Stránka 1 z 1
Napsal: ned 29.07.2007 08:56
od selkie
Zdarec, prosim vsechny o rady ohledne e39:
1. je moznost zmenit jazyk pal. PC? pokud ano, jak?
2. muzu si sam opravot mizejici displej? pokud ano, jak?
3. jak se aktivuje destovy senzor?
4. co je tlacitko "REST", je umisteno vedle ovladani rychlosti ventilace...
predem vsem dekuji za rady...
Napsal: ned 29.07.2007 09:43
od selkie
Diky...s tim tlacitkem Hledat to znam, ale na netu nejsem tak casto a dlouho, ale dik.
1. kolik to, prosim te, stoji? nechat si tam nahrat cestinu (je-li to vubec mozny)
2. takze zajet nekam do nejaky firmy, ktera se s tim zabyva bude asi lepsi, coz?
3. to znamena, ze je to cyklovac/senzor?
4. funguje jenom pri urcity teplote?
Napsal: ned 29.07.2007 10:48
od TOMe39
Dovolím si Tě poupravit s tím tlačítkem REST. Nejedná se o chemicky vyrobené teplo, nýbrž pouze o zásobník tepla.
Takže, když přijdeš ráno k zamrzlému autu, pomůže tak akorát nezávilsé topení.
REST můžeš využít v případě, že dojedeš, vypneš motor, klíč necháš v první poloze, zmáčkneš REST, pak Ti volně proudí do kabiny vlažný vzduch ohřátý z toho zásobníku.

Napsal: ned 29.07.2007 11:39
od selkie
Takze v tom pripade vyvstava otazka: K cemu je to dobry? Jendiny, co me napada, ze kdyz budud nekde cekat, tak nemusim startovat, abych si zatopil...
Napsal: ned 29.07.2007 13:10
od Mountainbiker
selkie píše:Takze v tom pripade vyvstava otazka: K cemu je to dobry? Jendiny, co me napada, ze kdyz budud nekde cekat, tak nemusim startovat, abych si zatopil...
Ano, je to přesně kvůli tomu, funguje to jen při teplotě nižší než 15 stupňů - a - (ale tím si nejsem jistý) - nemusíš mít ani klíč v poloze 1.
Napsal: ned 29.07.2007 13:48
od Atila
alp píše:jo mame pravdu oba ... je to naakumulovane teplo na chemickem principu ... podobne jako takove ty zahrivaci polstarky co se v nich lamou tycinky

To se mi vyrazne nezda, protoze tohle musi byt znovupouzitelne coz s chemickou vyrobou tepla nejak nejde dohromady, navic ta by nepotrebovala teplo od motoru. Spise bych rekl, ze je tam proste jenom nejaky zasobnik s materialem s vysokou tepelnou kapacitou, coz ovsem s chemickou vyrobou tepla nema nic spolecneho.
Napsal: ned 29.07.2007 14:45
od Vlasta
Já teda nevím, jak u benzínu, ale u diesla E39 se ten "zásobník" tepla ohřívá od výfuku a měl by být v LP podběhu. Nevím, kolik je v tom chemie, ale bude to něco na principu akumulačních kamen.
Napsal: ned 29.07.2007 16:40
od selkie
tak to je mazec...koukam, ze tohle auticko ma samy vychytavky

...kazdopadne musim poresit ten displej, bo me to uz sere...zda se mi, ze pri ruznejch teplotach je tam toho rozsypanyho caje ruzne...nekdy je to citelnejsi a nekdy min...
Napsal: ned 29.07.2007 21:38
od P-J
Tlačítko REST neznamená automaticky, že auto má ten zásobník tepla. Tlačítko mají i auta bez něj a tam je to v podstatě jenom k tomu, že po vypnutí motoru se spustí přídavné čerpadlo a voda obíha v okruhu chlazení a nějakou dobu to ještě topí.
Jestli má auto zásobník jde poznat více způsoby. Nejjednodušší asi ale je, když druhý den zmáčneš to tlačítko a bude Ti téměř okamžitě foukat teplý vzduch (samozřejmě za splnění venkovní teploty pod 15 st.).
Napsal: ned 29.07.2007 21:50
od selkie
no ja ho mackal jak forbes a ani se nerozvitilo...taxem prave myslel, ze je to rozbity...
Napsal: pon 30.07.2007 10:34
od Mountainbiker
Takže co nám píší v návodu pro provoz:
Použití zbytkového tepla (REST):
K vytápění vnitřního prostoru při vypnutém zapalování (např. při čekání před závorami) se používá teplo uložené v
motoru. V poloze klíčku zapalování 1 můžete měnit nastavení automatické klimatizace. V poloze 0 se ohřátý vzduch přivádí automaticky na čelní sklo, boční okna a do prostoru nohou.
Tuto funkci lze aktivovat při vnější teplotě pod + 15 st. C,
při motoru zahřátém na provozní teplotu a dostatečně nabitém akumulátoru.
To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...

Napsal: pon 30.07.2007 13:28
od selkie
dneska odzkouseno...REST funguje...

Napsal: pon 30.07.2007 21:12
od P-J
Mountainbiker píše:To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...

No některé auta (před faceliftem) to měly - latentní zásobník tepla... Já to třeba mám. Je to taková "berlička" místo nezávislého topení. Ráno sednu do auta, nastartuju a hned jde teplý vzduch.
Napsal: pon 30.07.2007 22:03
od selkie
P-J píše:Mountainbiker píše:To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...

No některé auta (před faceliftem) to měly - latentní zásobník tepla... Já to třeba mám. Je to taková "berlička" místo nezávislého topení. Ráno sednu do auta, nastartuju a hned jde teplý vzduch.
Kde to, prosim te, najdu?
Napsal: pon 30.07.2007 22:09
od P-J
selkie píše:P-J píše:Mountainbiker píše:To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...

No některé auta (před faceliftem) to měly - latentní zásobník tepla... Já to třeba mám. Je to taková "berlička" místo nezávislého topení. Ráno sednu do auta, nastartuju a hned jde teplý vzduch.
Kde to, prosim te, najdu?
Už to tu zaznělo.... samotný zásobník je pod kobercem, před nahama spolujezdce.
Napsal: pon 30.07.2007 22:59
od selkie
P-J píše:Už to tu zaznělo.... samotný zásobník je pod kobercem, před nahama spolujezdce.
Aha, zitra mrknu...dik