Stránka 1 z 3

Napsal: pon 09.07.2007 08:47
od Paul_von_BMW
Zdravím všechny, slyšel jsem, že je nutno po výměně váhy vzduchu nahrát nový software do ŘJ. Bez tohoto má motor údajně nižší výkon. Máte někdo s tímto zkušenosti?

Napsal: pon 09.07.2007 08:51
od tds
ano musí.jinak jako by tam nebyla.

Napsal: pon 09.07.2007 11:42
od Demostenes
To je zajimave. Jaky je k tomu duvod? Pokud ta nova vaha je identicka s prvni. Nebo je to spis nejaka kalibrace? A plati to obecne, nebo jen u 530D (a podobnych)?

Napsal: pon 09.07.2007 12:30
od mrzolt
Souhlasim s Tebou ,kdyz je identicka tak si myslim ,ze neni potreba nic nahravat do ŘJ.....Ceka me taky vymena

Napsal: pon 09.07.2007 12:52
od Paul_von_BMW
Mě to osobně přijde taky divný, předpokládám, že koupím váhu podle VIN, takže dostanu tu správnou...

Napsal: pon 09.07.2007 14:03
od dargon
jenze uz ma RJ zapsanou chybu ze je neco v neporadku s vahou a tudis cely system jede v jinem rezimu aj kdyz vymenis za novou minimalne musis napojit na diag a vyresetovat ji vymazat RJ. teda aspon moje teorie

Napsal: pon 09.07.2007 14:27
od tds
nejde o mechanickou záležitost atd.ale je to otázka softwaru a hodnot nejspíš.prostě je to tak.zajímavost je že když je auto na čipu tak ten musí ven,dát se standartní program a zase zpět.takhle by to mělo být.

Napsal: pon 09.07.2007 14:51
od Maxiczech
Tudíž pokud je váha o.k. a já ji preventivně vyčistím, tak to žádnou chybu nehodí a já jedu v poho dál, ne? :)

Napsal: pon 09.07.2007 14:56
od Demostenes
tds píše:nejde o mechanickou záležitost atd.ale je to otázka softwaru a hodnot nejspíš.prostě je to tak.zajímavost je že když je auto na čipu tak ten musí ven,dát se standartní program a zase zpět.takhle by to mělo být.


Podle me jde spise maximalne o reset nejake chyby v RJ, nebo v nejhorsim pripadne kalibrace, pokud dava trosku jine hodnoty. Vymena celeho SW? To je imho nesmysl. Pokud je auto na cipu, tak se to musi naladit s tim cipem. Pokud cip nepocita s nastavenim vahy na originalni nastaveni.

Napsal: pon 09.07.2007 15:18
od tds
Demostenes píše:
tds píše:nejde o mechanickou záležitost atd.ale je to otázka softwaru a hodnot nejspíš.prostě je to tak.zajímavost je že když je auto na čipu tak ten musí ven,dát se standartní program a zase zpět.takhle by to mělo být.


Podle me jde spise maximalne o reset nejake chyby v RJ, nebo v nejhorsim pripadne kalibrace, pokud dava trosku jine hodnoty. Vymena celeho SW? To je imho nesmysl. Pokud je auto na cipu, tak se to musi naladit s tim cipem. Pokud cip nepocita s nastavenim vahy na originalni nastaveni.

nevím proč, nebudu polemizovat prostě to tak je.tj..kdo si doma vyměnil váhu vzduchu sám tak jako kdyby nic neudělal. :idea:

Napsal: úte 10.07.2007 07:40
od Paul_von_BMW
tds píše:
Demostenes píše:
tds píše:nejde o mechanickou záležitost atd.ale je to otázka softwaru a hodnot nejspíš.prostě je to tak.zajímavost je že když je auto na čipu tak ten musí ven,dát se standartní program a zase zpět.takhle by to mělo být.


