Stránka 1 z 1

Napsal: ned 14.12.2008 14:29
od Rade520
Ahoj, nevíte někdo jaký potřebuju poměr diferáku na 520 M50? Má to cenu kupovat samosvor( jak je složitá výměna)?

Napsal: pon 05.01.2009 09:48
od Strosek
To záleží na tobě, jestli to má cenu, nebo ne.
Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de

Výměna není složitá - na postup, vyžaduje dobrý nářadí a musíš počítat s možností, že něco nepůjde povolit. Lepší je dělat to ve 2 a mít auto na zvedáku.

Napsal: pon 05.01.2009 11:52
od Helldiver
Pokial jazdis casto na hory alebo v oblastiach so zlou trakciou tak samosvor urcite cenu ma, E34 na dobrych zimacoch so samosvorom ma az neuveritelnu priechodnost a vyskrabe sa na miesta kde by to nikto necakal...

Napsal: pon 05.01.2009 12:17
od ZaK
No byl jsem teď na "horách" na Kohútce. Jestli to tam někdo znáte, tak ten kopec ze slovenské strany od Čertova jsem vyjel v poho i bez řetězů. Problém nastal druhý den když skoro před koncem se boříkovi na feldě roztrhl řetěz :evil: a já zaním musel zůstat stát. Už jsem se pak nerozjel. Stejný problém byl, když jsem někdy na podzim odstavil auto na nájezdu na polní cestu, jelikož se mi chtělo chc... . Bylo po dešti, troška bláta no a nemohl jsem se z tama vyhrabat jakýmkoli způsobem. Někdo tu na fóru psal že když se kola trochu přibrzdí, tak se chytne i to druhé, no bohužel se nazadařilo.
Nejde mi o driftování, protže 2,0 i když m50 je podle mě na to slabé ale při troše snahy. :wink:

Napsal: pon 05.01.2009 12:20
od Helldiver
Tak, tak, zaklad je nezastat a ked sa to uz cloveku podari, tak je lepsie vycuvat si a zasa sa do kopca rozbehnut...

Napsal: pon 05.01.2009 12:40
od ZaK
Se špérou by se to podle mě určitě chytlo. Ne že bych nerad couval, ba dokonce radši vycouvám než bych se někde složitě na několikrát otáčel, ale za mnou zastavili další auta, tak mě museli roztlačit ...

Napsal: úte 06.01.2009 10:14
od Starosta
Strosek píše:Na těchto stránkách nejdeš tabulku převodových poměrů: http://www.e34.de

Diky za odkaz.
Kdo mate s nemcinou problem jako ja, tabulku najdete primo tady:

http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm

Strucne vysvetlivky:
S - manual
A - automat
T - tour
TA - tour automat
X - samosvor zastaveny nehlede na rok ci prevodovku

Cervene jsou uvedeny pomery pred zmenou, modre jsou pomery difu montovanych po zmene.

Data zmen jsou tady:
518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94

Napsal: úte 06.01.2009 13:51
od Tickerow
Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?

Napsal: úte 06.01.2009 14:07
od Starosta
Mam zato, ze ano, nekde jsem to tu cetl - ale nech si radsi poradit od nekoho diferakove kovanejsiho.

Napsal: úte 06.01.2009 14:34
od ZaK
No pátrám po tom celkem dlouho a fci HLEDAT používám hooodně často a dřív než neco vůbec napíšu a je fakt že se to tu řešilo milionkrát ale v devadesáti procentech případů odkazuje každý na tabulku na e34.de a fci hledat.
I když připouštím, že možná hledám špatně >>> nikdo není neomylný :roll:

Napsal: pát 20.02.2009 19:39
od Serifus
Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?


Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš :D

EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash :roll:

Napsal: pát 20.02.2009 21:10
od Strosek
Serifus píše:
Tickerow píše:Me by zajimalo jak se to s tema pomerama...cim vetsi pomer, tim vetsi sila a mensi max. rychlost? nebo obracene?


Hele, řekl bych, že je to obráceně. Ten poměr udává počet otáček kardanu nutných k otočení kola o jednu otáčku (snad nemelu blbosti). A když máš nízkej poměr, tak ti stačí málo pootočit kardanem a kolo už drčí. Ale zase ta rychlost maximální je nižší, protože se ten kardan prostě točí maximálně a kola se točí prostě míň... Jestli mě chápeš :D

EDIT: Ale já zase nechápu, jakej poměr lze nahodit na tu 520. Jdou tam všechny, ne? Ale jen některý jsou vhodnější, než jiný? V tom mám gulash :roll:


To co jsem začervenil je právě naopak - začal jsi dobře a pak jsi to pokazil. :D
Ale to je jedno.
Je to prostě převodový poměr --- poměr vstupních ku výstupním otáčkám.
1 otáčka kola ku X otáčkám kardanu.

