Stránka 1 z 3
Napsal: pát 17.11.2006 09:05
od Kuba
Pánové, sám sem nevěřil vlastním očím, poohlížim se po turbodieselu E39. Je mi nabízenej krásnej 525td r.v. 1999 . Prodejci povidám, že někdo musel strhnout to "s" na "tds[" vzadu, on řiká že ne. Koukám do papírů, má to napsáno 85 kW (= 116 PS). Povidám prodejci, že to musí mít přece kolem 140 PS a on že ne, že to bylo původně z Belgie.
Je tohle vůbec možný ? Co je to za model ? Vypadá to úplně stejně jako 525 tds - koukal jsem do motoru, ale intercooler jsem nikde neviděl. Poradíte ? Má to smysl kupovat, když je to v supr stavu a laciný ? Co spotřeba a výkon nebo maximálka v běžnym provozu ??? Díky !!!!!
Jinak je mi divný, že by BMW seriově tohle montovala do svejch modelů. Auťák má servisní knížku a prodejce se dušuje, že to neni přestavba. Sem si původně myslel, že je tam motor ze starýho modelu E34, kterej byl před E39, že si to tam nekdo dal, ale v papírech by to muselo bejt vyznačený. A kdyby to byla neotypovaná přestavba na černo, pak by zas v papírech nebylo 85 KW. Je tohle taky možný ? Že by BMW dával do tak těžkýho auta jen 116 PS se mi nezdá, proč by to dělali , jen by si kazili image, ne ?
Napsal: pát 17.11.2006 10:12
od gyrous
No a co? trebas fiaty, protoze je znam, muzu ti rict, ty davaji urcite motory do novych aut uz pres dvacet let, protoze s nima maji dobre zkusenosti a dobre se prodavaji. Vadi to nekomu, stezuje si nekdo? Kdyz chces novy motor, tak si trebas porad, ktere jsou novinky.

Napsal: pát 17.11.2006 10:47
od Vlasta
Stačí kouknout do ETK, E39 525td se dělal od 10/1996 do 02/2000.
Napsal: pát 17.11.2006 11:20
od Kuba
gyrous píše:No a co? trebas fiaty, protoze je znam, muzu ti rict, ty davaji urcite motory do novych aut uz pres dvacet let, protoze s nima maji dobre zkusenosti a dobre se prodavaji. Vadi to nekomu, stezuje si nekdo? Kdyz chces novy motor, tak si trebas porad, ktere jsou novinky.

Tím chceš potvrdit, že je to origoš motor do E39 a neni to přestavba ze starý co já vim - E34 ? Pátral jsem na netu ale nic nenašel. Jen na jednom německym fóru se tohle auto objevuje a je taky z Belgie, takže jestli to neni chyba, pak je to opravdu originál BMW....
Pokud jde o Tvojí argumentaci, že
"no a co, motor když je dobrej a osvědčil sem tak ho automobilka klidně montuje dál.." ... já nevim, když si spočítám, že těch 116 PS má táhnout skoro 1600 kg a že je to r.v. 1999 A ŽE je to BMW, tak nevim, nevim.... vůbec to nechápu, zdá se mi to papírově strašně málo a strašne slabý, vůbec mi to nejde k modernímu BMW.... .... příští tejden navštívim toho chlápka a svezu se s tim......
Napsal: pát 17.11.2006 12:20
od gyrous
Kuba píše:gyrous píše:No a co? trebas fiaty, protoze je znam, muzu ti rict, ty davaji urcite motory do novych aut uz pres dvacet let, protoze s nima maji dobre zkusenosti a dobre se prodavaji. Vadi to nekomu, stezuje si nekdo? Kdyz chces novy motor, tak si trebas porad, ktere jsou novinky.

Tím chceš potvrdit, že je to origoš motor do E39 a neni to přestavba ze starý co já vim - E34 ? Pátral jsem na netu ale nic nenašel. Jen na jednom německym fóru se tohle auto objevuje a je taky z Belgie, takže jestli to neni chyba, pak je to opravdu originál BMW....
Pokud jde o Tvojí argumentaci, že
"no a co, motor když je dobrej a osvědčil sem tak ho automobilka klidně montuje dál.." ... já nevim, když si spočítám, že těch 116 PS má táhnout skoro 1600 kg a že je to r.v. 1999 A ŽE je to BMW, tak nevim, nevim.... vůbec to nechápu, zdá se mi to papírově strašně málo a strašne slabý, vůbec mi to nejde k modernímu BMW.... .... příští tejden navštívim toho chlápka a svezu se s tim......
Vsak jo, motor je ochuzen na vykonu, je to drzak s BMW kvalitou.

