Stránka 1 z 2

Napsal: úte 22.08.2006 18:50
od Marwin
Může mi někdo poradit dobrou baterii do E39 523i :?: Přemýšlím o 80Ah, ale fakt nevím která značka je dobrá a které se vyhnout (Bateria Slaný je samozřejmě z konkurzu předem vyřazena). A protože očekávám i některé rady typu "plochá", "tužková" nebo "9-ti voltová" - díky ty ne, ty už jsem zkoušel a není to ono. :P Potřebuju typ na opravdu dobrou baterii, ta současná už jde do kytek. Díky za pomoc.

Napsal: úte 22.08.2006 19:04
od stepmir
Akuma by měla bohatě stačit !!!! 3 roky záruka....

Napsal: úte 22.08.2006 19:07
od Marwin
stepmir píše:Akuma by měla bohatě stačit !!!! 3 roky záruka....

Díky, ale to je zrovna značka, které bych se chtěl vyhnout - tím neříkám, že je špatná, ale prostě jí nevěřím. Nechala mne kdysi po půl roce ve štychu a co ti je na cestách platná 3 letá záruka, když na dojetí domů musíš stejně sehnat jinou?!

Napsal: úte 22.08.2006 22:14
od milonovo
Kvalita by měla bejt Banner,teď jsem kupoval 100Ah za cca 3200,-je fakt že 500 rozdíl v ceně s ohledem na normální životnost baterie je celkem nepodstatnej peníz.Ale Akumě bych věřil,měl jsem jí v octavii(myslím starou) a vypadala původní :D

Napsal: úte 22.08.2006 22:35
od mufman
Je to tak rok nebo dva zpatky co jsem videl test baterii v zimnich podminkach a nejvetsi kapacitu si udrzela a nejvic studenejch startu zvladla Varta Blue Dynamic!! Byl to vitez testu takze bych doporucoval ji. Sam jsem si ji asi 2 mesice zpatky koupil do auta. Kupodivu treba zde zminovany banner dopadl zcela prumerne...

Napsal: úte 22.08.2006 23:16
od matal
Jj Varta je dobrá volba si myslím.. a 80ka stačí..

Napsal: stř 23.08.2006 17:34
od Marwin
Díky za vaše tipy :P - už jsem také po shlédnutí výsledků různých testů objednal Vartu Blue Dynamic. Výrobce na svých stránkách dokonce tvrdí (a není důvod mu nevěřit), že speciálně modely Blue Dynamic a Silver byly vyvinuty pro koncern BMW, konkrétně pro novou 5-kovou řadu. :wink:

Napsal: stř 23.08.2006 21:04
od major
Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.

Napsal: stř 23.08.2006 23:58
od milonovo
No původně tam byla tuším 96Ah,tak ty 4Ah snad nebudou tak propastnej rozdíl.

Napsal: čtv 24.08.2006 07:53
od Birkoff
milonovo píše:No původně tam byla tuším 96Ah,tak ty 4Ah snad nebudou tak propastnej rozdíl.

Ne, to fakt neni propastnej rozdíl. Myslín že to je v poho. Mám v autě taky 96Ah ale origo od Bosch-e.

Napsal: čtv 24.08.2006 08:25
od Pavel 528
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.


totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...

Napsal: čtv 24.08.2006 08:29
od JaraX
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.


no já mám v TDS taky 100Ah a no problem,
jezdím hondě poskakovačky .

Napsal: čtv 24.08.2006 11:21
od major
Hele v elektrice se moc nevyznám, ale toto mi říkali v servisu. A je pravda, že když jsem tam měl orig BMW baterku s 85Ah, tak to bylo v pohodě. Ale hádat se rozhodně nebudu :D .

Napsal: čtv 24.08.2006 17:31
od Marwin
Pavel 528 píše:
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.


totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...


:cool2: :cool2: :cool2: (rozdíl je pouze v čase, větší kapacita se bude do plného nabití nabíjet déle)

2major: v tomto případě bohužel nemá servis pravdu. Platí to, co píše Pavel 528 :D

Napsal: pát 25.08.2006 03:00
od major
Marwin píše:
Pavel 528 píše:
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.


totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...


