Stránka 1 z 1

Napsal: pát 05.10.2007 08:28
od Fandars
Ahoj kluci,nevíte někdo k čemu se ta klapka v turbu na výfuku?
u E34 525tds,jestli to dobře chápu tak to funguje když v sání vznikne
přetlak ta to zatlačí na pružinu a pohne to s klapkou?
K čemu tam ta klapka je? Je to vůbec klapka???
Má to skoro každý TD?
Dík

Napsal: pát 05.10.2007 08:35
od tds
jo má to každý td kromě novejch které mají variabilní natáčení lopatek.
slouží to ke hlídání maximálního plnícího tlaku.
Při vyšším plnícím tlaku než je stanoven se tlakem přes ventil otevře klapka která bypasuje hnanou vrtulku turbíny a hnací tlak přepustí přímo do výfuku

Napsal: pát 05.10.2007 08:38
od Fandars
A když to odpojím?
Co by se mohlo stát?
Už to někdo zkoušel?

Napsal: pát 05.10.2007 09:07
od bmwfil
To bych nedělal...
Když chceš něco ladit, tak si trochu zvyš plnící tlak ale rozhodně to neodpojuj!

Napsal: pát 05.10.2007 09:27
od svejda_BMW
když to odpojíš tak může vzniknout přetlak a muže neco povolit (prdne ti hadice, chladič-> kde je pojistné víčko->v případě přetlaku má vylítnout) pak je to draha sranda. a nebo taky můžeš přetočit turbo.. tj. turbo se dostane nad max.svoje možné otáčky a může přestat mazat, pak asi víš co se stane... škrtící klapku si můžes upravit respektive mirne povilt aby ti zavírala pozdejc a tudíž vzniknul větší tlak... ale bejt tebou tak to nedelám, protože to maji u BMW dobře spočítany.. poměr vzduch-nafta..

Napsal: pát 05.10.2007 09:51
od Fandars
A kolik má tds tlak v originale?
Mám ta čip od diesel-technik
kolik by jste doporučovali zvednout tlak?
A má to vůbec cenu?

Napsal: pát 05.10.2007 09:56
od momento
Fandars píše:Ahoj kluci,nevíte někdo k čemu se ta klapka v turbu na výfuku?
u E34 525tds,jestli to dobře chápu tak to funguje když v sání vznikne
přetlak ta to zatlačí na pružinu a pohne to s klapkou?
K čemu tam ta klapka je? Je to vůbec klapka???
Má to skoro každý TD?
Dík


ta klapka je WASTEGATE a je tam přesně jak už někdo psal,aby byly výfukový plyny od určitýho tlaku za kompresorem odpouštěný kolem turbíny. Turbo musí začít plnit motor od co nejnižších otáček ( ideálně co nejmenší turbo ),ale zase musí být schopný motor naplnit i v nějvyšších otáčkách a při plným zatížený ( ideálně větší turbo ). Turbo je velikostně někde mezi. U turba s wastegatem ( klapka ), je naplnění motoru v nízkých otáčkách motoru ovlivněno velikostí turba. S tím prostě nic udělat nejde ( všichni co mají TDS vědí, jak to je ). Aby se nepřesáhli maximální otáčky turba a nebo maximální plnící tlak ve vysokých otáčkách motoru, je tam právě ta klapka, která přebytečný výfukový plyny odvede kolem turba - bypass. Když jí přiskrtíš, tak se ti buď rozletí turbo otáčkama,nebo něco nevydrží ten plnící tlak, ale taky klidně obojí naráz. Určitě bych na to nesahal. Když se ti rozletí turbo,tak s tím se může i úplně v klidu svést celej motor!!!
Jestli to má každý TD? má to většina turb, když to není novější konstrukce s naklápěcíma lopatkama. Ta funguje, že si v podstatě dokáže natočením lopatek upravit velikost vstupního průřezu. Tím je schopný plnit a dávat správný tlak jak v nižších, tak i ve vyšších otáčkách motoru.

Napsal: pát 05.10.2007 12:54
od tds
já bych to upravil, v podstatě se nic nestane.
pokud to odpojíš tak při přídání plynu a dosažení plnícího tlaku=1,4-1,5 bar(podle čipu,origo někde u 1,2-1,3) ti to utne přívod paliva.t.j. s každým větším přidáním plynu by tě doprovázelo to že by jsi skákal jak zajíc.pokud máš čip tak dopuručuji nastavit tlak na 1,2 - 1,25bar (origo má být 0,95-1,15)úplně to stačí a nijak nesnížíš životnost turba.

Napsal: pát 05.10.2007 13:32
od Fandars
Už mám budík na tlak turba tak o víkendu budu testovat!
Uvidíme!

Napsal: pát 05.10.2007 15:48
od tds
zapoj ho(měřák) dopředu na hadičku která vede do tlakoměru (z parohů) ne na wastegate!největší plnící tlak měř v záběru na 5-ku více jak 3tis.ot. a plný plyn!!!jinak to nikdy nezměříš přesně!

