Stránka 1 z 4
Napsal: pát 15.12.2006 17:24
od Kuba
Jelikož pokukuji m.j. po BMW 525tds nebo 525d, pochopitelně upřednoštňuju nabídky vozů majících servisní knížku. Odpovídal jsem už na desítky či stovky nabídek, dotazoval se podrobněji. Je mi ale nápadný, že můj dotaz, zda má auťák servisní knížku, byl v několika případek opětovát tak, že nemá ale že "
je to stejně jedno, protože se servisní knížka prodává za 600,-- " .
Takže jsem buď naivní nebo blbej. Znajíc poměry v Německu, tak vím, že tam má podle různejch odhadů stočenej tachák každý třetí až čtvrtý auto. U nás maj stejné vozy stejných ročníků nápadně méně najetých (dle tachometru) km než v Německu. Ale falšovat servisní knížku by si tam ale dovolil málokdo..... vždyď existují záznamy v databázi servisů jak u BMW tak i u VW. Nebo se mýlím ?
I to se dá "zfalšovat" ??? Každopádně deklarovat auto jako servisované a dokládat to vyplněnou serv. knižkou a vědět, že tomu tak není natož se na falšování údajů v knížce zapsaných podílet, je trestný čin... to se toho nikdo nebojí ?
Příklad :
na http://www.tipcars.cz je BMW 525tds, výbava, 177.000 km, r.v. 1997, velmi dobrý stav.....a sevisní knížka.... takže někdo najel s dieselem a BMWákem ročně jen 17.000 km ..... co si o tom myslet ?
Napsal: sob 16.12.2006 15:47
od bpytlik
ty woe, ty ses teda novinar. A imho jestli je v nemecku kazde treti auto stocene (o cemz pochybuju, protoze tam je uz stoceni tresny cin) tak u nas NENI jedno ze sta !!! Pokud delas s autama, tak servisky poshanet opravdu neni zadny problem za par kacek. Ale co, hlavne ze sou pak lidi spokojeni a jak krasne si libujou, ze maji auto od prvniho majitele v CR s malo km. Kdzy sou blbi dobre jim tak

Napsal: sob 16.12.2006 17:18
od Kuba
ty woe, ty ses teda novinar. A imho jestli je v nemecku kazde treti auto stocene (ano, každé TŘETÍ, viz německý text z ADAC níže ) (o cemz pochybuju, protoze tam je uz stoceni tresny cin) (ano, Německu je manipulace s tachometrem od r.2005 skutečně trestný čin) tak u nas NENI jedno ze sta ( o tom si dovoluju pochybovat ) !!!! Pokud delas s autama, tak servisky poshanet opravdu neni zadny problem za par kacek. Ale co, hlavne ze sou pak lidi spokojeni a jak krasne si libujou, ze maji auto od prvniho majitele v CR s malo km. Kdzy sou blbi dobre jim tak ( Chybná premisa a následně i závěr !!! Obsah servisní knížky stvrzuje údaje v ní uvedené, což je smysl a záměr takového dokumentu. Pokud někdo úmyslně tyto údaje falšuje nebo zkreslí, pak mne vede v omyl a dopouští se podvodnýho jednání - proč by ten, kdo spoléhá na dodržování právního řádu, měl být "blbí" ?)
červeně - komentář Kuba
Text z tisk. zprávy ADAC (2005) :
Jeder dritte Tacho ist manipuliert
Nach ADAC-Schätzungen hat jeder dritte Gebrauchtwagen einen manipuliertem Zähler - zum Schaden der Käufer. Für Verkäufer scheint sich der schnelle Dreh zu lohnen. Doch schon bisher tun sie damit etwas illegales. Wer einen Tacho manipulieren lässt und beim Verkauf den Eindruck erweckt, er zeige die tatsächliche Fahrleistung, macht sich strafbar. „Wir glauben, dass nicht nur Privatleute den Tacho zurücksetzen lassen, sondern gerade auch viele Händler der Versuchung nicht widerstehen“, erklärt Ulrich May vom ADAC.
Napsal: sob 16.12.2006 18:01
od Holin
Pokud delas s autama, tak servisky poshanet opravdu neni zadny problem za par kacek. Ale co, hlavne ze sou pak lidi spokojeni a jak krasne si libujou, ze maji auto od prvniho majitele v CR s malo km. Kdzy sou blbi dobre jim tak
( Chybná premisa a následně i závěr !!! [i][b]
Obsah servisní knížky stvrzuje údaje v ní uvedené, což je smysl a záměr takového dokumentu. Pokud někdo úmyslně tyto údaje falšuje nebo zkreslí, pak mne vede v omyl a dopouští se podvodnýho jednání - proč by ten, kdo spoléhá na dodržování právního řádu, měl být "blbí" ?)
Souhlas

