Stránka 1 z 2

Napsal: stř 18.02.2009 17:54
od Vlasta
Tak jsem dnes pohřbil baterku, origo BMW 90 Ah (by mě zajímalo, od koho je berou, když nic nevydrží) starou přesně 3 roky. Dal jsem stříbrnou Vartu 100Ah. Jak dlouho vydrží baterka ve vašich kárách?

Napsal: stř 18.02.2009 18:50
od Killca
ja mel v isu 1,9 64Ah origo bmw bezudrzbu z nemecka, jeste snad od vyroby, v kufru v teple a vydrzela vsechno, mnohokrat ssem ji muzikou a parkovackama vybil, ze neslo nastartovat, stacilo napojit kabely, brknout do klice, projet kolem baraku a zase slapala, zima, leto, nic ji nesralo :-D

ono ty dizly to maj tezky, jim staci, aby baterka jen o trochu min tlacila a konci

Napsal: stř 18.02.2009 19:02
od Vlasta
Tak jako, že bych nenastartoval, to ne, ale minulej tejden jsem nejezdil a auto stálo v garáži, v pondělí jsem se motal tady okolo komína a bylo mně divný, že vždycky, když jsem to chcípnul, tak se vypnulo i rádio, tak jsem to zkoumal a zjistil jsem, že to normálně dobíjí, ale po zastavení motoru klesne napětí z 12,8 V během minuty pod 12 V.

Napsal: stř 18.02.2009 19:25
od Player1
Já jsem měl dneska problémy s baterkou... 100Ah Varta Silver Dynamic. 1 ROK stará. Auto 2 dny dny stálo na mraze a už je problém :roll: Musel jsem přihodit 78Ah baterku na startovací kábly a natočil jsem, ale ty vole, kde to jsme... S tím napětím jak píše Vlasta to mám to samo

Dám ji pěkně nabít a když bude takhle umírat pořád, tak už fakt nevím co lepšího koupit, měl jsem zato, že to není žádná sračka

Napsal: stř 18.02.2009 20:25
od wEnC
Mám ještě nějakou original BMW 70Ah/570A z 03/2001, takže stará 8 let, kapacitně není už nic moc, když nenechám nic omylem puštěný tak nastartuju kdykoliv, i po 14 dnech v zimě.
Ale nechat půl dne svítit parkovačku, protože jsem zapoměl vypnout blinkr tak to už nezvládne. Nebo v létě umývat a leštit auto, tak 3h jen rádio, to je taky konec. To pak vytáhnu nabíječku a 10minut než se dá nastartovat.
Na své stáři ještě ujde, brzo koupím novou, myslel jsem že tuto zimu už klekne, ale zatím se drží.

Napsal: stř 18.02.2009 20:32
od januar
dokald sa baterka drzi tak je dobre ja tam mam baterku origo a uz vyse 7 roku za sebou a stale si drzi svoje napeti

Napsal: stř 18.02.2009 21:03
od Frogger
Mám 13 let starou BMW baterku, 100Ah a ještě žije :D .. Sice se to někdy točí pomalejc ale dá se :twisted:

Napsal: stř 18.02.2009 22:28
od Adam
Já mám v e36 tu klasickou údržbovou od varty už 8 let a zatím je naštěstí pořád dobrá a to je přes zimu venku a jezdím poslední tři roky hlavně město a kratší úseky. Otcovi vydržela v 530d ta origo asi 6let a pak už stála za nic tak koupil od varty bez údržbovou bluedinamic a ta vydržela asi jen rok a konec, tak ji dal na reklamaci a dostal novou tu stejnou a zatím dobrý. Já když stojím 14 dní tak nastartuju i v mrazu úplně v pohodě, ale do té pětky stačí párkrát jít pro něco a hned se tam rožně x světel a já nevím co všechno se aktivuje a když je baterka slabší tak už má co dělat a ještě když na ní poklese napětí asi pod 11V tak už ani nemá snahu točit...

Napsal: stř 18.02.2009 22:28
od davidj
Já měl 11 let starou baterku origo BMW ( výroba 01/98 ), ale jak píšu, MĚL , letos při těch mrazech mezi Vánocema "klekla" :(

Napsal: stř 18.02.2009 22:34
od libovka
Přijde mi že baterky už nejsou to co bejvaly.Já si koupil Vartu 90Ah silver a vydržela rok a půl.Pak začala ztrácet kapacitu a každejch 10 dní sem ji musel nabíjet.No a jednoho dne jsem to nenatočil.
Tu samou baterku jsem koupil i kámošovy do 530D a po roce je po smrti.Auto po třech dnech stání nešlo natočit. Měla pouze 5V a nabýt nešla.Tak jsem ji reklamoval a čekám co na to řeknou.

Napsal: čtv 19.02.2009 00:23
od Killca
coz mi jeste pripomina, kdyz sem nechal stat auto mesic v bazaru, ani s nim nehli, v mraze, kdyz sem si ho bral, na prvni brnk furt ta stejna baterka startla, normalne mi ukapla slzicka, ze si to auto necham, kdyz to tak super bezi

Napsal: čtv 19.02.2009 03:55
od T613
V tech mrazech co mi tu stoji auta 14 dni tak nejde natocit skoro zadne, baterky varta silver bezudrzba a dalsi varta udrzba obyc. stari 2-3 roky. Problem je v (ikdyz malem) odberu proudu ... pokud jezdim aspon obden tak vydrzi bez nabiti treba 2 roky. Nejlepsi je baterku odpojit kdyz vim ze nepojedu aspon tyden. To je cely for, a od te doby nemam problem.

