Stránka 1 z 2

Napsal: ned 04.12.2011 18:04
od Marda
Chlapi, prosím o názor. Mám problém s klepáním u motoru N52B30 190kW, zvuk vychází cca z pod ventilového víka, případně vstřikovací lišty (težko přesně identifikovat). Vypadá to jakoby jedno zdvihátko (vzhledem k frekvenci), ale je to docela hlasité na zdvihátko (ne cvakání, ale spíše klepání). Je to jen u studeného motoru, přestane až po úplném zahřátí. Pokud byl motor úplně zahřán a klepání ustalo a je nastartován druhý den úplně studený - klepání není, ale jakmile "vypne sytič" po cca minutě, začne klepat opět. Nemá někdo podobnou zkušenost? Může to být zdvihátko? Děkuji všem za názor.

Napsal: ned 04.12.2011 18:14
od BudVlad
Budou to hydraulická zvedátka. Je to u N52 motoru častý problém, na e90post je o tom dost napsáno.

Napsal: ned 04.12.2011 21:04
od Marda
Dík za odpověď.
Mě zaráží, že se to nezačalo projevovat postupně (pouze při startu studeného motoru), ale že tak naráz a musí se motor úplně ohřát, aby to přestalo. U zdvihátek přeci stačí, aby se během pár minut, né-li sekund naplnila olejem a byl klid??? Potom mně připadá že je to hodně hlasité a že to dělá evidentně jen jeden...

Napsal: stř 14.12.2011 09:51
od Marda
Takže, protože to zde asi nikdo neví a podle všeho ani někteří "ostřílení" mechanici v Brně (Luňáček), tak kdyby měl někdo podobný problém:

U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.

Zaráží mě jen, že to zde na fóru nikdo neví, nebo nechtěl poradit?

Děkuji uživateli BudVlad, který mě nasměroval na fórum, kde něco vědí :wink:

Napsal: čtv 12.01.2012 14:39
od R6
Dnes mi začal motor taky pěkně cvakat - po krátké jízdě - (325i, N52B25A e91, najeto cca 140t). Dost mne to vylekalo - potřeboval sem rychle předjet traktor, a jako začátečník jsem skoro studenej motor nakrátko vytočil až někam k 5 tis. ot/min (jinak ho vždy předem zahřeju) .... a po příjezdu poslouchám že benzín zní skoro jak nafta.... nechal jsem ho odpočinout, a vzal ho večer na 10km plynulé projížďky a přestalo to.

Takže díky za informace tady na fóru a za podělení se o zkušenost - ušetřilo mi to nervy. Řadovej šestiválec je úžasná věc, člověk o něm ani neví jak je tichej. Taže mu tuhle malou konstrukční vadu odpustím. :wink:

Napsal: pát 13.01.2012 08:40
od Marda
Já totiž o žádném klepání nevěděl, dokud jsem to nezaslechl při vystupování spolujezdce při nastartovaném motoru (až otevřel dveře). E63 má dost dobré odhlučnění motoru a při jízdě prostě tyto zvuky nelze zjistit, ani když stojím na volnoběh. Proto to možná spousta lidí neřeší, protože to prostě neví. Navíc tady na fóru se tento motor moc neřeší, vetšina má "stará" auta, nebo naftu. Novější benzin snad M54 a ten je v pohodě.
Já jsem tuto závadu defakto eliminoval, od toby zjištění příčiny se již neopakovalo žádné ťukání (musím zaklepat na dřevo). Řešení je: vyvarovat se jízdy na krátké trasy bez úplného zahřátí motoru a občas motor pořádně protočit. V případě, že jedu jen cca 10km, přepínám na režim SPORT, aby byl motor stále ve vyšších otáčkách.
Celej problém u mě vznikl tím, že jsem jezdil "na spotřebu". Prostě lážo plážo, navíc automat v normálním módu drží otáčky pořád pod 2000 pokud vyloženě neprošlápnu plynovej pedál. Takže asi tak.

Napsal: pát 13.01.2012 11:31
od R6
No měl jsem to podobné - auto je uvnitř úplně tiché a uslyšel jsem to, až když kolaga vystupoval a tedy otevřel dveře. Ale je fakt, že už při čekání na červené jsem slyšel něco jakoby cvakat, ale předpokládal jsem, že je to auto za mnou.

Jezdím taky dost umírněně, nejsem žádnej závodník, takže motor většinou ve městě na krátké trasy točí mezi 1,8 - 3 tisíce.... občas ho teda po zahřátí taky pěkně proženu třeba po cestě na chalupu (nad 4,5 tisíce je ten zvuk návykovej).... ale nikdy se to neprojevilo - v létě bych to slyšel s otevřenýma okýnkama. A až teď, když jsem motor vytočil za studena se to stalo ... na trase cca 2km. Naštěstí se to prakticky hned srovnalo a už zase vrní jak kočka.

S automatem to je jasné, ten ti opravdu bude šetřit a držet otáčky níž než bys je asi měl s manuálem. Takže občas svojí šestku musíš prohnat. 8)

Předpokládám, že to cvakání (klepání) bychom měli řešit až v okamžiku kdyby to neustávalo. Doufam že atmosférickej šestiválec vydrží při správné údežbě hodně. Škoda, že ho bmw už nabízí jen s přeplňováním.

