Stránka 1 z 4
Napsal: čtv 16.04.2009 00:07
od MrDeath
Ahoj přátelé, tak jsem se to tady docela snažil projet, abych načerpal dostatek informací, ale přesto se budu ptát, část odpovědí jsem našel a v něčem bych se chtěl ujistit.
Takže plánuju koupit E39 touring, zatím nejsou peníze, musím prodat starý auto, takže teď je ideální doba na rozkoukání a případně na rozmyšlení. E39 protože se mně líbí asi nejvíc ze všech BMW a zároveň chci a potřebuju auto s velkým úložným prostorem.
Teď tedy k těm dotazům:
- dají se sklopit zadní sedadla za účelem maximalizace úložného prostoru?
- jak je to s ESP (nebo jak se to u BMW jmenuje)? trošku to na mě působí, že jich až tak moc s ESP není
No a teď ta nejčastější otázka, jaký motor? Z počátku jsem byl pevně rozhodnut 530d nebo 525d, ale jak jsem to tady procházel, tak jsem narazil na nutnou výměnu vstřiků CR. To mě dost nahlodalo. Ročně najedu 20-30 tisíc a z toho cca 80% město. A právě z toho důvodu mě dost odrazují benzíny s poměrně vysokou spotřebou. Ale vyplatí se mně nafta při možných problémech se vstřiky? Zahlídl jsem tady něco o repasech s cenou okolo 30.000Kč, to jsem si zpočítal, že by se mně +/- za dva až tři roky vrátilo, ale nemá to nějaký ALE? A když bych pátral po autech, co mají najeto spíš 250tkm-300tkm, bude vyšší šance, že byly vstřiky měněny? Případně dá se nějak zjistit, že byly měněny? A jak moc velký rozdíl je mezi 525d a 530d? Žádný závodník nejsem, ale zase mám rád, když můžu bez problémů předjet, ale připadá mně, že 525d by mně mohla stačit.
A teď to poslední, budu mít cca 180.000Kč, je šance za ty peníze sehnat něco po faceliftu s rozumnou výbavou (ESP, nezávislý topení, xenony, manuál a víc mě toho nenapadá, to auto už v základu má hromadu věcí a spousta toho pro mě není nutnost)?
Ještě by mě zajímala informace ohledně nezávislýho topení, narazil jsem na informaci, že existuje varianta vyhřívající jenom motor. Chápu to tedy dobře, že v zimě přijdu ráno k autu a motor bude zahřátý a nebudu ho ničit? Vyhřívání uvnitř beru spíš jako bonus, bez kterýho se obejdu, ale ráno teplý motor prostě chci, ráno jezdím akorát 12km do práce přes Brno a to se ten motor ani nezahřeje.
A to by bylo asi tak vše, předem díky za odpovědi a předem se omlouvám za ty motory, ale prostě jsem se ze stávajících odpovědí nebyl schopen rozhodnout.
Napsal: čtv 16.04.2009 09:39
od Regis
No, zkusim co vim, ale zadnej odbornik nejsem.
MrDeath píše:- dají se sklopit zadní sedadla za účelem maximalizace úložného prostoru?
U touringu ano, u sedanu vybava na prani.
MrDeath píše:- jak je to s ESP (nebo jak se to u BMW jmenuje)? trošku to na mě působí, že jich až tak moc s ESP není
Jsem linej to hledat, ale mam dojem ze DSP se montovalo na prani a pouze do pofaceliftovych modelu. Funkce by mela byt totozna jako ESP - brzdi kola podle nejakeho algortimu. Jak dobre to funguje zatim nevim.
Napsal: čtv 16.04.2009 13:30
od RuDoSh
sedacky sklopis pekne do roviny. 525d asi moc neni a s tou cenou to asi na pofacelift bude na hrane, i kdyz kamos ted sehnal sedana po prvnim majiteli se serviskou jeste za min. V zakladu to bude mit ASC.... coz je proti hrabani, kdyz to prezenes v zatacce a poletis ven tak ti to nepomuze. To topeni maji snad vsechny moderni diesly, po nastartovani se zapne maly bufik.... nezapne se predem. Takze mas v kabine driv teplo. Vodni to asi nebude aby to zahrivalo i motor. Ty vstriky asi taky neodejdou ze dne na den, takze u auta trochu poslouchat volnobeh, jestli nelitaji otacky, pokud chces auto na dyl, tak je pravdepodobne driv nebo pozdeji resit budes, takze je to jedno

