Stránka 1 z 1

Napsal: stř 02.05.2007 12:47
od karlos6
Dneska jsem chtěl jet do práce a zůstala mi klika v ruce. Normálně se utrhla v tom nejtenším místě. Takže lezu do auta složitě že otevřu zadní levý a šátrám po vnitřní klice jak trubka. Poradí někdo jak to vyměnit? Je to složitý?Předpokládám, že musím sundat tapecírunk zevnitř dveří a co pak?

Napsal: stř 02.05.2007 14:40
od pindour
jj, musis sundat tapec. U kliky je takovy zlaty plisek, ktery musis soupnout (myslim ze smerem ke predku). Potom vyndas kryt kolem kliky. Pak odsroubujes ty dve hvezdicky, ktery jsou pod tim krytem a musis jeste odpojit lanko kliky od zamku.

Napsal: stř 02.05.2007 18:43
od karlos6
Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru
:D

Napsal: stř 02.05.2007 19:02
od Maxiczech
Díky karlos6. Konečně normální konkrétní rada.. :idea:

Napsal: stř 02.05.2007 19:24
od major
karlos6 píše:Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru
:D
Jo, super. To se hodí, díkec. Možná by to nebylo špatné šoupnout do tech. informací.

Napsal: pon 22.02.2010 15:36
od Kuaja
přátelé kamarádi, jelikož jsem teď o víkendu absolvoval výměnu venkovní kliky dveří řidiče, mám několik poznatků.
ta zlomená část je stejná u řidičových i zadních dveří - dá se v pohodě prohodit (spodní kus, který zůstane nezlomený se samozřejmě liší - je tam díra na zámek).
potom jsem sice šťouchal do toho plíšku tou dírkou, jak je popsáno výše, ale ten plíšek má ještě takovej aretační zobáček (aby se to samo nemohlo uvolnit) - musíte s tím hnout cca 15mm, aby se klika uvolnila, ale ta aretace to zasekne po cca 6 mm - a to nestačí - zřejmě by se tam nějakým udělátkem dal ten aretační zobáček zvednout i tou dírkou, co je na boku dveří (tj. bez sundaného tapecíru), ale vzhledem k tomu, že jsem vůbec neviděl, jak vypadá a kde tam je, tak jsem musel tapecír shodit a dlouhým šroubovákem zvednout ten aretační zobáček (je cca 3 cm od zadní hrany toho plíšku).
super návod jsem našel tady: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/516840
je to sice na e38, ale postup je úplně stejný - a možná je stejná i ta klika.

Napsal: pon 22.02.2010 20:10
od eric
Hm,tak koukám další konstrukční chyba na e39,taky jsem měl ulomenou kliku u sebe,na benzince jsem načepoval,jdu do auta a lup a zůstala mi v ruce.CV tomhle případě hold s bmw člověk nemá "kliku"! :lol:

Napsal: pon 22.02.2010 22:29
od Brátn
taky mi zůstala v ruce, ale teda už loňskou zimu, je to opravdu blbě vymyšlený, ta slitina je tak tenká, že prostě prasknout musí i kdyby nechtěla a nejvíc tomu napomáhá, když vám někdo otevře dveře a pustí kliku, takže bouchne zpět, takový lidi já už přestal vozit

Napsal: ned 14.03.2010 22:15
od marcocz78
to samý,první mráz a klika mi zustala v ruce kvůli přimrznutí dveří!!! hned jsem jel pro silikonovy olej ve spreji a mám pokoj!!!!!MŮŽE MRZNOUT AŽ PRAŠTÍ!!!!! :lol:

Napsal: pát 23.08.2013 12:23
od landys
karlos6 píše:Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat...

Našel jsem tu i obrázkový návod, prubnul jsem to, ale hned za tou záslepkou hrany dveří jsem měl nějaké plasty, co bránily přístupu k tomu plíšku :-(. Takže tapecírunk musel dolů, airbag taky a pak už to docela šlo. Pochopitelně se olámala většina kolíčků, co drží tapec na dveřích, takže jsem tam naštípal ty co jsem sehnal na Fabii. Přesto se nevzdávejte, třeba to fakt jde a ty plasty tam mám jen já :-)

Re:

Napsal: pon 19.09.2016 22:56
od 666kure666
Hoj chlapy dotaz potrebuju vymenit zamek ze dveri u e39 jak ho dostat ven?

Re:

Napsal: úte 20.09.2016 15:42
od normann
karlos6 píše:Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru
:D
ten návod je super, ale pokud máš starý auto, což e39 je, tak většinou mezi tím pokadminovaným tvarovaným plíškem a vodícím lůžkem, ve kterým se šoupe bývá zoxidovaná vrstva, takže s plíškem nehneš ani náhodou, čili pak teda sundat tapec, odseknout plíšek malým majzlíkem, nebo šroubovákem zevnitř, až se uvolní tento plíšek a pak odtlačit, odšoupnout, až jde klika ven, zpátky je dobrý to místo vyčistit a promazat, abys to příště mohl dělat tou dírkou, co je na boku dveří, mám s tím několik zkušeností z E38, kliky se dají prohodit přední zadní na té či oné straně, akorát levá za pravou prohodit nejde.
ten návod ze servisu je brán na nová a zánovní auta.

Re: prasklá klika u dveří E39

Napsal: stř 21.09.2016 13:12
od ACDC
Nějaký wédéčko to i uvolní. Proč by sakra měl bouchnout bag?

Re: prasklá klika u dveří E39

Napsal: stř 21.09.2016 18:18
od normann
no když myslíš? :D
proč by měl bouchnout airbag???? :lol:
tapce z dveří jsem měl sundanej xx krát a nikdy nic takovýho se nestalo a to upozorňuju, že neodpojuju baterku!
ale pokud se bojíš odpojíš si akumulátor a je to, jediný na co si fakt musíš dát pozor, že pokud odpojuješ z elektriky airbag a nemáš odpojenej aku, v žádným případě nesmíš mít zapnutý klíče v poloze 1 ani 2, v poloze 2 teda určitě ne, já nezapínám ani jedničku, pokud na to zapomeneš a zapneš klíče při odpojeným airbagu z nějakýho důvodu do těchto poloh a máš zapojenej aku, tak tizůstane svítit kontrolka airbagu, což je nežádoucí, že? taky se může stát, že pak nebudou fungovat airbagy při případným nárazu. to samý platí i u ostatních airbagů, včetně volantu.
takže pokud nemáš rovnou diagnostiku, musíš si to na diag. někde nechat smazat.

Re: prasklá klika u dveří E39

Napsal: stř 21.09.2016 19:48
od Misanek
Airbagy fungují i při svítící kontrolce všechny a v případě nárazu by bouchly. Aspoň tak to mám ověřeno z e34