Napsal: pon 16.01.2012 14:08
od jiriik
Marda píše:Takže, protože to zde asi nikdo neví a podle všeho ani někteří "ostřílení" mechanici v Brně (Luňáček), tak kdyby měl někdo podobný problém:

U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.

Zaráží mě jen, že to zde na fóru nikdo neví, nebo nechtěl poradit?

Děkuji uživateli BudVlad, který mě nasměroval na fórum, kde něco vědí :wink:


Mohl bych se popřípadně zeptat na připadnou cenu opravy cca? vyřeší oprava problém klepaní ?:)

Napsal: pon 16.01.2012 16:56
od Marda
Samozřejmě, že oprava vyřeší tuto výrobní vadu. Pokud se to reklamovalo v rámci záruky, tak v BMW dali novou hlavu, výfukovou vačku a výfukový zdvihátka a je hotovo. Ale nedokážu si představit tu pálku v případě opravy po záruce :o
Každopádně ve většině případech nepomohla jen výměna zdvihátek, tak jak by to většina mechaniků řešila...

Napsal: sob 18.01.2014 18:35
od Honza02
Neposunul jste se někdo v řešení tohohle problému dál???

Napsal: sob 18.01.2014 18:44
od pavproch
chlopi, N53 na vás.... studený nebo těplý, na volnoběh to zní skoro jako TDi a těch mechanickejch zvuků co to vydává, prostě dybyste měli pod kapotou N53, tak by vám N52 následně připadla jako šepot květin a nějaký zdvihátko zastudena byste vůbec neřešili....

to vím, bo přesedám z N53B30 do N52B30K a zase zpátky...

na druhou stranu, v blízkosti omezovače má N53 mnohem hezčí, řezavější, zvuk....

Napsal: sob 18.01.2014 20:07
od Honza02
:D to teda má







.

Napsal: ned 19.01.2014 02:20
od Totic
No když se zastavíš do BMW na výzvědu k mechanikům věřím, že by ti řekli jak to řeší.
Jinak nemáte tam možnost třeba zkusit hustší olej??

Napsal: pon 20.01.2014 16:51
od Thomeeno23
hustší olej bych jednoznačně nedoporučoval, sice možná vyřeší(zakryje) klepání zdvihátek ale zase se hůře bude promazávat zbytek motoru...Neřeknu možná u starých pleček kde už má motor nejlepší léta dávno za sebou :D ale v těchto případech bych to nejspíš nezkoušel

Napsal: pon 20.01.2014 18:57
od Honza02
a co 5w40

Napsal: úte 21.01.2014 12:03
od candat
Ahoj mám BMW 530xi r.v. 2006 a řeším ten samý problém. Když provedu HVA Bleeding, tak mi motor vydrží necvakat maximálně pár dní. Je to na ostudu jezdit s benzínovým vozem "prémiové značky" a způsobovat kolem sebe takový hluk.
Než budu měnit hydroštely atd., napadlo mne, že tam ještě nemusí být olej přesně dle specifikací.

Tady na tomto odkaze: http://www.quirkyuncle.com/2013/09/12/d ... -your-bmw/ to řeší jeden američan. Kdoví jaký olej tam mám teď já, ale vzhledem k tomu, že auto bylo sice servisováno pravidelně, ale u nějakého garážníka, nedělám si iluze, že tam lil olej odpovídající přesně specifikacím BMW.

Takže zkusím ještě originální olej od BMW, ale teď nevím, jestli má splňovat specifikaci LL01 nebo LL04, a to je otázka tady na vás.

Vhazuji rukavici :)

Napsal: úte 21.01.2014 13:31
od pavproch
už sem to tu kdesyk kdysik psal (info přímo z autorizáku - CarTec): LL4 se už nepoužívá pro atmo benzíňáky N52 a N53 z důvodu nižší odolnosti vůči karbonizaci

Napsal: úte 21.01.2014 23:13
od Honza02
Dej potom vědět, jestli ti to pomohlo !!!

Olej mám vyměněnej Liqui Moly 5W 40 + nedávno přilito Liqui Moly Přísada pro hydraulická zdvihátka . Zatím dobrý.

Napsal: stř 26.02.2014 13:30
od candat
zkusil jsem vyměnit olej, nepomohlo to. subjektivně se mi zdá, že to snad cvaká ještě víc. někde na zahraničních fórech jsem zjistil, že bmw upravilo konstrukci výfukových zdvihátek pro tento motor, tak už není potřeba měnit celou hlavu a vačku. pokusím se jít touto cestou, snad to bude stačit, hlavně aby mi tam namontovali ta zmodernizovaná zdvihátka.
dám vědět jak jsem dopadl a jestli už bude motor ševelit a nebo i nadále cvakat jako šicí stroj :)

Napsal: sob 01.03.2014 19:28
od Honza02
Dej určitě vědět kolik tě to opravdu stálo a jak to pomohlo !