:55
od papyk
maca123 píše:No já najezdim tak +- 18000 za rok..benzina nechci...vim že pojede určitě líp než nafta ale pro mě je důležitá konečná spotřeba a to se z benzinem nemůže rovnat..na co si dát při koupi pozor ?
Nic proti naftě, ale myslím že se vyplatí tak při najetí 30tkm a výš za rok. On každý hledí na spotřebu ale diesel je daleko dražší na ůdržbu, servis apod. oproti benálu a to se začne vyplácet když hodně najedeš, těch 18tkm to je nic.

Napsal: sob 15.12.2007 14:29
od 4am
nevim jak TDS , ale naš passat V TDI (85kw) (nechci srovnavat každy je uplně něco jinyho , jen přiklad) mu staršně dlouho trvá než se zahřeje motor a tak na kratke ježdění třeba po městě žere stejně jako moje 318i M43(85kw) .
na dálky žere v průměru o 2 litry míň. cena nafty>benzín . a údržba alespoň toho TDI je velmi nákladná. to se rozdil ve spotřebě smaže raz dva.Při nájezdu 20 000 km ročně bych bral benzín a vubec nejlíp, jak tu píšou plyn.

Napsal: sob 15.12.2007 15:28
od jezda
zdarec, mam 318 tds 3 roky a najel asi 40 000 km, motor má najeto 205 tis km. Na autě jsem měnil jen spotřebák, je důležitý auti před jízdou zahřát a po jízdě zas nechat motor chvilku běžet aby se ochladilo turbo. Doporučuje se motor točit tak do 3000 ot/min. Samo, že občasné protáhnutí nebude ke škodě. Jezdím s ním každý den do hokny cca 15+15km, město jezdím minimum, spotřebu mám + - 6,5 l/100km.

Napsal: sob 15.12.2007 16:15
od maca123
No o plynu jsem se bavil z tátou..měl starou 325 a v ní lpg a prej by si to do auta už nedal...prý se tim po 100 000 km uplně odrovná motor..ale nevim co je na tom pravdy ted..on ten plyn naistaloval v době kdy to tu začínalo takže se třeba změnily technologie atd.

Napsal: sob 15.12.2007 16:18
od maca123
jezda píše:zdarec, mam 318 tds 3 roky a najel asi 40 000 km, motor má najeto 205 tis km. Na autě jsem měnil jen spotřebák, je důležitý auti před jízdou zahřát a po jízdě zas nechat motor chvilku běžet aby se ochladilo turbo. Doporučuje se motor točit tak do 3000 ot/min. Samo, že občasné protáhnutí nebude ke škodě. Jezdím s ním každý den do hokny cca 15+15km, město jezdím minimum, spotřebu mám + - 6,5 l/100km.
jak dlouho trvá než se ten motor zahřeje/ochladí aby bylo vše ok??

Napsal: sob 15.12.2007 16:56
od bmwfil
Já mám motor zahřátej během 3-5km, ale víc točit bych doporučoval až později. Jinak rozdíl spotřeby 1.8 vs 2.5Tds při normální jízdě (ne prasení, ne klobouk) bych viděl +-stejně, při kloboukovi 1,5L ve prospěch 1.8 s při svižné jízdě 150+ zase naopak tak 1L ve prospěch 2.5.

Napsal: sob 15.12.2007 20:15
od jezda
jak dlouho trvá než se ten motor zahřeje/ochladí aby bylo vše ok??[/quote]

ohřeje se podle toho jestli jedeš třeba někde po okresce do 80km/h a jen to lechtáš tak to může být 10km a nebo najedeš na dálnici 120km/h a trvá to 3km a než se zahřeje tak netočit přes cca 2,5ot/min. Motor vypínám taky podle toho jak jsem jel, když jedu poslední 3km kadla kadla :) tak počkám do půl minuty a když to protáhnu třeba do kopce nebo na dálnici tak nejlíp 2 min.

Napsal: sob 15.12.2007 20:22
od Slid
tak tak :wink:
Ono nejvíce mě dostává na tomto foru jak každý ti tlačí okamžitě benzín a 6tivál,( nemyslím tento topic zrovna, ale celkově) ale dost těch řečníků má auto na víkendové ježdění a pomalu nezná ani zimu, proto důležité je pokud auto máš na ježdění do práce denně si spočítat kolik tě bude ta investice stát a pak už se můžeš rozmýšlet na co mám a nebo nemám.

Napsal: sob 15.12.2007 20:39
od D-E-J-V
Slid píše:tak tak :wink:
Ono nejvíce mě dostává na tomto foru jak každý ti tlačí okamžitě benzín a 6tivál,( nemyslím tento topic zrovna, ale celkově) ale dost těch řečníků má auto na víkendové ježdění a pomalu nezná ani zimu, proto důležité je pokud auto máš na ježdění do práce denně si spočítat kolik tě bude ta investice stát a pak už se můžeš rozmýšlet na co mám a nebo nemám.


tak nějak :)

Napsal: úte 18.12.2007 06:58
od jesther
maca123 píše:no myslim že i ta 1.8 pojede dobře a mě by mohla výkonem stačit..nejsem žádnej závodník :) jde mi hlavně o spotřebu..nevíte o kolik se liší ta 2.5 od 1.8??

já mám 1.8i a jsem taky spokojenej. jede když potřebuji a i na spotřebu je to super.