Podle me jde spise maximalne o reset nejake chyby v RJ, nebo v nejhorsim pripadne kalibrace, pokud dava trosku jine hodnoty. Vymena celeho SW? To je imho nesmysl. Pokud je auto na cipu, tak se to musi naladit s tim cipem. Pokud cip nepocita s nastavenim vahy na originalni nastaveni.

nevím proč, nebudu polemizovat prostě to tak je.tj..kdo si doma vyměnil váhu vzduchu sám tak jako kdyby nic neudělal. :idea:


Chip nemám, Carsoft mám, takže si chybu smažu a ŘJ nebude v nouzovém režimu. Jen bych chtěl přijít na podstatu toho, proč se musí přehrávat nebo kalibrovat. Nerad bych totiž někomu v servisu něco sežral...

Napsal: úte 10.07.2007 10:40
od Demostenes
tds píše:nevím proč, nebudu polemizovat prostě to tak je.tj..kdo si doma vyměnil váhu vzduchu sám tak jako kdyby nic neudělal. :idea:


Vzdyt o tom nikdo nepochybuje :) Ale tady klidne mohlo jit jen o nejaky reset chyby. V servisech maji tendenci dost casto lakovat, aby alespon slovne oduvodnili, proc chteji tak absurdni castky....

Btw, na e34 se prodava "tuningova" vaha. Existuji dve reseni. Jedno se musi nakalibrovat, druha se uz prodava primo s nakalibrovanym chipem (ten samy chip, kde se dela chiptuning). Z toho usuzuji viz vyse.

Napsal: stř 11.07.2007 08:32
od Toydolls
Ja si myslim,ze je to tak:

Pokud menim VADNOU vahu (je nactena chyba) za novou asi bude nutne neco maznout
Pokud me vaha funguje, jen ji vymenim za totoznou nemelo by to mit zadny vliv (prece to neni zadny slozity el. obvod) max. je to jak kdyby sem jel v jinych podminkach (prach, vedro)

Ale i tak by me to tez zajimalo, jak to je.

Napsal: stř 11.07.2007 13:11
od Demostenes
Vaha nedala nic jineho, nez ze posila do ridici jednotky napeti v intervalu (0;5)V. Tim udava mnozstvi vzduchu - 0 nic, 5max a pak tam je jeste senzor teploty vzduchy, kteremu roste odpor. U jinych konstrukci vah (maf, map) budou tyto hodnoty jine, nicmene v principu porad stejne. Takze pokud menim vahu, tak jde zrejme o reset chyby, mozna nejakou kalibraci, kdyby to kus od kusu nedavalo stejne hodnoty napeti.

Napsal: čtv 12.07.2007 15:03
od tds
N E J D E O R E S E T CH Y B Y !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napsal: čtv 12.07.2007 15:10
od Demostenes
tds píše:N E J D E O R E S E T CH Y B Y !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nic proti, ale to, ze se musi kvuli vaze nahravat novy sw do rj je principielne blbost. Proto me zajima, co se tam ve skutecnosti deje a v cem spociva ona "nezbytna" uprava. Pokud vim, uz nekolik lidi mi rikalo, ze si menili vahu a delali si to sami doma, o zadne uprave rj ani slovo, takze prinejmensim se to netyka vsech modelu.

Napsal: čtv 12.07.2007 19:06
od Paul_von_BMW
tds píše:N E J D E O R E S E T CH Y B Y !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu dobrá a o co tedy jde? Fakt mi není jasný, co se bude nahrávat za sw. Tak mi to vysvětli. Dík.

Napsal: čtv 12.07.2007 20:39
od koumi
Takze doteraz som mal VW a tam sa na kazdom jednom modeli aj motore vymeniala len vaha vzduchu a nic sa nekalibrovalo ani SW novy nedaval ani nic, BMW diesel pracuje na nejakom inom principe???

Napsal: čtv 12.07.2007 22:14
od T613
novy SW je nemysl ... kdyz se podela vaha tak ji vymenim, odpojim baterku cimz vymazu RJ, pak nahodim a jedu normalni jizdou a ta jednotka se "nauci" s novou vahou to co ma delat a je to ok, nebo se pletu?

Napsal: čtv 12.07.2007 22:16
od Vlasta
U E39 se adaptace ŘJ motoru popř. i automatu odpojením baterky nevyresetuje.