Stránka 1 z 2
Napsal: úte 22.08.2006 18:50
od Marwin
Může mi někdo poradit dobrou baterii do E39 523i

Přemýšlím o 80Ah, ale fakt nevím která značka je dobrá a které se vyhnout (Bateria Slaný je samozřejmě z konkurzu předem vyřazena). A protože očekávám i některé rady typu "plochá", "tužková" nebo "9-ti voltová" - díky ty ne, ty už jsem zkoušel a není to ono.

Potřebuju typ na opravdu
dobrou baterii, ta současná už jde do kytek. Díky za pomoc.
Napsal: úte 22.08.2006 19:04
od stepmir
Akuma by měla bohatě stačit !!!! 3 roky záruka....
Napsal: úte 22.08.2006 19:07
od Marwin
stepmir píše:Akuma by měla bohatě stačit !!!! 3 roky záruka....
Díky, ale to je zrovna značka, které bych se chtěl vyhnout - tím neříkám, že je špatná, ale prostě jí nevěřím. Nechala mne kdysi po půl roce ve štychu a co ti je na cestách platná 3 letá záruka, když na dojetí domů musíš stejně sehnat jinou?!
Napsal: úte 22.08.2006 22:14
od milonovo
Kvalita by měla bejt Banner,teď jsem kupoval 100Ah za cca 3200,-je fakt že 500 rozdíl v ceně s ohledem na normální životnost baterie je celkem nepodstatnej peníz.Ale Akumě bych věřil,měl jsem jí v octavii(myslím starou) a vypadala původní

Napsal: úte 22.08.2006 22:35
od mufman
Je to tak rok nebo dva zpatky co jsem videl test baterii v zimnich podminkach a nejvetsi kapacitu si udrzela a nejvic studenejch startu zvladla Varta Blue Dynamic!! Byl to vitez testu takze bych doporucoval ji. Sam jsem si ji asi 2 mesice zpatky koupil do auta. Kupodivu treba zde zminovany banner dopadl zcela prumerne...
Napsal: úte 22.08.2006 23:16
od matal
Jj Varta je dobrá volba si myslím.. a 80ka stačí..
Napsal: stř 23.08.2006 17:34
od Marwin
Díky za vaše tipy

- už jsem také po shlédnutí výsledků různých testů objednal Vartu Blue Dynamic. Výrobce na svých stránkách dokonce tvrdí (a není důvod mu nevěřit), že speciálně modely Blue Dynamic a Silver byly vyvinuty pro koncern BMW, konkrétně pro novou 5-kovou řadu.

Napsal: stř 23.08.2006 21:04
od major
Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
Napsal: stř 23.08.2006 23:58
od milonovo
No původně tam byla tuším 96Ah,tak ty 4Ah snad nebudou tak propastnej rozdíl.
Napsal: čtv 24.08.2006 07:53
od Birkoff
milonovo píše:No původně tam byla tuším 96Ah,tak ty 4Ah snad nebudou tak propastnej rozdíl.
Ne, to fakt neni propastnej rozdíl. Myslín že to je v poho. Mám v autě taky 96Ah ale origo od Bosch-e.
Napsal: čtv 24.08.2006 08:25
od Pavel 528
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...
Napsal: čtv 24.08.2006 08:29
od JaraX
major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
no já mám v TDS taky 100Ah a no problem,
jezdím hondě poskakovačky .
Napsal: čtv 24.08.2006 11:21
od major
Hele v elektrice se moc nevyznám, ale toto mi říkali v servisu. A je pravda, že když jsem tam měl orig BMW baterku s 85Ah, tak to bylo v pohodě. Ale hádat se rozhodně nebudu

.
Napsal: čtv 24.08.2006 17:31
od Marwin
Pavel 528 píše:major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...

(rozdíl je pouze v čase, větší kapacita se bude do plného nabití nabíjet déle)
2major: v tomto případě bohužel nemá servis pravdu. Platí to, co píše Pavel 528

Napsal: pát 25.08.2006 03:00
od major
Marwin píše:Pavel 528 píše:major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...

