Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 24.07.2008 14:04
od michal09
Nazdar chalani, dostal jsem se do prekérní situace...

Nevím jestli si troufnout jet na dovolenou svým autem - e36, 318i (M43) rok 94... Původně jsme měli jet busem, ale už v něm nějak neni místo a pobyt už máme zaplacenej... Vůbec jsem autem jet nechtěl, ale už tak nějak nemám moc na výběr. Autu veřim tak na 95%, ale 5% tam prostě je, že se může něco kdykoli vysrat a zákon schválnosti funguje - najezdíš 12tis. po republice bez jedinýho problému, vyjedeš za hranice a bum - něco se posere... :? Jel bych Praha - Šibenik (970km) a po týdnu zpátky...

Motor mám myslím v cajku, má najeto origo 203tisíc nic neklape, drží otáčky, jede plinule, motor má nové těsnění pod hlavou, novou visku, novej termostat, vodní pumpu, teplotní čidla, dostane novej olej (5w40) a svíčky...
O podvozek tolik nejde, mám nový tlumiče, nový brzdy, důležitý je aby motor šlapal jak hodinky...

Máte typ co všehno důležitýho mám zkontrolovat před odjezdem? Respektive co by mohlo z ničeho nic odejít?

Další věc je na jakejch kolech jet - mám 17ky letnáky 225/45 (nemám je zapsaný v techničáku) a nebo vytáhnout fungl zimáky 15ky 185/65. Říkal jsem si, že na těch 15kách bude jízda komfortnější a sníží se spotřeba...

Díky za každou radu nebo názor :wink:

Napsal: čtv 24.07.2008 14:14
od fixCZer
něco se ti vysrat může i s dva roky starym autem, podletoho co čtu jsi udělal na autě dost na to aby se ti nic nestalo. Těch 5% tam prostě bude

Napsal: čtv 24.07.2008 14:25
od plysakmartin
Uplně v klidu můžeš vyrazit. Já tam s mou e36 ve stejné motorizaci jel v roce 2006 a vše proběhlo jak má, dokonce i spotřeba mě mile překvapila, čtyři lidi plus kufr narvaný po strop za 7,5 l/100km :wink: . A co se týče těch kol, toho bych se taky nebál, já v té době ještě neměl homologované folie na všech sklech a projel jsem všude. A to ještě byli hranice :wink:

Napsal: čtv 24.07.2008 15:17
od Bambus_m5
Rozhodně bych nejezdil na zimních gumách, při letních teplotách se opotřebovávají výrazně rychleji než letní a to za těch pár ušetřených korun na benzínu nestojí...

Napsal: čtv 24.07.2008 15:22
od castro
Bambus_m5 píše:Rozhodně bych nejezdil na zimních gumách, při letních teplotách se opotřebovávají výrazně rychleji než letní a to za těch pár ušetřených korun na benzínu nestojí...


taky bych řekl že na těch jejich bílejch kluzkejch silnicích budou po dešti jak na ledě...

jediný čeho bych se bál je vodní pumpa, ale tu máš novou, k tomu spoustu dalšího takže bych se vubec nebál, neni to stodváca :-)

já jel s 328mou taky a to jsem ji mel cca 2-3týdny a věděl jsem že prokapává chladič... všechno bez problémů... 2500km najedeš po praze jako prd, tak bych se nebál souvislý jízdy.. ;-)
Samo nějakou zálohu je s sebou dobrý mít, ale to platí ikdybys jel tim budem ;-)

Napsal: čtv 24.07.2008 15:33
od michal09
No právě díky ty vodní pumpě jsem už jeden horor zažil při převozu z D do čech, posranejch 400km jsme jely asi 10 hodin, furt jsem vařil a dolejval vodu, vůbec jsem nevěděl jsetli dojedu, nakonec dojel a odneslo to těsnění pod hlavou... Bylo to dost na piču, tehdá jsem si řekl že s tímhle autem už za hranice nepojedu... uplynul rok a půl a jedu do chorvatska ale pánové říkám vám, jestli mě to auto nechá někde ve slovindku na holičkách, pošlu ho ze skály... :twisted:

Né poraďte co ještě zkontrolovat? Někdo mi říkal ať si vemu klíňák, páč ten může prasknout kdykoli....?

