Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 28.12.2006 17:43
od RSak
lze se nějak jednoduše dostat k ventilátoru E39 rok 2002, na výměnu nebo promázání, při zatáčení do prava mě slabě cvrdliká
předem díky za rady

Napsal: čtv 28.12.2006 22:13
od ardo
palubka ven,ale docela pohoda,mel jsem to venku asi 2*

Napsal: pát 29.12.2006 01:10
od RSak
díky, tomu jsem se chtěl vyhnout
Napsal: úte 02.01.2007 08:59
od Maslista
nevím jak u e39, ale u e46 a u e36 je po odendání několika plastů na ventilátor vidět z motorového prostoru.. pak už jen WD40 nebo Kontaktol nastříkat na stator a je po pískání...

Napsal: úte 02.01.2007 12:13
od ardo
u e39 se tam nedostanes,maximalne po prostrceni ruky s nim otocis,ale neni tam vydet,palubka musi ven

Napsal: úte 02.01.2007 12:35
od RSak
to ardo: takže předpokládám že ti ventilátor pískal také

a stačilo promazání nebo jsi na ventilátoru něco měnil nebo dával celý ventilátor nový?
Napsal: úte 02.01.2007 18:03
od ardo
mel jsem jedno to kolo v pulce praskle,a po zapnuti na pulku to vrzalo,sehnal jsem jiny a prehodil to kolo,pokud by jsi potreboval moturek tak my zbyl
Napsal: úte 02.01.2007 21:05
od P-J
Na výměnu, jak bylo už napsáno, musí dolů palubka. Promazat to jde i z motorového prostoru, když se dají dolů tunely od vzduchových filtrů do kabiny. Rukou ho tam jde nahmatat, takže stačí jenom sříknout nějaké to mazadlo a je klid.
Napsal: úte 02.01.2007 21:48
od RSak
jo, tak tohle zkusím

Napsal: sob 09.05.2009 16:08
od Elektro
A zté motorové části se tam nedá dostat ? Začalo mi ve větráku něco cvakat podle otáček větráku.Palubka se mi vážně sundavat nechce

.Neměl jste to někdo.Díky
Napsal: pon 11.05.2009 14:29
od Brátn
nechci zakládat nový vlákno, tak se vám vetřu sem, ať sem hledal jak jsem hledal, tak jsem to nikde nenašel, mám problém s ventilátorem topení, jedu naprosto v pohodě a vše je v pořádku ventilátor jede, klima taky, v autě paráda počasí a když zastavím vypnu motor příjdu zpět po 5 minutách nastartuju a ventilátor se nerozeběhne, nevím proč

potom jsem ujel cca 5km a zase musel zastavit, po opětovným nastartování zase jel, nevíte čím by to mohlo být, ježek to se mi nezdá ten by se projevoval už dřív tohle je spíš jakoby se ten ventilátor zasekl, přes celou zimu se to nestalo ani jednou a poprvý jsem to spozoroval v loni v létě taky v nějakým pařáku, tak mě napadá jen jedna dedukce, že se tam něco teplem roztáhne a ten ventilátor se prostě nerozjede, nevíte čím by to mohlo být? a jestli je opravdu nutný to vykuchat ven a podívat se na to, není to jen nějaká blbost? ať nemusím rozebírat palubku

Napsal: pon 11.05.2009 14:49
od dafson
Zkusil bych toho jezka neni to zadna prace ja mel jezka v riti a take mi nekdy jel a nekdy ne nicmene sem jeste v te dobe bmwklub neznal tak sem sel rovnou po ventilatoru takze palubka ven a nakonec sem se dozvedel o tom kryplovi jezkovi a samozrejme to byl on....Takze kdyby neco tak mam i doma Nahradni ventilator zbytecne sem kupoval novy....
Napsal: pon 11.05.2009 22:10
od Brátn
taky mě napadl ježek, jenže to na něj fakt nevypadá, kdyby to byl ježek, tak by to předtím dýchalo, nedrželo teplotu, blblo atd a dělalo by to pořád nejen v létě a to pouze pokud auto nechám na slunci, když parkuju ve stodole, tak se to i když je venku 30°C nestane nebo teda ještě nestalo, proto si myslím, že to ježek nebude a hlavně jednou jsem praštil od nasrání do palubky a najednou se ventilátor rozjel, takže si fakt myslím, že je to nějaký přidřený nebo něco

klidně bych toho ježka zkusil ale nechce se mi dát 2000 za novýho, když to nevypadá na to, že je to on a hlavně nevím, jak bych to vyzkoušel, když se mi to stane jen někdy, asi budu muset fakt vykuchat palubku

pokud nepomůže promazat ventilátor nebo ho nějak rozchodit, tak teda zkusím toho ježka nebo ještě někdo nějaký nápad