(rozdíl je pouze v čase, větší kapacita se bude do plného nabití nabíjet déle)
2major: v tomto případě bohužel nemá servis pravdu. Platí to, co píše Pavel 528

No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.
Napsal: pát 25.08.2006 06:40
od ajfel
major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.
fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..
kdyz mas 80Ah baterku a vybijes ji, tak nabit ji zpet v aute trva stejne dlouho jako 100Ah baterku na 80% a mas stejnou kapacitu .. vyhodou 100Ah kapacity je to, ze ji muzes dobit dale ....
myslis, ze startem vezmes z 300Ah baterky vice energie nez z 80Ah?
vezmes stejne a ten stejny dil musis zpet dobit ...
vetsi baterka Ti vydrzi na takove skakani dele ... pak ji musis nabit stejne jako tu mensi ..
Napsal: sob 26.08.2006 01:14
od major
ajfel píše:major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.
fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..
kdyz mas 80Ah baterku a vybijes ji, tak nabit ji zpet v aute trva stejne dlouho jako 100Ah baterku na 80% a mas stejnou kapacitu .. vyhodou 100Ah kapacity je to, ze ji muzes dobit dale ....
myslis, ze startem vezmes z 300Ah baterky vice energie nez z 80Ah?
vezmes stejne a ten stejny dil musis zpet dobit ...
vetsi baterka Ti vydrzi na takove skakani dele ... pak ji musis nabit stejne jako tu mensi ..
A co napětí a proud, neklesnou při tomto typu provozu nějak nebezpečně pod provozní hodnoty? A netrvá pak dobytí baterie s vyšší kapacitou než je předepsána déle?
Napsal: sob 26.08.2006 01:44
od JaraX
kapacita udává kolik náboje je možno uchovat, resp je to proud x čas, od toho Ampér hodina,
pokud mám 80Ah baterku a 100Ah baterku, tak řeknu že napětí obou nabitých je třeba
12,6V (dáno konstrukcí baterie)
takže když obě nabiju nabíječkou naplno a jezdím s tím, a řeknu že start si sebere cca 250A po dobu 2s, tj 0,138AH, k tomu světla apod, no řekněmě že se to prostě vybíjí a altík je asi špatnej a dává mín,
pokud z obou baterii odčerpám 20Ah, budu mít místo 100 a 80, jen 80 a 60, pokud zase 20Ah dodám, budou zase plně nabíte, ovšem je tu nějakej samovybíjecí proud a tak a spíš jde o konstrukci baterie než o kapacitu, ale teoreticky pokud se obě nabijou naplno a nebudete to stíhat dobíjet, auto se 100Ah by mělo jezdit dýl

Napsal: čtv 16.10.2008 08:14
od aDAm_2
Takže to vytáhnu. Mám v E34 55ku baterku, zatím stačí, mám povypínané světýlka uvnitř, rádio si pouštím jen když jede motor...

prostě drží, ale jak jsem zjistil je tam ta baterie už nějaký ten pátek tak se začínám poohlížet po něhaké nové.
Jakou by jste hodili do 525iX ? Je to v plné palbě takže elektro blbostí je tam plno

Koukal jsem na ty Varty Blue Dynamic, otázkou je kolikátka se tam pod sedačku vejde.
Napsal: čtv 16.10.2008 11:27
od JaraX
aDAm píše:Takže to vytáhnu. Mám v E34 55ku baterku, zatím stačí, mám povypínané světýlka uvnitř, rádio si pouštím jen když jede motor...

prostě drží, ale jak jsem zjistil je tam ta baterie už nějaký ten pátek tak se začínám poohlížet po něhaké nové.
Jakou by jste hodili do 525iX ? Je to v plné palbě takže elektro blbostí je tam plno

Koukal jsem na ty Varty Blue Dynamic, otázkou je kolikátka se tam pod sedačku vejde.
čím lepší dáš, tím dyl vydrží, doporučuju Varta Silver Dynamic a kapacitu vybírat podle místa dal bych tam aspon 72Ah