Napsal: čtv 24.07.2008 16:00
od castro
beztak ho z tý skály pošleš a koupíš si šestiválec... :lol:

Napsal: čtv 24.07.2008 16:10
od Oldman
Skontroloval bych stabilitu dobíjania,pokles dobíjacieho napetia pri zapojení viac spotrebičov signalizuje koniec,alternátor môže doslúžiť z minuty na minutu.Ten remeň je zlatá rezerva,je ok,inak ja som bol v Chorvatsku na e30 320i,bez problému,a to som išiel cez Plitvice.Len posúvanie pred mýtom na konci dialnice sa mu nepáčilo,trošku sa to ohrievalo.A dôveruj tomu autu,je to BMW!

Napsal: čtv 24.07.2008 16:40
od Fipo
já jel s e36 320i....v pohodě akorát mi na cestu zpět přestal svítit vnitřek a budíky a jel jsme v noci takže nic moc....ale jinak vše super, tak hodně štěstí a krásnou dovolenou ;)

Napsal: čtv 24.07.2008 17:30
od Susi
To zvládneš, buď v klidu. :wink:
Pojedeš po dálnici, piánko....

Napsal: čtv 24.07.2008 19:53
od fixCZer
Susi píše:To zvládneš, buď v klidu. :wink:
Pojedeš po dálnici, piánko....


to je fakt, dyk ty BMW jsou dělaný na dálnici

Napsal: čtv 24.07.2008 20:28
od pindak1
Švára jezdí každý rok svou 2,5 e 30 do CHorvatska a vždy dojel bez problémů,ale taky záleží v jakém máš stavu ty své auto.Známí se teď vrátil z Itálie a posrala se mu tam rok stará Ochcávka 1.9 tdi takže si nevybereš.Já osobně bych sám solo nejel jednim autem.Stát se může cokoliv.

Napsal: čtv 24.07.2008 20:55
od surfis
Výš co bych udělal já? Zašel bych do nějaké pojišťovny a nechal si připojistit asistenční službu. To je k nezaplacení. Zůstaneš tam někde stát a bude tě to stát moře peněz nějak dostat auto zpět...

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Napsal: čtv 24.07.2008 20:59
od bavorak
Každý rok mám jiného Bavoráka a každý rok kouknu na brzdy,chladič doleju, klinák a vyrážím.Zatím se mi nic nepodělalo.Jezdím většinou sám.Po dálnici si tam za 9 hodin.Někde nahoře Chorvatska,KRK,Cierkvenica atd.Loni a předloni jsem jel jednou na 17kách a jednou na zimních,rozdíl ve spotřebě s 328i byl podle BC 0,4litru na 100km.Což je na 1800km-7,2litru.To už jde,co?Za těch cc.2000km se ti ty zimáky nevojedou o 3mm.Letos pojedu opět na zimních.

Napsal: čtv 24.07.2008 21:00
od bavorak
Ovšem jestli ten BC nelže.

Napsal: čtv 24.07.2008 21:05
od Pavel
doporučuji si nechat vymontovat a zkontrolovat altík...loni kamarádovi lehl na E39 hned za Splitem při cestě dom...

Napsal: pát 25.07.2008 07:17
od michal09
pindak1 píše:Švára jezdí každý rok svou 2,5 e 30 do CHorvatska a vždy dojel bez problémů,ale taky záleží v jakém máš stavu ty své auto.Známí se teď vrátil z Itálie a posrala se mu tam rok stará Ochcávka 1.9 tdi takže si nevybereš.Já osobně bych sám solo nejel jednim autem.Stát se může cokoliv.


