Stránka 1 z 1
Napsal: pát 31.12.2010 12:06
od Hazos
Normálně bych to nechal vyměnit, jenže před koupí dělali rozvody i s olejema a za půl roku si to nevzalo ani kapku, tak jsem to neřešil. Mizet trošku začal až teď v zimě.
Kontrolka zatím nesvítí to ne, ale chystám se zítra na 900km cestu tak bych chtěl poradit tak tam mám žuknout
Jedná se o 330iA FL 2002/9
Díky moc!
Napsal: pát 31.12.2010 12:43
od M3maniac
u 330i dělali rozvody jo?

no nevím ,pokud by mi někdo řekl že u 330ky měnil olej při výměně rozvodů tak jedu do první prodejný olejů a koupim si Castrol LL 04

ted v mrazech to auto ocení velmi hodně

Napsal: pát 31.12.2010 12:47
od M3maniac
a kdybys jel přes ostravu tak se stav mám tu pár litrů do rezervy

protože na benzince to bude za raketu...patří tam castrol ,kterej má na sobě normu BMW

nejlépe LL04 ale klidně můžeš dát i LL03 atd
Napsal: pát 31.12.2010 13:23
od Hazos
jen rozvody řemenový. Řetězy samozřejmě ne, a už vůbec ne při 95tkm.
Díky za rady, ale jedu na Plzeň a hurá do Itálie.
LL04?, 03 to slyším prvně to je celý označení nebo na něm bude třeba 5W40?
U který benzínky to seženu? Já byl mrkat u Benziny a měli jen nějaký šunty
Napsal: pát 31.12.2010 13:34
od Vlasta
5W-30 specifikace BMW LL01 nebo LL04. U pumpy to bude asi honička. Možná tak u OMV Bixxol special C3 nebo Bixxol special G
Napsal: pát 31.12.2010 13:41
od Hazos
a s těma číslama se to má jak? když dám třeba 0W50 co to bude pro motor znamenat? Nebo 5W40 místo 30 jak radíš?
Děkuju
Napsal: pát 31.12.2010 15:45
od M3maniac
Hazos píše:a s těma číslama se to má jak? když dám třeba 0W50 co to bude pro motor znamenat? Nebo 5W40 místo 30 jak radíš?
Děkuju
5W-30 ,ale v tvém případě tam dej litr čehokoliv(myšleno plnou 5W30) a hned v lednu tam dej to co tam patří at máš jistotu, protože 90% lidí tak hodí castrol GTX za 100 kaček litr a jezdí.Prostě jen tak máš jistotu , že motor má to co potřebuje.
Napsal: pát 31.12.2010 17:54
od Hazos
GTX je teda kšunt jestli dobře chápu jo? 5W40 jsem našel od Castrolu za 540 litr

ale je to nějakej ten edge.
Když jsem zkusil castrol stránky tak ty našli totok
http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7044829
ale jakej je rozdíl když je to 5W nebo 0W?
Napsal: pát 31.12.2010 17:57
od Hazos
jestě doplním o překlad:
"Benzínový motor doporučení viskozita oleje: -20 ° C až 10 ° C, 10W-30, -20 ° C až 20 ° C, 10W-40, nad -15 ° C, 15W-40, pod 10 ° C, 5W-30 ; pod 0 ° C, 5W-20. Oleje uvedené a schválené v rámci 'oleje Longlife' BMW pro celoroční použití: 0W-X a 5W-X"
Napsal: pát 31.12.2010 17:59
od Zave
mrdni tam treba tohle a hotovo
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1058
koukni do tej specifikace, at tam mas ten LL jak pise Rendolf
btw LL je longlife - mrkni na ty stranky
Napsal: pát 31.12.2010 18:09
od Hazos
jj po tomhle koukám

a jak je to s těma syntetikama? Když je plná nebo polo jak zjistím co mám a co může do čeho? Mám na mysli když mám třeba polo a koupím plnou......zvládne to ten motor? A nebo naopak?
Napsal: ned 02.01.2011 02:42
od pragdejf
žádný motor nehavaroval pro to, že byl krátkodobě provozovaný na "lehce nevhodný" motorový olej. každý ale havaroval, pokud byl provozován bez oleje. hrkni tam něco a pokud to na sobě bude mít BMW Long Life (LL) 04, tak tim líp. a tady máš "konečný řešení":
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-30-1l
Napsal: ned 02.01.2011 13:03
od pragdejf
jinak s tema syntetikama je to uplne putna, akorat bych se vyvaroval nakejch velkejch zmen (prechod z M6A na nakou dabelskou 0W30) a daval si majzla na motory, kery vyzadujou specificky oleje. ale system cerpadlo-tryska je tomuhle foru vzdalenej stejne, jako pohon prednich kol. (majitelé mini prominou)
ale o tom tady toho bylo popsano uz mraky, takze vse uz bylo receno.