Napsal: čtv 19.02.2009 09:23
od mari
3 roky je dost mizerná výdrž. Většinou jdou do háje když se jezděj kratší tratě, kor v zimě, světla, výhřev sedaček, výhřev oken a zrcátek, rádio a jde to kouřit. To by člověk muset jezdit aspoň 100 kiláků v kuse aby se to dobilo jak má. Benziny to většinou spolknou ale nafťáky to nemaj rádi.

Napsal: čtv 19.02.2009 13:51
od huncak
pár let jsem řešil reklamace baterií pro jeden velkoobchod a musim říct že nejvíc problematické jsou právě bezůdržbové a poměrně drahé baterie.ty obyčejné se kupodivu vracely velmi málo.takže z vlastní zkušenosti doporučuju koupit obyčejnou baterii od nějakého rozumného výrobce a je klid.cena je nižší než u bezudržbové a vydrží to při rozumném zacházení dost.důležitá je správná funkce dobíjení v autě a tak jednou za rok,nejlíp před zimou pořádně dobít nabíječkou.nabíječky za 500 z obi se na to ale nehodí,je potřeba zkontrolovat hustotu elektrolytu,a pokud možno nechat nabít na 100% což levné nabíječky NEDOKÁŽOU.jinak máme v E34 TDS z roku 10/95 stále původní baterii BMW,tahle zima je teda asi poslední ale ještě stále jde nabít a funguje i v mrazech!!vše je o ůdržbě.

Napsal: sob 29.08.2009 16:02
od Bzuker
mám tak problém s baterkou (Varta 70Ah) kupodivu i teď v létě, nevím jestli je to v ní nebo v elektronice. Nedávno se mi stalo že po 20 minutové jízdě jsem měl asi stejnou dobu puštěné rádio a pak jsem nenastartoval. Teď v týdnu jsem zas jel 2 kratší trasy a včera jsem musel jen s autem popojet a dneska ráno zas baterka mrtvá.
Poradí někdo jak změřit klidový odběr a kolik by to mělo být? Nebo nějaký jiný tip jak vyzkoušet v čem to vězí :roll:

Napsal: sob 29.08.2009 16:44
od Kami1
1 zjisti jestli nemas radio nebo BC chraneny kodem a pripadne si kod zjisti
2 otevri kapotu a zamkni auto
3 pockej 15min
4 povol + nebo - na baterce
5 zapni merak a nastav na mereni amper(A), bacha na spravny zastrceni kabliku v meraku
6 jeden drat pridelej k oku a druhej k tomu spuntu
7 sundej oko ze spuntu aniz by doslo k preruseni kontaktu spunt-drat a drat-oko
8 hodnota by mela byt pod 0,1A
9 bez preruseni opet nasad oko zpatky a dotahni

napeti na baterce by melo byt 12-13V podle stupne nabiti(pokud min, tak je vybita/spatna nebo vyyssi odber)

napeti pri nastartovanym motoru 12,8-14,7V (pokud mimo,tak je spatny dobijeni)

pokud je to mozny, tak kontrolovat prubezne elektrolyt hustomerem taky neni od veci

Malej trik: po jizde(dobiti) vypnout motor, zapnout svetla a vystrazny, zmerit napeti
melo by byt nad 11,6V a nemenit se vic nez o 0,3V -jinak spatna baterka

Napsal: sob 29.08.2009 21:38
od HAMANN
Me by spis zajimalo kdyz dam do auta slabsi baterku nez ma bejt, treba doporucena 90Ah a dam tam treba 70ku. Projevi se to nejak na zivotnosti baterie, na startech, v zime nebo tak?

Napsal: sob 29.08.2009 23:19
od sluger
To si piš já měl donedavna 66Ah.Za tepla to točí hůř a poslední dobou se mi stávalo, že to ani nechytlo.Dal jsem 88Ah a chytá to jak víno.Je to o tom že nemá kapacitu a rychlaji se vybíjí,jezdim hlavně město a krátký trasy.Ale hlavně nemá potřebnej startovací proud.Točilo to jak polomrtvý, nestačil jsem koukat jak s tim kroutí ta nová.

Napsal: sob 29.08.2009 23:38
od Kami1
HAMANN píše:Me by spis zajimalo kdyz dam do auta slabsi baterku nez ma bejt, treba doporucena 90Ah a dam tam treba 70ku. Projevi se to nejak na zivotnosti baterie, na startech, v zime nebo tak?
rek bych,ze se to projevi na zivotnosti baterie.
-Co by devadesatka vydrzela 5 let(do priznaku viz: slugy), tak sedmdesatka vydrzi 3-4 roky.
-pokud bych do auta shanel 90Ah a kamos mi nabidl bezvadnou 55Ah, tak bych nevahal

ps: clovek, kterej vi jak se k baterce chovat, muze jeji zivotnost prodlouzit klidne dvojnasobne(mereni, dolivani elytu, dobijeni)

Napsal: sob 29.08.2009 23:48
od Kami1
a kamos mi nabidl bezvadnou 55Ah
-myslim zadarmo
to je fakt na picu, ze si to nemuzu zeditovat