Navic nevim jak moc je to s nima horke, neznam moc lidi co je museli resit....
Napsal: čtv 16.04.2009 14:09
od surfis
Kamarád prodává moc pěknou 525D poface za 195000. Je to rok 2001.
viz:
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... -5/6550106
Co vím, tak v motoru jsou dva nové vstřiky (měněny v BMW s fakturou, jinak vstřiky jsem mu sehnal osobně), podávací čerpadlo. Má dokonce bufíka - ohřívá vodu v motoru a je to manual, jsou k tomu zimáky na plechu, shadow line. Interiér naprosto TOP bez poškození. Vím, že než to dával do bazaru, tak celý interiér nechal vytepovat... Jede to celkem pěkně a papá v pohodě do 7L/100km
Napsal: čtv 16.04.2009 17:54
od Tashiro
Regis píše:MrDeath píše:- jak je to s ESP (nebo jak se to u BMW jmenuje)? trošku to na mě působí, že jich až tak moc s ESP není
Jsem linej to hledat, ale mam dojem ze DSP se montovalo na prani a pouze do pofaceliftovych modelu. Funkce by mela byt totozna jako ESP - brzdi kola podle nejakeho algortimu. Jak dobre to funguje zatim nevim.
Dávalo se už předtím, ale je tuším že to byla taková jednoduší varianta která asi nebude ještě tak sofistikovaná, ale bylo za příplatek už před FL.
Napsal: čtv 16.04.2009 17:56
od Tashiro
Tashiro píše:Regis píše:MrDeath píše:- jak je to s ESP (nebo jak se to u BMW jmenuje)? trošku to na mě působí, že jich až tak moc s ESP není
Jsem linej to hledat, ale mam dojem ze DSP se montovalo na prani a pouze do pofaceliftovych modelu. Funkce by mela byt totozna jako ESP - brzdi kola podle nejakeho algortimu. Jak dobre to funguje zatim nevim.
Dávalo se už předtím, ale je tuším že to byla taková jednoduší varianta která asi nebude ještě tak sofistikovaná, ale bylo za příplatek už před FL.
Jo a je to DSC - Dynamic Control System
DCP je Digital sound processor

Napsal: čtv 16.04.2009 19:50
od fidzi
Já bych se benzínu nebál. Mám 530i, automat a mimo město/dálnice jezdím i za 7,5l. Je to rozhodně víc než diesel, ale v kombinaci proti naší starší 530d(manuál) je rozdíl 2l a to není už vzhledem k vyšším nákladům na servis není takový rozdíl. S manuálem by si myslím, dala ta spotřeba ještě lehce stlačit dolů. Osobně mi benzín sedí víc. Kultivovanější chod, tišší, příjemný průběh bez turbokopance. A zpravidla benzíny jsou v současné diesel-mánii levnější. Přeji šťastnou ruku při výběru

Napsal: čtv 16.04.2009 23:53
od matal
Taky bych šel do benzínu, jezdím s 530i manuál dlouhodobě za 9,5L..ono roční nájezd 20-30t.km není zas tak moc..

Napsal: pát 17.04.2009 00:12
od MrDeath
Jenže po městě se s takovým motorem pod 12 litrů nedostanu ani omylem, ale podle několika reakcí má ten diesel po městě spotřebu pod 9 litrů. To ročně dělá i s tím slabým nájezdem docela hodně...
Napsal: pát 17.04.2009 08:05
od Maxiczech
Mám 520i po f.l., 170 koní, rozumné poviné ručení, naprosto pohodové svezení a jezdím kombi 9,8 L. Manuál. Mimo město 8,1 v pěti lidech a narvaném kufru. Nad 12 litrů se dostanu výhradně jezdím li skoro se studeným motorem. Tzn. na poštu a z5. tj nějaké 2 km. Druhý den do krámu a z5. S dětma k doktorce atd. Potom mi spotřeba jde klidně na 12,5 litru.
Jen si spočítej, kolik zaplatíš za poviné rušení u 3 litra. To jsi opomenul zadat do provozních nákladů.
Jinak těžko chtít po pomalu dvou tunovém BMW spotřebu Fábie, že? O jízdních vlastnostech se ani snad bavit nemusíme..

A prostor s komfortem?
Pokud hrát na spotřebu, tak jedině nějaký velo..