Napsal: pát 17.11.2006 12:34
od Pepe
já bych do toho nešel....... a pamatuj, jestli ti výkon přijde ze začátku dostačující, tak za pár měsící (možná i týdnů) budeš litovat, že jsi nekoupil se silněkším motorem.
Napsal: pát 17.11.2006 12:45
od error-motohanz
ty blaho to je pro me novinka s tim 525td e39...

jinak gyrous ukaz mi
novyho fiata v kterym je 20 let starej motor....

Napsal: pát 17.11.2006 13:07
od Kuba
Gyrous : "Vsak jo, motor je ochuzen na vykonu, je to drzak s BMW kvalitou. "
Hm, to je teda argument... mě zajímá, jak se s timhle autem v praxi jezdí, dynamika a tak, zda to někdo má. Přecejen je to BMW, od kterýo se dynamika očekává..... to si podle GYROUSE teda můžu rovnou koupit Mercedes W123 třeba 200 D, kterej se dělal do roku 1986 a má v základu ještě starší motor než 20 let .... a budu mít ( to neni ironicky myšleno ) opravdovou kvalitu, držák jako kráva, kvalitní mechaniku ... a spotřebu kolem 9 l na 100, z 0 - 100 km/h za 25 s, max v = 130 km/h.
Napsal: pát 17.11.2006 13:17
od error-motohanz
no u toho medaku bude spotreba tak 12-13 min....

ne jinak bejt tebou tak bych do toho nesel protoze zjistis ze to je fakt malo ja mam auto co ma neceljch 200 koni a moc slabsi nechci a jezdim kazdej den, proste s tim pak ani bezpecne nepredjedes kamion..bejt tebou tak na to kaslu a jdu aspon do tds, ktere se da treba este cipnou ikdyz to je taky otazka...jinak neni to TD od AUTO LAŠÁK?
Napsal: pát 17.11.2006 13:33
od M3maniac
Tak dlouho se hledali...až se našli

prosímtě jestli máš něco v hlavě tak to nekupuj...co tě zajímá? jestli to jede? nejede,tada pohybuje se to ale jakou chceš jako dynamiku ????? tento motor bych vůbec neřešil. Nebo jsi chtěl slyšet tohle? Je to supr žihadlo a ma to super krouťák

Napsal: pát 17.11.2006 14:58
od gyrous
error-motohanz píše:ty blaho to je pro me novinka s tim 525td e39...

jinak gyrous ukaz mi
novyho fiata v kterym je 20 let starej motor....

fiat dava snad vsechny motory D, TD(ne JTD) uz z dob Tempra Ritmo a Tipo. Jsou osvedcene. A tak to delavaji i ostatni automobilky, jenze ty neznam, tak si nebudu vymyslet.

Napsal: pát 17.11.2006 15:10
od gyrous
Kuba píše:Gyrous : "Vsak jo, motor je ochuzen na vykonu, je to drzak s BMW kvalitou. "
Hm, to je teda argument... mě zajímá, jak se s timhle autem v praxi jezdí, dynamika a tak, zda to někdo má. Přecejen je to BMW, od kterýo se dynamika očekává..... to si podle GYROUSE teda můžu rovnou koupit Mercedes W123 třeba 200 D, kterej se dělal do roku 1986 a má v základu ještě starší motor než 20 let .... a budu mít ( to neni ironicky myšleno ) opravdovou kvalitu, držák jako kráva, kvalitní mechaniku ... a spotřebu kolem 9 l na 100, z 0 - 100 km/h za 25 s, max v = 130 km/h.
Jak ty vis, ze motor 200D se vyrabel do roku 1986, jsi si 100% jisty, ze tyhle motory nebyly jeste ve 124 a 190? Nekdo si kupuje kvalitu, treba tenhle je takovej drzak, ze s nim muzes najet bez problemu milion km. Jsou takovi kupci. Proc myslis, ze existujou vozy 1.0l a tak. Ze BMW vyrabi tohle, no kdyz ti to nevoni, tak tohle urcite neni pro tebe. Pro tebe by byla 320D lepsi

Napsal: pát 17.11.2006 15:18
od abdul
pryc od toho, a utect hodne daleko

vubec ten motor neres, do toho auta proste nepatri

kdyz blbe foukne vitr tak se nerozjedes:) nedej boze dat na to nejaky sirsi backory