Napsal: ned 17.12.2006 12:20
od Atila
Tachometry se staceji uplne vsude vcetne zapadni Evropy. Co se tyce servisnich knizek, tak vyznam ma zejmena proto, ze dava moznost si do toho servisu zavolat a overit si udaje. Nektere znacky maji navic servisni zaznamy celosvetove centralizovane, takze lze odkudkoliv overit celou servisni historii vozu.
Problem je v tom, kdyz servisku falsuje primo autorizovany servis (u nas bezne), protoze ti maji moznost zfalsovat v podstate cokoliv. Nicmene to neni mimo CR obvykle.
Napsal: ned 17.12.2006 13:02
od jajaapaja
Takže, když někdo nabízí BMW se serviskou, která byla vedena v Něměcku, tak jak mám postupovat, abych zjistil, zda to není bouda?
Opsat si VIN a zjistit telefon na ten servis, kde to bylo servisované a zavolat tam, at mi podle VIN řeknou, zda je to pravda? Nepošlou mě někam, že tyto informace nesdělují? A jde to tedy zjistit i přes nějaký autorizovaný servis v ČR?
Napsal: ned 17.12.2006 13:17
od petto
jajaapaja píše:Takže, když někdo nabízí BMW se serviskou, která byla vedena v Něměcku, tak jak mám postupovat, abych zjistil, zda to není bouda?
Opsat si VIN a zjistit telefon na ten servis, kde to bylo servisované a zavolat tam, at mi podle VIN řeknou, zda je to pravda? Nepošlou mě někam, že tyto informace nesdělují? A jde to tedy zjistit i přes nějaký autorizovaný servis v ČR?
nejlepší je když kupuješ auto zkontrolovat hlavně technický stav, vzít si s sebou někoho kdo tomu opravdu velmi dobře rozumí, pokud možno pokud někdo má to samé doma a rozumí tomu projed to, prošmejdit a když bude všecko OK tak se na servisku vys*at

Napsal: ned 17.12.2006 13:29
od Holin
petto píše:nejlepší je když kupuješ auto zkontrolovat hlavně technický stav, vzít si s sebou někoho kdo tomu opravdu velmi dobře rozumí, pokud možno pokud někdo má to samé doma a rozumí tomu projed to, prošmejdit a když bude všecko OK tak se na servisku vys*at

O to se právě teď pokouším, sehnat někoho, kdo má zkušenosti s E34 a pomohl by mi ji proklepnout, ale sehnat někoho takového bohužel není tak jednoduchý

Napsal: ned 17.12.2006 13:38
od petto
Holin píše:petto píše:nejlepší je když kupuješ auto zkontrolovat hlavně technický stav, vzít si s sebou někoho kdo tomu opravdu velmi dobře rozumí, pokud možno pokud někdo má to samé doma a rozumí tomu projed to, prošmejdit a když bude všecko OK tak se na servisku vys*at

O to se právě teď pokouším, sehnat někoho, kdo má zkušenosti s E34 a pomohl by mi ji proklepnout, ale sehnat někoho takového bohužel není tak jednoduchý

odkud si???
Napsal: ned 17.12.2006 14:44
od Holin
petto píše:odkud si???
E34 o kterou mám zájem stojí v Praze..
Napsal: ned 17.12.2006 15:18
od Kuba
To je nesmysl, tvrzení, že namísto prověrky pravosti údajů v servisní knížce uvedených je lepší si vzít někoho, kdo autu "rozumí" . Nikdy neodhalí stočenej tachometr o 50.000 km dejme tomu. Nikdy nepozná, že se do převodovky, která má najeto 300.000 km aplikovala zahušťovací přísada s granulema, která dočasně vymezí vůle a převodovka ztichne...... bude ten expert endoskopem kontrolovat opotřebení válců v oblasti horní úvratě, kteréžto se úměrně zvětšuje s počtem najetých kilometrů ?
Servisované auto je servisované auto, výrobce má daný standardy a podle nich postupuje. To se týká údržby, výmeny dílů toho kterého vozu apod.
Napsal: ned 17.12.2006 15:53
od marv
podle mě jsi debil, běž si koupit nový auto a máš po problémech . Myslíš, že 10 a výce let starý BMW bude jako nové a požadovat servisní knihu u takového auta je nesmysl. To servisuje v org. servisu opravdu jen total blázen do BMW ale není nikdy 1 majitel. Takové auto si koupí nové člověk který hodně jezdí a není problém najet za rok 100000 a více km a po třech letech to prodá a koupí nové. To není jak bylo u š120, kterou si u nás člověk koupil novou a měl vystaráno do konce života.
Napsal: ned 17.12.2006 15:57
od bmwfil
marv píše:podle mě jsi debil, běž si koupit nový auto a máš po problémech . Myslíš, že 10 a výce let starý BMW bude jako nové a požadovat servisní knihu u takového auta je nesmysl. To servisuje v org. servisu opravdu jen total blázen do BMW ale není nikdy 1 majitel. Takové auto si koupí nové člověk který hodně jezdí a není problém najet za rok 100000 a více km a po třech letech to prodá a koupí nové. To není jak bylo u š120, kterou si u nás člověk koupil novou a měl vystaráno do konce života.
Proč by měl být debil, když chce auto s dokumentací? Podle mě jsi zase debil Ty, když píšeš, co píšeš...
Napsal: ned 17.12.2006 16:00
od marv
tak jsem , mě to nevadí

