Stránka 1 z 6

Napsal: ned 26.11.2006 17:16
od Kuba
Zvažuju koupi E39 . Poté, co jste mne odradili od 525td, že je to zastaralý a líný, pokukuju po 530d . Kámoš to má, jede to supr. Teda jezdilo. Mus vyměnit všech 6 vstřikovačů, klepe se mu to na volnoběh, prej teď chápe, proč se toho Němčour zbavil :? .

Vstřikovače ale stojej 1 ks kolem 12.000,- !! Je to možný ? Nedá se tohle pořídit levněji ? Vždyď u komůrkových motorů mě vstřikovače stávaly kolem 1000,-- až 2.000,-- . Vždyď dát skolro 80.000,- za 6 kousků neni přece normální ? Jak tohle řešíte ? Nerad bych koupil 530d (bohužel si novýho nemůžu dovolit) a pak vysolil 80.000,- - koukal jsem na ELIT, AKTOKELLY...všechno takhle šílený... druhovýroba ? Ale kde ?

P.S.: U VW se daj totiž v Německu např na ebay.de koupit úplně nové vstřikovací jednotky "čerpadlo tryska" se zárukou (PUMPE DÜSE EINHEIT PD ELEMENT ORIGINAL NEU VW AUDI). Jsou to 4 kousky a vyjdou dohromady pod 10.000 Kč za všechny !!! Což je supr. Na BMW jsem ale CR-vstřikovače nenašel takhle levný nenašel..... KUA přece nepujdu do VW...

:twisted: :evil: :twisted: :evil: :idea:

Napsal: ned 26.11.2006 18:03
od Vlasta
V BMW stojí jeden cca 9000 vč. DPH, teď jsem jeden měnil a jeden mě ještě zřejmě čeká. Oba měly velký průtok do přepadu, ten co jsem měnil desetinásobně, ten druhý je na kraji tolerance. Jeden jsem nechal za 14 kil zrepasovat v Bosch Diesel Servis AC Hale v Holešovicích, přetěsnili vršek a dle měřícího protokolu je O. K., během 14 dnů ho tam budu dávat, tak potom napíšu, jaký to je.

Napsal: ned 26.11.2006 18:12
od Atila
To je vyhoda novych dieselu. Bud si koupis TDIcko od VW a pak budes resit vahy vzduchy plus zatuhla VTG turba a nebo Common Raily a pak budes menit vstrikovace za desetitisice. Ale presto furt bude nekdo tvrdit jak jsou diesely vyhodne a ze rozhodne nemaji vyssi servisni naklady nez benzin.
Nechces si radeji koupit nejakou 525 co pojede podobne, zrat bude krome mesta o nemnoho vice a ma motor, ktery te prezije?

Napsal: ned 26.11.2006 18:40
od RSak
to Vlasta: projevovalo se to nějak na chodu motoru? Nebo jsi to zjistil na diagnostice u BMW? Mám totiž najeto 120 tisíc. S možností že odejdou vstřiky samozřejmně počítám, ale udivuje mě výměna jednoho vstřiku a jednoho repasa. Myslel jsem si že když odejde jeden nebo dva, žačnou odcházet postupně všechny a je lepší vyměnit všech 6 a je klid. Podle tvého způsobu opravy to vypadá, že životnost jednotlivých vstřiků je značně rozdílná :(

Napsal: ned 26.11.2006 18:58
od Vlasta
Já nechal zrepasovat ten vadný, co vyndali. Nový jsem tam nechal dát, protože jsem to potřeboval rychle opravit. Mám najeto 140 tis. km, projevovalo se to vibracemi motoru na volnoběh a nutností při studeném startu delšího točení. Zároveň jsem měl v hajzlu jeden silentblok na motoru, nevím jestli to spolu nějak souvisí.

Napsal: ned 26.11.2006 19:05
od RSak
kolik se předpokládá životnost na ten vstřik na hranici tolerance?

Napsal: ned 26.11.2006 19:09
od Vlasta
RSak píše:kolik se předpokládá životnost na ten vstřik na hranici tolerance?
Netuším, ale zřejmě bude sežraný ten těsnící kroužek, protože technik říkal, že z toho vstřiku jde černá nafta.

