Stránka 1 z 9
Napsal: ned 09.03.2008 10:57
od Miketak
Tak jsem založil toto téma zaměřené na to aby zde uživatelé psali své zkušenosti s rozměry kol, pneumatik a ET, které vyzkoušeli na svém autě popřípadě úpravy blatníků a pod. aby tam ty kola dostali. Myslím že to může pomoci lidem, kteří uvažují o koupi kol (pneumatik) aby se pořád nemuseli ptát jestli jim to tam pak vleze nebo ne. Důležité je aby se psaly kombinace vyzkoušené v reálu ne teoretické úvahy.
Takže připojím mé zkušenosti:
E36 320i saloon
podvozek snížení -30/0
předek - 8x17 ET 20 (E34 M5 sekery), obutí 215/45, bez úprav
zadek - 9x17 ET 22 (E34 M5 sekery), obutí 225/45, zaválcované lemy
předek - 8,5x17 ET 13, obutí 215/45, bez úprav
zadek - 10x17 ET 15, obutí 225/45, 235/40, navaření nových lemů
E36 323i touring
podvozek snížení -60/-30
předek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola), obutí 215/45, bez úprav
zadek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola), obutí 225/45, 235/45, bez úprav
test:
zadek - 7,5x17 ET 41 (M3 kola) + 2cm podložka, obutí 215/45, trochu drhne lem blatníku
Toť zatím mé zkušenosti snad to někomu pomůže při rozhodování a poprosím tímto ostatní aby se taky podělili.
Napsal: ned 09.03.2008 13:08
od Slid
Já zatím jen
E36 318TDS saloon snížení -40/30
Zima
7J ET20 15'' pneu předek i zadek 185/65/15 bez úprav
Léto
7.5J ET35 17'' pneu předek 225/45/17 bez úprav, zadek 245/40/17 bez úprav
7.5J ET41 17'' (origo M3 coupe) předek 205/50/17 bez úprav, zadek 205/50/17 bez úprav.
Předek 225/45/17 bez úprav, zadek 225/45/17 bez úprav.
Více jsem neměl zatím možnost, teď se chystám na 8J ET34 17'' s pneu 4x 225/45/17
Napsal: pon 10.03.2008 09:36
od yankee79
Zdravicko.
Chlapi ja moc nespekulujem ja tam davam to co je predpisane na stitku. Ked som kupoval e36 mal tam 195/60/15 ET elektronov bolo 20 a k tomu tam boli 2cm podlozky. Ako vyzeralo to super, drzalo to ako kacka na ceste, ale po par prezuvani zima, leto a jebani sa s podlozkami a meneni capov a silentblokov som na to zanevrel, a davam klasiku teda zima 185/65/15 a leto 205/60/15 a som spokojny, jedine co som nechal su tvrde tlmice.

Napsal: pon 10.03.2008 10:01
od patras
E36 coupe ...
predek 8x17 et35 225/45/17 bez uprav - otestovano bez pruziny a pruziny - ani pri zasunuti do podbehu a vytoceni do vsech stran neskrta (ale je to na hrane je tam max 5mm)
zadek 9x17 et35 235/40/17 - lehce zavalcovane lemy (jen zavalcovani ty vnitrni hrany tak jako je to origo u prednich - vyzkouseno bez tlumice a pruziny - neskrta nikde ani pri zasunuti kola do podbehu (max 5mm vule)
Napsal: pon 10.03.2008 10:39
od papyk
e36 coupé, snížení -60/-40
předek ET41 8,5x17 215/45
zadek ET41 8,5x17 235/45 (zaválcované vnitřní hrany lemů ale vyšlo by to asi i bez toho)

Napsal: pon 10.03.2008 13:47
od Brody
Nechcete to soupnout jako dulezita zdeleni?Aby se to tu za par dni neztratilo.

Napsal: pon 10.03.2008 18:31
od Qido
předek 7,5 x 17 ET41
zadek 8,5 x 17 ET 41 originál M3
pneu: obě nápravy 235/40 R17
podvozek v původním stavu, tzn: nesnížené,lemy původní
na 320i přehnanej rozměr,ale auto zase sedí jak přibitý,překvapivě i komfort jízdy zachován.
zimáky:
obě nápravy 6 x 15 ET42 pneu: 185/65 R15
na zimu do sněhu v pohodě,dobrá průjezdnost.
na můj vkus na suchu auto málo sedí
ideální rozměr na E36 bych viděl 7 x 16 ET45(46) pneu 225/50 R16
tak takhle to mám!

Napsal: pon 10.03.2008 21:14
od chimerra
minuly leto:
na seriovym podvozku
predek 7,5J X 17 ET41 (M3) pneu 225/45 R17 no problemo
zadek 8,5J x 17 Et41 pneu 235/40 R17 no problemo
Zima
pulka zimy na serii pulka na KW 40/40
ani nevim jak siroky jsou ty kola, ale jsou origo 15ky ET46, pneu 185/65 vpredu i vzadu a i na serii i na KW pohoda, ale moc to teda nechtelo drzet, asi dam pristi rok sirsi..
Toto leto na KW planuju stejny kola ale vepredu 205/50 R17 a 225/45 R17 vzadu, tak snad to bude OK
Napsal: pon 10.03.2008 23:09
od Spajky
8Jx18 ET38 225/40 R18 vzadu i vpředu no problem...
Napsal: pon 10.03.2008 23:22
od Huska
Too Miketak:
sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální
Napsal: úte 11.03.2008 12:39
od e36power
Mám e36is coupe Kola v 17tyhle:
http://img.alibaba.com/photo/11186968/BMW_8_Series.jpg
Podvozek:
Předek: KONI tlumiče pružiny KW -60
Zadek: KW tlumiče pružiny KW - 40 podložky 15mm (Při 4 lidech dře)
vytažený lemy nemám. (a zaválcovaný?? to ste slyseli nekde u stavby mostu a dálnic ne