No jeli by jsme dvouma, pojede nás osum, jedno bere kámoš (Altea 2,0l TDI) a právě nemáme druhý auto, takže to zbývá na mojeho brambora... :? Právě, stát se může cokoli, tátův známej jel do D novou Octou II, prostě funglovka a na dálnici v Mnichově mu odešel posilovač řízení a narval to do kamionu - nic se mu nestalo, ale totálka a to bylo nový auto!!! :?

surfis píše:Výš co bych udělal já? Zašel bych do nějaké pojišťovny a nechal si připojistit asistenční službu. To je k nezaplacení. Zůstaneš tam někde stát a bude tě to stát moře peněz nějak dostat auto zpět....


No to jsem přemýšlel, kolik to stojí a co pro to musím udělat? Ono zrovna týden před odjezdem končím u Koop a "nastupuju" na flotilu ČPP, tak z toho mám taky trošku bobky... Dokázal by jsi mi do týdne zařídit to připojištění? díky :wink:

bavorak píše:Loni a předloni jsem jel jednou na 17kách a jednou na zimních,rozdíl ve spotřebě s 328i byl podle BC 0,4litru na 100km.Což je na 1800km-7,2litru.To už jde,co?Za těch cc.2000km se ti ty zimáky nevojedou o 3mm.Letos pojedu opět na zimních.


Přemýšlím o tom, ale je fakt že na zimákách to bude míň držet, navíc je mám fungl nové a je mi líto je trápit na rozpálené dálnici. Na 2000km nějakejch 7,5 litru benzínu je zanedbatelný, uvidim, no, ale to je v podstatě to nejmenší... :wink:

Pavel píše:doporučuji si nechat vymontovat a zkontrolovat altík...loni kamarádovi lehl na E39 hned za Splitem při cestě dom....


Alternátor bude asi potřeba, kde mi ho můžou zkontrolovat, páč novej altík neni zrovna nejlevnější, ale pořád levnější než odtah 800km... Altíku se bojim no... :? Možná bych si mohl půjčit od kámoše náhradní, jen pro případ nouze...

Jinak díky všem na podporu, rady a zkušenosti... :Poklona: :wink: Takže Altík, klíňák, ještě někoho napadá nějaká důležitá věc?

Napsal: pát 25.07.2008 07:59
od Legend1
Taky bych se nebál, mojí E32 ukapává chladič a zvládla to už 2x do Bonnu a 1x do Hamburgu, jen se občas musí dolejt voda :D A to je automat, takže větší riziko poruchy.

Napsal: pát 25.07.2008 09:33
od Susi
bavorak píše:Každý rok mám jiného Bavoráka a každý rok kouknu na brzdy,chladič doleju, klinák a vyrážím.Zatím se mi nic nepodělalo.Jezdím většinou sám.Po dálnici si tam za 9 hodin.Někde nahoře Chorvatska,KRK,Cierkvenica atd.Loni a předloni jsem jel jednou na 17kách a jednou na zimních,rozdíl ve spotřebě s 328i byl podle BC 0,4litru na 100km.Což je na 1800km-7,2litru.To už jde,co?Za těch cc.2000km se ti ty zimáky nevojedou o 3mm.Letos pojedu opět na zimních.


Sorry, ale to ze zas názor...
Uvědomuješ si vůbec, jak se chová zimní pneumatika na teplé mokré silnici? (po dešti) Pokud svítí, tak není problém, aby silnice měla 50C a jak jistě víš, zimní pneumatika ztrácí svoje ideální adhezní schopnosti už někde kolem + 10C. Nehledě na to, že se při takový jízdě do chorvatska sjede min. 1mm.
...ale ušetříš 7,2 litru benzínu.

Napsal: pát 25.07.2008 09:42
od plysakmartin
na zimákách tam v žádném případě nejezdi, budeš tam jak na ledu