Stránka 1 z 1

Napsal: pát 23.08.2013 17:34
od stenlie
Zdravím dá se nějak zjistit která ze 6 svíček nebo cívek je špatná ? (M52 328)


Jde mi o to že mi sem, tam nezapálí jeden z válců parkrát jsem zkoušel vyměnit svíčku za jinou ,ale nemůžu najít příčinu .

Nezapálí jednou za 10 - 20 vteřin je to absolutně nepravidelný . Za studena (se sitičem) to neudělá . Diagnostiku mám ale nevím jestli se to dá najít jinak než pokus omyl . :roll:

Napsal: sob 24.08.2013 19:11
od pragdejf
odpojujes jenu po druhy a zjistujes, jak se to meli. samo pri behu motoru. svicky klidne vymen, jedna stoji kilo.

Napsal: pon 26.08.2013 11:27
od Speedy
Dá se to změřit osciloskopem, v Praze ve Vysočanech vím o jednom člověku, co to umí. Ale je to kus cesty ze Šumperka. Nejednoduší je měnit pokus omyl případně zkus napsat třeba FX-ovi, jeslti bude vědět ;-)

Napsal: pon 26.08.2013 20:18
od ACDC
Diagnostika přece ukáže výpadky zapalování konkrétního válce

Napsal: úte 27.08.2013 21:03
od hamatoyoshi
Mě třeba diagnostika nic nepoznala.. Když motor běží nepravidelně jen občas, tak se to taky blbě zjišťuje. Až když jsem jednu po druhé vyndaval, tak jsem zjistil, že je jedna prasklá..

Napsal: stř 28.08.2013 08:30
od Francis
Osciloskopem to jde, ideálně minimálně dvoukanálový - dají se porovnávat dva válce nebo více proti sobě - pak i laik pozná, která svíce/cívka je vadná.

Napsal: ned 01.09.2013 14:04
od vlastnemec
Ahoj, jestli jsi ze Šumperka tak zavolej Brumlovi a nebo to máš kousek za JaraXem, zavolej jim tihle dva určitě budou vědět a jejich ceny na cívky jsou taky hodně dobré.

Napsal: ned 01.09.2013 16:07
od Fx
U motoru M52 se v domácích podmínkách a bez osciloskopu dá tohle zjistit např. v INPA v analogových měřeních - Engine roughness... Sice to neříká nic přímo o svíčce/cívce, ale měří to rozdíly na zrychlení pístů na jednotlivých válcích. Vzhledem k tomu, že to jsou live data, uvidíš tam aktuální průběhy a šel bych pak po těch válcích, na kterých budou rozdíly proti zbytku.

Bohužel u jednotek MS41 (M52 motory v E36) někdy dochází k problémům přímo na řídící jednotce - cívky jsou ovládané přímo koncovými stupni v ŘJ motoru. Takže pokud nenajdeš na daných válcích žádný problém, zkusil bych prohodit cívky a svíčky z jiných válců a ten test udělal znova. pokud se problém nepřestěhuje za svíčkami a cívkami, šel bych po té ŘJ motoru.

Chybová paměť tyhle věci zaznamená jen někdy, a to prostřednictvím čidel klepání.

Napsal: ned 01.09.2013 21:15
od stenlie
Ahoj díky všem za odpovědi .Zatím jsem to prošel stylem pokus/omyl. Šel jsem jen po svíčkách protože to začalo po výměně svíček . Našel jsem jednu po které se to výrazně zlepšilo . Nicméně se mi zdá že tam ještě bude něco (možná jak to strhávalo vodu nahromaděnou výfuku). Motor v tahu běží ale naprosto klidně a rozdíl tam je opravdu znatelný . Zkusím ještě live data na INPA podle FXe a uvidíme.

Napsal: ned 01.09.2013 21:19
od Fx
Jen takový malý dotaz - jaké svíčky jsi dával? Já mám dost špatné zkušenosti s BOSCHem (byť je uveden i v ETK), naopak NGK BKR6EK, co tam patří, naprosto bez problémů.

Napsal: stř 04.09.2013 22:43
od stenlie
Už od éry E30 nekupuju nic jiného než NGK jsou tam BKR6EK nikdy nebyl žádný problém jsem s něma naprosto spokojen tohle je první vadná . Je pravda ,že jsem neměřil mezeru mezi elektrodou a ani nevím kolik u M52 má být . Jen vím že by se to mělo kontrolovat před výměnou.

Napsal: čtv 12.09.2013 19:58
od Lucifer
Jsem na tom teď na chlup stejně, měl jsem tam z nouze BOSCH který fungovaly OK motor ševelil jak víno. Najednou jsem vyměnil za funglovky NGK a na volnoběh vynechává válec a občas trochu střílí do výfuku.

Re: Rozpoznání vadné svíčky nebo cívky

Napsal: ned 17.12.2017 19:00
od Tompo
Ahoj chlapci, řeším na M62 v X5 výpadky zapalování v BANK1 na válci 1,2,4. svíce nové Denso iridium (nikdy nebyla negativní zkušenost), avšak beze změny, všechny 4 cívky vyměněny za "jeté" origo, jelikož tam byly každý pes jiná ves. Opět beze změny. Ještě jsem pak prohodil cívky zleva doprava, ale to už nebyl čas se s tím projet, ale předpokládám, že beze změny, jelikož již při sešlápnutí na místě motor nejde pravidelně, jak by měl...

Ostatní poznatky: zaráží mě ve výpisu závad k výpadkům zapalování, že teplota motoru je -48C, avšak v live datech a skrytém menu shodná a v pořádku.
Z levého výfuku je již při volnoběhu slyšet nerovnoměrný chod motoru.

Auto má ujeto cca 3000km na LPG, které mi montoval ten samý člověk již snad 10x LPG systém a vždy vše v naprostém pořádku makalo. Závada se projevuje stejně při obou palivech.

Motor již od začátku, co auto mám, byl v horních otáčkách cca od 4tis absolutně líný oproti B35, co mám v E38.

Motor si stěžoval na váhu vzduchu od výměny za novou Bosch nastala tato závada, kdy se při prudší akceleraci rozblikává kontrola motoru se závadou vynechávaní zapalování.

Děkuji za jakékoliv nasměrování... Komprese jsem ještě neměřil, ale pro jistotu to mám již domluvené.