Napsal: pát 05.10.2007 16:35
od svejda_BMW
s tim naklapenim to taky neni uplne tak.. jde o proměnou hranu, respektive směr vzduchu na lopatky turbíny.. ja sem měl na tds budík a ukazoval přesně 1,1 atmosféry. nejlepší když to připojíš na hadičku od čidla tlaku turba...

Napsal: pát 05.10.2007 17:49
od momento
svejda_BMW píše:s tim naklapenim to taky neni uplne tak.. jde o proměnou hranu, respektive směr vzduchu na lopatky turbíny.. ja sem měl na tds budík a ukazoval přesně 1,1 atmosféry. nejlepší když to připojíš na hadičku od čidla tlaku turba...


je to s tím spojený. ovlivníš tím jak směr proudu plynů,tak i vstupní průřez=>rychlost proudu na oběžný kolo...ono je to kapku složitější, ale to by bylo na dost dlouho :D :D ... bylo to jen lehký vysvětlení, snad jednoduše pochopitelný

Napsal: pon 08.10.2007 07:45
od Fandars
Tak jsem změřil tlak a měl jsem kolem 0,92
Tak jsem to posunul na tyčce a zvedlo se to 1,18
A kydž jsem ho úplně odpojil tak to tlačilo -+ 1,7
a to ve 3000 otáčkách přestalo jet!

Napsal: pon 08.10.2007 09:51
od tds
Fandars píše:Tak jsem změřil tlak a měl jsem kolem 0,92
Tak jsem to posunul na tyčce a zvedlo se to 1,18
A kydž jsem ho úplně odpojil tak to tlačilo -+ 1,7
a to ve 3000 otáčkách přestalo jet!

nechal jsi to na těch 1,18?
s těma 1,7 jo to je možný.
měl jsi tam nějaký rozdíl když jsi zvýšil ten tlak?
mělo by to přestat i hulit podle mě. s tím původním tlakem 0,92 si to muselo trošku pokuřovat nebo?

Napsal: pon 08.10.2007 12:04
od Fandars
Zatím jsem to nechal 1,18,protože na té ovládací tyčce není už závit,ale musím to vynadat závit vyříznu a chci jít 1,3 - 1,4
I teď si to pěkně pokuří,ale musiš mu pořádně naložit!
A s těma 1,7,ani nevím jestli to zakouřilo,když se to nedalo vytočit víc
jak 3500 otáček.
Ale že by byl zátah ňák razantně znát,to není!

Napsal: pon 08.10.2007 12:55
od svejda_BMW
docela si zahráváš s tim tlakem... když to chceš zkusit ještě víc a nebojíš se o motor tak ještě odpoj čidlo tlaku, podle mě má i funkci proti přetlaku a omezi otáčky ale nejsem si tim uplně jistej...

Napsal: pon 08.10.2007 17:46
od tds
svejda_BMW píše:docela si zahráváš s tim tlakem... když to chceš zkusit ještě víc a nebojíš se o motor tak ještě odpoj čidlo tlaku, podle mě má i funkci proti přetlaku a omezi otáčky ale nejsem si tim uplně jistej...

když odpojí čidlo tlaku tak to nic neudělá jelikož řídící jednotka bude myslet že tlak plnění je 0 tj. nepřidá větší dávku paliva protože si myslí že to není potřeba a z toho důvodu ani turbo nebude tlačit do +

Napsal: pon 08.10.2007 17:53
od tds
Fandars píše:Zatím jsem to nechal 1,18,protože na té ovládací tyčce není už závit,ale musím to vynadat závit vyříznu a chci jít 1,3 - 1,4
I teď si to pěkně pokuří,ale musiš mu pořádně naložit!
A s těma 1,7,ani nevím jestli to zakouřilo,když se to nedalo vytočit víc
jak 3500 otáček.
Ale že by byl zátah ňák razantně znát,to není!

1,3-1,4 je docela dost to ti nedoporučím!
za:
1. tlak je dost vysoký a tím roste i teplota ve spalovacím prostoru a hrozí prasknutí hlavy
2. otáčky turbíny jsou dost vysoké a mazaní při těchhle otáčkách turba už je nedostačující čímž hrozí zničení turba. ne hned ale stane se to když to budeš nejmín čekat věř mi.
3.tím že zvýšíš takhle tlak tak to nebude mít nějaký velký vliv na výkon.
spíš si zkontroluj nastavení čerpadla a vstřiky protože pokud ti to hulí i při 1,18 tak je něco špatně a potom uvidíš že to pojede líp než když budeš gradovat plnící tlak.

Napsal: úte 09.10.2007 08:00
od Fandars
Ono to zas tak nehulí,jenom když to vytočíš do plna a to ti zakouří každej
diesel,já prozatím nechám tlak 1,18,a budu jezdit,ale měřily jsme kamarádovo TDS
a tomu to tlačí 1,32 a to auto je z německa a má najeto 168 000km
a jede to fakt dobře,stejně jak mě!
Jezdí stím normálně a motor drží!
Ale já na to zatím prdím,jede to fakt hezky a chci aby to chvíly vydrželo!