Není dobrý, pokud chce mít člověk auto na běžný ježdění, nějak spekulovat. Konstruktéři to vypočítali nejlíp. Je to optimum.
Pokud někdo spekuluje s poměrama, tak jedině za účelem získat určitý vlasntosti za cenu ztrát něčeho jinýho.
Takže buď tam nasází do 80km/h všechny kvalty - pak to má zřejmě živější na rozjezd, ale nedá se s takovým autem jezdit dálky po dálnici, protože motor točí moc otáček a asi není moc dobrý jet třeba 4 hodiny a mít motor vytočenej blízko k červenýmu políčku.

Pak zase jiní spekulanti jezdí po městě střídavě na 1., 2. rychl. stupeň aby nepodtáčeli motor. Rozjížděj se a motor, spojka se trápí, protože na rozjezd ho to "tlačí" pod volnoběžný otáčky.

Obojí je myslím k hovnu, je lepší držet se optimálního návrhu - výpočtu a odzkoušení v továrně, která pro nás vytvořila ty naše popelnice.

Každej motor / převodovka to má jinak.

A neznamená, že když dám k dvoulitru co nejmenší "převodový číslo", že budu mít nějakou závratnou maximálku - stejně ten třeba pro 5er slabej motor v určitým hraničním okamžiku "nepřetlačí" odpor vzduchu.
Takže k 520 jdou všechny "poměry", pokud to umožňuje konstrukce uchycení diferenciálu, ale jen málokterej bude řidiče uspokojovat v širokém spektru jizdních stylů pro běžný ježdění. Optimum nemá cenu u BMW měnit - vždy to bude k horšímu.

Napsal: sob 21.02.2009 12:08
od ZaK
Takový malý technický dotaz ...
viz výše uvedeno >>> červeně uvedeny poměry před změnou, modře po změně <<<
o jakou změnu se jedná ? :oops:

Napsal: sob 21.02.2009 14:14
od MiraBulva
cau mam dotaz když mam 525 TDS a muj diferak ma podle tabulky 2,6 poměr to znamená že to je nejrychlejší diferák poněvadž potřebuju jen 2,6otáčky na vstupní hřídeli a mam jednu otáčku na kolech?

Napsal: sob 21.02.2009 22:36
od Starosta
ZaK píše:Takový malý technický dotaz ...
viz výše uvedeno >>> červeně uvedeny poměry před změnou, modře po změně <<<
o jakou změnu se jedná ? :oops:

Podivej se na nesledujici tabulku:

518i M40: 9/91
520i M50: 1/91
520iA M50: 9/90
525i M50 und 525iA M50: 9/90
525iA Touring M50: 9/92
535i und 535iA: 9/89
M5 3.8 S38: 6/94

Vyber svuj model. Pokud je auto vyrobeno pred datem uvedenym v tabulce, plati pro Tebe cerveny udaj, pokud mas model vyrobeny po tomto datu, plati modry pomer.

Proste do techto modelu montovali od techto zlomovych mesicoroku jiny (modry) pomery.

Napsal: ned 22.02.2009 12:04
od ZaK
takže když mám 520i M50 vyrobený v 92, platí pro mě poměr 3.46 .
V předchozím 520i s motorizací M20 byl 4.44 .
Může se mi pro zdát, že ta slabší motorizace byla živější ?

Napsal: ned 22.02.2009 12:56
od Helldiver
Problem je ze tam sa nemenil len diferak, ale aj prevodovka, pri M20 motore je 1:1 prevod stvorka (patka je 1:0,81), pri M50 je 1:1 prave patka... Takze tie otacky pri jazde zasa nie su az tak rozdielne, aj ked M20 toci trocha viac, oproti M50 bez vanosu sa ti hlavne odspodu moze zdat trocha zivsia kvoli mierne kratsiemu sprevodovaniu a max krutaku dosahovanemu nizssie u 2v motorov.

Napsal: ned 22.02.2009 19:11
od ZaK
Nejsem žádný znalec, ani profik, tak se ptám ...
Takže čistě teoreticky, pokud budu chtít vyměnit svůj dif sa samosvorný, stačí jej sehnat se stávajícím poměrem, tedy 3.46 a samozřejmě stejným uložením. Jak moc je to reálné ?