Napsal: pát 17.04.2009 17:43
od MrDeath
No povinný 530d a 530i bude stejný. Spotřeba naprosto jiná. Rozdíl mezi 520i a 530d cca 2500Kč. Spotřeba srovnatelná nebo lepší ve prospěch 530d. Pořád mně z těchto variant vychází nejlíp 530d a možná 525d. Ale samozřejmě jenom za předpokladu, že nebudu měnit vstřikovače.
A každopádně spotřeba jde velice snadno zpočítat, pokud budu počítat, že 530d žere po městě 9 litrů a 530i 12 litrů, tak velice jednoduchou matematikou zjistím, že na 20.000km ušetřím 15.000Kč. A to rozhodně není málo. Ale jak už jsem psal, tahle úspora bude existovat jedině když nebudu hrnout do dieselu peníze.
Jako je jasný, že s takovým autem se zalevno jezdit nedá, ale proč zbytečně hrnout peníze do benzínových motorů, když jezdím hodně po městě a ta úspora je tam značná.
Jak jsem pátral, tak nový vstřiky se dají zařídit cca za 30.000Kč a repase okolo 10.000Kč, první variantu mám za dva roky zpět a druhou dřív jak za rok. Pokud se na tom autě nebude srat hromada dalších věcí, tak se mně benzín moc nevyplatí. Ale kromě turba mě toho u nafty zas tolik navíc nenapadá...
Napsal: sob 18.04.2009 00:56
od matal
No vidím,že seš rozhodnutý, tak Ti nezbívá popřát než good luck..

Napsal: sob 18.04.2009 12:27
od MrDeath
No asi jsem rozhodnut. Kdybych nejezdil tolik město, tak bych se těch velkoobjemových benzínů vůbec nebál, je jasný, že požitek z jízdy bude úplně jiný a navíc ty motory jsou bezproblémový.
Jenže jezdím hodně po městě a protože mám Golfa s dvoulitrem benzínem, tak si dovedu docela představit, kolik budou ty benzíny od BMW žrat. Ani se moc nebojím nějakých investic, protože do toho současnýho krámu jsem narval tolik peněz, že to není vůbec pěkný.
Napsal: sob 18.04.2009 15:25
od Kostik
Porad uvazujes jen nad poruchou vstriku...co cerpadlo, turbo, nakladnejsi servis?
Benziny od BMW jsou absolutni drzaky....pri rocnim najezdu 20t km mi prijde ze diesel se nemuze vyplatit...
Napsal: sob 18.04.2009 15:37
od nehpo
Kostik píše:Porad uvazujes jen nad poruchou vstriku...co cerpadlo, turbo, nakladnejsi servis?
Benziny od BMW jsou absolutni drzaky....pri rocnim najezdu 20t km mi prijde ze diesel se nemuze vyplatit...
nevidim dovod preco presvedcovat rozhodnuteho cloveka... ja osobne pri tom pocte km a tom ze sa jedna o mesto by som siel do benzinu (kratke trasy su pre diesel dost nevhodne) ale ked je pre niekoho najdolezitejsi udaj na BC tak je to OK

Napsal: sob 18.04.2009 16:14
od MrDeath
Nepředpokládám, že se na tom dieselu posere všechno najednou. Ostatně taky nehodlám kupovat auto těsně před smrtí. Ale víceméně počítám s tím, že koupím auto, který se prodávalo právě z nutnosti výměny vstřiků, řekl bych, že u 530d je to jeden z hlavních důvodů prodeje.
Taktéž je mně jasný, že diesel ve městě není úplně dobrá volba, protože ten motor bude trpět krátkými cestami. Alespoň část toho bych rád řešil nezávislým topením.
Ale prostě musím myslet trošku ekonomicky, třílitr benzín po městě bude mít dost nehoráznou spotřebu. Údaj z BC mě opravdu nezajímá, co mě zajímá je údaj z peněženky. A taky je mně jasný, že u dieselu to může být sázka do loterie právě z důvodů dražší údržby.
Docela by mě zajímaly reálný náklady na průměrnou 530d a 530i (případně i nižší benzínový varianty) na 100.000 km. Bohužel to jsem tady moc nenašel.
Pokud nezjistím, že nemám na takový auto, tak bych si je rád nechal právě minimálně těch 100.000km, což je pro mě řekněme 3-5 let.
Napsal: sob 18.04.2009 18:05
od Brátn
když teda uvažuješ o 3-5letech co takhle benzín a dát do něj plyn? já najedu ročně cca 17tisíc a plyn jsem měl ve všech autech, ale až tady v BMW jsem pochopil, že mezi benzínem a plynem není naprosto rozdíl, pokud tam necháš dát kvalitní systém, počáteční investice tě výjde stejně jako nový vstřiky na dieslu, tedy cca 40tisíc, ale pořád máš vlastnosti benzínovýho motoru a spotřeba 10,5 l plynu na mý 523i (najeto celkem 350tisíc) je myslím hodně pěkná, při cca poloviční ceně plynu oproti naftě to vychází pořád líp pro plyn než diesel, pokud jsi ale příznivec takových těch "světáckých" řečí, že to vybouchne a že plyn patří jen do sporáku, tak tě budu asi těžko přesvědčovat, ale pokud dokážeš pochopit, že dneska už jsou ty systémy dost vymakaný, tak aby efektně fungovaly, tak si myslím, že tohle je pro tebe dobrá varianta, sám jsem z Brna a jezdím poslední dobou jen po městě a spotřeba krátkobobá na tý 523i po Brně je vždy do 12l/100km, auto se mi zahřívá na benzín a potom automaticky přepíná na plyn v zimě je to delší, ale v létě nedojedu ani k první křižovatce a už tam mám plyn, takže spotřeba benzínu je minimální, pokud by tě to zajímalo víc, tak klidně napiš nebo si to najdi tady na fóru je toho plno třeba Alpův článek o sekvenčním vstřikování plynu je dokonalý, takže ti přeji šťastnou ruku a rozum při vybírání

