Stránka 1 z 2

Napsal: stř 07.01.2009 21:36
od sladiss
Zdar hoši, nedávno jsem založil téma o 530d ale již jsem přesvědčen že to nemusí být dodrá koupě ( vzhledem k mému rozpočtu) a proto už jsem se rozhodl že mé budoucí auto bude 528i nejlépe 98 a výš ale počet km??, to je otázka kolik už je moc? Koukal jsem že do 200tkm jich v říši moc není ... Je moc třeba 250tkm z říše?
díky za rady a názory

Edit Admin Pavel H:
Nesprávně vložený thread!
Přesunuto ze Servisu 5er.

Napsal: stř 07.01.2009 22:02
od libovka
Pokud je o auto dobře staráno tak ve 200000 km je to dobře zajetej motor.Jde o to si to poslechnoutm a aby necvakal,neklepal se,dobře startoval,nevařil,nebyla voda na víčku nebo olej ve vodě.Pak bych se toho určitě nebál.

Napsal: stř 07.01.2009 22:46
od Peasy
A jakej rozpocet mas na mysli???Porizovaci???Ja osobne mam 530d a sem snim spokojen je jasne ze nemas takovej zatach jako 528i ale na spotrebe se ti to vrati jestli se divas na penize!!!Kamos ma 528i a zere mu to kolem 11 v normalu a me 6,5!!Jako je pravda ze na dieslech se lidi boji vstriku ze na vymenu sou drahe ale co se tyce zivotnosti tak muzu souhlasit ze 500tis neni pro tyto motory problem!!!

Napsal: stř 07.01.2009 23:03
od sladiss
Peasy píše:A jakej rozpocet mas na mysli???Porizovaci???Ja osobne mam 530d a sem snim spokojen je jasne ze nemas takovej zatach jako 528i ale na spotrebe se ti to vrati jestli se divas na penize!!!Kamos ma 528i a zere mu to kolem 11 v normalu a me 6,5!!Jako je pravda ze na dieslech se lidi boji vstriku ze na vymenu sou drahe ale co se tyce zivotnosti tak muzu souhlasit ze 500tis neni pro tyto motory problem!!!



No rozpočet na BMW je hodně malí asi do 200 000kč čím míň tím líp, právě že za ty prachy asi spíš 328i (e46) - 528i oba od roku 98 a to s výbavou nebude nic moc ale jde mi především o stav tech. čím míň km tím lépe a taky serviska atd..

Napsal: stř 07.01.2009 23:30
od alpineman
Já koupil e39 528iA na jaře 2008 v německu s 211000 najetými kilometry. S touto motorizací jsem moc spokojen (moje ex: e34 525i - 1989, a 520i 24V 1992) takže mohu srovnávat.
Dnes mám najeto 249900km a co se spolehlivosti týká, tak bez problémů. Jen jak už to tak u auta 10 let starého bývá, investoval jsem do brzd, ložisek a dílů náprav. Jinak NO PROBLEM!

Napsal: čtv 08.01.2009 01:44
od Jawak
Tahle bude taky na prodej

http://www.pixum.de/viewalbum/id/4125692

dovoz květen '08 z Karlsruhe (D), výbava celkem slušná

Napsal: čtv 08.01.2009 12:30
od Blackie
Jawak píše:Tahle bude taky na prodej

http://www.pixum.de/viewalbum/id/4125692

dovoz květen '08 z Karlsruhe (D), výbava celkem slušná


Sice to sem asi nepatří,ale od čeho má provalenej ten pravej práh? Třeba u nás v rodině máme taky E39 a ten práh je na tom stejně :roll:

A jinak jak je na tom s výbavou,popřípadě cena?

Napsal: čtv 08.01.2009 17:55
od Jawak
Velikost vozidla překračuje pravděpodobně stanovený limit řidiče co se týče parkování..?

Už jsem to tak koupil

Napsal: čtv 08.01.2009 19:00
od Blackie
Jawak píše:Velikost vozidla překračuje pravděpodobně stanovený limit řidiče co se týče parkování..?