:cool2: :cool2: :cool2: (rozdíl je pouze v čase, větší kapacita se bude do plného nabití nabíjet déle)

2major: v tomto případě bohužel nemá servis pravdu. Platí to, co píše Pavel 528 :D
No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.

Napsal: pát 25.08.2006 06:40
od ajfel
major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.


fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..
kdyz mas 80Ah baterku a vybijes ji, tak nabit ji zpet v aute trva stejne dlouho jako 100Ah baterku na 80% a mas stejnou kapacitu .. vyhodou 100Ah kapacity je to, ze ji muzes dobit dale ....

myslis, ze startem vezmes z 300Ah baterky vice energie nez z 80Ah?
vezmes stejne a ten stejny dil musis zpet dobit ...
vetsi baterka Ti vydrzi na takove skakani dele ... pak ji musis nabit stejne jako tu mensi ..

Napsal: sob 26.08.2006 01:14
od major
ajfel píše:
major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.


fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..
kdyz mas 80Ah baterku a vybijes ji, tak nabit ji zpet v aute trva stejne dlouho jako 100Ah baterku na 80% a mas stejnou kapacitu .. vyhodou 100Ah kapacity je to, ze ji muzes dobit dale ....

myslis, ze startem vezmes z 300Ah baterky vice energie nez z 80Ah?
vezmes stejne a ten stejny dil musis zpet dobit ...
vetsi baterka Ti vydrzi na takove skakani dele ... pak ji musis nabit stejne jako tu mensi ..
A co napětí a proud, neklesnou při tomto typu provozu nějak nebezpečně pod provozní hodnoty? A netrvá pak dobytí baterie s vyšší kapacitou než je předepsána déle?

Napsal: sob 26.08.2006 01:44
od JaraX
kapacita udává kolik náboje je možno uchovat, resp je to proud x čas, od toho Ampér hodina,
pokud mám 80Ah baterku a 100Ah baterku, tak řeknu že napětí obou nabitých je třeba
12,6V (dáno konstrukcí baterie)
takže když obě nabiju nabíječkou naplno a jezdím s tím, a řeknu že start si sebere cca 250A po dobu 2s, tj 0,138AH, k tomu světla apod, no řekněmě že se to prostě vybíjí a altík je asi špatnej a dává mín,
pokud z obou baterii odčerpám 20Ah, budu mít místo 100 a 80, jen 80 a 60, pokud zase 20Ah dodám, budou zase plně nabíte, ovšem je tu nějakej samovybíjecí proud a tak a spíš jde o konstrukci baterie než o kapacitu, ale teoreticky pokud se obě nabijou naplno a nebudete to stíhat dobíjet, auto se 100Ah by mělo jezdit dýl :)

Napsal: čtv 16.10.2008 08:14
od aDAm_2
Takže to vytáhnu. Mám v E34 55ku baterku, zatím stačí, mám povypínané světýlka uvnitř, rádio si pouštím jen když jede motor... ;) prostě drží, ale jak jsem zjistil je tam ta baterie už nějaký ten pátek tak se začínám poohlížet po něhaké nové.

Jakou by jste hodili do 525iX ? Je to v plné palbě takže elektro blbostí je tam plno ;) Koukal jsem na ty Varty Blue Dynamic, otázkou je kolikátka se tam pod sedačku vejde.

Napsal: čtv 16.10.2008 11:27
od JaraX
aDAm píše:Takže to vytáhnu. Mám v E34 55ku baterku, zatím stačí, mám povypínané světýlka uvnitř, rádio si pouštím jen když jede motor... ;) prostě drží, ale jak jsem zjistil je tam ta baterie už nějaký ten pátek tak se začínám poohlížet po něhaké nové.

Jakou by jste hodili do 525iX ? Je to v plné palbě takže elektro blbostí je tam plno ;) Koukal jsem na ty Varty Blue Dynamic, otázkou je kolikátka se tam pod sedačku vejde.

čím lepší dáš, tím dyl vydrží, doporučuju Varta Silver Dynamic a kapacitu vybírat podle místa dal bych tam aspon 72Ah