a mimochodem, když u benzínky natankuješ vždy maximálně za tisícovku plnou plynu a odjíždíš, tak tě to docela hřeje u srdíčka a peněženka se ti z toho zaručeně nerozsype

Napsal: sob 18.04.2009 18:39
od MrDeath
Plyn bohužel částečně ztrácí na kouzle kvůli potřebě další nádrže.
Co se týče předsudků, tak ty nemám, spíš je to věc vkusu. Ale díky za tip, budu uvažovat i o této variantě.
Napsal: sob 18.04.2009 19:59
od wEnC
Osobně tu z toho mám pocit že MrDeath je už předem rozhodnutý pro naftu a chce jen naše požehnání a on pořád nikdo nic
Na jednu stranu říká, že ho zajímá jen údaj z peněženky a když se nabízí ekonomicky výhodná alternativa plynu, tak zas moc vadí nádrž v kufru. Ale proč ? Že by po tom městě někdo vozil kufr narvanej věcma ? Pochybuji..
Ale i kdyby, dá se dát toroidní místo rezervy. Ale já vím to zas bude zavazet rezerva v kufru. Dobře vyhodíme ji. Ale to pak určitě píchnu a lepící pěna je přece nah0vn0... No výmluv se určitě najde milión
No a řešit vysokou spotřebu benzínu ve městě přihříváním naftového motoru aby se dostal na rozumnou teplotu, to zas bude další nafta navíc
Kdybych najezdil tolik, že se mi to vyplatí tak bych osobně dal plyn do benzína, toroid místo rezervy, kolo vyhodil, koupil lepící sadu né kvůli lepení, ale kvůli policajtům, rezervu nechal v garáži a po městě jezdil bez, v případě defektu určitě seženu někoho kdo mi ji do 15minut doveze. No a když bych věděl že pojedu někam dál, tak si ráno dám kolo do kufru a mám jistotu.
Benzín je +2l spotřeby na 100km oproti naftě, vždy to tak bylo a bude. Vykompenzuje se to náklady na údržbu. Pro někoho může být díky vysokým nájezdům nafta výhodná, ale ve městě ? Já jsem proti, můžete mě za to třeba sežrat

Napsal: sob 18.04.2009 20:26
od MrDeath
Proč asi chci touring? Abych měl v tom autě místo na věci. Mimochodem jsem se i ptal, jestli mu jdou sklopit sedadla. Snad z toho celkem jasně vyplývá, že mně opravdu hodně záleží na tom, kolik se do toho auta vejde. A ano většinou jezdím s prázdným autem po městě, jenže občas prostě vezu tolik krámů, že musím sklopit i ty zadní sedadla.
No a když už se bavíme o ekonomické stránce, tak zrovna investice do LPG je poměrně nemalá. Mám trošku obavy, že pak by se mně ten benzín i s LPG nevyplatil prostě vůbec.
Trošku to tady na mě působí, jako kdyby 530d nikdo neměl nebo se za něho každý styděl. To je ta 530d vážně taková sračka? Jel jsem v 330d E46 a 530d E60 a ty motory, i když generaci od sebe, na mě působily velice dobře...