Stránka 1 z 2

Napsal: úte 15.01.2008 09:02
od sasahk
Ahoj všichni,
můj syn se stal majitelem BMW E34,525 TDS combi,automat.Povozil se asi měsíc a najednou to ráno už nenatočil.Na palubní desce mu stále svítí kontrolka žhavení (ale nežhaví) a vedle svítí kontrolka se symbolem vstřikovače.Na displey kde se zobrazuje zařazený rychlostní stupen svítí vykřičník v kroužku ve žlutém poli. Nevíte někdo kde hledat závadu? Na diagnostiku jede dnes odpoledne, ale mám obavy, aby nás s něčím neoblbli.
Předem díky za reakce.

Napsal: úte 15.01.2008 09:51
od mari
Kdyby to nebyl automat tak bych to zkusil roztáhnout, ale asi to vůbec nežhaví. Zkuste koupit sprej do sání, v Kelly to prodávaj jako "Rychlej start" na zimu, pak auto chytá bez žhavení. Když to nepomůže tak tam nejde nafta. Taky sem s tim měl patálie.

Napsal: úte 15.01.2008 10:57
od sasahk
Nežhaví ani jedna svíčka a mám dojem,jestli to není nějak elektronicky jištěné,aby to nešlo bez žhavení nastartovat.Nafta tam zřejmě jde,čerpadlo vrčí.Zaráží mě ta svítící kontrolka se symbolem vstřikovače.

Napsal: úte 15.01.2008 12:47
od tds
Vypadá to na hlavní relé řícící jednotky.zkuste párkrát po sobě vypnout a zapnout zapalování jestli se to nechytne.ale nevim nevim

Napsal: úte 15.01.2008 13:03
od sasahk
Zkoušeno,nic se neděje, jen točí a točí a kontrolky žhavení a se symbolem vstřiku svítí a svítí :cry:

Napsal: úte 15.01.2008 13:43
od mari
Tak to ta diagnostika bude nejjednoduší.Může to bejt kdejaká ptákovina.

Napsal: úte 15.01.2008 22:14
od tds
cvaká vypínací ventil na čerpadle po zapnutí spínací skříňky?

Napsal: pát 18.01.2008 20:40
od sasahk
Tak po nekřesťansky drahé diagnostice v servisu BMW opraveno. Byly vadné relátka na žhavení a natáhli nový drát s ostrým proudem. No ale po několika kilometrech se projevila další záhadná závada. Po ujetí cca 1km je motor bez nafty. Před filtrem je ještě jeden dodatečně montovaný průhledný filtr a tak je vidět, že je prázdný. Čerpadlo v nádrži nejde. Pokud se "vyskratuje" relé čerpadla (je umístěno u počítačů), tak se zase rozběhne, ale po chvili je motor opět bez nafty. Nepomohlo ani připojení čerpadla na ostrý proud od baterky po 1km opět motor bez nafty a čerpadlo ale běží. PORAĎTE PROSÍM!!!!!

Napsal: sob 19.01.2008 13:38
od karlos0609
A jen taková blbá otázka, kolik nafty je v nádrži?

Zkuste změřit, kolik to pumpa dá litrů. Je možné, že se přicaplo sítko v nádrži a ta pumpa nestíha dodávat požadované množství...

Jen pro info. Mě pumpa v nádrži nefunguje a auto jede v poho, jen nesmim mít v nádrži míň než tak 15 litrů, pak už se to zavzdušní. Tak by možná stálo vyzkoušet, jestli se to bude zavzdušňovat i při třeba plné nádrži nebo napůl plné.

Napsal: ned 20.01.2008 16:36
od sasahk
V nádrži je 3/4 l nafty. Překvapuje mě, že Ti auto jede i bez funkčního čerpadla v nádrži. Je to vůbec možný? pokud ano, tak by to mohlo vypadat na sýtko, nebo na vadné to velké relé umístěné u počítačů. nevíte někdo co všechno ovládá? Není někde k dispozici el. schéma?
Díky předem za reakce.

Napsal: pon 21.01.2008 19:07
od karlos0609
Možný to je, vstřikovací čerpadlo vyvyne dostatečný podtlak na to, aby si nasálo naftu. Jen jí nesmí být v nádrži moc málo. :-)
El. schéma nějaký mám, ale na palivové čerpadlo tam není. Ale to relé ovládá jen to pal. čerpadlo (aspoň teda myslím..)
Ale tipoval bych to buď na zasraný sítko pod čerpadlem a nebo ještě přicpaná nebo skříplá palivová hadička.
Na volnoběh to běží v pohodě nebo to taky časem chcípne?

Napsal: úte 22.01.2008 08:01
od sasahk
Tak mám dobrou zprávu: auto už jede jak drak. Po dvou denním bádání se svým mechanikem jsme přišli na následující: čerpadlo bylo v nádrži jen volně hozené a byly přehozeny hadičky sací s výtlačnou. To vše bylo po návštěvě "značkového" BMW servisu v Hradci Králové, kde si za diagnostiku, výměnu dvou relátek a provizorního natažení kabelu s ostrým proudem řekli 7 500,--Kč. Po protestech to snížili na 5 300,--Kč, no a výsledek byl ten co je výše popsán. Teď nevím, jestli tam mám vletět a udělat cirkus nebo to nechat být. Stejně asi budou tvrdit, že s tím nic nedělali.
POZOR na BMW servis STRATOS AUTO v Hradci Králové.

