Stránka 1 z 1
Napsal: stř 29.04.2009 08:22
od michal09
Zdar, má někdo zkušenosti s těmito motory? Konkrétně s dvoulitrem M20B20 (95kw) a M50B20 (110kw) bez Vanosu. Vím že M50ka je modernější, výkonější motor, který má 24 ventilů oproti 12 ventilům u M20. Jaké jsou další rozdíly? Jak jsou na tom se spolehlivostí, spotřebou atd... Nějaké časté závady?
Obecně nevíte kde se dá počíst pár řádků o BMW motorech, žádný detailní odborný rozbory, zkrátka nějaký přehled základních rozdílů, parametrů motorů co se do Bavoráků dávaly, pár řádků ke každému motoru atd... Kdyby někdo o něčem takovém věděl v ČJ bylo by to super...

Nemyslím jen tabulkové hodnoty výkonu, obsahu a max rychlosti...
Díky za zkušenosti a názory
Napsal: stř 29.04.2009 09:13
od Helldiver
M50 je oproti M20 uplne bezudrzbova, na M20 musis pravidelne menit rozvody, nastavovat volu ventilov, menit rozdelovac a palec... Dalsia vec ej ze kvoli zanedbanej udrzbe je vacsina M20 v zalostnom stave, s prejdenou vackou, nepravidelnou kompresiou - cvakajuce mrdky co zeru 13-14L a nejdu. M50 najdes (kedze je to omnoho debilu-vzdornejsi motor) skor v normalnom stave. Ale ked je M20 tip-top, tak tam ziadne strasne rozdiely vo vykone a spotrebe (pocitovo trocha lepsi zatah a tak 1-2L dole) oproti M50 nie su + M20 ma omnoho krajsi zvuk podla mna.
Napsal: stř 29.04.2009 13:47
od ZaK
Chtěl jsem kupovat e34 s M20B20 a měl jsem ji nějakou dobu k užívání. Měla nalítaných 320000. Nakonec z koupě sešlo a rok na to jsem pořídil e34 s M50B20 se 180000 kilákama. Tu mám už rok a půl a i když by měla být výkonově silnější než M20 , tak se mi zdá být o hodně línější ...
Napsal: stř 29.04.2009 14:09
od michal09
ZaK píše:Chtěl jsem kupovat e34 s M20B20 a měl jsem ji nějakou dobu k užívání. Měla nalítaných 320000. Nakonec z koupě sešlo a rok na to jsem pořídil e34 s M50B20 se 180000 kilákama. Tu mám už rok a půl a i když by měla být výkonově silnější než M20 , tak se mi zdá být o hodně línější ...

