Stránka 1 z 1
Napsal: pon 22.01.2007 23:34
od ardo
ma nekdo nejaky navod nebo radu jaky je spravny postup pri vymene oleje v automatu na 530d e39

a jaky olej tam patri

Napsal: úte 23.01.2007 01:25
od rades
taky téma,které tu bylo již několikrát řešeno.někdo tvrdí neměnit,někdo zase měnit,ale už nikdo přesně neřekne po kolika km,někdo napíše,že je výměna jednoduchá,jiný zase,že není dobré to svěřit ani atorizovanému servisu BMW,ale přímo výrobci harmary a vůbec vždy to skončí takovou nepřesnou radou. Jako majitele automatu by mě taky zajímaly přesné info,tak kdyby se tu našel někdo,kdo má opravdu konkrétní zkušenosti,budu za rady taky vděčný.předem díky..
Napsal: úte 23.01.2007 02:33
od milo
proboha, hlavně měnit!!! horší je už najít spolehlivý servis... interval? většinou se doporučuje okolo 60000. záleží od typu.
Napsal: úte 23.01.2007 07:52
od Maca
v návodu na E39 píšou
neměnit !!!

Napsal: úte 23.01.2007 08:05
od mike525
Maca píše:v návodu na E39 píšou
neměnit !!!

To sice pisou, ale nic nevydrzi vecne..
Vylit vypoustecim sroubem, sundat vanu, vycistit ji, vymenit FILTR(proc by se prodaval kdyz pisou nemenit), vanu nasadit zpatky(nejlip s novym tesnenim vc. tesneni vypousteciho sroubu - prodavaji se sady- proc, kdyz pisou ze se nemeni), odsroubovat sroub pro nalevani, doplnit olej nez zacne prekapavat (ja doplnoval strikackou a zahnutym brčkem), zaradit P, nastartovat a doplnovat dokud nezacne pretekat, pak proradit vsechny kvalty pripadne doplnit, zasroubovat sroub a pak az teprve vypnout motor!
a pokud chcete mit opravdu novy olej, tak tohleto nekolikrat opakovat(samozrejme vymena fitru az nakonec)
Napsal: úte 23.01.2007 09:08
od rades
Výměna po 60tis? to snad ne..
Napsal: úte 23.01.2007 09:49
od RSak
kamarád má X5 3,0i r.v. 2001 najeto cca 190 tisíc a měnil před cca měsícem olej, říkal že se zlepšilo řazení
u mého auta s najetými 125 tisícema, mě v BMW říkali neměnit a v servise u známého měnit tak ve 150 tisících
Napsal: úte 23.01.2007 13:08
od ardo
RSak píše:kamarád má X5 3,0i r.v. 2001 najeto cca 190 tisíc a měnil před cca měsícem olej, říkal že se zlepšilo řazení
u mého auta s najetými 125 tisícema, mě v BMW říkali neměnit a v servise u známého měnit tak ve 150 tisících
kde mu ho menily a kolik to stalo

Napsal: úte 23.01.2007 13:28
od RSak
olej mu měnili v malé dílně, asi 5 km od letiště Ruzyně, mechanik automaty umí, cenu nevím, zavolej přímo mechanikovi a domluv se s ním - své práci rozumí, ale domluv si s ním všechny podrobnosti výměny včetně ceny, ať tu potom nebrečíš že jsem ti dal špatné doporučení

723 925 348 (pokud nezvedá, tak zkoušej za chvíli - asi se zrovna vrtá v autě)
Napsal: úte 23.01.2007 13:41
od milo
chtelo by to nekde najit, co vsechno se ma delat u ruznych INSPECTION v autorizovanem BMW. neco jsem nasel tady na tomto webu
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=160951
hlavne je zajimavy tento odstavec:
Automatic Transmission Fluid (ATF) and Filter
For
older automatics using Red Line or other synthetic ATF, drain interval
30,000 miles. Old fashioned petroleum ATF, drain interval
15,000 miles
At various production dates in the mid-1990s, which vary according to model, BMW switched to their so-called
“lifetime fill” ATF in automatic transmissions, as well as manual gearbox lubricant and differential oil. The reason for this, as far as anyone can tell, is marketing and not engineering – the idea being to foster the notion of the low-maintenance BMW.
There was
no explanation of what “lifetime” meant, i.e., lifetime of the car, the component, or for that matter the driver. If it was the component, then obviously anything could be “lifetime fill”. The factory’s initial position is that these lubricants never need to be changed. Then, some time later,
it came out that “lifetime” means 100,000 miles. Many dealerships are now recommending manual gearbox and differential oil changes be done at customer expense every 60,000 miles. Every independent BMW technician I know recommends a 30,000-mile interval, and many recommend Red Line synthetic oils (
http://www.redlineoil.com), but not for automatics with “lifetime fill.”
Napsal: úte 23.01.2007 13:42
od milo
takze to uz je druhe doporuceni u modernich automatu menit po cca. 150 000 km ... neco na tom asi bude

Napsal: úte 23.01.2007 17:10
od gogoho
Slyšel jsem od známýho, že si taky jeden borec nechal udělat na e38 530d.......A asi po 30km po výměně mu odešla převodovka.......Na tý převodovce je ze spoda na vaně napsáno, že je tam doživotní olej....Tak to asi něco napovídá....Samozdřejmě, že ten olej bude asi už třeba při 300tkm pěkně vypálenej....Ale ještě jsem neslyšel, že by s tim měl někdo problem...Akorat, když se v ty převodovce začne někdo vrtat a měnit olej tak se posere.....Mluvil jsem o tom s plno lidma a nikdo neměl zatim problem......Zanamej ma 740i a ma najeto 320tkm.....A olej neměnil....A pohoda.....
Napsal: úte 23.01.2007 17:17
od gogoho
A životnost automatu...........Se stejně pohybuje tak kolem 300-400tkm......Takže doživotní je myšleno Takto......Vic zatim nikomu automat nevydržel.......Na a8 měnil znamej převodovku ve 380.........A druhej na Mercedesu S po 320 tkm....... Tak je pravda, že nic neni doživotní.....
Napsal: úte 23.01.2007 19:33
od bmwboy55
Hned co jsem koupil svojí 525TDS tak jsem měnil olej,sice předešlý majitel říkal že tam je nový,ale moc nově nevypadal.Postup je přesně takový jako psal mike525 a musím říci že opravdu po výměně řadí líp.Před tím bylo občas cítit když jsem dojížděl na křižovatku že si podřazuje a po výměně už není cítit vůbec nic.Tak tedy říkám měnit! Ale třeba u nových BMW už se opravdu nemusí měnit,nevim.
Napsal: úte 23.01.2007 20:51
od bas
Dal som menit olej, ked som auto kupil, malo na tacho 230k km, po vymene dalsich 20k km OK, nastastie nic sa neposralo....
Napsal: úte 23.01.2007 22:18
od ardo
RSak píše:olej mu měnili v malé dílně, asi 5 km od letiště Ruzyně, mechanik automaty umí, cenu nevím, zavolej přímo mechanikovi a domluv se s ním - své práci rozumí, ale domluv si s ním všechny podrobnosti výměny včetně ceny, ať tu potom nebrečíš že jsem ti dal špatné doporučení

723 925 348 (pokud nezvedá, tak zkoušej za chvíli - asi se zrovna vrtá v autě)
dik za kontakt,zavolam a neboj brecet nebudu
