Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 11.10.2007 11:13
od cernoch
zdravim všechny,prosim o radu,byl jsem uš dvakrát na diagnostice,poprvé mi řekli že mám špatný obě zadní čidla proto nejde abs,asc a tach. po výměně žádná změna jel jsem tedy znovu a opět že mám v čudu obě zadní a tentokrát prý i přední a čidlo tach. je v převodovce říká mi,ale na převodovce jsem nic nenašel,kde je snímač tachometru,moc dík za rady
Napsal: čtv 11.10.2007 11:31
od dexter
no nevím,nevim.Ty si ty čidla měnil?Mohl si nejdřiv pročíst pár diskusií tady na foru.Když nejde tohle všechno,tak by to mělo být levý zadní čidlo.Ale né vždy to musí být zrovna čidlo.Můžou to být jenom seklý drátky.Jak máš na tom brzdový destičky?Ty čidla v předu si můžeš změrit sám.Stačí ti nato ohmmeter.Jenom je rozpojis a změříš odpor.Když ti některý nevikáže žádnej odpor,tak budeš mít nejspíš seklej drátek.Skus si trochu odizolovat ten drátek asi o 10cm níž a zopakuj měření.Ještě se tady někde rozebírali i piny od jednotky abs pro čidla,tak to případně změř i tam,jestli nebudou seklí kabeli už od jednotky.A ješte skus vyčistit u toho zadního kola to drážkování pro čidlo.Prej i to může znefunkčnit čidlo.Já sem se s tím v životě nesetkal,ale někdo tady už jo.
tak hodně štěstí a pak napíš jak si dopadl.

Napsal: čtv 11.10.2007 12:04
od Baxon
cernoch píše:zdravim všechny,prosim o radu,byl jsem uš dvakrát na diagnostice,poprvé mi řekli že mám špatný obě zadní čidla proto nejde abs,asc a tach. po výměně žádná změna jel jsem tedy znovu a opět že mám v čudu obě zadní a tentokrát prý i přední a čidlo tach. je v převodovce říká mi,ale na převodovce jsem nic nenašel,kde je snímač tachometru,moc dík za rady
Přesně tohle jsem taky řešil u e39 a bylo to opravdu levý zadní čidlo ABS. Stačilo ho jen vyměnit.
Napsal: čtv 11.10.2007 12:46
od cernoch
jo a zapoměl sem jednu zajímavost kdyz klesla venku teplota k nule a bávo zcela vychladlo-(raní start) tak abs,asc po startu zhaslo jak má,při jízdě taky vše ok,jen do doby než jsem zpomalil,v tu chvíli se opět rosvítilo,nezáleželo na ujeté délce,ale na rychlosti,stačilo oběd barák aby se rosvítilo a naopak třeba jsem ujel 3 km a šlo jen do zpomalení,jako by se tam někam navalilo teplo a pak to vyplo. jinak díky změřím čidla a pak dám vědět
Napsal: čtv 11.10.2007 12:55
od Baxon
cernoch píše:jo a zapoměl sem jednu zajímavost kdyz klesla venku teplota k nule a bávo zcela vychladlo-(raní start) tak abs,asc po startu zhaslo jak má,při jízdě taky vše ok,jen do doby než jsem zpomalil,v tu chvíli se opět rosvítilo,nezáleželo na ujeté délce,ale na rychlosti,stačilo oběd barák aby se rosvítilo a naopak třeba jsem ujel 3 km a šlo jen do zpomalení,jako by se tam někam navalilo teplo a pak to vyplo. jinak díky změřím čidla a pak dám vědět
to je klasika, mně taky umíralo takhle pomalu - někdy to šlo někdy ne atd.
Napsal: čtv 11.10.2007 22:45
od dexter
no ono ani tak nejde o rýchlost,ale spíš o pohyb auta.Klidně můžeš jet po hladké,rovné cestě a může to být v poho a stačí jet 15/1h a projít po pár hrbolech a rozsvíti se.No a s tím zahřátim bych to viděl tak,že izolace je vlivem teloty měkčí,takže víc ohebná.změr a uvidíš.
Napsal: pát 12.10.2007 19:41
od cernoch
jasně změřim dík moc
Napsal: pát 19.10.2007 21:19
od cernoch
chvilku mi to trvalo,ale měření mi proběhlo neůspěšně,změřil jsem přívod od abs k zadním čidlům,to bylo ok,ale měření samotných čidel byl problém,měřil jsem starý čidla co maj být podle výsledků diagnostiky nefunkční-nenaměřil jsem nic,změřil jsem i čidla nová a se stejnym výsledkem jak je mám teda měřit? měřil jsem je špatně? že by byly i obě nový čidla špatný? dík za rady
Napsal: pát 19.10.2007 21:56
od hoboj
cernoch píše:chvilku mi to trvalo,ale měření mi proběhlo neůspěšně,změřil jsem přívod od abs k zadním čidlům,to bylo ok,ale měření samotných čidel byl problém,měřil jsem starý čidla co maj být podle výsledků diagnostiky nefunkční-nenaměřil jsem nic,změřil jsem i čidla nová a se stejnym výsledkem jak je mám teda měřit? měřil jsem je špatně? že by byly i obě nový čidla špatný? dík za rady
Jestli se nemýlím, tak čidla na kolech jsou vlastně cívky které při otáčení kol vytváří nějaké napětí (bohužel už nevím kolik) tzn. pokud rozpojíš čidlo, na konce připojíš voltmetr, tak bys po roztočení kola měl naměřit určité napětí. Pokud to uděláš u všech kol, tak zjistíš kolik to napětí je a které čidlo funguje a které ne.
Napsal: pát 19.10.2007 22:09
od cernoch
já měřil odpor jak mi poradily,ale dik změřim to i takto
Napsal: pát 19.10.2007 22:47
od Buri
Měřil jsi to dobře, jak ti radil dexter. Ty kontakty jsou v tom válečku celkem hluboko utopený a já to musel měřit pomocí nádstavců, abych se k těm kontaktům vůbec tím svým měřákem dostal, takže se mi to v tom úzkým válečku sem tam zkratlo a taky mi to sem tam hlásilo blbosti. Mimochodem u mě to bylo pravý přední čidlo. Divné...

