Stránka 1 z 1
Napsal: úte 14.04.2009 12:04
od peterwinter
Čau bmwáci

hned po tom co jsem díky vám úspěšně vyřešil problém s alarmem - za což vám ještě jednou děkuju

tak tu mám ještě jednu věcičká - je to celkem záhada - jak jsem psal mám 524td (toho krasavce od Kavandy) - a asi před 3 týdni mi začalo pískat něco v motoru, když se motor dostane do cca 2800 ot./min. ... dělá to jak za jízdy, tak i při stání na neutrál když jen motor vytočím. Nemáte někdo s tímhle zkušenost? Mám pocit, že výkon to nijak neovlivňuje ani nic jiného... jen je to takovej nepěknej zvuk... a tíží mě to na srdci - zní to jakoby tam něco dřelo - nějakej řemen, nebo něco špatně mazalo (včera jsem zkusil promazat ještě ventilátor - tu vrtuli - ložiska - a tím to není, jelikož to píšká dál) ... zkuste prosím napsat pár tipů co to tak může být ať se mám na co mrknout.... Dík moc

Napsal: úte 14.04.2009 14:45
od tds
tipl bych to na klíňák
Napsal: úte 14.04.2009 14:55
od peterwinter
jako řemen?
Napsal: stř 15.04.2009 11:13
od peterwinter
Tak jsem včera na večer s kámošem mechanikem trošku poslouchal motor a zjistili jsme, že to asi bude někde u rozvodů... oddělali jsme to víčko (kryt) rozvodů, chvíli jsme nad tím špekulovali a pak to vrátili zpátky a už to nepíská... neuvěřitelné... čekám že se to zase ozve... ale zatim je klid .. jestli to není jen ten takový klid před bouří hehe...
Napsal: stř 15.04.2009 13:32
od tds
aby nebyl rozvoďák nakoplej, je možný že to o ten kryt nějak drhlo a řemen se odřel, asi bych na to pořádně koukl než to nechat potkat.
Napsal: stř 15.04.2009 20:57
od peterwinter
no a je to zase v hájí - dneska mi to začalo pískat zase....

(( ... díval jsem se jestli to nedrhlo někde o ten kryt rozvodů a nedrhlo - jelikož to nikde nebylo zbroušené ani očištěné nebo vydřené - a zvláštní že to pískalo i když jsem ten kryt měl sundaný dole.. pak jsem ho nasadil - chvíli nic a pak to zase začalo... divné... Asi to hodím do nějakého servisu ať na to mrknou a zjistí co s tím je.. ptz mi to fakt nedá spát :-///
Napsal: čtv 16.04.2009 08:39
od tds
určitě to nedělá klíňák?
Napsal: úte 21.04.2009 23:32
od peterwinter
Taaaaaak a je toooo - problém vyřešen - pískání v motoru způsobovaly vysipané ložiska z vyskozní spojky - z cca 20 kuliček jsem tam měl asi jen 3 a pěkně to dřelo a při vyšších otáčkách to fakt ošklivě pískalo, takže kdo má podobný problém (s meluzínou v motoru heeh

) tak doporučuju na to mrknout

Napsal: stř 22.04.2009 13:31
od tds
peterwinter píše:Taaaaaak a je toooo - problém vyřešen - pískání v motoru způsobovaly vysipané ložiska z vyskozní spojky - z cca 20 kuliček jsem tam měl asi jen 3 a pěkně to dřelo a při vyšších otáčkách to fakt ošklivě pískalo, takže kdo má podobný problém (s meluzínou v motoru heeh

) tak doporučuju na to mrknout

Vždyt ta Viska musela házet jak fena a být volná, to jsi neviděl?
Napsal: čtv 23.04.2009 22:28
od peterwinter
Napsal: sob 16.05.2009 23:29
od Temco
Chytry dotaz: Co to je ta viskozni spojka a kde ji mam hledat?

Napsal: ned 17.05.2009 17:59
od petrpilot
Temco píše:Chytry dotaz: Co to je ta viskozni spojka a kde ji mam hledat?

Když si otevřeš kapotu a mrkneš na vrtuli která chladí motor, ne tu elektrickou ale tu co je přímo na motoru tak viska je ta hliníková část která je přišroubovaná na motor a na ní je pak plastová vrtule.

Napsal: ned 17.05.2009 18:04
od petrpilot
petrpilot píše:Temco píše:Chytry dotaz: Co to je ta viskozni spojka a kde ji mam hledat?

Když si otevřeš kapotu a mrkneš na vrtuli která chladí motor, ne tu elektrickou ale tu co je přímo na motoru tak viska je ta hliníková část která je přišroubovaná na motor a na ní je pak plastová vrtule.

vypadá to nějak tak, na obrázku je to 2.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... _coupling/
Napsal: ned 17.05.2009 20:46
od Temco
Mno jo, dneska jsem zase otevřel kapotu a představte si že na motoru fakt jsem nahmatal vrtuli

Dikas! Ale myslim že piska mi někde jinde..

Napsal: pát 05.06.2009 18:02
od Temco
Zdravím panové! Tak u mně to pískaní v motoru zřejmě působila napráskla hadice přes kterou se vrací olej do motoru. Asi nasávala vzduch.. Dneska jsem si ji vyměnil a myslím že to přestalo. Bohužel nemam s toho moc velkou radost…!
Abych jsem se k k ty hadičce nějak dostal, musel jsem vymontovat Airbox komplet s vahou atd. Dále jsem musel odpojit veškeré konektory které vedou z takový krabičky jak je za Airboxem přidělaná k motoru a jde z ni mrtě kabelu do různých stran.
Hadičku jsem úspěšně vyměnil, všechno jsem zapojil zpátky tak jak bylo, nasadil zpátky Airbox a šel jsem nastartovat motor.
Otočím klíčkem a . . !!! Svitím jak vánoční stromeček: vlevo mi sviti EML / uprostřed kontrolka stability ASC / a vpravo ozubené kolečko s vykřičníkem – automatická převodovka.
Nastartují motor – škube a když přidám plyn tak chcpně.
Jsem s toho úplně na prášky…
Kabely jsem zapojil správně, tak co tomu do prčic je… Při startováni mám pocit jako kdybych měl zařazenou pětku či tak nějak..
Asi budu muset volat odtah

Napsal: pát 05.06.2009 19:05
od Temco
Vahou to taky nebude..

Napsal: pát 05.06.2009 19:08
od Temco
Všechno jsem zapojil zpatky tak jak bylo...
