Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nepravidelný chod M50B25 (24v/Vanos) při studeném startu.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#1 Příspěvek od PET77 »

Při studeném startu M50B25 (24v/Vanos) jde motor chvilku (cca 3-4s) mírně nepravidelně, jako na 5. válců. Svíčky jsou nové, takže bych příčinu hledal někde u žhavících cívek? Nějaké tipy/zkušenosti?
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#2 Příspěvek od ajfel »

zhavici civky?

koukni par tematu nize, resila se mozna pricina.

petr
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#3 Příspěvek od PET77 »

ajfel píše:koukni par tematu nize, resila se mozna pricina.


tam se resilo neco trosku jineho a bohuźel bez valneho vysledku...
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#4 Příspěvek od ajfel »

hmm .. neco trosku jineho, ze po studenem startu jede auto na min valcu a pak se to srovna .. to je jedno ... :roll:
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#5 Příspěvek od PET77 »

+ jeste problemy behem jizdy

a krome toho ten clovek mel civky nove a na odstraneni toho efektu mu stacilo pred odstavenim najet vice nez X km... u me je to otazka teploty nehlede na to zda jsem pred odstavenim najel 100m nebo 100km...

takze jestli nemas nejakou konstruktivni radu jak ten problem resit, radeji uz tech zbytecnych pripominek zanech.
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Rubini »

Zkus zkontrolovat cidlo teploty pro ridici jednotku. Kdyz je spatny, tak si jednotka nastavi hodnotu pro teply motor a studenej ma nez se prohreje problem s pravidelnym chodem. Mel bys namerit hodnotu neco okolo 2kohmu, ale ruku do ohne za to nedam, tipuju. V kazdym pripade namerit odpor, nesmi bejt nekonecnej.
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#7 Příspěvek od PET77 »

cidlo teploty jsem uz kontroloval... a je OK

ostatne i to chovani motoru tomu, ze je OK, odpovida - pri studenem startu vyssi otacky a postupne jdou s ohrivanim motoru dolu...
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#8 Příspěvek od ajfel »

PET77 píše:takze jestli nemas nejakou konstruktivni radu jak ten problem resit, radeji uz tech zbytecnych pripominek zanech.


ok, zkusim kontruktivne ... :)
... zkus vycistit klapku na vaze (poradne odmastit) ... jestli nelepi v nulove poloze ...
blblo mi to na M40 (nevim, jestli to ma M50 stejne, jeste jsem ji rozebirat nemusel :wink: )

petr
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#9 Příspěvek od PET77 »

Diky, to zkusit muzu, uvidime (jak jsi to cistil, proplachoval bezninem?). Ja jen mel pocit, ze by ta klapka ovlivnila spis otacky volnobehu/prubeh otacek a ani tak ne nepravidelnej chod. Je mozny, ze je jedna civka mimo a ten valec nepali uplne OK a spis se veze, ale to by snad slo zjistit pres cidlo klepani?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ajfel píše:ok, zkusim kontruktivne ... :)
... zkus vycistit klapku na vaze (poradne odmastit) ... jestli nelepi v nulove poloze ...

Motor M50 ma MAF, tedy hmotnostni mereni prutoku vzduchu zhavenym dratkem. Klapka tam neni 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#11 Příspěvek od ajfel »

Francis píše:Motor M50 ma MAF, tedy hmotnostni mereni prutoku vzduchu zhavenym dratkem. Klapka tam neni 8)


hmm.. jak rikam, u M50 jsem na to jeste nekoukal ... :oops:
Borec
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: úte 13.01.2004 01:00
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Borec »

Klapka je za gumovym kolenem ktery je za vahou, tzn je namontovana na sacim parozi
Borec
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: úte 13.01.2004 01:00
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Borec »

PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#14 Příspěvek od PET77 »

to co ukazujes je skrtici klapka, to je neco jineho nez klapka na vaze vzduchu, kterou mel na mysli ajfel a ktera na M50 opravdu neni, protoze je tam prutokomer...
Borec
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: úte 13.01.2004 01:00
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Borec »

Sorry sem to ..... :sorry:
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od zyx66 »

Chlapi, zacal mi klepotat motor, vyzera ze nejde jeden valec, neviete mi povedat, co moze byt dovod? Niekto povedal ze sviecka moze byt nefunkcna, viete este nieco dalsie? Som prave pred vymenou oleja, hladina oleja je 2mm nad spodnou ryskou, motor bezal doteraz ako hodinky a to ma najazdene 290.000 km. Ak viete poradit cim to este moze byt dajte vediet. Idem v pondelok do servisu ale ma to znervoznilo. Dakujem Vam.

zyx66
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#17 Příspěvek od zyx66 »

este doplnim, ze ma to taky rapkavy zvuk ako ked si davaju chalani na bicykli na zadne koleso kusok kelimku, ktory klepoce o vyplet a vydava rapkavy zvuk
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od zyx66 »

nikto neviete?
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od zyx66 »

takze nic
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#20 Příspěvek od Smet »

no na ten začatek bych to viděl na ty cívky co maš za rok?když jsem ještě měl tohle auto byl jsem u kamarada v BMW servisu a řekl mi že M50snad do roku 93 měly problém s cívkami prý se měnili v záruční době a ja je měl to byl děs na diag. mi nedřív řekli např 4,5 válec a při další návštěvě 1,2 bylo to kdykoli za tepla za studena nebo vůbec.....nakonec jsem je vyměnil všechny na ráz z roku95 a už byl klid napořad jaka je barva písmen na té cívce?a to klepaní zkus utáhnout svíčku 8) možna moc jednuduché ale znám 3případy
Odpovědět