Napsal: sob 26.01.2008 15:27
od Jurimir
Ahoj Klucíí, můžete mi poradit? Koupil jsem BMW 530D a jezdilo v pohodě. Pak ale ráno v chladnu strašně špatně startovalo. Tak jsem nechal vyměnit žhavičky, byly špatný 3 ze 6 a jedna z těch dobrých byla sporná. Jsou vyměněné všechny. Stejně tak jsme vyměnili většinu hadiček podtlaku. Po tomto zásahu pár dní starty ok, ale pak to samé. Protože svíčky jsou nové, hádal jsem to na palivový filtr. Ten jsem vyměnil - akorát jsem bukva a nezalil jsem ho naftou. Ale po pár sepnutí klíčkem to chytlo. Jede v pohodě, ale ty starty za studena jsou pořád hrozný. Vyměnil jsem i ostatní filtry, aby bylo zabezpečený dobrý sání a pořád to stejné. Tankuju jen u Shellky. Napadá vás, čím by to mohlo být? Díky

Napsal: ned 27.01.2008 21:54
od karlos0609
A zkoušel jsi třeba ráno víckrát nažhavit, jestli se to zlepší? Třeba je špatný časovací relé na žhavičky...

Napsal: ned 27.01.2008 23:25
od Jurimir
zkoušel, ale moc to asi nepomáhá. Zkouším to vždycky několikrát, ale těžko říct, jestli to má nějakej efekt. Řekl bych, že jestli to pomáhá, tak nepatrně.

Napsal: pon 28.01.2008 08:42
od sasahk
Pánové odborníci,
prosil bych o ještě jednu radu. BMW E34 TDS už po nažhavení chytá na škrtnutí, viz předešlé přízpěvky, ale problém je když je motor teplý. To se musí točit hrozně dlouho než chytne. O víkendu dokonce to už ani baterka nezvládala, museli jsme to nechat do druhého dne (ne na nabíječce) a pak po nažhavení chytnul na otočení. Poraďte prosím, jestli a kde je nějaké teplotní čidlo. Myslím, že by to mohlo být ono, ale nevím kde ho hledeat. Předem díky moc za reakce.

Napsal: pon 28.01.2008 11:46
od mari
Teplý točí dlouho skoro každý,mě už to teď teplý ani nechytá nebo na x-tý pokus.Prej se musí seštelovat čerpadlo ale eště sem na to neměl čas.

Napsal: pon 28.01.2008 20:03
od Milhaus_
Jurimir píše:Ahoj Klucíí, můžete mi poradit? Koupil jsem BMW 530D a jezdilo v pohodě. Pak ale ráno v chladnu strašně špatně startovalo. Tak jsem nechal vyměnit žhavičky, byly špatný 3 ze 6 a jedna z těch dobrých byla sporná. Jsou vyměněné všechny. Stejně tak jsme vyměnili většinu hadiček podtlaku. Po tomto zásahu pár dní starty ok, ale pak to samé. Protože svíčky jsou nové, hádal jsem to na palivový filtr. Ten jsem vyměnil - akorát jsem bukva a nezalil jsem ho naftou. Ale po pár sepnutí klíčkem to chytlo. Jede v pohodě, ale ty starty za studena jsou pořád hrozný. Vyměnil jsem i ostatní filtry, aby bylo zabezpečený dobrý sání a pořád to stejné. Tankuju jen u Shellky. Napadá vás, čím by to mohlo být? Díky

taky mi to spatne chyta za studena - resp. jakmile se objevi na BC zhaveni .. ale zatim mi pomaha nazhavit vickrat za sebou (podle teploty - kdyz bylo kolem -5 tak jsem i 4x/5x za sebou) a pak to chytne bez problemu - takze tipuju zhavici svicky
kde jsi kupoval zhavicky a kolik staly?

Napsal: pon 28.01.2008 20:27
od Jurimir
dnes jsem to taky zkoušel - 6x zažhavit, pak startovani 3 sekundy a pak ještě 4x zažhavit. pak to teprve chytlo. venku bylo cca 5 stupňů. Jinak žhavičky jsem kupoval ve Velké Bíteši u Potůčka, měl jsem na výběr nějakou klasiku - tuším bosh nebo nějaký japonský, který byly dražší, tak jsem koupil ty japonský a stály 465,- Kč/ks. Můj mechanik tvrdil, že jsou dobrý. Po výměně žhaviček to šlo asi 3 dny ok, ale pak mi to zase začalo špatně startovat...

Napsal: úte 29.01.2008 15:57
od sasahk
No jo, ale můj problém je ten, že to nechce chytat teplé. Stačí to nechat tak 10 min. vrčet na volnoběh, zhasnout a už se tomu nechce.