To neni možný, buď byla ta M20 nějaká uprvanená, nebo nemáš něco v pořádku s M50. M50 musí být na tom líp, váha auta je stejná, možná bude motor M50 o nějaký kilo težší než M20, ale to nemůže mít vliv...
Povídej jak se ti jezdilo s M20? měl jsi s tím někdy problémy? co spotřeba, slyšel jsem že si veme tak 2-3l víc než M50...
Napsal: stř 29.04.2009 14:44
od ZaK
No, je možné že mám něco v nepořádku, ale to se vyřeší. Jinak jízdní vlastnosti stejné a suprové. Na to že ten motor měl mít 320 tis, tak byl tichý, od tří a půl tisíc se teprv dostával do pořádného tahu. Jediná úprava o které vím, bylo odlehčení díky korozi. Jezdil jsem s tím asi tři měsíce a průměrná spotřeba, co jsem počítal, byla někde kolem 13,5l. Půl na půl město (bez kolon) a okolí. Teď s M50 jezdím to samé za 10l a pokud se hooodně snažím a jezdím styl klobouk tak se dostanu aj na těch osm.
Napsal: stř 29.04.2009 15:17
od j3ykobim
mám M20B25 a spotřeba je tedy větší, ale výkonem na tom neni vůbec zle.... , když sem dával zavod s M30B30 tak na 1 a 2 sem ho dal až na 3ku mi začal ujíždět, ale spíš to bylo mojí nešikovností při řazení........
Olej nepapá, sice moc nejde v nízkých otáčkách, ale od 3.5tis do 7tis točí moc pěkně
Napsal: stř 29.04.2009 15:36
od castro
a není to tím že motory s 2 ventily na valec jdou lépe odspodu?
Napsal: stř 29.04.2009 16:09
od Helldiver
Castro: to je pravda, samozrejme ak sa jedna o motory so zrovnatelnym vykonom a krutakom:).
j3kobim: To bude mozno tym ze 530i mava bezne o 100-150kg viac ako 525i. Potom staci ze ma trochu viac blbosti v kufri, plnu nadrz a uz ho kludne moze 525i hlavne v nizssich rychlostiach pojet.
Napsal: stř 29.04.2009 16:21
od patriot
michal09 píše:
Povídej jak se ti jezdilo s M20? měl jsi s tím někdy problémy? co spotřeba, slyšel jsem že si veme tak 2-3l víc než M50...
Měl jsem 3 auta s motorem M20 ( 1 x M20B25 a 2 x M20B20). Rozdíl ve spotřebě stejný, dneska už bych M20B20 nechtěl, pouze B25. Jede lépe, zvuk super. Za stejný prachy více muziky.Ta M20B25 se nesrala, na sprint sem sprášil i e36Ci M50B25. Na konci mě už ale doháněl, jet dále, dojel by mě. Na těch cca 400m sem ale vyhrál. Pak sem měl nádhernej sedan M20B20, tam mi zlobilo přehřívání motoru, užil sem si s tím. Stejně jako později s M30B35 v e34. Jiné závady krome altíku jsem neměl.
Můj sen je znovu koupit e30, nejlépe kupé, jen s motorem M20B25. Spotřeba cca 10 litrů, nádhrný zvuk, je to taková motokára, prostě svezení .... Kdo měl, nebo v tom jel, potvrdí

Napsal: stř 29.04.2009 17:19
od MattyX
no ja bych o M20 mohl vypravet,motor cerstve po rozvodech,sestelovany ventili absolutne vyborna forma...spotreba se da nekdy i pod deset nejakych 9.5... vykonove porovnani s e36 M50--- naprosto stejny vpodstate ve vyssich rychlostech nad 160 je M50 rychlejsi,ale jak rika kastro trica v kupecku s timhle motorem (v mtechu

) je snem vetsiny a ja si tu radost dopral

jinak M20 ma mozna i hezci zvuk nez M50 bez vanosu ale nepocitam typicke cvakani M20tek ktere vzdycky bude i po sestelovani ventilu,proste motor ze stare skoly jak ma byt

Napsal: čtv 30.04.2009 00:06
od Helldiver
MattyX: to cvakanie z velkej casti sposobuju vstrekovacie ventily a pokial je vacka 100% a excentre na konikoch takisto, tak pri dobrom zostelovani a nepotrhanej tlmiacej folii pod kapotou to so zatvorenou kapotou prakticky fakt nepocut

.
Napsal: čtv 30.04.2009 19:12
od MattyX
Helldiver píše:MattyX: to cvakanie z velkej casti sposobuju vstrekovacie ventily a pokial je vacka 100% a excentre na konikoch takisto, tak pri dobrom zostelovani a nepotrhanej tlmiacej folii pod kapotou to so zatvorenou kapotou prakticky fakt nepocut

.
ti co slyseli moji m20 tedka po sestelovani a vymenen oleje a proste hozenim do stavu jak ma byt tak kulili usi

jak rikas i ta izolace ze spodu je nova a venku to neni slyset vubec! jen kdyz otevres kapotu a jakoby venitr to slysis taky... ale krasa motor

Napsal: pát 01.05.2009 01:21
od Helldiver
M20 je paradny klasicky sestvalec, raz si ho chcem este este v 325i coupe dopriat:) mal som 325i sedan, ale nebolo to to prave, kedze to auto bol dost kybel:).
Napsal: pát 01.05.2009 09:29
od Filozof
Mám 525i 24V a jede mi to v pohodě 240km/h na LPG.
Jednou jsem dával závody s 530i E34 a dal jsem jí. Sice jsme byli hodně na stejno ale prostě o auto a něco jsem ji pomalu ujížděl.
Zkoušeno několikrát.
Nedám na M50 dopustit jezdí to moc pekně pruměr mám cca 10L a 12L pokud tomu šlapu dost za krk se 17" pneu 235ky
A to mám serii žádné úpravy.