Už jsem to tak koupil


Taky možný... U nás to je na obou stranách,nevim jak se to komu povedlu,ale taky sme to takhle koupili :cry: A díky za SZ :wink:

Napsal: pát 09.01.2009 11:08
od mario42
po dlouhém rozhodování jsem taky vlezl do 528. Původně jsem uvažoval o 530d, pak o 523 nebo 525 benzín. Po mnoha zkušebních jízdách a téměř nekonečném hledání vyhovujícího kusu se mi nakonec nejvíce zalíbila 528, takže jsem začal hledat jen tento konkrétní typ.
Výběr jsem později dále zredukoval jen na motory Double Vanos, nabízené od podzimu 1998. Jsou pocitově pružnější, dle tabulek snad i nepatrně úspornější, ale hlavně namají celohliníkový monoblok s nikasilem jako motory se singl Vanosem, ale ocelové vložky válců.
S výkonem jsem velice spokojený, motor je tichý a pružný, má narozdíl od 523 poměrně silnou gradaci výkonu ve vyšších otáčkách. Spotřeba +- deset, jedenáct litrů (většinou nejezdím žádnou střelbu, ale je tam docela velký podíl i kratších jízd), což je slušné.

Jediné co jsem na motoru dělal bylo přetěsnění víka ventilů. Mimo motor toho samozřejmě už bylo víc, ale to s tím nesouvisí. Mám najeto kolem 240 tisíc, což neí moc, protože takové porce obvykle první majitel nejede třeba za tři, čtyři roky. Olej to nežere, neklepe se to, jede to jak z praku. Mnoho bavoráků je stočených (dle mé zkušenosti u E39 tak 3/4), určitě se dá víc věřit desetiletému autu s 350 tisíci, než se 160...

Napsal: pát 09.01.2009 20:51
od Cossie
Sorry za OT, ale ten práh mám taky takhle zničenej - taky jsem přemýšlel jak se to komu povedlo udělat :?

Napsal: pát 09.01.2009 21:23
od dave155
SORRY za OT, ale pravej prah mam na E39 taky divně provalenej... a koupil jsem to tak:-) :P

Napsal: sob 10.01.2009 11:34
od Luckysheck
No raději opravdu běž do benzínu. Sice je to tu tisíckrát omýláné, ale ty čerpadla, vstřiky, turba opravdu odcházejí a pak je to solidní ranec. 2.8 s double vanosem je už vychytaný bezproblémový motor. Já osobně má verzi ještě s Nicasilem single vanos a také bez problému. Chce to tankovat kvalitní palivo, nejlépe bez sirné (viz. Verva 100). Síra totiž nicasil rozežírá a pak je průser. Například v 1. letech výroby 528i se stávalo třeba v USA (kde není palivo zrovna nejkvalitnější) že bmw muselo měnit motory po 2 - 3 letech...

Napsal: sob 10.01.2009 12:42
od Frosty
Celohliníkový motor 2,8l je pěký drek, když se to povede řádně uvařit, tak ta slitina bloku motoru změní strukturu a je konec : normálně se vytrhávají závity pro šrouby hlavy válců a nepomůže ani instalace závitových pouzder ! To je pak na výměnu bloku, nic jiného se s tím nedá udělat. :P

Napsal: sob 10.01.2009 19:52
od mario42
Frosty píše:Celohliníkový motor 2,8l je pěký drek, když se to povede řádně uvařit, tak ta slitina bloku motoru změní strukturu a je konec : normálně se vytrhávají závity pro šrouby hlavy válců a nepomůže ani instalace závitových pouzder ! To je pak na výměnu bloku, nic jiného se s tím nedá udělat. :P


Možná by bylo dobré zmínit, že výše uvedené nemá žádnou speciální souvislost s konkrétním objemem 2,8, protože je to přirozená vlastnost celé řady M52. Ale situace není zas tak špatná, uhřát k nepoznání jde při troše šikovnosti jakýkoliv motor BMW, jedno jestli benzín nebo diesel. Jestli se při totálním přehřátí zkroutí hlava a vytrhnou šrouby z bloku nebo se „jen“ zkroutí blok a praskne hlava, to už je v podstatě podružné, protože při velkém přehřátí je ten motor na odpis tak jako tak.

S hrůzou se dívám na ty nové „Efficient Dynamics“ motory, které už nemají ani viscu a ještě mají elektricky ovládané lamely před chladičem. Při „kvalitě“ bavoráckého chlazení to bude za pár let tolik vyvařených motorů, že budou muset zdvojnásobit počet vrakovišť...

[/b]

Napsal: stř 17.06.2009 22:38
od Makropulos
Ahoj, nechci zakládat něco nového, tak to tu oživím. Také chci koupit e39 528 manuál, ALE hold mam nizky pořizovaci strop 130k (čili počitam ročnik 98-99). Má to smysl, nemá to smysl? Jsem tu už dlouho,forum mám pročtené a samozřejmě by byly peníze na první investice( svíčky, filtry, kapaliny, atp.) Jsem šikovný člověk s citem pro techniku a vše možné a navíc kamarád má dílnu a jeho tatik vrakač bmw, takže z hlediska údržby taky fajn. Čili, koupit takovou starou e39 a vymazlit si ji, nebo ruce pryč :?:

Jo, a kdy je vhodná doba na koupi? Nespěchám totiž.