Napsal: pon 11.05.2009 22:13
od Brátn
a nějaký rady od zkušenějších, jak tu palubku sundat ať nic neulámu atd? a nerad bych odpojoval airbagy jde to nějak

Napsal: úte 12.05.2009 15:05
od Milhaus_
Bratn píše:taky mě napadl ježek, jenže to na něj fakt nevypadá, kdyby to byl ježek, tak by to předtím dýchalo, nedrželo teplotu, blblo atd...
ja uz verim ze jezek je fakt zivej a dela si co chce ;) nekomu nedrzi teplota, nekomu otacky ventilatoru, nekomu se netoci vubec, nekomu porad...
u me vsechno fungovalo v poradku - naprosto vsechno! ventilator se tocil jak mel, regulace byla funkcni, plynula, teplota drzi, stavala se jedina vec: vybijela se baterka, nejdriv se mi to stalo jednou v lete pres vikend, pak jendou v zime pres vikend, pak uz pres noc, pak dokonce i behem par hodin co auto stalo u prace .. az jsem jednou naprosto nahodou sel v noci kolem zamcenyho auta a slysel jsem jak se zrovna ventilator spustil, za pul minuty se zase zastavil, po minute opet - takze vymena jezka a pohoda ;)
myslim ze za tech 1400 (AutoBase) to stoji spis nez kuchat ven palubku...
Napsal: úte 12.05.2009 15:10
od Milhaus_
jinak ted to samozrejme nevyzkousim, ale zkusim tady osvezit problem co mam s teplotou - uz jsem se ptal jinde, mozna tady v tomhle tematu bude nekdo vedet ;)
v zime kdyz auto jede tak topi v poradku - motor drzi 85-90°C (podle BC), klima udrzuje teplotu, v aute je krasne
jakmile ale zastavim, tak behem chvilky zacne foukat studeny vzduch i pri nastartovanym motoru, ten ma pritom porad 90° a dokonce obcas slysim jak se sepne vrtule aby se dochladil, ale do interieru teplo nepusti
auto ma webasto tak me napadlo jestli to nema souvislost, ale samozrejme pri nastartovanym motoru pustit webasto nejde
jinak kdyz auto stoji a zapnu webasto tak je vzduch normalne teply, to funguje spravne
dikes za rady
Napsal: stř 13.05.2009 07:58
od Birkoff
Jediné co mě napadá, jestli se ti nezasekává pomocné čerpadlo nebo ventily od topení. Diagnostika by to měla poznat.
Napsal: pát 02.08.2013 19:35
od cabatomas
Ja mel do vcerejska na me e39 vse ok,prisel jsem do rozpaleneho auta par vterin bezel vetrak na plno a pak z niceho nic vypnul a uz nereaguje ,nevrzal,nekolisali otacky ani zadny jiny problem s kolisanim teploty.Muze to byt jezou?zmrd malej

Napsal: čtv 12.02.2015 08:39
od Kortys
Píská mi také v určitých otáčkách a víc při zatáčce (teď nevím na jakou stranu). Jde o X5 E53. U ní musí také palubka ven?
Napsal: pát 13.02.2015 00:18
od wehrwolf
P-J píše:Na výměnu, jak bylo už napsáno, musí dolů palubka. Promazat to jde i z motorového prostoru, když se dají dolů tunely od vzduchových filtrů do kabiny. Rukou ho tam jde nahmatat, takže stačí jenom sříknout nějaké to mazadlo a je klid.
Čau,a díky za tip s promazáním.Ventilátor mi pískal jak prase,hlavně ráno při startu za studena a za mrazu.Shodil jsem kanály přívodu topení,z pravé strany trošku problém,střed kola vrtulky byl celistvý,ale stačí hadička z PE,nahřát a zahnout do tvaru písmene L,prostrčit opatrně lopatkami,a dá se tam s olejem dostat.Levá strana v pohodě,střed vrtulky je perforovaný do hvězdice a ložisko je hned za perforací.Použil jsem strojní olej,olej na šicí stroje a samomazná ložiska ,a jinak na podobné věci je fakt dobrý sprej W5 na zarezlé spoje z lidlu,loni stála pixla cca 25 kč,no nekup to,a podle mě lepší jak WD 40-předražená voňavá nafta

.
Vrtule je OK,přestala pískat a rozjíždí se krásně už z minimálních otáček .