)
Napsal: úte 11.03.2008 13:51
od papyk
e36power píše:Mám e36is coupe Kola v 17tyhle:
http://img.alibaba.com/photo/11186968/BMW_8_Series.jpgPodvozek:
Předek: KONI tlumiče pružiny KW -60
Zadek: KW tlumiče pružiny KW - 40 podložky 15mm (Při 4 lidech dře)
vytažený lemy nemám. (a zaválcovaný?? to ste slyseli nekde u stavby mostu a dálnic ne

)
Možná se tomu říká i jinak, ale válcuje se ta vnitřní hrana zadního lemu tak jak to je origo u předních, si tam šáhni a pochopíš

Napsal: úte 11.03.2008 14:23
od Pavel H
MOD:
Toto neptri do sekce Servis. presunuto.
Napsal: úte 11.03.2008 14:27
od Miketak
Huska píše:Too Miketak:
sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální
O které té kombinaci píšeš?
Napsal: úte 11.03.2008 16:44
od Huska
Miketak píše:Huska píše:Too Miketak:
sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální
O které té kombinaci píšeš?
o prvních dvou... prostě stojím si za svým že cca et30 a menší při plném propružení na předku znamená škrtnutí blatníkem o pneu ... bez ohledu na snížení (dorazy jsou furt stejné)
Napsal: úte 11.03.2008 17:05
od Miketak
Huska píše:Miketak píše:Huska píše:Too Miketak:
sorry kámo ale tvému popisu nevěřím ... to jaké má auto snížení nemá téměř vliv a vepředu při vytočeném kole a propružení v zatáčce ti ET menší než 30 bude drhnout vždy. Osobně mám vyzkoušeno.... pokud máš vysoký auto a jezdíš zatáčky opatrně tak je to jediný možný způsob.. aůe ne zrovna ideální
O které té kombinaci píšeš?
o prvních dvou... prostě stojím si za svým že cca et30 a menší při plném propružení na předku znamená škrtnutí blatníkem o pneu ... bez ohledu na snížení (dorazy jsou furt stejné)
Já tam měl tlumiče koni na max. tuhost a fakt jsem s tím nikdy problém neměl...
Napsal: úte 11.03.2008 17:35
od calif
tak ja mam klasicky 15" kola konkretne 8 palců ráfek, ET 13

lemy lehce upravené, pneu 205/50/15 s vyšším profilem pri plnym rejdu braly o podběhy, ted s nizkym profilem neni problem, auto sedi perfektně.
Napsal: úte 11.03.2008 19:06
od Slid
třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné
Napsal: úte 11.03.2008 22:40
od Huska
Slid píše:třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné
jestli je to reakce na debatu co mám s Miketakem tak nemáš úplně pravdu... nerozporuji že se nevlezou při přímé jízdě, ale při vytočení kola. Vysvětlení které Miketak dal, že vlastně díky extra tuhému podvozku nikdy auto nepropružilo na dorazy je logické a uznávám že v jeho případě mohlo být relativně OK. To ale neznamená že kola budou pasovat ostatním a nebudou mít problémy (já osobně je měl).
Další řešení má Calif... dal nižší pneu 205/50/15 což je extra nízký profil a změnil správný průměr kola (správně by měl mít 205/60/15).
ale zpátky k tvým 3mm .. při vytočení kola bude vlivem ET škrtat téměr bez ohledu na šířku ráfku (čím širší tím víc)
Napsal: úte 11.03.2008 22:50
od Slid
Huska píše:Slid píše:třeba mezi 7j ET20 a 8J ET35 je rozdíl že u ET35 bude kolo ven o 3mm čili je to skoro stejné
jestli je to reakce na debatu co mám s Miketakem tak nemáš úplně pravdu... nerozporuji že se nevlezou při přímé jízdě, ale při vytočení kola. Vysvětlení které Miketak dal, že vlastně díky extra tuhému podvozku nikdy auto nepropružilo na dorazy je logické a uznávám že v jeho případě mohlo být relativně OK. To ale neznamená že kola budou pasovat ostatním a nebudou mít problémy (já osobně je měl).
Další řešení má Calif... dal nižší pneu 205/50/15 což je extra nízký profil a změnil správný průměr kola (správně by měl mít 205/60/15).
ale zpátky k tvým 3mm .. při vytočení kola bude vlivem ET škrtat téměr bez ohledu na šířku ráfku (čím širší tím víc)
ne ne nereagoval jsem na vás spíše jsem to jen pročítal co píšete a napsal jsem to, že mě to tak napadlo sem si to spočítal jen tak
Protože každej píše jak ET35 je super na 3jku atd že to je akorát nikde nedře atd, proto jsem uvažoval, že když někdo bude mít 7J disk s ET20 a dá disk 8J s ET35 a dá stejnou gumu teoreticky tak musí to být ok.....