Napsal: pát 17.11.2006 15:32
od P-J
Můžeš upřesnit to "laciné"? Jenom tak pro zajímavost. Hoď mi VIN a napíšu Ti co je to auto zač.
Napsal: pát 17.11.2006 16:37
od error-motohanz
gyrous píše:error-motohanz píše:ty blaho to je pro me novinka s tim 525td e39...

jinak gyrous ukaz mi
novyho fiata v kterym je 20 let starej motor....

fiat dava snad vsechny motory D, TD(ne JTD) uz z dob Tempra Ritmo a Tipo. Jsou osvedcene. A tak to delavaji i ostatni automobilky, jenze ty neznam, tak si nebudu vymyslet.

clovece rekni mi jakej fiat ma ted D, TD? jtd uz jsou pomalu deset let...
Napsal: pát 17.11.2006 17:41
od Fazeey
to musí bejt dobrej lunochod

Napsal: pát 17.11.2006 18:51
od Kuba
TO error-motohanz: Ne, AUTO LASAK to neni, je to někdo v Brně
TO GYROUS : Jo, 200D apod. mám na mysli W123 (takže i 300D) jsou v základu stejný jako předchozí W115 a ještě ty staší. W124 taky dělala m.j. 200D, taky ale 250D apod. jsou to sice motory podobný jako u W123 (řadová čerpadla, virový komůrky), ale rozdílů je tam už moc a nejde jen tak říct, že je to ten´týž motor. I když je pravda, že v porovnání s pozdějšíma CDI je vlastně W123 a W124 hodně podobná. W124 má eště robustní mechaniku, CDI už samá hadička a samej drátek, všude čidla, hlavně plastový....

, kastle žádnej chrom (jen tu a tam pochromovanej plast) a všechno odlehčený = zase plast.
TO P-J : VIN nevim. Je to ale r.v. 1999, 2 497 cm3 objem válců,
Výkon: 85 kW (116 k), původně z Belgie. Teď jsem narazil na německym netu na info, že se tyhle motory dávaly jen do auťáků exportovanejch do Holandska a do Belgie...hm..... nechápu proč.
Jinak: Ten borec, co tvrdí "vše pod 200 raději ne" prosim ať mi tu neSPAMuje, tyhle řeči miluju..... mě jde o to, jaký sou praktický poznatky, zkušenosti a tak... a ne paušální výroky srovnávající nesrovnatelný.... díky

Jinak to má 130.000 km,jasný původ, servisní kniha, dobrá výbava (klima....), stav vynikající, cena kolem 210.000 Kč.
Napsal: pát 17.11.2006 19:04
od RuDoSh
Kuba píše:Jinak: Ten borec, co tvrdí "vše pod 200 raději ne" prosim ať mi tu neSPAMuje, tyhle řeči miluju..... mě jde o to, jaký sou praktický poznatky, zkušenosti a tak... a ne paušální výroky srovnávající nesrovnatelný.... díky

Jinak to má 130.000 km,jasný původ, servisní kniha, dobrá výbava (klima....), stav vynikající, cena kolem 210.000 Kč.
Jestli chces zavodit s fabiema 1,2HTP, a predjizdet kamion do kopce 5 minut tak do toho jdi.... mel jsem TDS a zadne zihadlo, nebo ekonomicke auto to neni.... kdyz uz dyzl tak 525d nebo 530d ..... o M51 bych do e39 ani neuvazoval.... natoz jen TDcko....
Napsal: pát 17.11.2006 22:14
od error-motohanz
ver tady lidem na foru a kasli na to budes mit vysokou spotrebu, jak na to furt jen budes slapat aby to nejak jelo a ono to stejne nepojede...
Napsal: pát 17.11.2006 23:09
od Kuba
Já vim, že spotřeba je vyšší než u CDI..... ale s tím počítám, mě jde spíš o dynamiku, spolehlivost a tak..... 525d nechci, když si to chce člověk nechat fakt dlouho a najet vážně stovky tisíc km, pak musí počítat i s výměnou vstřiků a tak, kolega se jen za vstřiky vysypal a stálo ho to desítky (!!) tisíc.... u komůrkovýho ts nebo tds se daj nový vstřikovače sehnat za babku, nadto jde vyměnit je tryska, jedna stojí od 250.- do 500,- Kč... Přesto dík všem tady za Vaše reakce. Musim se s tim autem projet.