Proč to vubec chci? merim 2m a ne kazde auto je na me stavene, technika je kvalitni a motory excelentni, sice podvozek slabši ale na zavoděni to nechci takže taky neco vydrži, a je prostorne a libi se mi. Sice za 130k urcite se zenu neco jineho a o tri roky mladsiho, ale jebat tri roky. (omlouvam se za diakritiku, pišu z prace)

Napsal: čtv 18.06.2009 07:59
od gyrous
Zdar, tak mám takovou základní zkušenost, po x autech co jsem měl a sám z toho čerpám.
Tak za deset let starý auto se vyplatí investovat do pořizovací ceny roční úsporu ze svýho rozpočtu. Pak ať je to jakékoliv auto, není problém to uživit. Nejlepší je, kdyby ty naspořený penízky nijak neomezovaly životní styl, protože se se stejnýma pěnězma každým rokem rozloučíš při provozu vozidla, benál atd, pokud to teda nebude stát v garáži a ty sis to koupil jako další pokoj s hudbou a posezením a jakože klubovnu. :lol:
To samý starší vozidlo z menší částky a mladší vozidlo třeba na půjčku, ale dobře koupit a propočítat si spotřebu... :D
Nejlepší, když ten člověk předtím měl s tím autem najeto třeba 100tkm. To pak jdeš najisto. Například proto já z tohoto důvodu nesnáším dovoz a čistopis... :D
Víš kdy je nejlepší tohle auto kupovat? no přeci když je nejdražší benzín na trhu... :lol:

Napsal: sob 20.06.2009 19:25
od Makropulos
Tak si beru závěr, že se nemám bát pokud najdu kus ktery nebude zraly na záhonek, ale každopádně to bude chtít investice.

Napsal: pon 22.06.2009 22:10
od Martin_Nohac
Mam 528i e39 a potreboval bych se poradit ohledne kol.Naskytla se mi dobra nabidka na 17" 235 predek, 255 zadek.Nejsou tyto kola prilis siroka na neprilis tezke auto bez esp ?A jeste jestli nekdo nema zkusenosti s rozdilem vlastnosti od zakladnich 15" (jak to sedi, vliv na akceleraci).Diky

Napsal: úte 23.06.2009 14:33
od mario42
Martin_Nohac píše:Mam 528i e39 a potreboval bych se poradit ohledne kol.Naskytla se mi dobra nabidka na 17" 235 predek, 255 zadek.Nejsou tyto kola prilis siroka na neprilis tezke auto bez esp ?A jeste jestli nekdo nema zkusenosti s rozdilem vlastnosti od zakladnich 15" (jak to sedi, vliv na akceleraci).Diky


Přesně tyto 17" kola jsem měl na autě (vpředu 235, vzadu 255) a vyměnil jsem je za origo 225/15". Nejvýraznější rozdíl je ten, že s těma širšíma to dost tahalo za volant ve vyjetých kolejích, ani zadech na nich nebyl bůhvíjak klidný. Na druhou stranu čekal jsem že to na těch 15" bude daleko měkčí, ale v komfortu odpružení nakonec kupidivu takový rozdíl nebyl, ty širší gumy se do nerovností zase opírají větší plochou, takže do nich málokdy vletí (do těch menších samozřejmě).

Co je ale opravdu mínus je ta hmotnost, v mém případě byly ty 17 " (vzor 19) dle váhy o 4 kg těžší než 15" (vzor 31), což se samozřejmě projevuje na mnohem větší setrvačnosti. Věřím že za stejných podmínek to bude na těch 15" maličko lépe zrychlovat i brzdit, přece jen roztáčet na kolech nějakých 20 kg navíc se musí někde projevit (všimněte si jaké kola má F1, balóny jako kráva, ale malý ráfek- právě kvůli setrvačnosti). Na těch větších kolech je to víc na parádu.

Co se týká toho sezení v zatáčkách, pokud to nedereš na okruhu, tak toho asi moc nezaznamenáš. Možná to v extrému na těch 15" nevydrží takové boční přetížení jako 17" s tužšími boky, ale ty rozdíly jsou podle mě tak malicherné, že to ani nestojí za řeč. Nechtěl bych tady zbytečně lít olej do ohně, protože se asi vynoří tisíce „pilotů“, kterým se po instalaci osmnáctek zlepšily jízdní vlastnosti o 1000 % :twisted: Já jsem každopádně přešel na 15" a už u nich zůstanu, protože mě v mnoha ohledech přijdou praktičtější.