Napsal: ned 17.12.2006 16:00
od Holin
Kuba píše:To je nesmysl, tvrzení, že namísto prověrky pravosti údajů v servisní knížce uvedených je lepší si vzít někoho, kdo autu "rozumí" . Nikdy neodhalí stočenej tachometr o 50.000 km dejme tomu. Nikdy nepozná, že se do převodovky, která má najeto 300.000 km aplikovala zahušťovací přísada s granulema, která dočasně vymezí vůle a převodovka ztichne...... bude ten expert endoskopem kontrolovat opotřebení válců v oblasti horní úvratě, kteréžto se úměrně zvětšuje s počtem najetých kilometrů ?
Servisované auto je servisované auto, výrobce má daný standardy a podle nich postupuje. To se týká údržby, výmeny dílů toho kterého vozu apod.
Ovšem, že je lepší auto se serviskou, ale v našich podmínkách je hodně prodejců, kteří jsou schopni jakékoli levárny, takže pokud je možnost, tak bych si sebou rozhodně někoho vzal, ikdyž má auto servisku. A pokud se nemýlím, tak v servisce napřiklad není uvedeno, zda bylo auto bourané, zda jsou v pořádku třeba tlumiče, ramena, čepy, brzdy atd., to mi serviska nezaručí, ne? Spíš mi serviska zaručí, že se dával slušný olej, náplně a filtry, atd. Jesli se mýlím, tak mě opravte, moc se v tom nevyznám.
Nebo je to tak, že všechny díly na autě nějakou životnost a ty se prostě musejí při pravidelném servisu vyměnit a pokud by majitel odmítl, tak mu tu servisku nepotvrdí?
A mimochodem, nedávno jsem viděl německou servisku a zaskočilo mě, že v tom dokumentu byl pouze datum a razítko servisu, myslel jsem, že tam je i uvedeno, co se na tom autě provádělo, co se měnilo atd..
Napsal: ned 17.12.2006 16:03
od marv
ja to beru, tu sevisku a tak, ale u aut do 5 let stáří.Beru auto jako spotřební zboží s určitou životností a ono je i tak vyrobeno.
Napsal: ned 17.12.2006 16:12
od bmwfil
Mám pocit, že pokud je auto nabourany a starší, než je záruka, tak se serviska ruší, ale nevím to jiste...
To marv: Tak s tím spotřebákem máš pravdu, ale pokud se o auto někdo opravdu stará, tak ho asi tak úplně jako spotřebák nebere...
Napsal: ned 17.12.2006 16:27
od marv
Jasně, ja osobně taky jezdím v6 let starý e-46, kterou jsem koupi i se serviskou, ale do org. servisu nejezdím, protože si vše dělám sám a na udržbě nešetřím, protože víc věřím sobě než komu koli jinému. Serviska tím pádem dál vyplněná není. A tak to u starších aut dělá spousta lidí ať už z důvodu, že to člověka baví a nebo pro úsporu financí, proto ta poznámka ohledně knížky. U nového auto je to samozřejmostí skrz záruku proto tam ti lidi jezdí i když znám pár lidí kteří se na záruku vy...li a radši si to dělaj sami. Já se radši řídím skutečností co tam dám, než co mě napíšou do knížky a myslím, že to autu prospěje víc
Napsal: ned 17.12.2006 16:38
od bmwfil
To jo, jenze ne kazdej je mechanik a umi to... Někdo holt ty servisy živit musi...

Napsal: ned 17.12.2006 16:46
od marv
jo, ale tady se bavíme o té servisní knížce, a dávám příklady, že koupit auto bez servisky není uplná blbost, ale to je jedno ať si koupí kdo chce co chce, ale pokud je pro něho BMW srdeční záležitostí, tak si myslím, že by tomu autu měl něco věnovat a ne je povídat vozím si prdel v BMW a mán vyplněnou serv. knížku