Napsal: ned 26.11.2006 19:17
od RSak
Nechal jsi si dělat diagnostiku i výměnu u BMW ? Kolik to stálo?

Napsal: ned 26.11.2006 19:21
od bpytlik
co vim tak u 184ps e39 vstriky odchazely kolem 200k km, u tech novejsich uz by mely byt vstriky f poho,ne?

Napsal: ned 26.11.2006 19:23
od Hanz
repase cele sady vyjde do 10tis/6mesicu zaruka (dle zkusenosti dalsich 150tis km neni problem)
kdyztak muzu zaridit (plati v pripade, ze vstrik tece do prepadu, obycejne se to projevuje dlouhym tocenim za tepla nebo vubec za tepla nechytne, kazdopadne na diagnostice vam reknou co a jak)

Napsal: ned 26.11.2006 19:24
od Vlasta
RSak píše:Nechal jsi si dělat diagnostiku i výměnu u BMW ? Kolik to stálo?
Právě, že vadné vstřiky se na diagnostice nepoznají, museli to odpojit a změřit průtok do přepadu. Výměna vstřiku + nějaký spotřebák 12500 Kč.

bpytlik píše:co vim tak u 184ps e39 vstriky odchazely kolem 200k km, u tech novejsich uz by mely byt vstriky f poho,ne?
Jak je vidět, tak asi ne. Mám 193 PS, r. v. 2002.

Napsal: ned 26.11.2006 19:37
od RSak
ta repase celé sady, i pokud by byla životnost jen 100 tisíc km, je velmi dobrá zpráva :D

ještě dotaz na Vlastu, to se ti to začalo projevovat postupně nebo to zničeho nic začalo zlobit, nemáš podezření že jsi vzal špatnou naftu ?

Napsal: ned 26.11.2006 19:53
od Vlasta
Horší startování jsem pozoroval delší dobu, vibrace motoru přišly z ničeho nic.

Napsal: ned 26.11.2006 20:01
od milonovo
Hanz píše:repase cele sady vyjde do 10tis/6mesicu zaruka (dle zkusenosti dalsich 150tis km neni problem)
kdyztak muzu zaridit (plati v pripade, ze vstrik tece do prepadu, obycejne se to projevuje dlouhym tocenim za tepla nebo vubec za tepla nechytne, kazdopadne na diagnostice vam reknou co a jak)

Ta repase je možná i na 525D?Jelikoš jsem paranoidní,tak už jsem jeden téměř nový koupil do zásoby,ale pokud to jde repasovat,tak je samozřejmě shromažďovat nebudu.Ty vtřiky byly pro mě taky celkem strašák,protože při tý origo ceně se fakt diesel nevyplatí.Servis benzinu je úplně jinde.

Napsal: ned 26.11.2006 20:47
od RSak
to milonovo: jo ta repase je zajímavá, ale hlavně aby to fungovalo

jinak dle ceny co uvádí Vlasta, je OPRAVDU cena za komplet nové vstřikovače včetně práce, spotřebáku a DPH přes 70 papírů 8O

Napsal: ned 26.11.2006 22:39
od milonovo
No pokud odcházej jen tyhle věci nahoře a uniká tlak do přepadu,tak by to fungovat mělo a je jasná i ta cena.Horší bude pokud by odešel ten spodek a tekly by,to jde zrepasovat taky?
Jo dát 70 litrů do auta jen tak je skutečně pecka.Já teda doufám že v německu moje auto jezdilo na dobrou naftu a já do něj špatnou lejt nehodlám,tak snad to nebude až tak horký.Nemyslím si že by to bylo až tak blbý s těma vstřikama ale spíš s tou naftou.Na mobile např. je spousta aut který maj přes 300tis a nikdo se tam o problémech se vstřikama nezmiňuje.Beru to tak že pokud by to někdo prodával (němec,u ostatní svoloče se to asi čekat nedá) tak to napíše jako vadu,vzhledem k ceně opravy a nadruhou stranu,kdyby je měnil,tak to napíše do inzerátu už kvůli tomu že si kupující musí mnout ruce že ho to hned nečeká.

