Stránka 1 z 2
Napsal: ned 13.05.2007 22:40
od Alpin5
Ahoj, mám e39 523i a v poslední době to nějak žere. Jezdím tak 10,5/100km a je jedno, jaký styl jízdy. Při pomalé jízdě s nohou jako pírko, že se sotva dotýkám pedálu a spotřeba je 10 pak jedu 160 a spotřeba stejná. Nic jsem nenašel co by tomu mohlo být, jen při startu je cítit benzín z výfuku a chvilku to trvá, než naskočí.
Napsal: ned 13.05.2007 22:43
od Demostenes
No, to ze je porad stejna znamena, ze bude neco v haji. Asi lambda. Mozna vaha. Skus diagnostiku, i kdyz ta bohuzel tyhle veci 100pro nezjisti, pozna, jen jestli jsou uplne KO, ne ze posilani blbe hodnoty.
Kazdopadne 10,5 na petku neni tak zly. Ono to predtim zralo mene?
Napsal: ned 13.05.2007 23:10
od Maxiczech
Jestli nejni v háji jenom počítač.

Nejni možné, aby byla spotřeba paliva stejná při 160 km/h jako při 90 km/h.

Pokud nepozoruješ menší výkon motoru, tak to na váhu nevypadá. Ta lambda možná, ale to by se projevilo na emisích...

Napsal: pon 14.05.2007 02:11
od Demostenes
Maxiczech píše:Jestli nejni v háji jenom počítač.

Nejni možné, aby byla spotřeba paliva stejná při 160 km/h jako při 90 km/h.
Fyzikalne to klidne mozne je, kazdy motor ma optimum (nejaky pocet otacek) a smerem nahoru i dolu od toho optima muze jit spotreba i nahoru....
Kazdopadne v praxi by spotreba pri 90 mela byt rozhodne nizsi (protoze mame prevodovku, ze). Ja bych to fakt videl na lambdu, nebo vahu, dale pak to mohou byt i vstriky. Rozhodne bych sel na dignostiku a pokud nic, zacit od vahy....
Napsal: pon 14.05.2007 10:34
od Maxiczech
Váhu by měla diagnostika ukázat, jako lambdu a podobně. Pokud na diagnostice bude vše o.k., tak bych nezačínal od váhy. Sorry. Nechal bych v tom povrtat odborníka. Vylučovací metodou do toho zatopíš ve finále víc peněz, než v origo servisu BMW.

Napsal: pon 14.05.2007 11:06
od radims
mám taky 523 a 10,5 litru mi to teda nežere ani při 160. Zajdi na diagnostiku, u mě byl prasklý podtlakový ventil a žralo to najednou 12 litrů. To ti ale na diagnostice najdou....
Napsal: pon 14.05.2007 11:07
od patras
kdyz me sla spotreba nahoru a byl cejtit vejfuk tak to bylo jednou ze dvou lambd ..
Napsal: pon 14.05.2007 11:23
od Mafa
Mam stejný model a přijde mi, že mi to dělá podobně. Vždy doplňuju do plné a spotřeba vychází na 9,5-10l ať se snažím šetřit nebo i jezdím rychle. Přijde mi že ta spotřeba je na tohle auto dobrá, ale je fakt, že když jedu někam dál tak jedu tak za 8,5L ikdyž jedu pomalu, což bych čekal že bude míň, ale třeba to tak má být:-)
Napsal: pon 14.05.2007 12:52
od Maxiczech
Mám e-39 Touring 520i, 170 koní a minimální spotřebu jsem dokázal rovných 8 litrů. A to tak, že jsem se fakt sousředil na momentální spotřebu jako blázen. Bylo to při jízdě mezi 80 - 90 km/h. Ale takhle se jezdit nedá. Je fakt, že po dálnici mastim 140 na tempomat a jedu za 8,2 litrů. Jinak město v poho za 13-14 litrů.

Napsal: pon 14.05.2007 13:19
od Alpin5
No PC to není, měřím spotřebu i při tankování. Je tam rozdíl při okamžité spotřebě při 90 a 160 tak 0,5litru. Na počítači jsem to měl u kamaráda a žádnou závadu to neukázalo

Prostě najedu na dálnici, 90 na tacháči a okamžitá ukazuje cca 10-11. Jezdíval jsem tak za 9,5 a min. jsem měl 8,2
Je pravda, že u ohřátého motoru po chvilce stání to nechce naskočit a je cítit benzín od výfuku a u studenýho v poho na první otočení klíčku

Možná jak píše Radims, podtlakový ventil. To je u vstřiků na tý kovový hadičce na jejím konci?
Nebo vštřiky? Už jsem tam dával STP Fuel Injector a nic

Napsal: pon 14.05.2007 13:31
od Maxiczech
kolik má ten motor naběháno? A jakej to je rok výroby?

Napsal: pon 14.05.2007 14:19
od Alpin5
Má to 160t km dle tacháče a je to 1997
Napsal: pon 14.05.2007 14:29
od Maxiczech
To nejni moc, mno. Taky záleží, jak to bylo servisováno. Já mám 215 tisíc a motor ťape jak švejcary.

Taky je ze švýcar. Pravda, mno..

Napsal: pon 14.05.2007 16:34
od Demostenes
Maxiczech píše:Vylučovací metodou do toho zatopíš ve finále víc peněz, než v origo servisu BMW.

No, znam pripady, kdy si v origo bmw servisu rekli 80k za to, co udelali za hranicema zadara v ramci prohlidky...Takze tim bych si tak jisty nebyl. Ale rozhodne zacit diagnostikou.
Napsal: pon 14.05.2007 20:57
od Maxiczech

mno to snad ne

I když..., v tomhle bordelu se dá věřit všemu

Napsal: pon 14.05.2007 22:31
od Demostenes
Maxiczech píše:8O mno to snad ne

I když..., v tomhle bordelu se dá věřit všemu

Jo, primo v Autecu.
Napsal: úte 15.05.2007 20:37
od Mafa
Tak jsem dnes doplnil nádrž a vyšlo to na 9,2l, 80% jízdy 10-20km. Tak to asi nemá cenu jezdit na diagnostiku, je to asi v normě co?
Napsal: úte 15.05.2007 20:59
od milonovo
Já myslím že to je víc než dobrý.
Napsal: stř 16.05.2007 13:07
od GG
Tak to jde, já mám prů.10.3l/100km a jezdím tak 20km ráno dálnice a odpo 20km dom. Nejvíc to žere než se "prohřeje" to jedu za 11. Jinak na dálku cca 9l/10km
Napsal: pon 31.05.2010 15:47
od rzich
radims píše:mám taky 523 a 10,5 litru mi to teda nežere ani při 160. Zajdi na diagnostiku, u mě byl prasklý podtlakový ventil a žralo to najednou 12 litrů. To ti ale na diagnostice najdou....
asi litas volnym padem, ne?