Na téma "jaké čidlo" jsem tu měl nějakej příspěvek. Po zkušenosti doporučuji origo BMW. To přední stálo nějakých +- 2500,-, ale fakčilo. Náhražky nešly!!!!!
Napsal: pát 19.10.2007 23:17
od cernoch
měřil jsem to taky s nástavcema jinak jsem se k tomu nedostal a asi desetkrát abych si byl jistej,ale ani jeden z nevykázal žádnou hodnotu,přední jsem neměřil jen zadní starý a noví(nejsou origo)změřim i ty přední a to l.z.musí bý teda jiný kdyz snímá i otáčky pro tachometr že?
Napsal: pát 19.10.2007 23:32
od Buri
No takovej odborník nejsem, ale asi to tak bude. Já měl špatný pr.přední čidlo. Ty čidla dělají dvoje. Láme se to nějak kolem r.1998. Novější jsou na jiném principu než ty starší. Teď už si to nepamatuji, ale jedno je dejme tomu magnetické a druhé indukční bo co.Dal jsem tam nové čidlo a auto přestalo jet úplně. Automat přestal řadit jen do dvojky takže jsem jel rychle k elktrikářovi max 70km/hod. Měl jsem obrovskej strach, že se posr.. automat. To by byl ranec. No a on mi řekl o těch čidlech. Snímá to mimo jiné asi i otáčky a přes počítač je to nějak spražený s tím automatem. Jelo mi to tak 20 m a pak šlus. Problém co jsem psal výše. Odpojil jsem čidlo a auto jelo v poho, krom toho že nešlo ABS a protiprokluz. Koupil jsem origo čidlo, dal ho tam a okamžitě pohoda. To neoriginál bylo sice levnější (cca 1000,- Kč), ale ty nervy a ta šílená anabáze s jeho vrácením, že mi prodali blbý čidlo ....
Ještě taková blbost. Máš na tom měřáku nastavenou správnou hodnotu, že ti to nic neukazuje?
Napsal: sob 20.10.2007 12:02
od hoboj
na svych čidlech (dobrých) jsem naměřil 1kohm a jsou to čidla na e32,e34
Napsal: ned 21.10.2007 12:58
od cernoch
takže jsem měřil i ty přední čidla a taky jsem nic nenaměřil,psal mi tu že na svích čidlech z e34 něco naměřil,tak jsem vyhrabal ve sklepě čidlo z e34 a vážně jsem naměřil odpor,tedy špatné měření a špatný měřák mužu vyloučit,krom toho to po mě měřil odborník,měřil jsem je i na autě při roztočení kola a zas nic,ani odpor,ani napětí,koupil bych origo,ale jaký když nevim který je v čudu,jak ty čidla fungujou

Napsal: ned 21.10.2007 15:45
od dexter
Jestli jseš odhodlanej schánět jiný čidla,tak ještě vyzkoušej proměřit ten kábel tak 10 cm před tím čidlem.Normálně to uřízni (ale nějak rozumě,tak abys to mohl když tak opětovně napojit) a skus to změřit tam.Jestli ani tam nic skus to ještě blíž k čidlu.Když to nepomůže(asi bude nejspíš v čudu samotná cívka),tak pak zcháněj ty čidla.Už nemám co bych dodal.

Napsal: úte 02.12.2008 22:57
od cernoch
opraveno sehnal jsem po roce starší řj se stejnym číslem a je to