Napsal: ned 26.11.2006 22:55
od major
Toto je bohužel všeobecně velký problém všech CR motorů. Hoši při konstrukci totiž poněkud pozapoměli, že kvalita MN je na jednotlivých trzích značně proměnlivá a zapomněli ty vstřikovače přizpůsobit ke snadné repasy namáhaných součástí, kteréžto z důvodu značně vysokých pracovních tlaků u tohoto systému vstřiku v kombinaci s nekvalitní MN prostě zákonitě odcházejí. BOSCH a i ostatní již začali tyto sady pro repase dělat, ale je to poměrně nová věc a nejsou tedy delší zkušenosti s provozem repasovaných vstřikovačů. Čas vše ukáže.
Nicméně, jak tak sleduji poměrně překotný vývoj tohoto systému a tedy i neustále zvyšování prac. tlaků v rámci "honby za výkonem" a snížením spotřeby, tak mám takový neblahý pocit, že začnou odcházet na CR motorech i další věci než jenom vstřikovače. Současné materiály, byť moderní a s opravdu úžysnými vlastnostmi prostě nebudou dlouhodobě schopny zajistit bezchybný provoz při tak extrémních pracovních podmínkách. Zapomeňte do budoucnosti na několikasettisícové bezproblémové kilometrové proběhy klasických dieslů se vstřikem do předkomůrky.

Napsal: pon 27.11.2006 00:28
od Kuba
8) No pokud jde o repase, tak podle informací centrály BOSCH v ČR se repasujou skutečně jen vršky. Pokud odejde spodek tzn. vlastní vstřik, pak se to takhle repasovat nedá a je třeba koupit novej. Kolega z Norimberku říká, že v BMW stojí na dvoře kupa BMW s CR, co jim odešly vstřiky. Všechny teda maj většinou nad 150.000 km i víc. Neoficielní informace, který unikly z vývojářskýho BOSCH centra tvrděj, že hlavnim problémem při takhle vysokejch vstřikovacích tlacích je kavitace. Palivo nikdy neni úplně bez plynů. 2000 barů na tak malý ploše - to si nikdo nedokáže představit.

:P Fakt je ale ten, že drtivá většina common-railů, který maj nad např. 400.000 km, nemaj původní vstřiky..... přitom pístová skupina by tenhle proběh při dnešní kvalitě zpracování zmákla a zmákne, obzvlášť u velkoobjemovejch motorů typu 530d ........ fakt je to ale šílený, že výměna vstřiků za nějákejch 70.000 Kč totálně rozhodní bilanci jinak úspornýho a užasnýho dieselu .........

:idea: Jak už jsem psal, kámošovi ten 530d prostě ve volnoběhu vibroval. Vyměnili silentblok a vibrace furt. Pak proměřovali vstřiky, mvyměnili 1. Další 2 byly na hranici..... pak vyměnili všechny, páč už to taky mělo nalítáno snad 200.000 km.... no a vysolil těch 75.000,- i s prací .......

Jo, a pokud tu někdo píše, že u VW se serou váhy vzduchu a VGT-turba, tak to je fakt. Ale u toho turba se tomu dá zamezit tak, že se zaslepí recirkulace výfukov ejch plynů. Pak se nezanaší sazema ta mechanika proměnlivý geometrie lopatek turba a je vše vpohodě ....... jenže VW neni BMW, a já chci zas BMW ....... :twisted:

Napsal: pon 27.11.2006 14:05
od rades
Jooojooo,commonrail a vstřiky:)) to mych mohl vyprávět. taky mám zkušenosti..bohužel negativní. na mé 46ce 320d mi odešly při 70t. a nejen to,pak turbo,praskla hlava a znovu turbo. Už to nechci ani vidět. Takže vozim zadek v benzinu a bude dlooouho trvat,než začnu znovu přemýšlet o dieslu.jestli vůbec někdy...

Napsal: pon 27.11.2006 14:37
od RSak
já bych to zase tak tragicky neviděl, bohužel o problémech se mluví více než o spokojenosti